מגרש האימונים של מכבי פ"ת במרכזה של "מלחמת עולם" עירונית.

אתה טועה. אתה מתייחס לתוכנית שבאה להגדיר את תוכניות המגורים

באזור. התוכנית הזו לא מגדירה את תוכניות הרכבת.
התוכנית שמגדירה את מסילת הרכבת זו תוכנית מח/113 ואם תנבור בתשריטים של התוכנית הזו אתה תראה שמדובר במפורש בתוואי תת קרקעי שמגיע מתחת לרחובות בר כוכבא וחיים עוזר עד לרחוב ההסתדרות. אתה יכול לראות זאת גם באתר המפות הממשלתי.
לפי תוכנית מח/113 הייתה אופציה לשתי תחנות תת קרקעיות - תחנה שנקראת "תחנת אורלוב" צמוד לתחנה המרכזית ותחנה בקצה הדרומי של השלוחה בסביבת הצומת של רחובות חיים עוזר וההסתדרות.
אין שום תוכנית לתחנה על הקרקע של מגרש מכבי.

קיים אפילו מסמך משנת 2013 שמתייחס לכך שתוואי המסילה בהמשך (כלומר מדרום) הוא תת קרקעי.
אני מצרף שני קבצים. בקובץ הפרוטוקול תסתכל על סעיף 8.
 

משה12333

New member
סעיף 8 שהבאת פה מפנה לתב"ע שאושר לא מזמן בקשר לרחוב

שרגא רפאלי 4 שבו מוקמים כעת מוסדות חינוך.

נכנסתי לתב"ע וראיתי שיש שם התייחסות למסילה.

תסתכל בקבצים שצירפתי ותראה שיש שם התייחסות למסילה, התייחסות שבימים אלה ממש נותנת את אותותיה בשטח עצמו. הרי לא יבנו קיר אקוסטי סתם. נכון?

תכנס גם לתב"ע ותעיין בו כי הוא מדבר על ההווה. תב"ע פת/16/2003/א

אתה תראה שהמסילה הזאת תקדים מבחינת תאריך ההקמה את המסילה של הרכבת הקלה של הקו האדום (הקמת השלוחה הקצרה הזאת היא משחק ילדים עבור רכבת ישראל).



 
"עם תחילת תכנון מפורט לביצוע של מסילת הרכבת"

כשתכנון מפורט כזה יתחיל - תחזור אליי

בפרוטוקול שצירפתי כתוב במפורש שהעיריה מעריכה שמסילה כזו לא תוקם בשנים הקרובות.
אתה מעריך שהיא תוקם לפני 2021 - אז בעוד חמש שנים נבדוק אם צדקת.

בכל מקרה מדובר בתכנון למסילה שחלקה יהיה תת-קרקעי ואין שום תכנון לתחנה במיקום של מגרש האימונים של מכבי.

ברור שיש בתב"ע של שרגא רפאלי התייחסות למסילה כי התב"ע הזו דרשה חריגה מהוראות מח/113 בקשר לקווי בניין ולכן היה צורך לבקש חריגה מההוראות הללו.
כל עוד התוכנית מח/113 בתוקף כשרוצים לחרוג מהוראותיה יש צורך לבקש אישור לחריגות.
אבל עצם אישור קווי בניין במרחק של 37 מ' ולגבי מוסדות חינוך של 62 מ', מעיד על סטטוס מסילת הרכבת הזו.
אישור כזה ניתן בהנחה שהמסילה הזו אם תוקם תהיה משוקעת ובהמשך תת-קרקעית ובמידה רבה ניתן על בסיס ההנחה שהמסילה הזו לא תוקם בקרוב.
ולכן גם הקיר האקוסטי לא יוקם בקרוב.
 

משה12333

New member
רכבת ישראל לא יכולה להיות תת-קרקעית. הגנרטור שבקטר פועל על

סולר ופולט עשן שיחנוק את כל מי שיהיה במנהרה ובתחנה התת-קרקעית.

לכן הקו המהיר לירושלים נבנה עם קו חשמל מעל המסילה כדי לעקוף את הגנרטור שבקטר ולספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.

אבל זה מצריך מנהרות עם גובה פנימי עצום שכמותן יש רק בקו המהיר לירושלים.

השלוחה בפ"ת תהיה רק מעל הקרקע ואתה תראה שהיא תקבל תנופה כשיתברר בשנה-שנתיים הקרובות שפרוייקט הקו האדום של הרכבת הקלה פשוט תקוע ולא מתקדם לשום מקום.

תגיד תודה אם הקו האדום יתחיל לפעול בשנת 2031 .

מתחנת הרכבת בצומת של גיסין הנוסעים יילכו ברגל לתחנה המרכזית הסמוכה או שכל האוטובוסים שיוצאים מהתחנה, קודם יפנו ימינה עד לסוף רח' בר-כוכבא ושם יעשו פרסה כדי לחזור לכיוון אורלוב (פרסה שלצערנו כרגע לא אפשרית אבל מאד נחוצה לכל מי שנוסע שם).
 
האם אתה מכיר את המסילה הנבנית לכרמיאל?

האם אתה מכיר את התחנה התת קרקעית במודיעין?
או את התחנה התת קרקעית בנתב"ג?

הבאתי לך תוכנית שמתייחסת במפורש לשלוחה ולתחנות תת קרקעיות.
תתווכח עם התוכניות לא איתי.

אני מחכה עדיין שתביא את התוכנית לתחנה במגרש מכבי.

אתה כותב מהרהורי ליבך ללא שום בסיס מציאותי.
 

משה12333

New member
כן. אני מכיר טוב מאד (לצערי) את התחנה במודיעין. התחנה בנתב"ג

היא תחת כיפת השמיים. שים לב גם למנהרות החדשות בקו עכו-כרמיאל.

שלוש התמונות שצירפתי מתייחסות לשלושת הקוים האלה.





 

XrayCharlie

New member
...או המנהרה ביבנה (להבדיל מכרמיאל, היא פעילה כבר היום)

אגב, אני לא רואה את תחנת נתב"ג כתחנה תת קרקעית אלא רק כתחנה "מתחת לגובה הקרקע" כי אין שם בעצם מנהרה, היא לא מקורה (להבדיל ממודיעין).
&nbsp
 
ויקיפדיה זה לא מקור מוסמך לתקפות תוכניות פיתוח

בויקיפדיה כל אדם יכול לרשום כמעט כל דבר ולא תמיד היא מעודכנת.

כתבת על אתר רכבת ישראל - אני מבקש קישור לדף באתר הרכבת שבו מופיעה התוכנית הזו.
אם אין - תודה שאין.
 

darkshadow1

New member
אני לא מספיק בקיא במבנה ליגות הנוער בשביל לחשב את הסיכוי,

אבל גם אם נניח שיש 20 קבוצות בכל ליגה ונניח שרק קבוצה במיקום X בליגה אחת תשחק מול הקבוצה במיקום Y בליגה השנייה, זה סיכוי של 1 ל-400 שדבר כזה יקרה בשנה ספציפית- שזה סיכוי סביר בפני עצמו. אם נסתכל על זה בטווח של עשור נגיע לסיכוי של 1 ל-40, שהוא סביר בהחלט.
 

משה12333

New member
אי אפשר לחשב את הסיכוי של קבוצה כלשהי לסיים במקום מסויים

בטבלת ליגת כדורגל כי המיקום הסופי הוא לא אקראי אלא נבנה לאורך כל העונה ע"י מס' אין-סופי של אפשרויות שגורמות לסיכוי הזה להיות בדיוק אפס.

גם אם, ע"י הנחות סבירות שקשורות לתוצאות המשחקים, תנסה לצמצם את האפשרויות לצבירת הנקודות ולהפרש השערים של קבוצה אחת וגם של שאר הקבוצות בליגה שלה ביחס אליה (היא הרי תלויה במיקום שלה בקבוצות האחרות), עדיין תקבל מס' אפשרויות אסטרונומי שיגרום לסיכוי להיות אפסי.

וזה רק לקבוצה אחת בליגה אחת. עכשיו תאר לך את הסיכוי למיקום מסויים של שתי קבוצות בשתי ליגות שונות ביחד.

שלא לדבר על כך ששתי הקבוצות צריכות לא להיות באותה ליגה ולא בליגות שלא סמוכות אחת מעל השניה.
 

darkshadow1

New member
ועובדה שבסוף כל שנה קבוצה מגיעה למקום הנכון.

לפי התזה שלך טבלת המקומות בליגות הכדורגל ריקה לחלוטין- כי הסיכוי של כל קבוצה להגיע למקום כלשהו הוא אפס
 

משה12333

New member
לא, הוא לא אפס כי לא יכולה, למשל, להיות תוצאה של 20:0 באופן

מעשי ולכן מס' האפשרויות המעשיות הוא לא אין-סופי אלא "רק" גדול מאד וכך הסיכוי לקבוצה מסויימת לסיים בסוף העונה במיקום מסויים הוא שואף לאפס כי הוא מספר מאד קטן.

צריך לזכור גם שמיקום לא יכול להיקבע מראש כי אף אחד לא יכול לדעת כמה נקודות יספיקו למיקום מסויים בסוף העונה וצריך לזכור גם שכל משחק של שתי קבוצות ביניהן משפיע לא רק על המיקום שלהן אלא על המיקום של כל שאר הקבוצות, דבר שהופך את הניבוי לבלתי אפשרי.
 

XrayCharlie

New member
תגיד לי, אתה בסדר?

(שאלה רטורית, כמעט לכולם פה, כלומר לכולם חוץ ממך ברורה התשובה).
&nbsp
בליגה הזאת יש בסך הכל 16 קבוצות. אם הסיכוי של קבוצה מסויימת לסיים במקום מסויים (לדבריך) שואף לאפס, אז גם הסיכוי שלה לסיים באיזשהו מקום שואף ל-0 (כי 16 כפול שואף לאפס זה עדיין שואף לאפס) אבל ברור שיש לה סיכוי של 100% לסיים איפשהו אז איך זה יכול להיות אפס? מה זה משנה כמה משחקים יש? מה זה משנה כמה תוצאות אפשריות יכולות להיות במשחק?
אם יש 16 קבוצות בליגה אז לכל קבוצה יש בדיוק סיכוי של 1/16 (או 6.25%) לסיים במקום מסויים. ממש לא שואף לאפס.
אם בליגה הארצית יש 14 קבוצות אז לכל קבוצה יש סיכוי של 1/14 (או 7.14%) לסיים במקום כלשהו.
בשורה התחתונה, בגלל שיש שתי ליגות ארציות ולפני המשחק הזה המקומות השניים שיחקו אחת נגד השנייה על הזכות לשחק עם הקבוצה מהליגה הראשונה הסיכוי למפגש כזה הוא 1 ל-448 (16*14*2). יחסית להימורים בספורט (כמו טוטו) שלא לדבר על דברים אחרים, מדובר ביחס גבוה מאוד.
&nbsp
 
גם מה שאתה כתבת לא נכון, כי לא מדובר במאורעות בלתי תלויים

והקבוצות אינן זהות.
למעשה חישוב ההסתברות של קבוצה מסויימת לסיים במקום מסויים תלוי בכל כך הרבה גורמים (חלקם אינם צפויים מראש, כמו פציעות, הרחקות, עונשים) שזו בעייה מתימטית קשה מאוד.
ברור שבסוף העונה כל קבוצה תסיים במקום מסויים, אבל אין דרך מעשית לחשב בתחילת העונה הסתברות של קבוצה מסויימת לסיים במקום מסויים.
חישוב כמו שאתה עשית זה חישוב שמתייחס לבעיה כאקראית לחלוטין ומתעלם מתנאים שקיימים במציאות.
בפועל לקבוצה מסויימת יש סיכוי הרבה יותר גבוה לסיים במקום הראשון מאשר במקום האחרון ולקבוצה אחרת הפוך.
 

maorOnBike

New member
ההיסטוריה של האזור רוויה בביטולי פיתוח עירוניים

תושבים עקשניים ובעלי קשרים מונעים מהעירייה לפתח את האזור כמו שצריך ולכן אני לא אופטימי בנוגע לפיתוח של אזור זה ובהמשכו את האזור החדש של הדר המושבות
 

ש מים

New member
אזור בעייתי ביותר

אני לא יודע לגבי "תושבים בעלי קשרים", אבל מהיכרותי הממש שטחית של האיזור: אין לי ספק שכל פיתוח באזור סירקין מחייב פתרונות תחבורתיים מקיפים ומורכבים. ללא פתרון אמיתי ואיכותי - חיי תושבי האזור כולו (כמו גם תושבים המתגוררים בכל המרחב - צפון ודרום מפ"ת, והמשתמשים בציר כביש 40) יהפכו לגהינום. ואגב, תמ"א 3 (תיקון 26) קובעת כי צריך להיסלל כביש מאזור תחנת רכבת סגולה על מחלף שעריה, ממזרח לכפר-אברהם. לדעתי, ללא סלילת קט כביש זה, אסור בשום אופן להתחיל כל בניה חדשה באזור סירקין ומזרח פ"ת/ציר כביש 40.
 

משה12333

New member
לא ממזרח לכפר אברהם. ממזרח לקריית אלון (פג'ה). בתמונה

שצירפתי רואים בצבע שחור את כביש עוקף פ"ת שייסלל, בצבע אדום את דרך אם המושבות שתיסלל ובעיגול ירוק את צומת סגולה שייהפך למחלף סגולה עם הפרדה מפלסית.

בנוסף לכך- לאחרונה, עיריית פ"ת "התלבשה" על איזור התעשייה סגולה והוסיפה לו כביש גישה חדש מצפון לצומת סגולה שמאפשר פניה ימינה מכביש 40 היישר לתוך איזור התעשייה. העירייה גם יצרה חיבור ישיר (ע"י צומת מרומזר ומעגל תנועה) בין ציר גיסין לציר הירקונים שמאפשר לעקוף את רחוב בן ציון גליס.

 
למעלה