לא, הוא יכול להלין רק על המוכר ששיקר (ועבר על החוק!)
וגרם לו את הנזק הזה. לומר "אף אחד לא הכריח אותו" זו אמירה שיוצאת מתוך ידע רב וניסיון, זה לא בחזקת "מבחן האדם הסביר" (ואין קשר ל"אדם תבוני", נו באמת). אתה שופט אותו בעיניים שלך, בתור מוכר מנוסה שבקיא בהלכות המכס ויודע להתנהל מולם. האדם הפשוט לא יודע, ודאי אם לא מסבירים לו את כל זה. הוא רוצה את החבילה שהוא הזמין, אומרים לו "אתה צריך לשלם ככה" והוא משלם בלית בררה, כי הוא לא יודע שיש לו.
 
איביי אוסרת את זה כי זה לא חוקי. וזה לא חוקי לבקש ממישהו לבצע עברה, וזה ודאי שלא חוקי לבצע אותה (גם בלי שביקשו ממך). הטענה "למוכר - אין שום סיבה לעשות את זה מיוזמתו" לא עומדת במבחן המציאות (עובדה!) וגם בפורום הזה לא פעם היו מוכרים שהצהירו שהם מצהירים ערכים נמוכים יותר גם בלי שהתבקשו... אתה שוב שופט את הסיטואציה בעיניים שלך ושוכח שלא כולם כמוך, עובדה.
 
אם הקונה אכן לא ביקש זאת מהמוכר, אין תיעוד לבקשה כזאת ואיביי לא יכולים להאשים אותו במשהו שהוא לא עשה והמוכר כן ביצע על דעת עצמו. אני בהחלט הייתי פונה למוכר ואם זה לא עוזר אז לאיביי ומתעקשת ומבהירה שהמוכר הצהיר שקר אף שלא התבקש לעשות זאת. גם אם את הכסף זה לא יחזיר, לפחות תהיה תלונה מתועדת על המוכר והוא ילמד מכך להבא (או שבתקווה איביי יטפלו בו).
 
איביי חושבת ישר ולכן היא רוצה מוכרים ישרים, לא שקרנים.