רחוק מהבית ומהעבודה: הדרך המייאשת לתחנות הרכבת בישראל

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
רחוק מהבית ומהעבודה: הדרך המייאשת לתחנות הרכבת בישראל

רחוק מהבית ומהעבודה: הדרך המייאשת לתחנות הרכבת בישראל
בראש העין, ביקנעם, באשקלון, בדימונה, בעפולה, בשדרות ובמקומות נוספים נבנו תחנות הרכבת הרחק ממרכז העיר. התוצאה: נוסעים שנאלצים להגיע לתחנה ברכב הפרטי מוותרים מראש על נסיעה ברכבת. כתבה ראשונה בסדרה על הקשר שבין כישלון התחבורה הציבורית לתכנון העירוני
לכתבה המלאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4985403,00.html
 

olli3

New member
מנהל
זו כתבה דיי הזויה.

רחוק מהבית ומהעבודה: הדרך המייאשת לתחנות הרכבת בישראל
בראש העין, ביקנעם, באשקלון, בדימונה, בעפולה, בשדרות ובמקומות נוספים נבנו תחנות הרכבת הרחק ממרכז העיר. התוצאה: נוסעים שנאלצים להגיע לתחנה ברכב הפרטי מוותרים מראש על נסיעה ברכבת. כתבה ראשונה בסדרה על הקשר שבין כישלון התחבורה הציבורית לתכנון העירוני
לכתבה המלאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4985403,00.html
זו כתבה דיי הזויה.
קודם כל להכניס לרשימה תחנות כמו נתב"ג, כפר חב"ד וגן החיות התנכ"י זה מגוחך להחריד. וברצינות? לא כל תחנות הרכבת משמשות כיעד נסיעה בשעות הבוקר. כמה אנשים צריכים להגיע בבוקר ממקום כלשהו ללהבים/רהט ברכבת? כמה אנשים צריכים להגיע בבוקר ממקום כלשהו במדינה ברכבת לכפר חב"ד?
&nbsp
הבדיקה שאותה בחורה עשתה בה היא ירדה בתחנת פאתי מודיעין ורק היא הלכה לאוטובוס, מה ציפית? יש עוד תחנת רכבת במודיעין, תחנת מודיעין מרכז וממנה קיימים קווי אוטובוסים עירוניים לכל חלקי מודיעין, מכבים, רעות. אז למה לנוסע שממשיך באוטובוס הביתה לרדת בתחנת פאתי מודיעין?
&nbsp
בכתבה כתוב שרכבת אופקים נמצאת מחוץ לעיר, סבבה. אבל להגיד שהתחבורה הציבורית ממנה ואליה לוקה בחסר? ברצינות? 5 קווים עירוניים קיימים באופקים - כולם מגיעים לרכבת - זו התחנה הסופית שלהם וזו תחנת המוצא שלהם.
&nbsp
ומה הקטע הדפוק הזה של להכניס את הרכבת למרכזי הערים. אנחנו מדברים על ערים קטנות, מאד קטנות. מה ההגיון בלחפור את כל העיר, לשבור את מרכז העיר (על מנת להקים תחנת רכבת תת קרקעית שצריכים איכשהו לצאת ממנה לרחוב). עבודות תשתית פסיכיות עבור ערים שיש בהן כ50,000 תושבים בסך הכל (או פחות).
&nbsp
באשקלון, מרוב שהאוטובוסים כל כך מלאים לרכבת וממנה,התדירות גברה, הוארכו שעות הפעילות בשעות הערב ובימי שישי.
&nbsp
תחנת בית יהושוע איבדה את הנוסעים הרוצים להגיע לאיזור התעשיה בנתניה מאז שקמה תחנת ספיר.
&nbsp
תחנת נתב"ג, מה? ברצינות, מה? לקשר אותה לאן? לקרית שדה התעופה ושוהם זה לא מספיק? מה עוד צריך?
&nbsp
גן החיות התנכ"י - תחנה שקיימת אך ורק עבור גן החיות התנכ"י ואויי ואבוי, אין משם אוטובוסים משלימים. ברצינות?!?!???
&nbsp
להגיד שמתחנת פתח תקווה קרית אריה אין קישור למרכז העיר זה שקר! חד וחלק, שקר!
&nbsp
אח"כ מתפלאים למה אנשים שלא נוסעים בתחבורה ציבורית בטוחים שסופר קשה להתנייד בתחבורה ציבורית.
&nbsp
והטענה שאם מישהו צריך רכב על מנת להגיע לרכבת = הוא כבר ימשיך עם הרכב ליעד שלו זה הבולשיט הכי גדול ששמעתי ולא אכפת לי שפרופסור או ד"ר כזה או אחר אומר את זה. חניוני תחנות הרכבת המפוצצים מעידים אחרת, גם הדרכים המובילות לחניוני תחנות הרכבת, חניות עפר וכו' במרחק הליכה של עד 10 דקות אפילו מתחנת הרכבת שמלאים מעידים אחרת!
 
כבר ראיתי כתבות שמספרות כמה גרוע התח"ץ ופרסומות למכוניות

זו כתבה דיי הזויה.
קודם כל להכניס לרשימה תחנות כמו נתב"ג, כפר חב"ד וגן החיות התנכ"י זה מגוחך להחריד. וברצינות? לא כל תחנות הרכבת משמשות כיעד נסיעה בשעות הבוקר. כמה אנשים צריכים להגיע בבוקר ממקום כלשהו ללהבים/רהט ברכבת? כמה אנשים צריכים להגיע בבוקר ממקום כלשהו במדינה ברכבת לכפר חב"ד?
&nbsp
הבדיקה שאותה בחורה עשתה בה היא ירדה בתחנת פאתי מודיעין ורק היא הלכה לאוטובוס, מה ציפית? יש עוד תחנת רכבת במודיעין, תחנת מודיעין מרכז וממנה קיימים קווי אוטובוסים עירוניים לכל חלקי מודיעין, מכבים, רעות. אז למה לנוסע שממשיך באוטובוס הביתה לרדת בתחנת פאתי מודיעין?
&nbsp
בכתבה כתוב שרכבת אופקים נמצאת מחוץ לעיר, סבבה. אבל להגיד שהתחבורה הציבורית ממנה ואליה לוקה בחסר? ברצינות? 5 קווים עירוניים קיימים באופקים - כולם מגיעים לרכבת - זו התחנה הסופית שלהם וזו תחנת המוצא שלהם.
&nbsp
ומה הקטע הדפוק הזה של להכניס את הרכבת למרכזי הערים. אנחנו מדברים על ערים קטנות, מאד קטנות. מה ההגיון בלחפור את כל העיר, לשבור את מרכז העיר (על מנת להקים תחנת רכבת תת קרקעית שצריכים איכשהו לצאת ממנה לרחוב). עבודות תשתית פסיכיות עבור ערים שיש בהן כ50,000 תושבים בסך הכל (או פחות).
&nbsp
באשקלון, מרוב שהאוטובוסים כל כך מלאים לרכבת וממנה,התדירות גברה, הוארכו שעות הפעילות בשעות הערב ובימי שישי.
&nbsp
תחנת בית יהושוע איבדה את הנוסעים הרוצים להגיע לאיזור התעשיה בנתניה מאז שקמה תחנת ספיר.
&nbsp
תחנת נתב"ג, מה? ברצינות, מה? לקשר אותה לאן? לקרית שדה התעופה ושוהם זה לא מספיק? מה עוד צריך?
&nbsp
גן החיות התנכ"י - תחנה שקיימת אך ורק עבור גן החיות התנכ"י ואויי ואבוי, אין משם אוטובוסים משלימים. ברצינות?!?!???
&nbsp
להגיד שמתחנת פתח תקווה קרית אריה אין קישור למרכז העיר זה שקר! חד וחלק, שקר!
&nbsp
אח"כ מתפלאים למה אנשים שלא נוסעים בתחבורה ציבורית בטוחים שסופר קשה להתנייד בתחבורה ציבורית.
&nbsp
והטענה שאם מישהו צריך רכב על מנת להגיע לרכבת = הוא כבר ימשיך עם הרכב ליעד שלו זה הבולשיט הכי גדול ששמעתי ולא אכפת לי שפרופסור או ד"ר כזה או אחר אומר את זה. חניוני תחנות הרכבת המפוצצים מעידים אחרת, גם הדרכים המובילות לחניוני תחנות הרכבת, חניות עפר וכו' במרחק הליכה של עד 10 דקות אפילו מתחנת הרכבת שמלאים מעידים אחרת!
כבר ראיתי כתבות שמספרות כמה גרוע התח"ץ ופרסומות למכוניות
בצד הדף, זאת כנראה מטרת הכתבות הללו.
 
אם רוצים להיות קטנוניים יש אוטובוסים מגן החיות התנכי

זו כתבה דיי הזויה.
קודם כל להכניס לרשימה תחנות כמו נתב"ג, כפר חב"ד וגן החיות התנכ"י זה מגוחך להחריד. וברצינות? לא כל תחנות הרכבת משמשות כיעד נסיעה בשעות הבוקר. כמה אנשים צריכים להגיע בבוקר ממקום כלשהו ללהבים/רהט ברכבת? כמה אנשים צריכים להגיע בבוקר ממקום כלשהו במדינה ברכבת לכפר חב"ד?
&nbsp
הבדיקה שאותה בחורה עשתה בה היא ירדה בתחנת פאתי מודיעין ורק היא הלכה לאוטובוס, מה ציפית? יש עוד תחנת רכבת במודיעין, תחנת מודיעין מרכז וממנה קיימים קווי אוטובוסים עירוניים לכל חלקי מודיעין, מכבים, רעות. אז למה לנוסע שממשיך באוטובוס הביתה לרדת בתחנת פאתי מודיעין?
&nbsp
בכתבה כתוב שרכבת אופקים נמצאת מחוץ לעיר, סבבה. אבל להגיד שהתחבורה הציבורית ממנה ואליה לוקה בחסר? ברצינות? 5 קווים עירוניים קיימים באופקים - כולם מגיעים לרכבת - זו התחנה הסופית שלהם וזו תחנת המוצא שלהם.
&nbsp
ומה הקטע הדפוק הזה של להכניס את הרכבת למרכזי הערים. אנחנו מדברים על ערים קטנות, מאד קטנות. מה ההגיון בלחפור את כל העיר, לשבור את מרכז העיר (על מנת להקים תחנת רכבת תת קרקעית שצריכים איכשהו לצאת ממנה לרחוב). עבודות תשתית פסיכיות עבור ערים שיש בהן כ50,000 תושבים בסך הכל (או פחות).
&nbsp
באשקלון, מרוב שהאוטובוסים כל כך מלאים לרכבת וממנה,התדירות גברה, הוארכו שעות הפעילות בשעות הערב ובימי שישי.
&nbsp
תחנת בית יהושוע איבדה את הנוסעים הרוצים להגיע לאיזור התעשיה בנתניה מאז שקמה תחנת ספיר.
&nbsp
תחנת נתב"ג, מה? ברצינות, מה? לקשר אותה לאן? לקרית שדה התעופה ושוהם זה לא מספיק? מה עוד צריך?
&nbsp
גן החיות התנכ"י - תחנה שקיימת אך ורק עבור גן החיות התנכ"י ואויי ואבוי, אין משם אוטובוסים משלימים. ברצינות?!?!???
&nbsp
להגיד שמתחנת פתח תקווה קרית אריה אין קישור למרכז העיר זה שקר! חד וחלק, שקר!
&nbsp
אח"כ מתפלאים למה אנשים שלא נוסעים בתחבורה ציבורית בטוחים שסופר קשה להתנייד בתחבורה ציבורית.
&nbsp
והטענה שאם מישהו צריך רכב על מנת להגיע לרכבת = הוא כבר ימשיך עם הרכב ליעד שלו זה הבולשיט הכי גדול ששמעתי ולא אכפת לי שפרופסור או ד"ר כזה או אחר אומר את זה. חניוני תחנות הרכבת המפוצצים מעידים אחרת, גם הדרכים המובילות לחניוני תחנות הרכבת, חניות עפר וכו' במרחק הליכה של עד 10 דקות אפילו מתחנת הרכבת שמלאים מעידים אחרת!
אם רוצים להיות קטנוניים יש אוטובוסים מגן החיות התנכי
אבל מכיוון שהתחנה כמעט שלא מופעלת אז נסיעה כזאת לא ממש רלבנטית.
 

DRORIKO8

New member
להיכנס ל-YNET בשביל לקרוא על תחבורה ציבורית

זו כתבה דיי הזויה.
קודם כל להכניס לרשימה תחנות כמו נתב"ג, כפר חב"ד וגן החיות התנכ"י זה מגוחך להחריד. וברצינות? לא כל תחנות הרכבת משמשות כיעד נסיעה בשעות הבוקר. כמה אנשים צריכים להגיע בבוקר ממקום כלשהו ללהבים/רהט ברכבת? כמה אנשים צריכים להגיע בבוקר ממקום כלשהו במדינה ברכבת לכפר חב"ד?
&nbsp
הבדיקה שאותה בחורה עשתה בה היא ירדה בתחנת פאתי מודיעין ורק היא הלכה לאוטובוס, מה ציפית? יש עוד תחנת רכבת במודיעין, תחנת מודיעין מרכז וממנה קיימים קווי אוטובוסים עירוניים לכל חלקי מודיעין, מכבים, רעות. אז למה לנוסע שממשיך באוטובוס הביתה לרדת בתחנת פאתי מודיעין?
&nbsp
בכתבה כתוב שרכבת אופקים נמצאת מחוץ לעיר, סבבה. אבל להגיד שהתחבורה הציבורית ממנה ואליה לוקה בחסר? ברצינות? 5 קווים עירוניים קיימים באופקים - כולם מגיעים לרכבת - זו התחנה הסופית שלהם וזו תחנת המוצא שלהם.
&nbsp
ומה הקטע הדפוק הזה של להכניס את הרכבת למרכזי הערים. אנחנו מדברים על ערים קטנות, מאד קטנות. מה ההגיון בלחפור את כל העיר, לשבור את מרכז העיר (על מנת להקים תחנת רכבת תת קרקעית שצריכים איכשהו לצאת ממנה לרחוב). עבודות תשתית פסיכיות עבור ערים שיש בהן כ50,000 תושבים בסך הכל (או פחות).
&nbsp
באשקלון, מרוב שהאוטובוסים כל כך מלאים לרכבת וממנה,התדירות גברה, הוארכו שעות הפעילות בשעות הערב ובימי שישי.
&nbsp
תחנת בית יהושוע איבדה את הנוסעים הרוצים להגיע לאיזור התעשיה בנתניה מאז שקמה תחנת ספיר.
&nbsp
תחנת נתב"ג, מה? ברצינות, מה? לקשר אותה לאן? לקרית שדה התעופה ושוהם זה לא מספיק? מה עוד צריך?
&nbsp
גן החיות התנכ"י - תחנה שקיימת אך ורק עבור גן החיות התנכ"י ואויי ואבוי, אין משם אוטובוסים משלימים. ברצינות?!?!???
&nbsp
להגיד שמתחנת פתח תקווה קרית אריה אין קישור למרכז העיר זה שקר! חד וחלק, שקר!
&nbsp
אח"כ מתפלאים למה אנשים שלא נוסעים בתחבורה ציבורית בטוחים שסופר קשה להתנייד בתחבורה ציבורית.
&nbsp
והטענה שאם מישהו צריך רכב על מנת להגיע לרכבת = הוא כבר ימשיך עם הרכב ליעד שלו זה הבולשיט הכי גדול ששמעתי ולא אכפת לי שפרופסור או ד"ר כזה או אחר אומר את זה. חניוני תחנות הרכבת המפוצצים מעידים אחרת, גם הדרכים המובילות לחניוני תחנות הרכבת, חניות עפר וכו' במרחק הליכה של עד 10 דקות אפילו מתחנת הרכבת שמלאים מעידים אחרת!
להיכנס ל-YNET בשביל לקרוא על תחבורה ציבורית
זה מיותר כמו להיכנס ל-ONE בשביל לקרוא על כדורגל
 

orchilit

New member


להיכנס ל-YNET בשביל לקרוא על תחבורה ציבורית
זה מיותר כמו להיכנס ל-ONE בשביל לקרוא על כדורגל
 

YuMi2017

Member
אתה טועה

זו כתבה דיי הזויה.
קודם כל להכניס לרשימה תחנות כמו נתב"ג, כפר חב"ד וגן החיות התנכ"י זה מגוחך להחריד. וברצינות? לא כל תחנות הרכבת משמשות כיעד נסיעה בשעות הבוקר. כמה אנשים צריכים להגיע בבוקר ממקום כלשהו ללהבים/רהט ברכבת? כמה אנשים צריכים להגיע בבוקר ממקום כלשהו במדינה ברכבת לכפר חב"ד?
&nbsp
הבדיקה שאותה בחורה עשתה בה היא ירדה בתחנת פאתי מודיעין ורק היא הלכה לאוטובוס, מה ציפית? יש עוד תחנת רכבת במודיעין, תחנת מודיעין מרכז וממנה קיימים קווי אוטובוסים עירוניים לכל חלקי מודיעין, מכבים, רעות. אז למה לנוסע שממשיך באוטובוס הביתה לרדת בתחנת פאתי מודיעין?
&nbsp
בכתבה כתוב שרכבת אופקים נמצאת מחוץ לעיר, סבבה. אבל להגיד שהתחבורה הציבורית ממנה ואליה לוקה בחסר? ברצינות? 5 קווים עירוניים קיימים באופקים - כולם מגיעים לרכבת - זו התחנה הסופית שלהם וזו תחנת המוצא שלהם.
&nbsp
ומה הקטע הדפוק הזה של להכניס את הרכבת למרכזי הערים. אנחנו מדברים על ערים קטנות, מאד קטנות. מה ההגיון בלחפור את כל העיר, לשבור את מרכז העיר (על מנת להקים תחנת רכבת תת קרקעית שצריכים איכשהו לצאת ממנה לרחוב). עבודות תשתית פסיכיות עבור ערים שיש בהן כ50,000 תושבים בסך הכל (או פחות).
&nbsp
באשקלון, מרוב שהאוטובוסים כל כך מלאים לרכבת וממנה,התדירות גברה, הוארכו שעות הפעילות בשעות הערב ובימי שישי.
&nbsp
תחנת בית יהושוע איבדה את הנוסעים הרוצים להגיע לאיזור התעשיה בנתניה מאז שקמה תחנת ספיר.
&nbsp
תחנת נתב"ג, מה? ברצינות, מה? לקשר אותה לאן? לקרית שדה התעופה ושוהם זה לא מספיק? מה עוד צריך?
&nbsp
גן החיות התנכ"י - תחנה שקיימת אך ורק עבור גן החיות התנכ"י ואויי ואבוי, אין משם אוטובוסים משלימים. ברצינות?!?!???
&nbsp
להגיד שמתחנת פתח תקווה קרית אריה אין קישור למרכז העיר זה שקר! חד וחלק, שקר!
&nbsp
אח"כ מתפלאים למה אנשים שלא נוסעים בתחבורה ציבורית בטוחים שסופר קשה להתנייד בתחבורה ציבורית.
&nbsp
והטענה שאם מישהו צריך רכב על מנת להגיע לרכבת = הוא כבר ימשיך עם הרכב ליעד שלו זה הבולשיט הכי גדול ששמעתי ולא אכפת לי שפרופסור או ד"ר כזה או אחר אומר את זה. חניוני תחנות הרכבת המפוצצים מעידים אחרת, גם הדרכים המובילות לחניוני תחנות הרכבת, חניות עפר וכו' במרחק הליכה של עד 10 דקות אפילו מתחנת הרכבת שמלאים מעידים אחרת!
אתה טועה
רכבת צריכה להיות במרכז העיר, ככה זה בכל עיר מתוקנת בעולם (עולם מערבי כן?)
זה שאנשים משאירים את הרכב בחניון של הרכבת ונוסעים ברכבת לא אומר שהרכבת יעילה, זה רק אומר שהם רוצים לחסוך כסף ועצבים ולא לבזבז אותם על שעות בפקקים.
&nbsp
גם באשדוד למשל הרכבת מחוץ לעיר, החניון שם ממש מפוצץ ואכן יש אוטובוסים מהרכבת ואליה והם די יעילים...אז מה? אתה חושב שזה יעיל לנסוע ברכבת? התשובה היא לא.
&nbsp
למעשה, בערים בהם הרכבת היא מחוץ לעיר כל כך לא יעיל לנסוע ברכבת, בוודאי שעדיף לקחת את הרכב ולנסוע ישר לעבודה! אממה? אנשים מעדיפים בכל זאת לנסוע ברכבת כדי לחסוך כדי על דלק ולא כדי להגיע מהר יותר לעבודה.
&nbsp
אני יכול להגיד לך שאני לוקח אוטובוס מאשדוד לתל אביב יום יום (ולא משתמש ברכבת) כי פשוט האוטובוס הרבה יותר יעיל מאשר הרכבת.
להגיע לרכבת לוקח לי 20 דקות (באוטובוס יעיל כן?) ואז עוד נסיעה של 50 דקות ברכבת (שזה הזוי לכשעצמו) בעוד שבאוטובוס אני מגיע תוך פחות משעה ליעד שלי.
&nbsp
בעצם, הסיבה היחידה שאנשים לוקחים רכבת ברוב המקרים היא חסכון בדלק ולא בגלל שהרכבת לוקחת אותם מהר יותר ליעד שלהם. כדי להיות יעילה הרכבת צריכה להיות במרכזי הערים ולא מחוץ לעיר.
&nbsp
התכנון ההיסטורי של רכבת ישראל קבע שבערים גדולות הרכבת תהיה בתוך העיר ובפריפריה הרכבת תהיה מחוץ לערים, למה? כנראה שאז חשבו שזה יהיה עדיף, אבל במבחן המציאות זה פשוט לא ככה.
&nbsp
בנוסף, לא הבנתי מדוע אתה "מבטל" תחנות רכבת וקובע שהן לא חשובות או נחוצות? אם הן כאלה מדוע בנו אותן מלכתחילה? ואם הן קיימות אז מדוע אין תחבורה ציבורית יעילה מהתחנה ואליה? ככה שהטענה שלך לא הגיונית בכלל.
 

darkshadow1

New member
מה הקשר לתכנון ההיסטורי של רכבת ישראל?

אתה טועה
רכבת צריכה להיות במרכז העיר, ככה זה בכל עיר מתוקנת בעולם (עולם מערבי כן?)
זה שאנשים משאירים את הרכב בחניון של הרכבת ונוסעים ברכבת לא אומר שהרכבת יעילה, זה רק אומר שהם רוצים לחסוך כסף ועצבים ולא לבזבז אותם על שעות בפקקים.
&nbsp
גם באשדוד למשל הרכבת מחוץ לעיר, החניון שם ממש מפוצץ ואכן יש אוטובוסים מהרכבת ואליה והם די יעילים...אז מה? אתה חושב שזה יעיל לנסוע ברכבת? התשובה היא לא.
&nbsp
למעשה, בערים בהם הרכבת היא מחוץ לעיר כל כך לא יעיל לנסוע ברכבת, בוודאי שעדיף לקחת את הרכב ולנסוע ישר לעבודה! אממה? אנשים מעדיפים בכל זאת לנסוע ברכבת כדי לחסוך כדי על דלק ולא כדי להגיע מהר יותר לעבודה.
&nbsp
אני יכול להגיד לך שאני לוקח אוטובוס מאשדוד לתל אביב יום יום (ולא משתמש ברכבת) כי פשוט האוטובוס הרבה יותר יעיל מאשר הרכבת.
להגיע לרכבת לוקח לי 20 דקות (באוטובוס יעיל כן?) ואז עוד נסיעה של 50 דקות ברכבת (שזה הזוי לכשעצמו) בעוד שבאוטובוס אני מגיע תוך פחות משעה ליעד שלי.
&nbsp
בעצם, הסיבה היחידה שאנשים לוקחים רכבת ברוב המקרים היא חסכון בדלק ולא בגלל שהרכבת לוקחת אותם מהר יותר ליעד שלהם. כדי להיות יעילה הרכבת צריכה להיות במרכזי הערים ולא מחוץ לעיר.
&nbsp
התכנון ההיסטורי של רכבת ישראל קבע שבערים גדולות הרכבת תהיה בתוך העיר ובפריפריה הרכבת תהיה מחוץ לערים, למה? כנראה שאז חשבו שזה יהיה עדיף, אבל במבחן המציאות זה פשוט לא ככה.
&nbsp
בנוסף, לא הבנתי מדוע אתה "מבטל" תחנות רכבת וקובע שהן לא חשובות או נחוצות? אם הן כאלה מדוע בנו אותן מלכתחילה? ואם הן קיימות אז מדוע אין תחבורה ציבורית יעילה מהתחנה ואליה? ככה שהטענה שלך לא הגיונית בכלל.
מה הקשר לתכנון ההיסטורי של רכבת ישראל?
ערים שזוכות לשירות רכבתי סביר היו ישובים לפני קום המדינה עם מסילות לפני קום המדינה. מאז קום המדינה עד תחילת שנות ה-90 רכבת ישראל סבלה מהזנחה מתמשכת, ובמקרים רבים אפילו פירקו מסילות מסיבות כאלה או אחרות (לדוגמה המסילה בתל אביב שהגיעה עד מרכז העיר ופורקה עד תחנת תל אביב דרום והמסילה לירושלים שהגיע עד תחנת החאן ופורקה עד תחנת מלחה ועוד...). ובדיוק בתקופה הזאת הוקמו רוב הערים בישראל- על בסיס יישובים שאמנם היו קיימים לפני קום המדינה אך לא הצדיקו תחנת רכבת או הוקמו מאפס. כשתכננו את הערים האלה- אף אחד לא חשב על הסעת המונים, ולכן הערים תוכננו בלי שום התחשבות ברשת המסילות הקיימת או בתכנון מסילתי כלשהו.
לכן לדוגמה ערים כמו אשדוד ואשקלון, שהיה אפשר בקלות לדאוג לכך שמסילת החוף תעבור במרכזן- מנותקות ממנה לחלוטין. והיום המצב כבר בלתי הפיך: העברת מסילת החוף במרכז אשדוד לדוגמה זה פרוייקט שיעלה כנראה משהו בסביבות 5-10 מיליארד ש"ח ולכן לא יתוקצב לעולם. ואפילו במקרים שבהם כן תכננו מסילת רכבת במיקום טוב- התכנון לא תמיד מבשיל למסילה פעילה, ולא בגלל רכבת ישראל: במערב ראשון לציון לדוגמה טרחו לתכנן מסילה שעוברת במיקום מעולה, בצמוד לתחנה המרכזית ולמכללה למנהל- ועדיין העירייה (בגיבוי התושבים!) פעלה כדי להוציא את המסילה המתוכננת מחוץ לעיר- עד שמשרד התחבורה (כנראה) נכנע ומסתמן שהמסילה תוקם מחוץ לעיר.
 

olli3

New member
מנהל
אסביר את הכל>>>

אתה טועה
רכבת צריכה להיות במרכז העיר, ככה זה בכל עיר מתוקנת בעולם (עולם מערבי כן?)
זה שאנשים משאירים את הרכב בחניון של הרכבת ונוסעים ברכבת לא אומר שהרכבת יעילה, זה רק אומר שהם רוצים לחסוך כסף ועצבים ולא לבזבז אותם על שעות בפקקים.
&nbsp
גם באשדוד למשל הרכבת מחוץ לעיר, החניון שם ממש מפוצץ ואכן יש אוטובוסים מהרכבת ואליה והם די יעילים...אז מה? אתה חושב שזה יעיל לנסוע ברכבת? התשובה היא לא.
&nbsp
למעשה, בערים בהם הרכבת היא מחוץ לעיר כל כך לא יעיל לנסוע ברכבת, בוודאי שעדיף לקחת את הרכב ולנסוע ישר לעבודה! אממה? אנשים מעדיפים בכל זאת לנסוע ברכבת כדי לחסוך כדי על דלק ולא כדי להגיע מהר יותר לעבודה.
&nbsp
אני יכול להגיד לך שאני לוקח אוטובוס מאשדוד לתל אביב יום יום (ולא משתמש ברכבת) כי פשוט האוטובוס הרבה יותר יעיל מאשר הרכבת.
להגיע לרכבת לוקח לי 20 דקות (באוטובוס יעיל כן?) ואז עוד נסיעה של 50 דקות ברכבת (שזה הזוי לכשעצמו) בעוד שבאוטובוס אני מגיע תוך פחות משעה ליעד שלי.
&nbsp
בעצם, הסיבה היחידה שאנשים לוקחים רכבת ברוב המקרים היא חסכון בדלק ולא בגלל שהרכבת לוקחת אותם מהר יותר ליעד שלהם. כדי להיות יעילה הרכבת צריכה להיות במרכזי הערים ולא מחוץ לעיר.
&nbsp
התכנון ההיסטורי של רכבת ישראל קבע שבערים גדולות הרכבת תהיה בתוך העיר ובפריפריה הרכבת תהיה מחוץ לערים, למה? כנראה שאז חשבו שזה יהיה עדיף, אבל במבחן המציאות זה פשוט לא ככה.
&nbsp
בנוסף, לא הבנתי מדוע אתה "מבטל" תחנות רכבת וקובע שהן לא חשובות או נחוצות? אם הן כאלה מדוע בנו אותן מלכתחילה? ואם הן קיימות אז מדוע אין תחבורה ציבורית יעילה מהתחנה ואליה? ככה שהטענה שלך לא הגיונית בכלל.
אסביר את הכל>>>
ראשית, האם ראית עוד תגובות כאן שטוענות שאני טועה או להיפך? ומהיכן אתה קובע כי אני טועה?
&nbsp
אני מסכים כי תחונות רכבת צריכות להיות במרכזי הערים, כשזה אפשרי! ולא, לא באמת הכל אפשרי.
&nbsp
יש הבדל בין להגיד שהבעיה היא שהרכבת לא מגיעה למרכז העיר לבין להגיד, למה לא בנו את תחנת הרכבת במרכז העיר. למה לא? כי זה יעלה הון תועפות כי העיר כבר בנויה.
&nbsp
אתה לא באמת מצפה שיחפרו קילומטרים מתחת לכל עיר כזאת ואיכשהו יבנו תחנת רכבת באמצע מרכז העיר על שטח של כמה בניינים שיהרסו לטובת העניין, כן?
&nbsp
למה אני "מבטל" תחנות רכבת וקובע שהן לא חשובות או נחוצות, קודם כל כי יש כאלו שסתם הוקמו היסטורית ולא רלוונטיות לימינו כמו כפר חב"ד או כפר ויתקין (שנסגרה). ולגבי הטבלה של קווי נגישות של קווי אוטובוס מתחנת הרכבת החוצה בשעות הבוקר - מה לעשות שיש תחנות רכבת שבבוקר עולים מהן ואחה"צ יורדים מהן ובשאר היום הן דיי שוממות? מה לעשות שיש תחנות רכבת שאף אחד לא יורד בהן בשעות הבוקר כי אין מה לחפש שם בשעות הבוקר? אז אם אף אחד לא יורד, מה הטעם שיחכה אוטובוס לאף אחד?
&nbsp
זה הופך את הטענה שלי ללא הגיונית?
&nbsp
מה בדיוק צריך בשירות אוטובוסי מתחנת נתב"ג? כל המטרה של התחנה זה שאנשים שנוסעים לחו"ל או חוזרים מחו"ל יוכלו להשתמש ברכבת. אין שום סיבה אחרת שבגינה הקימו תחנת רכבת בנתב"ג... ועדיין מתחנת נתב"ג ניתן להגיע לקרית שדה התעופה ולשוהם וכך שוהם היא העיר היחידה שזו תחנת הרכבת הכי פרקטית עבורה כי ללוד כבר יש שתי תחנות רכבת.
&nbsp
תחנת גן החיות התנ"כי - מה לשעות שהיא קיימת רק בגלל גן החיות התנ"כי? כי ממש צמוד אליה קיימת תחנת רכבת מלחה, אז מה הטעם לבדוק מה קורה בתחנה שקמה רק בגלל גן החיות התנ"כי?
&nbsp
מה הטעם לבדוק איזה אוטובוס מחכה בתחנת פאתי מודיעין (שנמצאת בתכל'ס דיי מחוץ למודיעין, יש שם מרכז מחסרי בסך הכל) כאשר קיימת תחנה במרכז העיר מודיעין העונה לשם מודיעין מרכז וממנה יש קווים עירוניים לכל חלקי מודיעין וגם לערים אחרות באיזור?
&nbsp
וכמו שנכתב לך, לא היה תכנון היסטורי של רכבת ישראל. והסיבה שיש רכבות בנתיבי איילון היא כי נשאר שם שטח של נחל שלא נוצל לשום דבר אחר והחליטו לבנות בו גם כבישים (נתיבי איילון) וגם מסילות ברזל.
&nbsp
עכשיו תגיד לי, פתח תקווה זה בתוך העיר? תחנת בני ברק נמצאת בתוך העיר או בקצה שלה? או שאלו פריפריות עבורך... נתניה זו פריפריה? הרצחיה זו פריפריה? תחנות כפר סבא, הוד השרון ורעננה שנבנית אלו פריפריה? כי הן לא נמצאות במרכזי הערים - ממש לא.
 
מרכז שדרות 10 דקות הליכה מתחנת הרכבת

רחוק מהבית ומהעבודה: הדרך המייאשת לתחנות הרכבת בישראל
בראש העין, ביקנעם, באשקלון, בדימונה, בעפולה, בשדרות ובמקומות נוספים נבנו תחנות הרכבת הרחק ממרכז העיר. התוצאה: נוסעים שנאלצים להגיע לתחנה ברכב הפרטי מוותרים מראש על נסיעה ברכבת. כתבה ראשונה בסדרה על הקשר שבין כישלון התחבורה הציבורית לתכנון העירוני
לכתבה המלאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4985403,00.html
מרכז שדרות 10 דקות הליכה מתחנת הרכבת
ויותר חשוב הכתבת מתעלמת מהעובדה שתחנות הרכבת נבנו אחרי התפתחות הערים והעיירות לכן הכנסתן למרכז העיר יקרה מידי , בגלל זה תחנות הרכבת החדשות מצויות בשולי הערים.
 

Bus Nerd

Active member
למרות שיש מקרים שבהם יש את הכסף, וראשי ערים מתנגדים

מרכז שדרות 10 דקות הליכה מתחנת הרכבת
ויותר חשוב הכתבת מתעלמת מהעובדה שתחנות הרכבת נבנו אחרי התפתחות הערים והעיירות לכן הכנסתן למרכז העיר יקרה מידי , בגלל זה תחנות הרכבת החדשות מצויות בשולי הערים.
למרות שיש מקרים שבהם יש את הכסף, וראשי ערים מתנגדים
כמו במקרה של ראשון לציון... הNIMBY שם הרג משהו שהיה יכול להיות מאוד מוצלח לעיר
 

amit1270

New member
גם בנתיבות נעשתה טעות קשה

למרות שיש מקרים שבהם יש את הכסף, וראשי ערים מתנגדים
כמו במקרה של ראשון לציון... הNIMBY שם הרג משהו שהיה יכול להיות מאוד מוצלח לעיר
גם בנתיבות נעשתה טעות קשה
 

luckydude

Active member
לא אם תשאל את ראש העיר

גם בנתיבות נעשתה טעות קשה
לא אם תשאל את ראש העיר
הוא מאוד התגאה בכך בזמנו שהוא הרחיק את הרכבת.
&nbsp
התוכנית המקורית היתה למסילה בצמוד לכבישים 34 ו-25.
 

amit1270

New member
הטעות הייתה שהקשיבו לו...

לא אם תשאל את ראש העיר
הוא מאוד התגאה בכך בזמנו שהוא הרחיק את הרכבת.
&nbsp
התוכנית המקורית היתה למסילה בצמוד לכבישים 34 ו-25.
הטעות הייתה שהקשיבו לו...
 

luckydude

Active member
עקרונית הוא אמור לייצג את התושבים ורצונותיהם.

הטעות הייתה שהקשיבו לו...
עקרונית הוא אמור לייצג את התושבים ורצונותיהם.
בכל מקרה, מה שבדכ״ל קורה ברוב המקרים זה שבטווח הארוך שוכחים מי התנגד במקור ומאשימים את הרכבת כברירת מחדל (תרתי משמע).
 

amit1270

New member
במקרה הזה היה לו שיתוף פעולה מצד האוצר

עקרונית הוא אמור לייצג את התושבים ורצונותיהם.
בכל מקרה, מה שבדכ״ל קורה ברוב המקרים זה שבטווח הארוך שוכחים מי התנגד במקור ומאשימים את הרכבת כברירת מחדל (תרתי משמע).
במקרה הזה היה לו שיתוף פעולה מצד האוצר
וגם משרד התחבורה פחד מייקור הפרויקט, שהיה כחוט השערה מביטול או צמצום משמעותי (סלילה כמסילה בודדת). התפיסה בארץ לצערי לא השתנתה הרבה ומשרד התחבורה עדיין לא מאמין שהכנסת תחנות רכבת למרכזי הערים שווה את המאמץ והכסף.
 

nirbaer

New member
אם כבר מחוץ לעיר

רחוק מהבית ומהעבודה: הדרך המייאשת לתחנות הרכבת בישראל
בראש העין, ביקנעם, באשקלון, בדימונה, בעפולה, בשדרות ובמקומות נוספים נבנו תחנות הרכבת הרחק ממרכז העיר. התוצאה: נוסעים שנאלצים להגיע לתחנה ברכב הפרטי מוותרים מראש על נסיעה ברכבת. כתבה ראשונה בסדרה על הקשר שבין כישלון התחבורה הציבורית לתכנון העירוני
לכתבה המלאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4985403,00.html
אם כבר מחוץ לעיר
ואני מסכים עם מה שנכתב מעלי שלא בכל עיר קטנה צריך במרכז, אז שייאפשרו לרוכבים להשתמש ברכבת, עדיף באמצעות קרונות יעודיים לאופניים.
זאת הדרך הטובה ביותר לאורך זמן - שבילי אופניים לתחנות ואנשים ימשיכו אח"כ לעבודה עם האופניים (גם חשמליים).
פיתרון נוסף אפשרי שלא עושים הוא חניית אופניים מאובטחת, וזה כן צויין בכתבה.
כל דרכי ההגעה האחרות נמצאות כמה דרגות מתחת ליעילות של האופניים.
 

luckydude

Active member
כדאי לציין ש...

רחוק מהבית ומהעבודה: הדרך המייאשת לתחנות הרכבת בישראל
בראש העין, ביקנעם, באשקלון, בדימונה, בעפולה, בשדרות ובמקומות נוספים נבנו תחנות הרכבת הרחק ממרכז העיר. התוצאה: נוסעים שנאלצים להגיע לתחנה ברכב הפרטי מוותרים מראש על נסיעה ברכבת. כתבה ראשונה בסדרה על הקשר שבין כישלון התחבורה הציבורית לתכנון העירוני
לכתבה המלאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4985403,00.html
כדאי לציין ש...
בקווים החדשים או המחודשים זו בדכ״ל אינה אשמת הרכבת אלא זו העירייה המקומית שדורשת את הרחקת הרכבת מהמרכז העירוני. ע״ע שדרות, נתיבות, עפולה, ירושלים החאן, רשל״צ מכללות וגן רווה. להפך, הרכבת מוכנה לעלות הנוספת שכרוכה בקירוב המסילות אבל זה קשה ליישם כשראש העיר מנהל נגדה מלחמת חורמה בעניין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה