אפשרות לתובענה ייצוגית מול חברת הוטנט

k-don

Well-known member
אפשרות לתובענה ייצוגית מול חברת הוטנט

כתבתי על כך בפורום צרכנות
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/66/183327013/אנשים_וחברה/צרכנות

בהוטנט כספק אינטרנט יש מבצעים על השנה הראשונה - 0-20 ש"ח לחודש.
אבל אם מתנתקים במהלך השנה הראשונה, מחויבים בצורה יחסית לתעריף המקסימלי של התוכנית (25 ש"ח לחודש).
כמובן שזה בולט לעיין כאשר מתנתקים ב 4 החודשים הראשונה שאמורים להיות בחינם.
בנוסף יש 16 ש"ח החזר הוצאות צרכן לכל לקוח שהיתה טעות כזאת.
לי, פניות הציבור של הוטנט הבטיחו להחזיר את הכסף שנגבה (21.67) ובנוסף 16 ש"ח החזר הוצאות צרכן.
 
תביעה ייצוגית - הוטנט

K-don שלום,

קודם כל תודה על פנייתך.

אני חושב שאתה צודק.

חסרים כאן פרטים (כגון נוסח ההסכמים) אולם דומה על פניו שהמקרה עשוי לשמש בסיס לתביעה ייצוגית.

חיוב יחסי בעת התנתקות משירות שניתן בהנחה (או בחינם), אמור להתבצע בהתאם למחיר ההנחה (או ללא עלות), ולא בהתאם למחיר המחירון. כמובן שצריך לבדוק את נוסח ההסכמים שלהם ולראות אם אין הוראות ספציפיות בנושא.

מעבר לכך - הסבירות כי מדובר בטעות נקודתית היא נמוכה בהינתן שמדובר בפעולה ממוחשבת.

אני מניח ששאלה שתעלה היא מהו היקף המקרים בהם מדובר, ואם מדובר בעניין הנוגע להתנתקות מכלל שירותיה של קבוצת הוט/הוט נט בנסיבות המתוארות. אם מדובר רק בשירות האינטרנט הנ"ל ייתכן כי הסכומים שנגבו ביתר בסה"כ אינם גבוהים באופן המצדיק תובענה ייצוגית. אם הדבר נכון ביחס לשירותים נוספים, הסכומים הינם גבוהים משמעותית. בהינתן שמדובר במערכות ממוחשבות, ייתכן שקיים כאן עניין רוחבי.

לבסוף אציין כי לא ניתן לתבוע בנסיבות הנ"ל את הוצאות הצרכן במסגרת תובענה ייצוגית. הצרכנים המיוצגים בקבוצה לא פנו בפועל לקבל פיצוי, ולכן לא היו להם הוצאות.

אמיר
 

k-don

Well-known member
אינני יודע לגבי הוט אבל בהוטנט לבד מדובר באמת על סכום נמוך

(בגלל שלטענתך לא ניתן לתבוע את 16 הש"ח החזר הוצאות צרכן במסגרת תובענה ייצוגית).
לפי מה שהבנתי הטעות קורית לכלל הלקוחות שמתנתקים בשמה הראשונה. (ובהוטנט כולם במבצע בשנה הראשונה)
אני אישית מתכוון להגיש תלונה למשרד התקשורת כדי לוודא שהתעריף לפיו עושים חיוב יחסי (וכן עצם החיוב שיהיה יחסי) מחויבים גם אצל ספקי האינטרנט.
 

k-don

Well-known member
בסעיף 13ד1 (א) (2) בחוק הגנת הצרכן

https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/089_001.htm#Seif81
נכתב:
החזר בשל חיוב בסכום עודף בעסקה מתמשכת (תיקון מס' 35) תשע"ב-2012
13ד1. (א) בעסקה מתמשכת שבה מחייב העוסק את חשבונו של הצרכן בתשלומים לפי הרשאה לחיוב חשבון או לפי הרשאה לחיוב כרטיס אשראי כהגדרתו בסעיף 14ב(ב) –
(1) טען צרכן כי העוסק גבה ממנו סכום נוסף על הסכום שהוא רשאי לגבות בהתאם לתנאי ההתקשרות (בסעיף זה – סכום עודף), יברר העוסק את טענותו בתוך עשרה ימי עסקים;
(2) מצא העוסק כי גבה מהצרכן סכום עודף, ישיבו לצרכן בתוך ארבעה ימי עסקים, בתוספת הצמדה וריבית לפי חוק פסיקת ריבית והצמדה, התשכ"א-1961, מיום הגבייה ובתוספת תשלום בשל הוצאות הצרכן בסכום של 16 שקלים חדשים (בסעיף זה – סכום ההחזר); היה סכום ההחזר נמוך מחמישים שקלים חדשים, רשאי העוסק לזכות את הצרכן בסכום ההחזר במועד החיוב הבא, ובלבד שהודעת התשלום לעניין אותו חיוב נשלחת לצרכן בתוך 30 ימים מתום התקופה האמורה בפסקה (1).
(ב) עוסק ישלח לצרכן תשובה מנומקת בכתב על ממצאי הבירור, כאמור בסעיף קטן (א), בתוך 21 ימי עסקים מיום פנייתו.
(ג) הסכומים האמורים בסעיף קטן (א) יעודכנו ב-1 בינואר בכל שנה, החל ביום י"ט בטבת התשע"ג (1 בינואר 2013), בהתאם לשיעור השינוי בין המדד שפורסם בחודש דצמבר בשנה שקדמה למועד העדכון לבין המדד שפורסם בחודש דצמבר בשנה שקדמה לכך; בסעיף זה, "מדד" – מדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
(ד) השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לקבוע סוגי טובין ושירותים שלגביהם יהיה עוסק רשאי לברר את טענת הצרכן או להשיב לו את הסכום העודף בתקופה ארוכה מהאמור בסעיף זה, כפי שיקבע.

בסעיף (1) הטענה שטעו בחשבון מתבצעת בצורה ייצוגית
אבל בסעיף (2) כתוב שמוסיפים 16 ש"ח על טעות בחיוב
"מצא העוסק כי גבה מהצרכן סכום עודף ... ובתוספת תשלום בשל הוצאות הצרכן בסכום של 16 שקלים חדשים "
16 ש"ח זה משהו שהעוסק מחוייב לתת ללקוח - מכאן שלדעתי מותר לתבוע אותו גם בייצוגית
 
תביעה ייצוגית - הוצאות הצרכן

דבר ראשון קיימת שאלה משפטית אם ניתן לתבוע את הוצאות הצרכן במסגרת תובענה ייצוגית לאור הוראות סעיף 20(ה) לחוק תובענות ייצוגיות הקובע כי: "בית המשפט לא יפסוק בתובענה ייצוגית פיצויים לדוגמה, וכן לא יפסוק פיצויים בלא הוכחת נזק".

אני מכיר לפחות שופט אחד שחשב שלא ניתן, הגם שאני סבור שמדובר בפיצוי סטטוטורי ולא בפיצוי לדוגמא/ללא הוכחת נזק.

כך או כך תשובתי התייחסה לעניין אחר. הוצאות הצרכן משולמות מקום בו הצרכן פונה לעוסק וטוען בפניו כי נגבה ממנו סכום ביתר. ההוצאות משולמות על בסיס ההנחה כי הצרכן טרח, בדק, ופנה, וכי נגרם לו נזק בדמות בזבוז זמן.

אותם צרכנים שלא שמו לב ולא פנו לא זכאים לפיצוי שכזה, במסגרת תובענה ייצוגית המוגשת בשמם בטענה שהם סבלו לנזק מעצם גביית היתר.

מי שכן זכאי לפיצוי שכזה הוא אותם צרכנים שכן פנו, ושהושב להם סכום גביית היתר (כמוך לצורך העניין, במידה ולא היית מקבל את הפיצוי הזה).

תביעה ייצוגית שתוגש בעניין זה אינה קשורה לנושא אותו העלית (גביית יתר קונקרטית בהתנתקות משירות שניתן ללא עלות או בהנחה), אלא לכלל המקרים בהם מדובר בפניית צרכנים להוטנט בטענות לגביית יתר כלשהי.

יש גם להוכיח במסגרת תביעה שכזו שמדובר במקרים רבים, ולדעתי תביעות שכאלה הוגשו בעבר כנגד חברות מקבוצת הוט.

אמיר
 

k-don

Well-known member


 

k-don

Well-known member
חיוב יחסי בעת התנתקות מהוטנט ספק+תשתית

ב 24.6 הזמנתי שרות 200 מגה ב 79 לחודש
ב 2.7 התבצעה ההתקנה
ב 8.7 בקשתי להתנתק ושאלתי כמה אשלם על התקופה.
נאמר לי שהתשלום הוא בערך 36 ש"ח (14 ימים)
אבל כשאמרתי שאני אמור להיות מחויב רק כ 18 ש"ח (7 ימים) אז אמרו לי שיזכו אותי בכל הסכום. (ומה יהיה עם מי שלא יודע לחשב חיוב יחסי?)
 

k-don

Well-known member
מעניין שקיבלתי SMS שהאינטרנט נותק אבל בפועל הוא עדיין עובד

 
למעלה