נסיעה ברכבת מבאר שבע לנתב"ג וחזרה.

  • פותח הנושא raya
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

raya

Well-known member
נסיעה ברכבת מבאר שבע לנתב"ג וחזרה.

נסיעה ברכבת מבאר שבע לנתב"ג וחזרה.
נסעתי לחו"ל וחזרתי (כמובן).
לוחות הזמנים מבאר שבע לנתב"ג וחזרה ממש גרועים.
בכל כיוון צריך לחכות 27 דקות בתחנת ההגנה, מה שכמובן מאריך את זמן הנסיעה הכללי.
בעבר - כאשר הרכבת לתל אביב/נהריה? עברה בנתב"ג - זה היה הרבה יותר נוח.
בנוסף - אם רוצים/מוכנים לנסוע ברכבת דרך אשקלון/נתיבות - מגיעים לבאר שבע בהפרש של כ-10 דקותת שזה ממש לא הגיוני.
איך ניתן לשנות את רוע הגזירה?
תודה,
רעיה
 

נוסע23

New member
הפתרון הטוב ביותר הוא כנראה שאטל לתחנת לוד

נסיעה ברכבת מבאר שבע לנתב"ג וחזרה.
נסעתי לחו"ל וחזרתי (כמובן).
לוחות הזמנים מבאר שבע לנתב"ג וחזרה ממש גרועים.
בכל כיוון צריך לחכות 27 דקות בתחנת ההגנה, מה שכמובן מאריך את זמן הנסיעה הכללי.
בעבר - כאשר הרכבת לתל אביב/נהריה? עברה בנתב"ג - זה היה הרבה יותר נוח.
בנוסף - אם רוצים/מוכנים לנסוע ברכבת דרך אשקלון/נתיבות - מגיעים לבאר שבע בהפרש של כ-10 דקותת שזה ממש לא הגיוני.
איך ניתן לשנות את רוע הגזירה?
תודה,
רעיה
הפתרון הטוב ביותר הוא כנראה שאטל לתחנת לוד
הפתרון של להעביר את הרכבת מתל אביב לבאר שבע דרך נתב"ג הוא פתרון גרוע, כי הוא מאריך באופן ניכר את זמן הנסיעה. בסופו של דבר, האדם הממוצע לא נוסע כל כך הרבה פעמים לחו"ל בכל שנה, ולעומת זאת יש לא מעט אנשים שנוסעים ברכבת הזו לעבודה או ללימודים על בסיס קבוע כמה פעמים בשבוע. כך שלפגוע ברוב הגדול של הנוסעים בשביל מיעוט קטן יחסית זה לא מעשה נכון.
&nbsp
הפתרון הנכון לקישור טוב מנתב"ג לדרום, לטעמי, הוא שאטל לתחנת לוד, באופן שיהיה מתואם ככל האפשר עם רכבות שיוצאות מלוד לבאר שבע ורחובות. אם יש אפשרות שזה יהיה קרונוע שאטל שנוסע הלוך ושוב, נאמר שלוש פעמים בשעה, זה יהיה הטוב ביותר. אבל גם אוטובוס שאטל שנוסע ללא תחנות ביניים בין הטרמינל לתחנת הרכבת בלוד הוא פתרון מצוין, ובלבד כמובן שהוא נוסע בתדירות גבוהה. אלה דברים שמקובל לראות בחו"ל במדינות מפותחות לא פחות מישראל.
 

raya

Well-known member
לא אמרתי שרצוי וצריך להעביר את כל הרכבות מבאר שבע

הפתרון הטוב ביותר הוא כנראה שאטל לתחנת לוד
הפתרון של להעביר את הרכבת מתל אביב לבאר שבע דרך נתב"ג הוא פתרון גרוע, כי הוא מאריך באופן ניכר את זמן הנסיעה. בסופו של דבר, האדם הממוצע לא נוסע כל כך הרבה פעמים לחו"ל בכל שנה, ולעומת זאת יש לא מעט אנשים שנוסעים ברכבת הזו לעבודה או ללימודים על בסיס קבוע כמה פעמים בשבוע. כך שלפגוע ברוב הגדול של הנוסעים בשביל מיעוט קטן יחסית זה לא מעשה נכון.
&nbsp
הפתרון הנכון לקישור טוב מנתב"ג לדרום, לטעמי, הוא שאטל לתחנת לוד, באופן שיהיה מתואם ככל האפשר עם רכבות שיוצאות מלוד לבאר שבע ורחובות. אם יש אפשרות שזה יהיה קרונוע שאטל שנוסע הלוך ושוב, נאמר שלוש פעמים בשעה, זה יהיה הטוב ביותר. אבל גם אוטובוס שאטל שנוסע ללא תחנות ביניים בין הטרמינל לתחנת הרכבת בלוד הוא פתרון מצוין, ובלבד כמובן שהוא נוסע בתדירות גבוהה. אלה דברים שמקובל לראות בחו"ל במדינות מפותחות לא פחות מישראל.
לא אמרתי שרצוי וצריך להעביר את כל הרכבות מבאר שבע
דרך נתב"ג.
אבל - כן הייתי מצפה שהתיזמון בין הגעת הרכבת מבאר שבע לתחנת ההגנה, לבין הגעת הרכבת מנהריה למודיעין/נתב"ג יהיה (כפי שהיה בעבר) המתנה של עד 10 דקות.
ובחזור מנתב"ג לבאר שבע - תיזמון הרכבת שנוסעת למשל דרך אשקלון/שדרות/נתיבות יהיה כזה שעדיין רכבת זו תגיע לפני הרכבת ה"רגילה" שכיום מגיעה כ-8 דקות לפני הרכבת שנוסעת דרך נתיבות, ויוצאת מתחנת ההגנה כרבע שעה לפניה.
 

נתנאל531

Well-known member
בעבר היו רכבות לילה נתב"ג - באר שבע

נסיעה ברכבת מבאר שבע לנתב"ג וחזרה.
נסעתי לחו"ל וחזרתי (כמובן).
לוחות הזמנים מבאר שבע לנתב"ג וחזרה ממש גרועים.
בכל כיוון צריך לחכות 27 דקות בתחנת ההגנה, מה שכמובן מאריך את זמן הנסיעה הכללי.
בעבר - כאשר הרכבת לתל אביב/נהריה? עברה בנתב"ג - זה היה הרבה יותר נוח.
בנוסף - אם רוצים/מוכנים לנסוע ברכבת דרך אשקלון/נתיבות - מגיעים לבאר שבע בהפרש של כ-10 דקותת שזה ממש לא הגיוני.
איך ניתן לשנות את רוע הגזירה?
תודה,
רעיה
בעבר היו רכבות לילה נתב"ג - באר שבע
הם בוטלו (וקודם לכן הוחלפו בשאטל / קו שירות, כיום קו 469) מהסיבה שהביקוש היה זעום, ולכן הסיכוי לשינוי כפי שאת מציעה - קלוש, מאחר והדבר כבר נוסה ונכשל.
&nbsp
לגופם של דברים, במהלך נסיעה לחו"ל ישנם עיכובים ארוכים יותר מאשר 27 דקות המתנה בתחנת רכבת, כך שהמתנה כזו הינה סבירה. ליוממים שעושים את המסלול פעמיים ביום מספר פעמים בשבוע זה עיכוב משמעותי, אבל לא לנוסעים לחו"ל שעבורם מדובר בעיכוב קל.
 

raya

Well-known member
נכון - וגם נסעתי בזמנו ברכבות האלה.

בעבר היו רכבות לילה נתב"ג - באר שבע
הם בוטלו (וקודם לכן הוחלפו בשאטל / קו שירות, כיום קו 469) מהסיבה שהביקוש היה זעום, ולכן הסיכוי לשינוי כפי שאת מציעה - קלוש, מאחר והדבר כבר נוסה ונכשל.
&nbsp
לגופם של דברים, במהלך נסיעה לחו"ל ישנם עיכובים ארוכים יותר מאשר 27 דקות המתנה בתחנת רכבת, כך שהמתנה כזו הינה סבירה. ליוממים שעושים את המסלול פעמיים ביום מספר פעמים בשבוע זה עיכוב משמעותי, אבל לא לנוסעים לחו"ל שעבורם מדובר בעיכוב קל.
נכון - וגם נסעתי בזמנו ברכבות האלה.
עם קו 469 יצא לי לחזור פעם אחת.
אבל כאשר נוחתים בשעה 20.30 , מגיעים לבאר שבע כעבור 3 שעות בגלל לוח הזמנים הזה.
כתבתי תגובה נוספת מעל תגובה זו.
 

נוסע23

New member
לו היה לך אוטובוס שאטל רק לתחנת לוד, זה היה מהיר יותר

נכון - וגם נסעתי בזמנו ברכבות האלה.
עם קו 469 יצא לי לחזור פעם אחת.
אבל כאשר נוחתים בשעה 20.30 , מגיעים לבאר שבע כעבור 3 שעות בגלל לוח הזמנים הזה.
כתבתי תגובה נוספת מעל תגובה זו.
לו היה לך אוטובוס שאטל רק לתחנת לוד, זה היה מהיר יותר
אוטובוס שאטל ישיר מהטרמינל לתחנת הרכבת בלוד נראה כמו פתרון נוח ומהיר יותר מאשר לנסוע לתל אביב ולהחליף שם.
 

raya

Well-known member
צודק, בעבר הרחוק מאוד

לו היה לך אוטובוס שאטל רק לתחנת לוד, זה היה מהיר יותר
אוטובוס שאטל ישיר מהטרמינל לתחנת הרכבת בלוד נראה כמו פתרון נוח ומהיר יותר מאשר לנסוע לתל אביב ולהחליף שם.
צודק, בעבר הרחוק מאוד
לפני שהיתה רכבת לנתב"ג, נסעתי ברכבת עד לוד, ומשם לקחתי קו אוטובוס (לא זוכרת מה היה מספרו) לנתב"ג. גם בחזור עשיתי את זה פעם אחת.
 
כנראה 249.

צודק, בעבר הרחוק מאוד
לפני שהיתה רכבת לנתב"ג, נסעתי ברכבת עד לוד, ומשם לקחתי קו אוטובוס (לא זוכרת מה היה מספרו) לנתב"ג. גם בחזור עשיתי את זה פעם אחת.
כנראה 249.
היום הוא כבר לא נכנס לנתב״ג אלא עוצר בצומת אל על.
 
זה נכון. אני לא זוכר מה הלו״ז שלו כיום, אבל לפחות פעם

אבל יש את קו
239 של קווים מרמלה דרך לוד לצומת אלעל, קרית שדה התעופה, והשדה תעופה.
זה נכון. אני לא זוכר מה הלו״ז שלו כיום, אבל לפחות פעם
היו לו מעט מאד נסיעות ביום, ולכן הנחתי שרוב הסיכויים שרעיה לא השתמשה בו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה