חבל, אתה סותר את עצמך.
כמה דברים חשובים שפיספסת
המדינות האלו הרבה יותר גדולות והרבה פחות צפופות. יש בהם הרבה כפרים רחוקים שאין בהם שירות תח"צ מוצלח (או שירות בכלל).
ישראל לעומת זאת היא מדינה שרוב תושביה חיים בערים הגדולות או בסביבתן, ובכל זאת מחזיקים רכב.
בחו"ל הרבה אנשים שחיים בקרבת או בתוך עיר גדולה לא צריכים (ולא רוצים) להחזיק רכב, ולכן הפקקים שם לא חמורים כמו אצלנו. לא סתם אנחנו הכי פקוקים בOECD.
להסתכל רק על הנתון של רמת המינוע לנפש בלי לבחון קריטריונים גיאוגרפים אחרים אף פעם לא ייתן לך את התמונה המלאה.
חשוב גם לזכור שאין אף מדינה שבה התח"צ "מנצחת" את הרכב הפרטי ב"עוגת השימושים", אבל כן יש ערים ספציפיות שבהן יש יותר אנשים שנוסעים בתח"צ / אופניים מאנשים שנוהגים. אף אחד כאן לא אומר שאם תהיה תחבורה ציבורית 24/7 יותר אנשים ינטשו את רכבם הפרטי, אבל בהחלט אומרים שאם הייתה תחבורה ציבורית זמינה 24/7 הרבה אנשים היו כנראה משנים תפיסה לגבי הרכב הפרטי ועוגת השימושים הייתה משתנה לטובת התח"צ.
כמובן שזמינות 7 ימים בשבוע זה לא הגורם היחיד שיגרום לאנשים לעבור לתח"צ, צריך גם שיפורים אחרים (כמו מערכות הסעת המונים, נתיבי העדפה, וכו'), אבל השיפורים האלו נעשים.
חבל, אתה סותר את עצמך.
והמצחיק הוא שאתה עצמך, במו תגובתך, בעיקר החל מהאמצע שלה ועד לקראת הסיפא כותב את מה שאני אומר.
שזה שיש או אין תח"ץ 7 ימים לעומת 6 ימים זה ממש אבל ממש לא משנה את התמונה
בהיבט הכלל מדינתי של החזקת או אי החזקת רכב פרטי.
בכל המדינות הללו הרוב המוחץ, לא סתם רוב אלא רוב מוחץ גר בערים.
אם מה שכתבת נכון לגבי כפרים מבודדים הרי שהסטטיסטיקה הכלל מדינתית
היתה של מיעוט כלי רכב ל-1,000 נפש.
לכן, טכנית-פיסית או סטטיסטית או מתמטית, עדיין מרבית המכוניות הפרטיות
שייכות בעולם הראשון והשני לאנשים שגרים בערים בינוניות, גדולות וענקיות.
אפילו בעיר ניו יורק שיש לה את אחד התח"צים הטובים בעולם, יש להערכתי מעל
ל-100 מכוניות פר 1,000 נפש (בארץ זה בסביבות 350 עד 400).
ובניו יורק יש תח"ץ 24/7 365 יום בשנה ופעם ב-4 שנים 366 יום בשנה.