שאלה לגבי מעלה עקרבים

ariasdo

New member
עכשיו המיתס זה מציאות נדמה לי שזה פעם ראשונה

שההסבר ניתן ממקור ראשון 53/23 זה יחס כבד מאוד ברכיבה במציאות בשיפוע כזה .

למרות שעל הטריינר אני מטפס את הר הונטו ( ׁMont ventouxׁ ) על 53/19 פעמים בשבוע אבל זה שונה מרכיבה בהמציאות טריינר זה סוס יציב שיכול לספוג לחץ וכוח .

היום חזרתי מטיול בירושלים , אני לוקח תמיד אופנים לסיבוב בעיר העתיקה וזו הפעם השלישית שטיפסתי את הר הזיתים .
אל מנסורה הקיר של ירושלים 560 מ' הפרש גובה 101 מ' שנחשב לאחד הקשים בארץ .

רפי אם הכוח שיש לך ברגליים אתה יכול להיות מטפס קירות מעולה זה עולם מדהים עם הרבה מאוד סיפוק והנאה .
אני בגיל שעוד מעט יוצא לפנסיה צריך שיהיה המשך .

אריה סדובניק
 

rport

New member
המילים יפות ותודה,זה היה נכון................

לתקופות אחרות,
לצערי אני לא רוכב בתדירות גבוהה כמו פעם,
יוצא לי מידי פעם לעלות על האופניים,כמו הסופ"ש האחרון שהיה תענוג,
מקווה לחזור לרכב והרבה
 

odedbc

New member
900 וואט

באותה הרכיבה, בין דימונה לירוחם, התחלפנו.
לאופניים שלי היה מד ואטים של סייקלאופס ורפי רצה לנסות.
אחרי מספר ק״מ עצרנו ובדקנו את התוצאה.
השעון הראה 900 וואט !
 

tkatzir

New member
זה לא הרבה

אם זה מה שהוא הפיק במישור, אז בעליה הוא מסוגל להפיק הרבה יותר.

טל.
 

ariasdo

New member
בקטעים הררים עליות הממוצע יותר גבוהה אבל ב

בספריט הסיום בדרך כלל מיצרים הכי הרבה וואטים הכוונה פיקים לזמן קצר ב 100-200 מ' האחרונים בסיום .

ולפי זכרוני רוכבי הטור הספרנטרים הטובים עוברים בהרבה את ה 1000 וואט
על קוונטש אמרו שמיצר ביחס למשקלו הכי הרבה וואטים אבל יכול להיות שהספרינטרים הכבדים והמגודלים מיצרים יותר .בנקודות הפיק .

בכללי יש 3 מרכבים שקובעים את כמות הוואטים יחסה העברה , סל"ד , והתנגדות (שיפוע ,רוח וכו')
תלוי יחס הפרופורציה בניהם עבור יצור הוואטים המקסמלי .

בעלייה למרות התנגדות גבוהה יחס העברה קל יותר והסל"ד נמוך יותר .
שיפוע מתון נותן את שילוב מתאים לכל המרכיבים עבור ממוצע וואטים .

בולודרום נראה לי שמיצרים הרבה וואטים בזמנים קצרים שם רוכבים ביחסי העברה גבוהים ובסל"ד גבוהה .
לדעתי בספריט הסיום במישור משופע קצת , זה המקום שמגעים לוואטים המקסמלים בנקודות הפיק .

,אריה סדובניק
 

odedbc

New member
האמת על רפי. אם כבר שאלתם...

אחרי שהחלפני אופניים, רפי פתח מבערים ונעלם.
כעבור כשלשה ק"מ, מאחורי עיקול בדרך, אני רואה את רפי עומד.
למה אתה עומד רפי?
הגלגל שלך התעקם, הוא אומר , ומשפשף את הברקסים ועוצר אותי.
בדקנו.
הגלגל לא התעקם.
רפי הפעיל כל כך הרבה כוח, שהשילדה (או הגלגל עצמו) התעוותו עד כדי, כך שהגלגל השתפשף בברקסים, וב 900 ואט השיפשוף עצר את רפי.
כלומר שבעצם היה יכול להגיע הרבה יותר מאשר 900 ואט.
 

trainer111

New member
במקרה הייתי שם ברכיבה עם רפי והייתי עד לפלא

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
על מיתוסים, אגדות עם, ועל מהירות ...

מכיר חלק ניכר מן הנפשות הפועלות, וגם יצא לי לרכוב עם רפי פלטה...

כבודם של כולם במקומו מונח, אבל: ( ויש אבל)

נחמד לאתגר את עצמך בפלטה והילוך כבד וכו' - ומספרי הוואטים הרגעיים ועיוותי השלדה יכולים להיות בהתאם, אבל בסוף מה שקובע זה באיזו מהירות הצלחת לטפס, וכמה זמן לקח לעלות את מעלה עקרבים או כל עליה אחרת.

שתי זויות ראיה - ידידי הותיק ממני בשנים ( להלן א' שותפי לדברי עברה ורכיבות ארוכות טווח בשטח ) מטפס גם הוא את רוב עליות ארצנו, ולפי מצב רוחו בכל יום נתון זה יכול להיות על פלטה או על פלטה קטנה. מכיוון שמדובר בתופעה גנטית משולבת באהבה גדולה לרכיבה - התוצאות הן שהוא מטפס מהר מאוד, ברמה שגם צעירים לא מבינים מאיפה זה מגיע, ועמוק בתוך העשיריה הראשונה בנס הרים בגראן פונדו.

השניה - שעליה חשבתי רק מקריאת השרשור - בתחילת הקריירה שלי כרוכב תחרותי הייתה התקדמות טכנולוגית מדהימה ועברנו לרכוב עם שישה הילוכים מאחור במקום 5.... מקדימה הסטנדט היה 52/42 ומאחור 13-21.
את ההילוך של ה 21 השארתי רק למקרים שהרגשתי שאני לא הולך למות, אלא כבר מת... ולכן עמדתי הרבה מאוד על האופניים וטיפסתי בין 42-17 ל42-19...

גם הייתה פחות מודעות וזמינות של גלגלי שיניים שונים וגדולים באותה תקופה, והקסטות היו בנויות על לב+ הברגות לכל גלגל שיניים בנפרד..

האם זה היה טוב או נכון ? לא יודע, זה מה שהיה אז, וטיפסתי ממש מהר, אפשר לשאול גם את גרשוני...

היום אני כבר יודע שיש שוני בהרגלים בין רוכבים שונים, רובים מטפסים מהר יותר בקדנס יותר גבוה, אבל יש יוצאי דופן, אבל בעיקר לא ההילוך קובע אלא המהירות...

מוסר השכל - גרשוני מקדים ושואל, וכל מי שירכוב אחריו - סובל...

רק בשמחות, ויללא - תגיעו לגראן פונדו ותירשמו באותה הזדמנות לאיגוד האופניים באותו מחיר !
יוסי
 
חחחה

מזל, יוסי שאנחנו לא בני 20 ומשהו אז היינו מתים מצחוק מהבדיחות שהסנילים (אנחנו) כותבים.
אני בטוח שהעלית ירכבו יותר מהר ממני.
בכל אופן אפשר לרכוב בהילוך כבד מאוד הרבה עליות אבל לא מהר. יש כאלה שרוכבים "כבד" ואולי ירכבו על 39x23 ואחרים על 25 או אפילו 27, אבל 4 הבדל זה הרבה.
 

ariasdo

New member
לפי סמני הקראה זה נראה שהייתה אחריו כל הדרך

ברגע שרפי כתב וספר בעצמו מה היה , זה מספיק אמין בעיני .

לא צריך להוסיף תמיכה זה רק יוצר ספקות .

זה רעף גבוהה מאוד אני הבדוק בעצמי בטיפוס במציאות , וכדי למנוע ספקות האופניים יהיו סינגל פלטה עם גלגל שיניים אחורי 19 אלו אופני הטריינר שלי ועל הטריינר אני יכול לטפס שיפועים כאלו בפלטה .
.
ב2007 ברכיבה באלפיים באלפ דואז הקטע הראשון התלול 1.6 ק"מ כ 10% זה אומנם לא עקרבים .
גם אני טיפסתי בלי לסיים לב בהתחלה על הפלטה וזה כמעט גמר אותי להמשך , יובל גולן יכול להעיד .

טיפוס על פלטה זה רק גימיק אתגר לבדוק כמה כוח יש ברגליים זה לא תורם למהירות בעליות .
אני מצטט את יוסי " בסוף מה שקובע זה באיזו מהירות הצלחת לטפס" .

גם מה שאני עושה טיפוס קירות זה גימיק אתגר לטפס דברים קשים מעבר לסטנדרט זה גם לא תורם הרבה לשיפור רכיבה ואפילו יוצר נזק .

אבל גם בשביל גימיק כזה או אחר צריך הרבה אימון , התמדה אהבה לנושא . והרבה ניסיון .

שבוע טוב לכולם .

אריה סדובניק
 

tkatzir

New member
ההילוך הקל 32 אינצ'ים. תרגום = תרגיל לבית


 

ariasdo

New member
21 שעות ברכב ו 3 שעות באופנים מצורף החישובים

שלי לאחר שראיתי כמה פעמים את הסרטון .
זה בכללי נראה מרשים אבל לדעתי גם אתה הייתה עומד במשימה בתור הרוכב .
וזה ההסבר והמסקנות שלי
המבצע מתואם שעיקר הזמן זה הנסיעה הלוך עד העלייה ובחזרה . זה לא תלוי ברוכב .

בקשר לרכיבה
את העלייה Mont Ventoux אני מכיר טוב ב 2003 הייתי שם ועל הטריינר טיפסתי מעל 40 פעמים .

נתונים כללים אורך 20.7 ק"מ שיפוע ממוצע 7.6% אבל יש כ 8 ק"מ עם 10% ממוצע בין הק"מ 6 ל ק"מ 14 .

הזמן של הרוכב זה 2. שעות ו55 דקות לפי הסרטון זה אומר מהירות ממוצעת כ 7.1 ק"מ
על פי הסרטון הסל"ד נמוך בערכה שלי זה 44 ממוצע בדקה ובחישוב היחס בהלוך הקל זה 1.23 לפי הערכה שלי

הפלטה לערכתי 42 שיניים הילוך הקשה בגלגל האחורי לפי 22 שינים הילוך השני שווה ערך ל 28 שיניים
וההילוך הקל שווה ערך ל34 שיניים = 42/34 נותן 1.23 וזה נותן 7.1 ק"מש על 44 סל"ד ממוצע .
בקטע התלול סביר מאוד שהסל"ד ירד בערך ל 36 וגם המהירות תרד ל 5.3 ק"מש בערכה
הפיצוי עבור הממוצע היה בקטעים המתונים שהם 4%-8%.

בהתחשב שהאופניים כבדות 22 ק"ג זה קשה מאוד למרות שזה לא רכבה על יחס של פלטה .
1.23 היהלוך הקל שווה ערך לקומפקט עם 34 וקסטה 27-28
באופני כביש זמן של רוכב חובב סביר בערך שעה וחצי כמעט 14 ק"מש ממוצע ב 2003 הייתי צעיר שעה ו28 דקות .
רוכב טור מקצועי מהשורה הראשונה יורד מ 50 דקות .נדמה לי שפרום בטור עשה בערך 47 דקות .

על הטרינר אני רוכב באימון שגרתי שעה ו 20 דקות והזמן הטוב ביותר היה שעה ו 10 דקות . מעל 17 ק"מש ממוצע
יש לציין שעל טריינר זה יותר קל עם רוכבים ביחס כבד ( הילוכים כבדים - פלטה ) טריינר זה סוס יציב שיודע לספוג כוח ולחץ .והרוח מהמאוררים רק עוזרת לקרר .

הערה : המפתח לחישובים זה 2 נתונים ידועים אורך העלייה והזמן הרכיבה , השאר הם הערכות על סמך חישובים של יחסי העברה וסל"ד . שתואמים למהירות הממוצעת

אריה סדובניק
 

Tamir Eshel

New member
באליפות העולם 1996 בקולומביה...

בשנת 1996 הייתי באליפות העולם בקולומביה על תקן של מאמן נבחרת ישראל בה היו שני נציגים: עידו סירקין שהתחרה בU23 אבל לא זכה לסיים ובוני אשל שדווקא הצליחה לסיים אבל לא במקום קדמי במיוחד עקב נפילה ואיבוד הפלוטון כבר בסיבוב הראשון.
קיימנו שם מחנה אימונים להסתגלות לגובה בשני שלבים:
שלב א בקולורדו ושלב ב בעיר התחרות דואיטמה בקולומביה.
עידו סבל מאוד ובכול בוקר התעורר על כרית אדומה מדם שזלג מאפו.

את מחנות האימון קיימנו ביחד עם נבחרת צרפת והזדמן לי להיצמד למכונאים שלהם במשך זמן רב ולחלוב מהם מידע.
ביליתי גם זמן עם רישאר וירנק ודיברנו לא מעט.

המסלול היה אחד הקשים אי פעם מבחינת השיפועים: הן בעליה והן בירידה.
באחד הימים יצאנו לאימון בגשם על המסלול ולקראת סוף העליה הייתי צריך לצאת מהרכב כי בוני נפלה מהאופניים מחוסר מהירות שנגרמה מחוסר אחיזת הצמיגים בגשם!
השיפוע היה כול כך גדול שלא הצלחתי לעמוד במקום ולא להחליק למטה מבלי לאחוז ברכב!!!
חילוץ הרוכבת היה משימה לא קלה בתנאים האלו...

וירנק, שרכב אתנו באותו יום על המסלול דיווח שבירידה בגשם הוא עבר את ה 100 קמ"ש וצפה שהתחרות תימשך 7 שעות ועשרים דקות.
(הוא טעה רק בארבע דקות!)

לקראת התחרות הוא ביקש מהמכונאי להחליף את הפלטה הגדולה שלו ל 51 שיניים ולהרכיב לו קסטה 11-21
לאור העובדה שקודם לכן הוא סיפר לי שבירידה הוא עבר את ה 100 קמ"ש, ועוד בגשם, תמהתי על הבחירה ושאלתי אותו מה הסיבה להקטין את הפלטה?

תשובתו:
"אתה לא מבין: ה 51 זה לא בשביל הירידה... וה 21 זה רק כדי להקטין את הצלבת השרשרת על ה 51-19..."
 
19*51 = 15*42

בפינאלה לא משחקים
אהבתי לרכוב הביתה לנצרת על 15*52 בלי ידיים.
היום אני עדיין רוכב כל יום על 15*52 על אופנים 20 ק"ג וזה לא מישור. קצת כוח לא מזיק.
אבל תראה את פרום. היום רוכבים הילוכים אחרים.
 

Tamir Eshel

New member
היום רוכבים הילוכים אחרים...

בגרנד טורים, איפה שחשוב לשמור כוחות למחר.
בקלאסיקות מנצחים אלו שמסוגלים לדחוף את האימא של ההילוכים בעליה כאילו אין מחר.
קאנצ'לארה, סאגאן, ג'ילבר, רודריגז, ואלוורדה, כולם מסוגלים לעבור את קצה העלייה בהילוך גבוה יותר מפרום וזו הסיבה שהוא לא ינצח אותם בקלאסיקה או באליפות העולם.
 

YotamKa

New member
ההילוך קובע באיזה כושר אתה

לי אין מושג מה הקדנס שלי כי אין לי מד. גם לא וואטים. יש לי מד מהירות אבל הוא נותן מהירות משתנה כל רגע ורגע ואני לא בודק כמה מהר עליתי סך הכל. גם זמנים שזה בעצם מהירות - לא מודד לרוב, רק לעתים רחוקות נכנס לקבצים מוקלטים ורואה כמה זמן לקח להגיע לאנשהוא, אבל לרוב זה כדי לחשב את סדר היום לרכיבה דומה כך שנוכל להגיע לפני שבת הביתה.

מה כן יודע? באיזה הילוך אני בכל מקום, לכן יכול להגיד לך על כל עלייה בארץ איזה הילוך מתאים לה. מצב טיפוסי אחרי הפוגות ברכיבה: אני מחכה לרגע בו אטפס עלייה בהילוך שבו הייתי רגיל. ההילוכים תמיד קשים ממה שמקובל, אחרת זה מעצבן ברגליים לסובב כמו חמור.
 
למעלה