קנס במכס

solidas

New member
קנס במכס

קניתי שעון מחו"ל ושילמתי עליו את המחיר הנקוב אך המוכר כששלח את החבילה כתב בטעות סכום הרבה יותר נמוך ממה שמחירו האמיתי של הפריט ולכן המכס עיקב את הפריט וכעת נדרשתי לשלם בנוסף למע"מ עוד 200 ש"י קנס, האם מישהו יודע אם יש דרך להחזיר את הכסף הזה(תביעת פייפאל או תביעה באיביי וכ"ו)?
 

eladogden

New member
בספק - רק תשלום אגב מחאה מאפשר לתבוע בעתיד

החזר מיסים מרשות המיסים דרך בית משפט, וזאת תוך 90 יום.
הספק יכול לטעון לטעות בתום לב, ולא מכוונת ו/או לנפנף אותך.
פייפאל לא ערבים למיסים/מכסים של יבואן באף מדינה.
אלעד
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הייתי פונה למוכר ומבקשת ממנו פיצוי, זו טעות שלו

שעלתה לך הרבה, למה שאתה תשלם על השקר שלו? לא ביקשת ממנו לשקר... (אני מניחה). יתרה מכך, השקר שלו הוא עברה על החוק (ובהתאמה גם על כללי איביי). הוא הצהיר הצהרה שקרית, לא אתה. הייתי פונה אליו ואם הוא לא משתף פעולה מבהירה לו שלא תהיה לך בררה אלא לפנות לאיביי בנושא (בנימוס ובלי לאיים) ואני מניחה שהוא לא ירצה שזה יקרה.
 
אם בחרת לשלם ולשחרר את הפריט מהמכס על מי אתה מלין???

מוכרים מקצועיים לא עושים טעויות.
הוא קיווה בשבילך שהחבילה לא תעצר במכס ולא תחוייב במיסים בגינה.
כפי שהובהר פה לא אחת זה בניגוד לחוק ובניגוד למדיניות של איביי, אבל מוכרים רבים נוהגים כך לטובת הלקוחות שלהם - הם רק מסתבכים מזה ולומדים בדרך הקשה...
לרוב זה אכן עובד.
במדינות מסויימות (ישראל בינהן) זה לא עובד וגורר קנסות.

איביי/פייפל לא יתערבו לטובתך, להפיך. כל טענה בנוגע למיסים ו/או קנסות שנדרשת לשלם תדחה על הסף לרבות מחיקת פידבק שלילי אם תבחר להשאיר ולציין שם שנאלצת לשלם מיסים וקנסות.

עצם זה שבחרת לשלם את המיסים והקנס ולאסוף את החבילה סוגרת את האופציה להתלונן.
היית צריך להגיע פיזית למכס, לבקש לראות את החבילה ולצלם את הצהרת המכס שמוצמדת אליה.
לסרב לשלם על מנת שהחבילה תחזור למוכר או תוחרם (גם זה קורה) ובמקביל לפתוח קייס על פריט שלא התקבל ולשטוח את טענותיך בקייס. הוא היה נסגר לטובתך והיית מקבל החזר כספי מלא לרבות דמי המשלוח ששילמת.
אני מאמין שאם בחרת לבוא להתייעץ פה בדיעבד ואחרי ששילמת את שנדרשת לשלם - זה יצא לך עדיין זול יותר מאשר בארץ... נכון?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הוא לא מלין על המס אלא על הקנס! שנגרם לו בשל *שקר* של המוכר

כשאיביי כותבים שכל המסים וההיטלים הם על הקונה הם לא מתכוונים שאם המוכר סיבך את הקונה בשקרים שלו ועבר על החוק בהצהרה שקרית הקונה צריך לשלם קנסות בשל כך. אם אני טועה, אנא הפנה אותי לסעיף בתקנון שבו זה כתוב. אני מכירה רק סעיף בכללים של איביי שבו הם כותבים מפורשות שלקונים אסור לבקש מהמוכרים לזייף את ההצהרה. האם פירוש הדבר שלמוכרים מותר לזייף את ההצהרה מטעם עצמם? מסופקתני.
 
הוא יכול להלין רק על עצמו.

אף אחד לא חייב את הקונה בנסיבות שכאלה לקבל את החבילה ולשאת בקנס.
אני יוצא מנקודת הנחה שהשואל הוא אדם תבוני ואם הוא בחר לספוג גם את המע"מ וגם את הקנס - כנראה שזה היה מספיק כלכלי בשבילו.
כל אדם סביר, בכל מדינה בעולם, היה מסרב לקבל את החבילה.
במכס ערוכים למצבים האלה (תודות לסינים) וקיימת ועדת ערעור על הקנס (נקרא כופר) לפיו על הנמען למלא טופס מכס 105, לשלוח הצהרה בפקס בה הוא מצהיר כי המוכר ציין את הערך הנמוך על דעת עצמו ורק לאחר שהערעור מתקבל הוא מוזמן לאסוף את החבילה ולשלם רק את המע"מ.
אף רשות מכס בעולם לא היתה יכולה להטיל קנס על חבילה שהנמען סירב לקבלה.

איביי חושבת ישר, לא עקום. איביי יודעת שהקונים הם אלו שמבקשים מהמוכרים לציין שווי קטן יותר על החבילות ולכן אוסרת את זה.
למוכר - אין שום סיבה לעשות את זה מיוזמתו, הוא לא מרוויח מזה כלום ולכן אם "טעה" וסיבך את הקונה התמים... על הקונה היה לפעול כפי שציינתי -
או להגיש ערעור למכס או שלסרב לקבל את החבילה מאחר וצויין עליה ערך "שגוי" ועם ההוכחה לטענה הזו (תמונה) לפתוח קייס ולקבל את מלוא כספו בחזרה מאחר ואיביי מחייבת את המוכרים לציין את הערך האמיתי.

בחר שלא לעשות אף אחת משתי האופציות העומדות לרשותו - אין לו להלין אלא על עצמו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, הוא יכול להלין רק על המוכר ששיקר (ועבר על החוק!)

וגרם לו את הנזק הזה. לומר "אף אחד לא הכריח אותו" זו אמירה שיוצאת מתוך ידע רב וניסיון, זה לא בחזקת "מבחן האדם הסביר" (ואין קשר ל"אדם תבוני", נו באמת). אתה שופט אותו בעיניים שלך, בתור מוכר מנוסה שבקיא בהלכות המכס ויודע להתנהל מולם. האדם הפשוט לא יודע, ודאי אם לא מסבירים לו את כל זה. הוא רוצה את החבילה שהוא הזמין, אומרים לו "אתה צריך לשלם ככה" והוא משלם בלית בררה, כי הוא לא יודע שיש לו.
&nbsp
איביי אוסרת את זה כי זה לא חוקי. וזה לא חוקי לבקש ממישהו לבצע עברה, וזה ודאי שלא חוקי לבצע אותה (גם בלי שביקשו ממך). הטענה "למוכר - אין שום סיבה לעשות את זה מיוזמתו" לא עומדת במבחן המציאות (עובדה!) וגם בפורום הזה לא פעם היו מוכרים שהצהירו שהם מצהירים ערכים נמוכים יותר גם בלי שהתבקשו... אתה שוב שופט את הסיטואציה בעיניים שלך ושוכח שלא כולם כמוך, עובדה.
&nbsp
אם הקונה אכן לא ביקש זאת מהמוכר, אין תיעוד לבקשה כזאת ואיביי לא יכולים להאשים אותו במשהו שהוא לא עשה והמוכר כן ביצע על דעת עצמו. אני בהחלט הייתי פונה למוכר ואם זה לא עוזר אז לאיביי ומתעקשת ומבהירה שהמוכר הצהיר שקר אף שלא התבקש לעשות זאת. גם אם את הכסף זה לא יחזיר, לפחות תהיה תלונה מתועדת על המוכר והוא ילמד מכך להבא (או שבתקווה איביי יטפלו בו).
&nbsp
איביי חושבת ישר ולכן היא רוצה מוכרים ישרים, לא שקרנים.
 

solidas

New member
באמת לא ידעתי שניתם לסרב לקבל את החבילה

המוכר טעה ורשם סכום נמוך במאות אחוזים ממה ששילמתי ואעפ"כ גם כששילמתי את הקנס עדיין זה יצא הרבה יותר משתלם מאשר לקנות את המוצר בארץ..
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לך תדע אם הוא באמת "טעה"... אני עדיין ממליצה לפנות אליו

(דרך איביי כמובן, כדי שיהיה לך תיעוד) ולהבהיר לו כמה עלתה לך ה"טעות" שלו. אם הוא הגון הוא ייקח אחריות ויציע לך לפחות פיצוי מסוים... אם ינסה להתחמק, הייתי מבהירה לו (כאמור) שלא נותרה לך בררה אלא לפנות לאיביי בנושא.

דגשים: לפנות בנימוס, לא להאשים (כלומר לציין את העובדות, לא בשיפוטיות טעית/שיקרת), לא לאיים, לא לשקר, ובעיקר להבהיר שאתה קובל על הקנס ולא על המס, ואין לך שום השגות על המסים שנדרשת לשלם כדין, אך ורק על העלות הנוספת שנדרשת לשלם בגלל הצהרת מכס (CN22) שגויה, כי הוא לא הצהיר את המחיר הנכון ששילמת לו (ושוב, אל תיכנס לסיבה שהוא לא הצהיר נכון ואל תציע פרשנויות, זו כבר לא הבעיה שלך).

תוספת בעריכה: ממליצה לצרף לפנייה תמונות של החבילה עם ההצהרה השגויה (כדי שלא יוכל להתחמק ולטעון שלא היו דברים מעולם) ושל הקבלות על התשלום העודף ששילמת.
 

solidas

New member
תראו קטע: המוכר טוען שהוא כתב בכוונה מחיר שקרי על החבילה

הוא טוען שאני צריך להודות לו כי הוא עשה לי טובה, וכעת הוא מתעלם מההודעות שלי-למי אני צריך לפנות?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מעולה, הוא הודה בביצוע עברה על דעת עצמו
פנה לאיביי

(עדיף טלפונית, לדעתי) ומסור להם שהמוכר מודה שהצהיר הצהרת מכס שקרית בכוונה והשקר שלו גרם לך לשלם קנס (להדגיש שזה קנס) בנוסף למסים שהיית אמור לשלם לפי חוק (ועליהם כמובן אין לך תלונות). בדוק את כל המונחים המדויקים באנגלית וודא שהם מבינים שאתה לא מלין על המסים אלא רק על קנס, עונש שאתה קיבלת בגלל עברה שהמוכר עשה.
 

solidas

New member
שאלה של בור-איך פונים לאיביי?

האם ניתן לפנות לפייפאל במקום זאת?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כמו בכל אתר, יש בראש/בתחתית כל דף אפשרויות ליצירת קשר/עזרה

תתחיל משם ותקבל אפשרויות לכתיבה או טלפון, זה תלוי בעומס אצלם. אם הם נותנים טלפון זה מספר שאפשר ישר להקיש עליו ולהתקשר חינם דרך סקייפ (צריך כמובן שיהיה סקייפ מותקן, ואולי גם תוסף לדפדפן).
&nbsp
לא הייתי פונה דרך פייפל כי האחריות על ההתנהלות העסקית של המוכר היא על איביי (ובכלל, פייפל ואיביי הופכות לחברות נפרדות).
 

solidas

New member
כעת המוכר כתב לי שהוא סימל את המוצר כמתנה ולא כסחורה

וניסיתי גם לפתוח קייס באיביי שום דבר שם לא תואם את התלונה שאני רוצה להגיש..
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הוא פשוט אדיוט, לא מבין שהוא מודה בפה מלא בעברה...

ולא כתבתי לך לפתוח תיק אלא לפנות לאיביי. זה אכן לא מצב שמתאים לפתיחת תיק.
אני לא יודעת אם איביי יעשו משהו או לא, אבל אם נופלים על נציג רציני ומבהירים את הבעיה בצורה עניינית ומדויקת, יש עם מי לדבר (לפעמים צריך לנסות יותר מנציג אחד כדי ליפול על מישהו נורמלי...). בכל מקרה המינימום שאפשר לעשות במקרה הזה הוא להתלונן על המוכר כי הוא פשוט עבריין ושקרן ואין שום סיבה שאיביי לא ידעו עם מי יש להם עסק.
 
אם את לא יודעת אם איביי יעשו משהו או לא... אולי,לשם שינוי...

תשאירי לבעלי נסיון לענות לשאלות כאלו? מה דעתך?
עם כל הנסיון שלך העשיר כקונה - לא נתקלת במצב כזה, את לא מכירה את ההתנהלות מול המכס ובטח ובטח לא מבינה דבר וחצי דבר בהגנות של איביי למוכרים שלה...
אז למה סתם ובלי שום ידע לענות ולתת לשואל את הספק כאילו מישהו יתייחס לטענות שלו? להפיך, אם יפעל כפי שאת ממליצה הסיכוי שהוא יחטוף סטרייק גבוהה בעשרות מונים מהסיכוי שנציג איביי הכי אמפטי עלי אדומת יעשה משהו נגד המוכר שהחלטת שהוא עבריין ושקרן... (אם הוא היה שקרן הוא היה כותב שהצהרת המכס שרשם היתה בטעות... אולם הוא הסביר בדיוק את הסיבה שעשה זאת בכנות וביושר).

בכל מקרה נשמח לשמוע מהשואל באם מישהו באיביי יתייחס לטענה שלו.

ולהבא קוראים יקרים...

אם על מנת לשחרר פריט כלשהו מהמכס אתם נדרשים לשלם קנס בעקבות עבירה שביצע מישהו אחר ואין לכם קשר אליה... תפעילו את הראש ותתנגדו לתשלום קנס שלא מגיע לכם.
באותה המידה שאם הייתם מקבלים דו"ח תעבורה על עבירה שביצעתם במקום שלא נכחתם בו - לא הייתם רצים לשלם את הדוח, נכון?

אם בחרתם לשלם את הקנס (כופר - בלשון רשויות המכס) ולאסוף את החבילה - אין לכם מה להתבכיין בדיעבד שאכלו לכם ושתו לכם - הסכתמתם לתשלום הקנס היא ההוכחה שאתם מודים שביצעתם את העבירה בגינה הוטל עליכם הקנס (זו לשוןהחוק trilliane, זו לא פרשנות שלי).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יעצתי כפי שאני עצמי הייתי נוהגת, לא הבטחתי דבר

לא ראיתי כאן אף אחד שכתב שהוא כבר פנה לאיביי במצב כזה. על מה ולמה הוא אמור "לחטוף סטרייק"? הוא לא עבר על שום חוק, זה המוכר עשה.
&nbsp
לגבי קנס שלא מגיע, לפי החוק (שגם אני מכירה) וגם בכללים של המכס הם כותבים מפורשות שההצרה באחריות הקונה ושלא מעניין אותם שהמוכר שיקר על דעת עצמו. בכל מקרה היכולת לערער לא אפשרית כשלא מסבירים לקונה שיש לו בכלל אפשרות כזאת (והוא אישר שאכן כך היה) וזה נורא נחמד שאתה מכיר את הלכות המכס בע"פ, אבל 99% מהקונים לא, ולכן זה שמוכר דופק אותם זה לא עוזר להם כי הם לא כאן. אבל אם יתלוננו לאיביי על מוכרים שעוברים לעל החוק, בהחלט ייתכן שזה ישפיע.
&nbsp
כשמוכר עושה משהו שהוא לא אמור לעשות מבחינתי ה"בוס" שלו זה איביי. לכן אני הייתי מתלוננת ולכן אני ממליצה למישהו אחר לעשות זאת, זה נראה לי המינימום האפשרי, גם אם איביי יהיו אטומים וגם אם את הכסף זה לא יחזיר. פשוט לעשות את הדבר הנכון.
 
למעלה