הבה נבדוק המוזרים דבריי אם לאו.
א. הנה העדבק מאתר האקדמיה של הקטע שהוא נושא ענייננו:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
2.4.1 הדגש החזק באותיות שוואיות
א. דגש חזק הבא במילה (או בנטייתה) יבוא בצורות הנוטות גם כאשר האות שוואית. למשל: יִקַּח יִקְּחוּ, עִוֵּר עִוְּרִים, מַסָּע מַסְּעֵי־, כִּסֵּא כִּסְּאוֹ (ומכאן: כִּסַּאֲךָ כִּסַּאֲכֶם), זְמַן זְמַנִּי זְמַנְּכֶם, אֵשׁ אִשָּׁם אִשְּׁכֶם, חֹק חֻקּוֹ חֻקְּכֶם, עַכָּבִישׁ עַכְּבִישׁ־ עַכְּבִישִׁים, לְבַד לְבַדִּי לְבַדְּכֶם, שֶׁל שֶׁלִּי שֶׁלְּךָ.
(אין הכוונה לשמות שנטייתם על דרך משקל אחר, כגון אִשָּׁה אִשְׁתִּי, זִכָּרוֹן זִכְרוֹנוֹת.)
במקרא יש נטייה שלא לתת דגש באותיות שוואיות; כך למשל יִקְחוּ, עִוְרִים, מַסְעֵי־, כִּסְאוֹ. המנקד את האותיות השוואיות רפות כבמקרא – לא טעה.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
דומני שברור מן הכתוב שגם את המילה כיסאות (נטיית הרבים של כיסא) יש לנקד בדגש ב-ס'.
ב. ידוע לכול ששווא הנמצא מתחת לאות דגושה אינו שווא נח אלא שווא נע
ולכן השווא שמתחת ל-ס' במילה כיסאות הוא שווא נע.
ג. בכללי הכתיב חסר הניקוד נאמר שאחד המקרים שבהם אין מוסיפים י' אחרי אות המנוקדת בחיריק הוא המקרה שבו יש אחרי אות זו אות המנוקדת בשווא נח.
ומכאן אתה למד, שאם האות המדוברת מנוקדת בשווא נע, יש להוסיף י' לפניה.
ד. בדבריי גם התייחסתי לכך שכדברי האקדמיה, על פי ניקוד המקרא השווא המדובר הוא שווא נח, ואמרתי בהקשר לדברים אלה שלדעתי, בכתיב המלא יש לנהוג על פי הניקוד הנוהג בימינו (ולכן יש לכתוב כיסאות).
הנותרה המוזרות בעינה?