אפשר למקם את התחנות בדיוק היכן שממוקמות היום
יש הרבה דברים בגו, אבל
הביקוש לבית קלקא גבוה מאוד בעצמו, ועכשיו זה יעמיס הכל על תחנה אחת , ויגרום לנוסעים ללכת ברגל מעזריאלי לשם (כאלו שרוצים ללכת לשרונה וכו').
בגדול, אני לא רואה סיבה למה להצר את המנהרות ל-3 מסלולי נסיעה במקום ה-4 עם הפרדה היום. מה שכן, יש מספר קווים גדול (הקווים שפונים מ/אל קפלן/גבעת התחמושת לא רבים (אפשר לספור אותם על שתי ידיים (20, 21, 64, 472, 279, 239, גם 63 שגם אז לא היה נכנס למת"צ, 280 ועוד כמה קווים יוממים - הרוב המוחץ יצטרך את המנהרה שהיא לא ארוכה מספיק כדי להפריד את כל הקווים (גם היום יש הרי לפחות 5/6 תחנות בכל כיוון, זה בערך כמעט כל המנהרה לדעתי)
אפשר למקם את התחנות בדיוק היכן שממוקמות היום
גם אם עושים מת"צ במנהרה:
 
להלן מהGIS:
https://gisn.tel-aviv.gov.il/iView2js/index.aspx?extent=180284,664567,180538,664673&layers=849,923,925&back=1&year=2016&overview=0&opacity=0.9https://gisn.tel-aviv.gov.il/iView2js/index.aspx?extent=180284,664567,180538,664673&layers=849,923,925&back=1&year=2016&overview=0&opacity=0.9
 
אפשר לראות שיש שני נתיבים ושול רחב לכל כיוון. את השול הופכים למדרכה, ואז יש מקום לשים תחנת אוטובוס בדיוק היכן שממוקמות היום התחנות של הקרייה, רק במת"צ. אפשר להוסיף גשר או מעבר תת קרקעי להולכי רגל, אבל לא חובה.
 
במקרה של גשר קלקא זו יותר בעיה - שם יש מקום לתחנות רק דרומה, וצפונה... לא ממש, אלא אם מזיזים את מקבץ התחנות מעט צפונה ממיקומו היום.
 
זה כמובן ירחיק אותם קצת מתחנת יהודית של הרק"ל, שזה חבל למי שצריך להחליף מהרק"ל לאוטובוס, אבל לא נורא כל כך.
 
 
למרות כל זאת, לדעתי יש פתרון פשוט בהרבה לבעיה של פקק האוטובוסים שם: מפרצים מסודרים ואופטימיזציה של חלוקת מקבצי הקווים לתחנות. יהיה מספיק מקום לזה ברגע שיסתיימו עבודות הבניה שנעשות שם ליד.