אוכפים לוהטים. ברווט400 אילתלאביב שישבת עשריםושששבע ששישבת ה

odedbc

New member
אוכפים לוהטים. ברווט400 אילתלאביב שישבת עשריםושששבע ששישבת ה

אוכפים לוהטים. ברווט400 אילתלאביב שישבת עשריםושששבע
ששישבת הקרוב, י״ז-י״ח אדר א׳, 26-27 למנין הגויים, יצאו הרוכבים למסע אילת-ת״א במסלול החדש.
באופן מסורתי, ברווט 400 בישראל היה ניר לקמוס שהראה בצורה ברורה וחותכת מי בא "לשחק," ומי בא "לרכוב." [יעני מי יש לו Soft Bat ומי יש לו IronBat] כל הרוכבים שיתייצבו הפעם הינם בעלי נסיון של למעלה משנה בברווטים, כשהבנימין שבחבורה יהיה עמית, שינסה לעלות לליגה של הגדולים.
כולנו מאחלים לו בהצלחה!

*** המסלול
יוצים מאנדרטאת דגל הדיו באילת בשישי 09:00.
מיטפסים לעינטפים בכביש 12, (לטעמי אחד הכבישים היפים בארץ), 13 קמ׳ מאתגרים למדי עם 1000 מ׳ טיפוס מצטבר. מאתגרים, כי אחרי הטיפוס יש עוד 387 ק״מ. התחלה טובה, כמו שאומרים.
ממשיכים צפונה כ-80 ק״מ עד לצמת שיזפון, כאשר השליש הראשון של הדרך ״משור״ במגמת ירידה והשאר בעיקר מישור.
בדרך, פרט למחסום בעינטפים, אין נקודות למילוי מים.
עוצרים בשיזפון לצהריים ויוצאים לעוד קטע מידברי קשה, 80 ק״מ עד למצפה רמון.
גם בקטע הזה אין מקום למלאות מים
??? בערך בשני שליש הדרך מאילת לשיזפון, נמצא בסיס עובדה. מעניין אם אפשר, בעת הצרך, להצטייד שם במים.
??? בערך באמצע הדרך בין שיזפון למיצפה רמון, נמצא שיטים, אשרם במידבר. מעניין אם אפשר, בעת הצרך, להצטייד שם במים.
במידה ואי אפשר, גם באילת ואח״כ גם בשיזפון, צריך להצטייד בשלשה ליטר מים לפחות (תלוי במזג האויר הצפוי).
בנוסף, גם במעלה המישר וגם לקראת מיצפה, יכולות לארוב רוחות פנים חזקות.
ממיצפה המשך מהיר עד לסיום, רק שבדרך עוד צריך לעבור בצאלים, בית קמה, נגבה, נחשון, עד למקום בו "הירקון זורם ונשפך לים."
ע״פ ה״מסורת״, לנחשון מגיעים מוקדם בבוקר ופוגשים את רוכבי סוף השבוע.
לאנדרטא ברידינג בצפון נמל ת״א, צריך להגיע גג עד 12:00, כלומר 27 שעות.
מזג האויר אמור להיות חמים ונעים במשך היום, קריר אבל נסבל במידבר בלילה. לא צפוי גשם.
בהצלחה לרוכבים

כל הפרטים כאן: http://israeli-randonneur.blogspot.com/2015/08/194he.html
ואחראי הדיווחים הוא דיקי.
 

tulkin

New member
תודה על איחולי ההצלחה.

אני מודה שאני מתרגש לקראת הרכיבה

&nbsp
 

tkatzir

New member
כמה טיפים

נסה לישון כמה שיותר בלילה שלפני.
תאכל משהו לפני השינה, וארוחת בוקר גדולה. אל תתקמצן על מה שתכניס לפה בארוחת הבוקר!

טפס לנטפים לאט. אין מה למהר.
עצור במחסומים למלא מים.

אם אין רוח פנים - נסה להרוויח זמן בדרך לשיזפון.

בשיזפון - עשה עצירה קצרה!
אם מנשה יגיע לשם אחרי - אני אחכה לו, אבל אתה צריך לצאת כמה שיותר מהר.
דאג לצאת משיזפון עם הרבה מים עליך.

אם יש סופות חול ו/או רוח פנים משיזפון וצפונה - אל תשתולל!
רד נמוך, ו"תן לזה לעבור."

העליה לשדמה ביציאה מהמישר ארוכה מדי, אך לא קשה מדי.

מעלה העצמאות מתחלק לשניים: הסרפנטינות שהן קצת יותר תלולות, והישורת שאחריהן קצת יותר מתונה.
שים לב שבכניסה למצפה רמון, מתחת לגשר הולכי הרגל יש מכת רוח.

השתדל לנוח במצפה רמון.
צא מממצפה רמון ב 19:30, או 20:00 לכל המאוחר!
חבר הברווט הוירטואלי עובר שם ב 19:32.
אם יצאת ממצפה רמון לפני 19:30 - אז כמו שאומרים "מכאן זה רק מתמטיקה" (או "קל לראות", או "זה טריויאלי", או כל וריאנט שמתאים לך...
)

והכי חשוב - תיהנה ובהצלחה!


טל.
 

tulkin

New member
תודה על הטיפים.

בוא נראה קודם כל שאני מצליח להגיע למצפה רמון לפני חבר הברווט הוירטואלי (שאני כבר מקנא בו שהוא לא צריך לעצור לאכול, לשתות, לישון וכד').

נתראה בחמישי בערב אני מניח...
 

tkatzir

New member
ועכשיו להיילייטס

בראש מעלה פארן, לפני הירידה - לעצור ולצלם.

בראש מעלה שדמה - לראות את מצפה רמון 24 ק'מ בכיוון צפון-מזרח.
זה נראה רחוק, אבל בפועל זה אפילו יותר רחוק. (תבין את המשפט הזה כשתגיע למצפה רמון...
)
בשדמה יש מצב שתהיה עדיין באור יום. כשתגיע למצפה רמון כבר יהיה לילה חשוך וקר.

הירידה ממצפה רמון לצומת הרוחות - מריחים את הסוף

בפועל זו ירידה מתונה, אבל יהיה כיף לא לפדל קצת והאופניים עדיין יסעו קדימה...

הירידה מנפחא. 'nuff said.

הירידה הארוכה לצומת טללים.
אם תיכנס לתחנת הדלק במשאבי שדה - אנא מסור ד"ש לחברים של אודי.


הקטע שבין צומת גבעתי לצומת הודיה.
כמה פניות S זורמות.
לפעמים ממלחמות יוצאים דברים טובים, כמו קטעי כבישים כאלה, או אם להיות פיוטיים: מעז יוצא מתוק.


ומכאן כמה נקודות שפל, אבל הקירבה לסיום מחפה על הקור, העצבות, הבכי, והשאלות הקיומיות:

תחנת דלק בקרית מלאכי.
אם תעצור כאן - לא תוכל לענות על השאלה "למה אתה עושה את זה?"

ביציאה מצומת נחשון, לפני יער המגינים.
העליה הקטנה הזו תרגיש לך יותר קשה מכל 3 (נטפים, שדמה, העצמאות) העליות הקודמות גם יחד.

דרך הטייסים בתל אביב.
מסתבר שזו עליה...

רחוב קפלן בין עזריאלי ועד לרמזור הראשון למעלה.
בשלב הזה זה יכול להוות קיר רציני.

ומכאן אפשר להתחיל בחגיגות.


טל.
 

rubber duck

New member
השנקל שלי

נתחילת מהתחנה סל סונול בקרית מלאכי - אחרי הפעם האחרונה שעצרתי בה
אני צריך להנגיד תודה שאני חי
ממליץ בחום לוותר עליה
עוד 4 ק"מ ויש את התחנה הנחמדה בראם ( דלק )

הקטע בין גבעתי להודיה
זהירות , זה ממכר , תרצה לחזור עליו שוב רק בשביל ההרגשה

לגבי הטיפוס ליער המגינים
למרו שהוא תלול למדי , אני אוהב אותו , ממש אוהב אותו

ולסיום , תנו קצת זמנים
אם אוכל אשמח ללוות אתכם בשבת בבוקר בחזור שלי

שרון
 

ariasdo

New member
בעליות בכללי לא מודדים גובה מצטבר אלה הפרש גבהים ...........

גובה מצטבר מודדים למסלול שלם או מסלול הקפה .

בברווט 400 יש כ 5800 מ' מצטבר כללי עולה וכנ"ל גם יורד .

אין ספק שזה רכיבה קשה ובהצלחה לכולם ובמיוחד לאלו שזה הפעם הראשונה שלהם 400 ק"מ בתנאי ברווט

לנתונים לגבי מעלה אילת למרות שזה עליה קשה בתוך ברווט 400 אין משמעות בגלל שזה חלק קטן מהמסלול
קצב הרכיבה ברוווט 400 זה ( מהירות הממוצעת היא 15-18 קמ"ש בכללי ) בקטע העלייה מעלה אילת המהירות תהיה הרבה יותר איטית לא לבזבז דלק .

נתונים למעלה אילת העלייה נגמרת ליד הר יואש זה קצת פחות מ 11 ק"מ עם הפרש של 650 מ' כ 6% ממוצע אבל ה 2.5 ק"מ האחרונים הם מעל 9% .

1000מ' מצטבר יש לאחר כ 18 ק"מ שהפרש הגבהים זה כ 800 מ' = 4.5% .

המשמעות לנתונים לגבי מעלה אילת זה לאלו שמגעים לאילת לחופשה ועושים גיחה להר חיזקיהו ( זה קצה הרכס) ורוצים לחזור להספיק את ארוחת הבוקר הישראלית .

הבהרה והסבר לגובה מצטבר שזה נתון שיכול לבלבל ולגרום להטעיה
גובה מצטבר שמבוסס על מגמה
עולה עליות גורם ישיר להורדת המהירות הממוצעת .
גובה מצטבר שמבוסס על מגמה יורדת שזה ( גבעות וקטעי שפועים ) המהירות הממוצעת יכולה להיות לגדול יחסית .

ממצפה רמון עד לת"א יש פלוס מינוס 200 ק"מ מצפה רמון בגובה כ 850 מ' ת"א בגובה כ 5 מ'.
אין ספק שזה מגמת ירידה אבל בדרך יש הרבה גבעות שצוברים כ 2000 מ' גובה מצטבר .

בכיוון השני ת"א מצפה רמון יש כ 2800 מ' מצטבר

יום טוב

אריה סדובניק
 

tulkin

New member
תודה על הנתונים והפירוט...

אם כבר, אז תשלים את התמונה עם נתונים על מעלה עצמאות ועליה לשדמה

&nbsp
מצרף פרופיל של המסלול כולו

 

ariasdo

New member
לגבי מעלה עצמאות לכל עליה יש דרגת קושי כמו בטורים באירופה

דרגת הקושי נובעת מכמה סיבות :

נתונים הבסיסים של אורך שיפוע ממוצע נקודות פיק אם יש קירות וכו'

מעלה עצמאות הנתונים היבשים זה כ 5 ק"מ עם 6.5% שיפוע ממוצע בתוך העלייה יש שיפועים משתנים .

אבל אחד הקריטריונים הנוספים שמגדירים את דרגת הקושי זה מיקום העלייה במסלול .
הכוונה כמה ק"מ וכמה גובה מצטבר ברגלים נעשה לפני , במעלה העצמאות הנתון הזה הוא המשפיע העיקרי על דרגת הקושי .

עד מעלה עצמאות אתה רוכב מעל 150 ק"מ עם כ2800 מ' מצטבר
בשונה משאר הרוכבים שיש להם ניסיון ברכיבות כאלו וגם ארוכות יותר אתה צריך לשמור דלק .

מאחל לך הצלחה בברווט
אם תגמור לדעתי אתה נכנס לספר השיאם של גינס , בעיקר בגלל השימוש באופני עיר בברווט 400 .
.
אריה סדובניק
 

rubber duck

New member
בהצלחה לכל היוצאים לדרך


מקווה לפגוש אתכם בנחשון בשבת בבוקר וללוות קצת

שרון
 
למעלה