נתיבי ישראל פירסמה מכרז מעניין לקטע כביש 4 בין רעננה למורשה

מצב
הנושא נעול.
נתיבי ישראל פירסמה מכרז מעניין לקטע כביש 4 בין רעננה למורשה

נתיבי ישראל פירסמה מכרז מעניין לקטע כביש 4 בין רעננה למורשה
מכרז פומבי מס' 10038259/16 למתן שירותי תכנון גיאומטריה בכביש 4 (מקטע כביש רעננה – מורשה)

[URL]http://www.iroads.co.il/sites/default/files/kbysh_4_hzmnh_svpy_14.21.pdf[/URL]

[URL]http://www.iroads.co.il/sites/default/files/hskm_msgrt_nvskh_svpy_lkhr_hrvt_vpr_bn_nvn__10038259-16_kbysh_4_gyvmtryh1.pdf[/URL]

מדובר במכרז לתכנון מוקדם של שדרוג הכביש, כולל תכנון למסילת רכבת.
 

סנוי

New member
תודה! חבל שאין כל כך פרטים לגבי המתוכנן.. טפסים משעממים למדי

תודה! חבל שאין כל כך פרטים לגבי המתוכנן.. טפסים משעממים למדי
 

אורי404

New member
בהחלט מעניין המכרז הזה

בהחלט מעניין המכרז הזה
אני חושב, שהיה מכרז דומה של תכנון למסילת רכבת בקטע הדרומי יותר של כביש 4. אבל אני לא בטוח לגמרי.
מעניין מהו הקטע המצטבר של המסילה העתידית הזו בתוואי כביש 4.
אותי גם מעניין (
), הסעיפים המתייחסים לרוכבי האופניים, בקטע זה.
 
לא היה מכרז לקטע הדרומי יותר. היה תכנון מוקדם לקטע הצפוני

בהחלט מעניין המכרז הזה
אני חושב, שהיה מכרז דומה של תכנון למסילת רכבת בקטע הדרומי יותר של כביש 4. אבל אני לא בטוח לגמרי.
מעניין מהו הקטע המצטבר של המסילה העתידית הזו בתוואי כביש 4.
אותי גם מעניין (
), הסעיפים המתייחסים לרוכבי האופניים, בקטע זה.
לא היה מכרז לקטע הדרומי יותר. היה תכנון מוקדם לקטע הצפוני
יותר - בין רעננה לחדרה.
התכנון של מסילה בקטע הדרומי יותר בינתיים אינו יותר מהצהרת כוונות.
לנתיבי ישראל יש כוונה לבצע שדרוג של הקטע בין בר אילן למחלף גהה שבשלב הזה לא לוקח בחשבון מסילת רכבת.
מסילת רכבת בין גהה לגנות זה פרויקט מורכב ביותר שבעייתי לבצעו הן על פני הקרקע והן מתחת לפני הקרקע, בגלל שזה פרוזדור של הרבה תשתיות תת-קרקעיות.
זה פרויקט לא פחות מורכב מהוספת מסילות בפרוזדור האיילון.
 

אורי404

New member
הצהרת כוונות, גם זה משהו

לא היה מכרז לקטע הדרומי יותר. היה תכנון מוקדם לקטע הצפוני
יותר - בין רעננה לחדרה.
התכנון של מסילה בקטע הדרומי יותר בינתיים אינו יותר מהצהרת כוונות.
לנתיבי ישראל יש כוונה לבצע שדרוג של הקטע בין בר אילן למחלף גהה שבשלב הזה לא לוקח בחשבון מסילת רכבת.
מסילת רכבת בין גהה לגנות זה פרויקט מורכב ביותר שבעייתי לבצעו הן על פני הקרקע והן מתחת לפני הקרקע, בגלל שזה פרוזדור של הרבה תשתיות תת-קרקעיות.
זה פרויקט לא פחות מורכב מהוספת מסילות בפרוזדור האיילון.
הצהרת כוונות, גם זה משהו
נקווה, שבבוא העת זה יהיה מעבר לזה.
 

alantan

New member
אם זה כל כך מסובך אז אולי עדיף להעביר מסילה בתוואי של דרך

לא היה מכרז לקטע הדרומי יותר. היה תכנון מוקדם לקטע הצפוני
יותר - בין רעננה לחדרה.
התכנון של מסילה בקטע הדרומי יותר בינתיים אינו יותר מהצהרת כוונות.
לנתיבי ישראל יש כוונה לבצע שדרוג של הקטע בין בר אילן למחלף גהה שבשלב הזה לא לוקח בחשבון מסילת רכבת.
מסילת רכבת בין גהה לגנות זה פרויקט מורכב ביותר שבעייתי לבצעו הן על פני הקרקע והן מתחת לפני הקרקע, בגלל שזה פרוזדור של הרבה תשתיות תת-קרקעיות.
זה פרויקט לא פחות מורכב מהוספת מסילות בפרוזדור האיילון.
אם זה כל כך מסובך אז אולי עדיף להעביר מסילה בתוואי של דרך
רבין בפתח תקוה? לא ששם זה גן שושנים, אבל כל מי שרק מזכירים לו את הרעיון של מסילה בכביש גהה מדבר על אתגר הנדסי שנשמע כמו המסילה הסינית לטיבט.
 
התוואי של דרך רבין מתאים לרכבת קלה, לא לרכבת כבדה

אם זה כל כך מסובך אז אולי עדיף להעביר מסילה בתוואי של דרך
רבין בפתח תקוה? לא ששם זה גן שושנים, אבל כל מי שרק מזכירים לו את הרעיון של מסילה בכביש גהה מדבר על אתגר הנדסי שנשמע כמו המסילה הסינית לטיבט.
התוואי של דרך רבין מתאים לרכבת קלה, לא לרכבת כבדה
תזכור גם שדרומית לדרך רבין יש את דרך לוי אשכול בקרית אונו ושם אין שום סיכוי לרכבת כבדה על פני הקרקע.

אם להשקיע ברכבת כבדה באזור הזה, אז צריך לבצע את ההשקעה, יקרה ככל שתהיה, בתוואי של כביש 4.

בדרך רבין ובדרך לוי אשכול אין צמתי תחבורה ראשיים שמצדיקים השקעה גדולה ברכבת כבדה.

רכבת כבדה בתוואי כביש 4 תקיים מפגשים עם הקו האדום, הקו הסגול, מסילת הרכבת בין ת"א ללוד, הקו הכחול ואם תימשך עוד דרומה עד חולות, גם עם הקו החום ועם מסילת 431 העתידית ותקיים רצף מסילתי מחדרה עד אשדוד ודרומה יותר.

זה אמנם יהיה פרויקט מאוד יקר, אבל בעתיד הוא יהיה חיוני עבור תעבורת נוסעים. הרבה יותר מהמסילה המזרחית.
 

alantan

New member
אז אני מבין שאתה בכל זאת בעד...


התוואי של דרך רבין מתאים לרכבת קלה, לא לרכבת כבדה
תזכור גם שדרומית לדרך רבין יש את דרך לוי אשכול בקרית אונו ושם אין שום סיכוי לרכבת כבדה על פני הקרקע.

אם להשקיע ברכבת כבדה באזור הזה, אז צריך לבצע את ההשקעה, יקרה ככל שתהיה, בתוואי של כביש 4.

בדרך רבין ובדרך לוי אשכול אין צמתי תחבורה ראשיים שמצדיקים השקעה גדולה ברכבת כבדה.

רכבת כבדה בתוואי כביש 4 תקיים מפגשים עם הקו האדום, הקו הסגול, מסילת הרכבת בין ת"א ללוד, הקו הכחול ואם תימשך עוד דרומה עד חולות, גם עם הקו החום ועם מסילת 431 העתידית ותקיים רצף מסילתי מחדרה עד אשדוד ודרומה יותר.

זה אמנם יהיה פרויקט מאוד יקר, אבל בעתיד הוא יהיה חיוני עבור תעבורת נוסעים. הרבה יותר מהמסילה המזרחית.
אז אני מבין שאתה בכל זאת בעד...
 
תמיד הייתי בעד מסילת רכבת בתוואי כביש 4

אז אני מבין שאתה בכל זאת בעד...
תמיד הייתי בעד מסילת רכבת בתוואי כביש 4
אבל אני ריאלי.
זה לא יקרה בעשרים השנים הקרובות.

אגב, לא רק הקטע שבין גהה לגנות בעייתי. גם הקטע בתוך חדרה בעייתי.
 

alantan

New member
אני לא חושב שהמסילה הזו צריכה להמשיך עד חדרה

תמיד הייתי בעד מסילת רכבת בתוואי כביש 4
אבל אני ריאלי.
זה לא יקרה בעשרים השנים הקרובות.

אגב, לא רק הקטע שבין גהה לגנות בעייתי. גם הקטע בתוך חדרה בעייתי.
אני לא חושב שהמסילה הזו צריכה להמשיך עד חדרה
היא יכולה לעבור לתוואי מסילת החוף איפשהו בין אבן יהודה לנתניה וכך שם תתאפשר שירות ישיר מנתניה למזרח גוש דן.
 
אבל זה לא התכנון. בשביל שירות ישיר בין נתניה למזרח גוש דן

אני לא חושב שהמסילה הזו צריכה להמשיך עד חדרה
היא יכולה לעבור לתוואי מסילת החוף איפשהו בין אבן יהודה לנתניה וכך שם תתאפשר שירות ישיר מנתניה למזרח גוש דן.
אבל זה לא התכנון. בשביל שירות ישיר בין נתניה למזרח גוש דן
המסילה הזו יכולה גם להגיע עד צומת רעננה בלבד, שם תתחבר למסילת השרון.
המטרה היא ליצור רצף מסילתי מחדרה עד גוש דן לפחות. והקטע המתקדם ביותר מבחינה תכנונית זה הקטע שבין חדרה לרעננה.
 

alantan

New member
מה בדיוק ישמש קטע לאורך כביש 4 בין חדרה לבית ליד?

אבל זה לא התכנון. בשביל שירות ישיר בין נתניה למזרח גוש דן
המסילה הזו יכולה גם להגיע עד צומת רעננה בלבד, שם תתחבר למסילת השרון.
המטרה היא ליצור רצף מסילתי מחדרה עד גוש דן לפחות. והקטע המתקדם ביותר מבחינה תכנונית זה הקטע שבין חדרה לרעננה.
מה בדיוק ישמש קטע לאורך כביש 4 בין חדרה לבית ליד?
מכללת רופין? או שמתכננים להפשיר את כל הקרקעות באיזור לבנייה רוויה?
&nbsp
נשמע לי חסר תכלית בערך כמו המסילה המזרחית או מסילה לאילת.
 
גם חדרה מתפתחת וגדלה וגם מזרחית לצומת השרון (בית ליד)

מה בדיוק ישמש קטע לאורך כביש 4 בין חדרה לבית ליד?
מכללת רופין? או שמתכננים להפשיר את כל הקרקעות באיזור לבנייה רוויה?
&nbsp
נשמע לי חסר תכלית בערך כמו המסילה המזרחית או מסילה לאילת.
גם חדרה מתפתחת וגדלה וגם מזרחית לצומת השרון (בית ליד)
צומחת לה עיר יותר גדולה מבית שאן וכמעט בגודל של שדרות - כפר יונה.
אזור כפר יונה, פרדסיה, צור משה, קדימה-צורן, אבן יהודה, תל מונד וכו', בעוד מספר שנים, יהיה אזור עירוני די צפוף.
 

alantan

New member
כל האיזורים הללו נמצאים בקו שמקביל ומדרום לנתניה

גם חדרה מתפתחת וגדלה וגם מזרחית לצומת השרון (בית ליד)
צומחת לה עיר יותר גדולה מבית שאן וכמעט בגודל של שדרות - כפר יונה.
אזור כפר יונה, פרדסיה, צור משה, קדימה-צורן, אבן יהודה, תל מונד וכו', בעוד מספר שנים, יהיה אזור עירוני די צפוף.
כל האיזורים הללו נמצאים בקו שמקביל ומדרום לנתניה
בשבילם לא צריך להמשיך לחדרה...
&nbsp
אין שום דבר חוץ בין חדרה לצומת השרון מכמה ישובים כפריים. כפר יונה אכן גדולה והיא תוכל לקבל שירות מתחנת פרדסיה. בכל מקרה המסילה לא הולכת לסטות מזרחה כדי לשרת אותה טוב יותר. התוואי המיטבי מבחינת המסילה הזו היא לעבור מערבה בין אבן יהודה לקרית השרון.
 
אם המסילה תעבור מערבה בין אבן יהודה לקרית השרון, היכן בדיוק

כל האיזורים הללו נמצאים בקו שמקביל ומדרום לנתניה
בשבילם לא צריך להמשיך לחדרה...
&nbsp
אין שום דבר חוץ בין חדרה לצומת השרון מכמה ישובים כפריים. כפר יונה אכן גדולה והיא תוכל לקבל שירות מתחנת פרדסיה. בכל מקרה המסילה לא הולכת לסטות מזרחה כדי לשרת אותה טוב יותר. התוואי המיטבי מבחינת המסילה הזו היא לעבור מערבה בין אבן יהודה לקרית השרון.
אם המסילה תעבור מערבה בין אבן יהודה לקרית השרון, היכן בדיוק
תהיה תחנת פרדסיה שאתה כותב עליה?
תוואי כזה גם מפספס את צומת השרון שהוא צומת תחבורתי מרכזי.
יש גם בעיה להעביר מסילה בתוואי הזה שמשמש שטחים חקלאים, שטחי יער (יער אילנות) ושטחים של כפר הנוער הדסים.
התוואי המתוכנן עד חדרה משתמש ברצועה של דרך קיימת ולא פוצע שטחים פתוחים בשרון, מעבר להרחבת רצועת הדרך הקיימת.
 

alantan

New member
צריך לחשוב על יעילות תפעולית - המחיר הכי יקר של מערכת אינו

אם המסילה תעבור מערבה בין אבן יהודה לקרית השרון, היכן בדיוק
תהיה תחנת פרדסיה שאתה כותב עליה?
תוואי כזה גם מפספס את צומת השרון שהוא צומת תחבורתי מרכזי.
יש גם בעיה להעביר מסילה בתוואי הזה שמשמש שטחים חקלאים, שטחי יער (יער אילנות) ושטחים של כפר הנוער הדסים.
התוואי המתוכנן עד חדרה משתמש ברצועה של דרך קיימת ולא פוצע שטחים פתוחים בשרון, מעבר להרחבת רצועת הדרך הקיימת.
צריך לחשוב על יעילות תפעולית - המחיר הכי יקר של מערכת אינו
התשתית אלא עלות תפעול מול הכנסה ממכירת כרטיסים. בניגוד לתשתית שהיא עלות חד-פעמית של פינוי, פיצוי, והקמה, עלות התפעול נשארת איתנו עשרות ומאות שנים.
&nbsp
אם הולכים להקים מסילה לאורך כביש 4, צריך כבר מראש לחשוב על מתווה השירות שיופעל. לי הגיוני רכבת פרברית שיוצאת מנתניה דרומה, כאשר שעות היציאה מתואמות עם מסילת החוף הפרברית מבנימינה לתל אביב. אין הרבה טעם להפעיל רכבת רפאים בין חדרה לצומת השרון.
&nbsp
הסיבה העיקרית לחשיבות של צומת השרון כיום היא האפשרות לעבור שם לקווים שמגיעים לגליל, לנתניה ולכפר יונה. אין סיבה שקווי הגליל הללו לא יעצרו בתחנת קדימה-אבן יהודה.
&nbsp
אתה צודק שבתוואי כזה התחנה לא תהיה ממש קרובה לפרדסיה, מדובר במרחק של כשני ק"מ מקדימה-אבן יהודה. מדובר בכל מקרה בשדות פתוחים ויותר קל להפקיע ולתת פיצוי מאשר כשהתוואי עובר בשטח בנוי.
&nbsp
אפשרות אחרת היא כן להגיע עד לצומת השרון, לפנות מערבה ברדיוס יחסית קטן ואז לעבור לאורך כביש 57, אבל שם יש את בתיהם של שער חפר-בית יצחק בצד הצפוני ואזור התעשיה נתניה בצדו הדרומי. כל זה יצריך תוואי תת-קרקעי וסיום בנתניה בניגוד לכיוון הנסיעה הרצוי. ממש לא תוואי אידיאלי.
 
אבל עמוק במגירות יש תכנון למסילת רוחב בין נתניה לטול כרם

צריך לחשוב על יעילות תפעולית - המחיר הכי יקר של מערכת אינו
התשתית אלא עלות תפעול מול הכנסה ממכירת כרטיסים. בניגוד לתשתית שהיא עלות חד-פעמית של פינוי, פיצוי, והקמה, עלות התפעול נשארת איתנו עשרות ומאות שנים.
&nbsp
אם הולכים להקים מסילה לאורך כביש 4, צריך כבר מראש לחשוב על מתווה השירות שיופעל. לי הגיוני רכבת פרברית שיוצאת מנתניה דרומה, כאשר שעות היציאה מתואמות עם מסילת החוף הפרברית מבנימינה לתל אביב. אין הרבה טעם להפעיל רכבת רפאים בין חדרה לצומת השרון.
&nbsp
הסיבה העיקרית לחשיבות של צומת השרון כיום היא האפשרות לעבור שם לקווים שמגיעים לגליל, לנתניה ולכפר יונה. אין סיבה שקווי הגליל הללו לא יעצרו בתחנת קדימה-אבן יהודה.
&nbsp
אתה צודק שבתוואי כזה התחנה לא תהיה ממש קרובה לפרדסיה, מדובר במרחק של כשני ק"מ מקדימה-אבן יהודה. מדובר בכל מקרה בשדות פתוחים ויותר קל להפקיע ולתת פיצוי מאשר כשהתוואי עובר בשטח בנוי.
&nbsp
אפשרות אחרת היא כן להגיע עד לצומת השרון, לפנות מערבה ברדיוס יחסית קטן ואז לעבור לאורך כביש 57, אבל שם יש את בתיהם של שער חפר-בית יצחק בצד הצפוני ואזור התעשיה נתניה בצדו הדרומי. כל זה יצריך תוואי תת-קרקעי וסיום בנתניה בניגוד לכיוון הנסיעה הרצוי. ממש לא תוואי אידיאלי.
אבל עמוק במגירות יש תכנון למסילת רוחב בין נתניה לטול כרם
צריך לחשוב גם על יחס תועלת-עלות בהקשר הסביבתי.
אתה מציע לפגוע בשטחים הפתוחים של השרון ולהוסיף למה שכבר קיים היום עוד רצועה (אלכסונית) שתבתר את השטחים הפתוחים בשרון.

אני לא מתווכח על כך שמסילה בין חדרה לצומת השרון לא צריכה להיות בסדר עדיפות גבוה, אבל לאלטרנטיבה שאתה מציע יש מחיר סביבתי יקר.
ולכן האלטרנטיבה הריאלית יותר היא מסילה שהקצה הצפוני שלה באזור צומת רעננה ואת ההמשך צפונה עד צומת השרון או עד חדרה לדחות לעתיד הרבה יותר רחוק.

אין הצדקה לפצוע באופן כזה את השרון בשביל רכבת פרברית שתצא מנתניה דרומה. אפשר ויהיה אפשר עוד שנים רבות לקשר את האזור הזה של השרון לתחנות נתניה, ספיר, בית יהושע ורעננה דרום/מרכז באמצעות אמצעי תח"צ אחרים ובשביל רכבת פרברית שתקשר בין נתניה לערי השרון ומזרח גוש דן מספיקה מסילת השרון.
 

Rubim88

New member
העניין עם העלות תפעול נכון לתחומים מסויימים

צריך לחשוב על יעילות תפעולית - המחיר הכי יקר של מערכת אינו
התשתית אלא עלות תפעול מול הכנסה ממכירת כרטיסים. בניגוד לתשתית שהיא עלות חד-פעמית של פינוי, פיצוי, והקמה, עלות התפעול נשארת איתנו עשרות ומאות שנים.
&nbsp
אם הולכים להקים מסילה לאורך כביש 4, צריך כבר מראש לחשוב על מתווה השירות שיופעל. לי הגיוני רכבת פרברית שיוצאת מנתניה דרומה, כאשר שעות היציאה מתואמות עם מסילת החוף הפרברית מבנימינה לתל אביב. אין הרבה טעם להפעיל רכבת רפאים בין חדרה לצומת השרון.
&nbsp
הסיבה העיקרית לחשיבות של צומת השרון כיום היא האפשרות לעבור שם לקווים שמגיעים לגליל, לנתניה ולכפר יונה. אין סיבה שקווי הגליל הללו לא יעצרו בתחנת קדימה-אבן יהודה.
&nbsp
אתה צודק שבתוואי כזה התחנה לא תהיה ממש קרובה לפרדסיה, מדובר במרחק של כשני ק"מ מקדימה-אבן יהודה. מדובר בכל מקרה בשדות פתוחים ויותר קל להפקיע ולתת פיצוי מאשר כשהתוואי עובר בשטח בנוי.
&nbsp
אפשרות אחרת היא כן להגיע עד לצומת השרון, לפנות מערבה ברדיוס יחסית קטן ואז לעבור לאורך כביש 57, אבל שם יש את בתיהם של שער חפר-בית יצחק בצד הצפוני ואזור התעשיה נתניה בצדו הדרומי. כל זה יצריך תוואי תת-קרקעי וסיום בנתניה בניגוד לכיוון הנסיעה הרצוי. ממש לא תוואי אידיאלי.
העניין עם העלות תפעול נכון לתחומים מסויימים
לדוגמא עלות האנרגיה שצורך קטר חשמלי עם שימוש "יעיל" לאורך חייו היא פי כמה מעלות הרכישה שלו, לכן רכישה של קטר יעיל יותר אנרגטית אך יקר יותר היא הגיונית(בתלות במספרים הרלוונטים). בתחום התח"צ זה פחות עניין של עלות תפעול מול עלות השקעה בגלל שתח"צ היא לא רווחית באופן ישיר בתפעול ברוב המקרים, מתישהו במרוצת הזמן עלות התפעול תהיה גדולה יותר מההשקעה, העניין הוא העלות הכוללת של התפעול וההקמה מול התועלת הכוללת. לכן במקרה כמו המשך מסילה לחדרה, "נדפקים" פעמיים. ומסילה דרומית לצומת השרון זה כבר "מותרות" במצב בארץ, עדיף להשקיע את המשאבים במערכת תחבורה אזורית לנפת השרון, כממשק למערכת הארצית יש כבר את מסילת החוף במרחק קצר, רק צריך להתחבר אליה. וכשדרוג נוסף ניתן להתפצל ממסילת החוף ולהקים מסילה קצרה מנתניה צפון לאורך כביש 57 עד לכפר יונה, עם תחנות בכפר יונה, צומת השרון, ומזרח נתניה, כשאחד מהקווים הפרבריים(בעתיד יהיו כמה כאלו שיגיעו לנתניה) שיגיע מגוש דן ישרת אותה.
 

alantan

New member
בהחלט אופציה מעניינת להפעיל שלוחה מנתניה עד כפר יונה

העניין עם העלות תפעול נכון לתחומים מסויימים
לדוגמא עלות האנרגיה שצורך קטר חשמלי עם שימוש "יעיל" לאורך חייו היא פי כמה מעלות הרכישה שלו, לכן רכישה של קטר יעיל יותר אנרגטית אך יקר יותר היא הגיונית(בתלות במספרים הרלוונטים). בתחום התח"צ זה פחות עניין של עלות תפעול מול עלות השקעה בגלל שתח"צ היא לא רווחית באופן ישיר בתפעול ברוב המקרים, מתישהו במרוצת הזמן עלות התפעול תהיה גדולה יותר מההשקעה, העניין הוא העלות הכוללת של התפעול וההקמה מול התועלת הכוללת. לכן במקרה כמו המשך מסילה לחדרה, "נדפקים" פעמיים. ומסילה דרומית לצומת השרון זה כבר "מותרות" במצב בארץ, עדיף להשקיע את המשאבים במערכת תחבורה אזורית לנפת השרון, כממשק למערכת הארצית יש כבר את מסילת החוף במרחק קצר, רק צריך להתחבר אליה. וכשדרוג נוסף ניתן להתפצל ממסילת החוף ולהקים מסילה קצרה מנתניה צפון לאורך כביש 57 עד לכפר יונה, עם תחנות בכפר יונה, צומת השרון, ומזרח נתניה, כשאחד מהקווים הפרבריים(בעתיד יהיו כמה כאלו שיגיעו לנתניה) שיגיע מגוש דן ישרת אותה.
בהחלט אופציה מעניינת להפעיל שלוחה מנתניה עד כפר יונה
בעלויות תפעול כמובן יש את הדלק/חשמל שהזכרת אבל עוד יותר משמעותי זה עלות כח האדם הנדרש לתפעול.
&nbsp
בדיוק בגלל זה יתכן שיהיה יעיל יותר להפעיל רכבת בכביש 4 שתשרת את ישובי הסביבה שגדלים יפה (קדימה-צורן, אבן יהודה, תל מונד) על חשבון שירותי שאטל למיניהם כדי להגיע לקו החוף או אוטובוסים לצומת רעננה ותל אביב. לא בטוח ששילוב המסילה הזו בתוך מסילת השרון ואי קיום שירות מסילתי לישובים הללו הוא הדרך היעילה ביותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה