הפארקים של נווה גן, הפארק הגדול של פ"ת והחיבורים שביניהם.

משה12333

New member
הפארקים של נווה גן, הפארק הגדול של פ"ת והחיבורים שביניהם.

בשכונת נווה גן החדשה מוקמים לאורכה ולרוחבה של השכונה פארקים עם שבילי הליכה ורכיבה על אופניים. הפארקים שמדרום לצפון, מצטלבים במרכזם עם הפארקים שממזרח למערב וכך מרכז השכונה, מכל כיוון, הוא למעשה רצועה ירוקה.

הפארק הדרומי של נווה גן יתחבר לפארק הצפוני שלה ע"י מנהרה תת-קרקעית מתחת לכביש של רחוב גרינשפן.

הרצועה הירוקה ממזרח למערב תתחבר לפארק הגדול של פ"ת (הפארק לצד הקניון הגדול) ע"י גשר להולכי רגל ולאופניים, שיוקם מעל לדרך הרב מלכה.

הפארק הגדול של פ"ת, לצד הקניון, נבנה בימים אלה בהשקעה תקציבית חסרת תקדים (50 מיליון שקלים) כדי לא לחסוך דבר מהמבלים בו.

בצפון הפארק יהיה אגם לשייט עם סירות כמו האגם במודיעין. מהאגם תצא תעלת מים שתסובב את הפארק ותסתיים במזרקה בצידו הדרום-מזרחי של הפארק. הפארק יכלול מסעדה על המים, מדשאות רבות, חורשה, מיצפור, מתקני ספורט, מתקני משחקים, מתקני כושר, בריכות נוי עם דגים וצמחייה, גשרונים רבים מעץ מעל תעלות המים, פסלי ענק, מסלולי ריצה, הליכה ואופניים.

הגישה אל הפארק החדש תהיה גם מצפון לו כי הכביש של רחוב גרינשפן יוארך מערבה מהצומת המרומזר שבו ועד לרחוב בזל. הכביש של רחוב בזל יורחב לשני נתיבים לכל כיוון כדי שהוא יהווה עוד ציר גישה נוח לפארק.

בין כל הפארקים האלה תהיה גישה לפארק הירקון הענקי של פ"ת, שייבנה בעתיד בצפונה של העיר, ע"י גשר להולכי רגל ולרוכבי אופניים מעל לציר גיסין. הגשר יקשר את המבלים בפארקים אלה לפארקים של שכ' אם המושבות שיקושרו בעתיד לפארק הירקון.

פארק הירקון של פ"ת יקושר גם לפארק הירקון החדש של בני-ברק, שייבנה בעתיד, ע"י גשר להולכי רגל ולאופניים מעל לכביש מס' 4 בסמוך לגשר של מחלף אם המושבות.











 

DanielOne

New member
כבר כיום יש מנהרה לרוכבי אופנים והולכי רגל

מתחת לכביש 4 לצד הנחל מפ"ת לכיוון בני ברק ורמת החייל.
 

משה12333

New member
כל השטח הזה עומד להשתנות לחלוטין עם הקמת פארק הירקון החדש

של בני-ברק, הקמת פארק הירקון החדש של פ"ת, הקמת דרך 491 והמחלף המסובך החדש שלה עם כביש מס' 4 בסמוך למחלף אם המושבות. המחלף החדש הוא מאד מסובך כי הוא כולל בתוכו את כביש מס' 4, דרך אם-המושבות, דרך 491, ציר הנופש של רמה"ש, ציר עתידים של צפון ת"א.

ראש עיריית פ"ת סיכם עם שר התחבורה על הקמת גשר להולכי רגל ואופניים שיהיה צמוד, מצפון, לגשר הנוכחי של מחלף אם המושבות מעל לכביש מס' 4 כדי לקשר בין שני הפארקים החדשים, של פ"ת ושל ב"ב.

בתכנון הפארק החדש של בני ברק יש דגש מיוחד לשבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים.

ממשלת ישראל החליטה לשנות את בני ברק ולהשקיע בה מיליארדים כי היא הבינה שלבדה העירייה אינה יכולה לשפר את מצבה העגום.

ממשלת ישראל מקימה בשביל בני ברק מתחמי עסקים מפוארים, שכונות מגורים חדשות, כבישים חדשים, פארק ענקי ומפנה מתחמי-ענק שעליהם השתלטו משפחות הפשע של ישראל לפני עשרות שנים.

(כך גם ממשלת ישראל מתכננת להתלבש על כל ישובי המגזר הערבי בכל הארץ כי גם להם אין את היכולת לצאת לבדם ממצבם העגום).







 

d70

Well-known member
עוד 50 שנה .אולי.
או שתיתן תאריך מתי יסיימו את 491 (איילון מזרח)
 

משה12333

New member
לא עוד 50 שנה. הגשר שבין פ"ת לב"ב יוקם בקרוב כי הוא לא קשור

לשאר הפרוייקטים.

כרגע יש בגשר אם המושבות מצב מסוכן להולכי הרגל ולרוכבי האופניים כשהמדרכה הצפונית בגשר פתאום נגמרת באמצע הכביש ולא מובילה לשום מקום. לכן הקמת הגשר הזה היא דחופה.

דרך 491 תתחיל להיסלל בשנת 2020 ובמקביל לסלילתה ייבנה פארק הירקון של ב"ב.
פארק הירקון של פ"ת יתחיל להיבנות כשבית המשפט יוציא צו פינוי לכל העסקים הפרטיים וגני הארועים שכרגע נמצאים במתחם ירקונים. עיריית פ"ת עושה כעת מאמצים משפטיים רבים כדי לפנותם.

 

d70

Well-known member
יש לך אסמכתאות ואישורים לתחילת הסלילה?
 

משה12333

New member
תסתכל בתב"ע בב/572/פ. תסתכל שם בעיון בכל המסמכים ובכל

הנספחים של התב"ע. יש שם מידע מפורט ביותר על מסלולי הכביש המתוכננים, על הגשרים החדשים של ב"ב, על תחנת רכבת-ישראל החדשה של בני-ברק שתוקם במקום התחנה הקיימת ועל פארק הירקון החדש של בני-ברק.

יש שם גם סרטוטים מפורטים של הכל. זו תכנית ממש מופלאה.

ממשלת ישראל החליטה לשנות את בני-ברק מקצה אל קצה ולהפוך אותה לעיר מודרנית עם מרכזי עסקים חדשים, שכונות מגורים חדשות, מחלפים, גשרים וכבישים חדשים.

כרגע ממשלת ישראל משקיעה מאמצים רבים בפינויים בכח של משפחות הפשע שהשתלטו על מרבית השטחים הפתוחים של בני-ברק.

משרד התחבורה קבע שדרך 491 תתחיל להיסלל רק ב-2020 כי הוא רוצה להשלים קודם את חניוני "חנה וסע" החדשים בכניסות לת"א ואת קווי ה-BRT בכל גוש דן.

מאותה הסיבה, משרד התחבורה מעכב בכוונה את השלמת דרך 461 ממזרח לצומת הטייסים ועד לכביש 6 למרות שבית המשפט כבר אישר לו מזמן להתחיל לסלול את הדרך, לאחר שכל העתירות נגד העבודות האלה נפסלו על ידו.

 

d70

Well-known member
אז בקיצור אין אישור לכביש -נכון?
הסטטוס של הכביש "בהיתכנות כלכלית".
היכן רשום שהתוואי אושר הופקד וכו'?
 

משה12333

New member
תסתכל בעמ' 3,681 בילקוט הפרסומים הממשלתי. דף האינטרנט

שהבאתי לך מקודם, מפנה לאתר של ילקוט הפרסומים של משרד המשפטים.

בדף האינטרנט של התב"ע יש את הסעיף: סטטוס התכנית. בסעיף זה, יש לך קישור ישיר לילקוט הפרסומים (דרך אתר האינטרנט של נבו). תכנס אליו ותסתכל שם בעמ' 3,681.

 

משה12333

New member
בטח שכן. תסתכל בנספח התנועה ובנספחי הבינוי שבתב"ע. תסתכל גם

בטבלאות השונות של הקצאת השטח לדרכים.

כתוב במפורש שהפארק ישתלב בתכניות התמ"א השונות לגבי מחלפים, דרכים, גשרים, קווי חשמל, קווי גז, מסילת רכבת, תחנת רכבת.

הכל ביחד באותו השטח.

 

d70

Well-known member
זה אומר שישאירו מקום ועוד 20 שנה אולי יאשרו ויבנו
 

משה12333

New member
בעוד 7-10 שנים אתה תוכל לנסוע בכביש הזה ולהביט מהחלון

על הפארק שלצידו.

דרך 491 כבר מאושרת לכל אורכה ואפילו חב' נתיבי איילון רצתה ששר התחבורה יורה כבר על סלילתה לפני 10 שנים אבל הדרג המקצועי במשרד התחבורה סרב לכך משיקולים מקצועיים-ציבוריים של ניהול התחבורה בגוש דן.

אם אתה מכיר את גשר מבצע קדש שליד קניון איילון, מתחתיו יש שני מעגלי תנועה מוזרים שכאילו סתם עומדים שם ולא מובילים לשום מקום.

תסתכל במפה של התב"ע ואז תראה שהם נבנו כדי לשמש ככניסות ויציאות, מכל צד, לדרך 491 במחלף מבצע קדש.

ועדיין לא כתבתי דבר על הנהלת רכבת-ישראל שרוצה כבר להקים את התחנה החדשה שלה בבני ברק ולהרוס את התחנה הקיימת.















 

משה12333

New member
המשפט "כביש מיותר לחלוטין" הוא שורש הרע שממנו נובעים כל

הטעויות והשגיאות בנושאי התכנון השונים.

לא קיים מושג כזה של "כביש מיותר". קיים מושג של "כביש חסר".

קח לדוגמא את כביש האיילון או את כביש 6. לפני שהתכוונו לסלול כל אחד מהם, המשפט "כביש מיותר לחלוטין" לגביהם היה המשפט הכי מפורסם בתקשורת.

האם אתה יכול לדמיין את מדינת ישראל היום ללא שני הכבישים האלה?

האם אתה יכול לדמיין את גוש דן היום ללא הכבישים: 431, 471, 531 ?

המשפט "כביש מיותר לחלוטין" הוא אחיו של המשפט: "נהגים יזנחו את כלי הרכב שלהם אם תהיה תחבורה ציבורית יעילה".

שני האחים התאומים האלה היוו את אסון התאומים של התכנון, לא רק בישראל אלא בכל העולם.

בכל העולם עדיין מלקקים את הפצעים מפגיעתם הרעה ומשקיעים משאבים עצומים כעת בבנייה חסרת תקדים של כבישים, מחלפים, מנהרות, גשרים, הרחבת נתיבים, הארכת כבישים.

ב 2016, כביש הוא הגורם מס' 1 להזנקת הכלכלה בעולם (כמו שמסילות הברזל היו כך לפני 200 שנה ונתיבי השייט היו כך לפניהם).

 

משה12333

New member
אסמן לך עם חץ את ציון השנה של תחילת סלילתו בקטע שהבאתי.

שים לב לחץ האדום שהוספתי לקטע:

 

d70

Well-known member
בתחילת המשפט רשום " אמור להיסלל רק לקראת.."
ושם לב למה שרשום בפסקה אחת למטה "אגף התקציבים באוצר עצר ב 2005 את קידום התיכנון של הכביש עד להשלמת הבדיקות הכלכליות"

15 שנה ל"בדיקה כלכלית"?


אתה פשוט לא מזהה איך קוברים תוכנית
 

משה12333

New member
התכנית לא נקברה ב-2005. ברור שבדיקה כלכלית לא אורכת 15 שנה

אלא פחות.

15 השנים שעברו לא שימשו לבדיקה כלכלית של הכביש אלא להמתנה לאישור התחלת סלילה של משרד התחבורה.

משרד התחבורה לא מוכן לסלול את הכביש לפני 2020.

 

d70

Well-known member
כן,זה הגיוני לדחות החלטות תשתית 10-20 שנה קדימה
 
למעלה