מהו סדר החוק להצבת צמרור

מהו סדר החוק להצבת צמרור

מהם הצעדים מרגע ההחלטה על הצבת תמרור ועד להצבתו החוקית בשטח.
החליט מי שהחליט שכאן צריך תמרור כזה וכזה.
מהם הצעדים שעליו לנקוט על פי חוק עד שבסופו של דבר יוחלט ויאושר הצבת התמרור במקום.
אני רוצה לבדוק אם תמרור שהוצב במקום מסויים הוא חוקי ב 100%. מה עלי לעשות ?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
עלייך לבדוק

1. האם הדרך שבה הוצב התמרור "שייכת" למי שהציב אותו (למשל תמרור שהוצב בתחנת דלק ע"י בעל התחנה עינו חוקי) כלומר לבדוק אצל האחראי על הדרך אם אישר הצבת התמרור
2. אם התמרור הוצב בשטח רשות מקומית לברר ברשות אם התקיימו שלושת התנאים הבאים בטרם הוצב
• התייעצות עם קצין משטרה.
• החלטת רשות התמרור המקומית.
• הסכמת רשות התמרור המרכזית שהיא בדרך כלל המפקח על התעבורה.
-
המלצתי - אם את כשותרת רואה תמרור חדש בעיר - לא לאכוף אותו עד שתבררי עם מפקד היחידה שלך אם הוא חוקי (וגם אם הוא חוקי - לא לאכוף בשבועיים הראשונים)
 
תודה

צריכה לבקש מהרשות המקומית את הדיון בוועדת תחבורה ובהמשך את אישור המפקח.כל זאת על פי חוק חופש המיידע.
אגב אם בוועדה ישב שוטר ולא קצין - זה תקין ?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בעניין שוטר/קצין

כתוב בתקנות "התייעצות עם קצין משטרה", לא כתוב שהקצין חייב לשבת בוועדה
 
דוח על חציית קו הפרדה רצוף

באחד האמשים עצר אותי שוטר ונתן לי דו"ח על חציית קו הפרדה רצוף שביצעתי לכאורה כרבע שעה לפני כן.
מכיוון שאין לי עניין להתווכח עם שוטר בבית המשפט, כי ממילא המילה של השוטר מתקבלת כאמינה מול מילה של נאשם, פניתי לחברת נתיבי ישראל לקבלת הסדרי התנועה בכביש הנ"ל, והתשובה שקיבלתי מהם הייתה שאין תכנית מסודרת לכביש האמור.
האם זו עילה מספקת לטענה על אי חוקיות סימון על פני הכביש?

אציין כי גם אם התמרור אינו חוקי - אין זו סיבה או עילה לחצות קו הפרדה.
אני טוען כי לא חציתי קו הפרדה רצוף.
 

גבע אבי

New member
רבע שעה?!

ומה קרה בין לבין?
האם רשם בדוח קשר עין?
אולי זה דוח מסייר אוויר?
חברת נתיבי ישראל היא רשות תמרור מקומית וכל הסדר תנועה שלה הוא חוקי.
תנסה לשכנע את השופט (אם הדוח מסייר אוויר, אין לך הרבה סיכוי)
 
לא סייר אויר

בעשר בלילה כביש 465, ליד ביר זית, רכב מגיח מאחורי וכורז לי לעצור בצד.
סיור משולב מטה בנימין.
השוטר טוען כי שני ק"מ לפני נווה צוף עקפתי על קו לבן.
אמרתי לו שאני לא יודע על מה הוא מדבר ואז הוא אמר לי שהוא נוסע אחרי יותר מרבע שעה ושלש פעמים עברתי קו לבן.
נשמע לי מגוחך, כי גם אם נניח שנהג עובר פעם על קו לבן ומאחוריו משטרה, הרי שאחרי הפעם השנייה היה צריך לעצור אותו על המקום, שלא לדבר על פעם שלישית, כי הוא לא עצר אותי כשעקפתי או בסמוך לזה.
כמובן שהוא כתב "קשר עין רציף", כי זה מה שלימדו אותו לכתוב, למרות שמדובר על כביש מפותל בקטע של כ-20 ק"מ...

עם שוטר אין לי מה להתעמת, בטח לא בבית משפט שהסיכוי שמילה שלי מול מילה שלו תתקבל.
פניתי לחברת נתיבי ישראל כאמור, וקיבלתי מייל שלכל אורך כביש 465 אין הסדרי תנועה מאושרים .
שלחתי למפנ"א, והתשובה שקיבלתי מהם היא שאין בסמכותם לקבוע איזו גירסא צודקת, שלי או של השוטר, דבר שמראה לי שהם כלל לא התייחסו לגופו של עניין - חוקיות תמרור 803 בקטע הכביש הנ"ל
 

גבע אבי

New member
תמוה מאוד.

התנהגות לא נאותה של שוטר אינה עילה לביטול עבירה של נהג. היה צריך לעצור את רכבך במקום ולא לתת יד להמשך עבירות
לגבי קשר עין, אם היית בודד על הכביש, הניידת רואה את האורות שלך ואין בעיה של קשר עין.
לגבי הסדרי התנועה, קשה לי להאמין שאין שם הסדר כלשהו וכמו שאמרתי, נתיבי ישראל הם רשות תמרור מקומית לכל דבר ועניין.
נסה מזלך במשפט
בהצלחה
 
הרי לך



 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
נראה מוזר

איני יודע מה פירוש המונח "הסדרי תנועה" - אבל כביש זה (לפחות חלקו המערבי שאותו אני מכיר היטב) מתומרר בצורה בולטת והתמרורים נראים חוקיים ונראה לי שטענה של אי חוקיותם מצדך עלולה לעצבן את השופט.
ואשר לעניין מעבר קו ההפרדה - האם קיבלת דו"ח על 3 עקיפות בקו הפרדה רציף או על אחת ותוך כדי שיחה אמר לך השוטר שעברת את הקו פעמיים נוספות (עברת או עקפת ? לא לגמרי ברור מדברייך)
ומעבר לכך - אין שום סיבה להתוועח עם שוטר בבית המשפט - השוטר עולה להעיד ואתה רשאי לשאול אותו מה שתחפוץ כדי לערער על אמינותו מרגע שסיים למסור עדותו אינו רשאי לומר מילה ובדרך כלל הוא מסתלק מהאולם עם סיום עדותו - וכשאתה מספר סיפורך לאחר מכן אין שום התערבות מצידו.
המלצתי - לפני המשפט לבדוק אם השוטר הגיע להעיד, אם כן לנסות לסגור עיסקת טיעון עם התובע ואם לא לבקש מהשופט שיזכה אותך.
וכדברייך - בכ 98% ממשפטי התנועה הנאשם מורשע גם משום שעדות השוטר מקצועית יותר מעדות הנאשם וגם משום שלשוטר אין שום סיבה להעליל עלייך ולך יש מספיק סיבות להכחיש כדי לא להענש.
 
דו"ח על עקיפה אחת

הוא הוסיף ואמר שהוא עושה איתי חסד כי בדרך כלל זה זימון לדין.

אגב, הוא לא לבש כובע...

(מי המציא את זה בכלל?)
 

גבע אבי

New member
הסדר תנועה מהו?

הסדר תנועה מתבצע בדר"כ כאשר ישנן עבודות בכביש או אירועים מיוחדים שדורשים הכוונה וסימון כבישים בהתאם.(צבע כתום, קונוסים עם או בלי מהבהבים וכו')
הסדרי תנועה מהווים גורם מרכזי בבטיחות בדרכים באתרי עבודה ובשינויים בכביש.
אתרי העבודה בכבישים מהווים סיכון עבור העבדים בעיקר בגלל התנועה הסואנת ,לפיכך ישנם חוקים שפרסם משרד התחבורה עבור הסדרי תנועה.
יש חברות שעוסקות בזה ולכל אחת הואצלה סמכות מהמפקח הארצי להיות רשות תמרור מקומית לכל דבר ועניין בנושא הצבת תמרורים או סימון כבישים
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
נשכחות

עצרתי פעם נהג על אי ציות לתמרור "עצור", הנהג אמר לי שלא יכול להיות שיש במקום תמרור כזה, הלכתי יחד איתו והראיתי לו, לאחר מכן שוחחנו, התברר שהוא מגדולי הפוסקים היכן יוצבו תמרורים בארץ, הוא הוכיח באותות ומופתים שתמרור כזה במקום כזה מסכן את התנועה יותר מאשר יועיל, אמר שיפנה לראשות התמרור המרכזית שתסיר את התמרור
הצבתי בפניו בחירה בין שתי אפשרויות -1. הודאה בזה שלא ציית לתמרורוקבלת אזהרה. 2. אי הודאה בביצוע העבירה, וקבלת ב.מ..
הוא בחר באזהרה.
 

be_roo

New member
ולא חשבת על אופציה שלישית שבה אם אתה מסכים שהתמרור מיותר ואף

מסוכן, אולי אין טעם לאכוף אותו ואין צורך לתת דו"ח לאותו נהג או לכל נהג אחר שלא עוצר שם.....
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
חשבתי ופסלתי את הרעיון

מכיוון שאם נמצא במקום מסוים תמרור "עצור" לפניה שמאלה ונהגים שבאים ממול רואים אותו ומודעים לו הם יהיו בטוחים שמי שבא מולם יציית לתמרור וזה יגרום לתאונות.
לפני כן היה במקום תמרור "תן זכות קדימה" והוא הוחלף, אולי משום שיש נהגים שלא מתייחסים ברצינות לתמרור כזה ויצא לי לטפל בכמה תאונות שם.
 

be_roo

New member
אבל הוא לא הואשם באי מתן ז"ק אלא באי עצירה, שהכמת שמיותרת

הוא גם לא הואשם בגרימת תאונה.
לנהגים אחרים מעניין שלא מתפרצים להם לצומת, נהג יכול לעצור ועדיין לא לתת ז"ק.
&nbsp
וניח שאקבל לרגע את טיעון הנהג האחר... בידיעה שיש תמרורי עצור לא מיותרים בגזרתך, האם חזרת מאז לאכוף את התמרור הנ"ל?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
קשה לי לענות

בגיזרה שהייתי בה רוב הזמן זה היה תמרור "עצור" היחיד וכדי לאכוף בו היה עלי לסטות במקצת מהדרך ולכן אכפתי בו לעיתים רחוקות מאד וגם אז לא יותר מ 10 דקות רצופות - ותמיד כשהניידת עומדת במקום בולט ו"החנוכיה" דולקת
 
למעלה