תוכנית הגיונית יותר לביטול הנהג כקופאי

מצב
הנושא נעול.

arseny92

Well-known member
מנהל
כן ובתגובה יש גם דוגמא של ויוה על ממשק נורמלי ואפשרות טעינה

נשמע שכל פיצ'ר ההתקנה בכספונט הוא האק אחד גדול
שנבנה בזמן קצר ובלי מספיק מחשבה.


נראה לי שמעתה לא אמליץ לאף אחד על לנסות להשתמש בכספונט כדי לטעון רב קו. מקווה שיתקנו את זה בקרוב.

אגב בתוכנית שהצגתי בהודעה הפותחת של השרשור אני מציע מכונות טעינה אמיתיות, לא כספומטים מצ'וקמקים.
כן ובתגובה יש גם דוגמא של ויוה על ממשק נורמלי ואפשרות טעינה
בכספומט רגיל של הבנקים אשר מוגדר לעולם לא לבלוע כרטיס תח"צ (תמיד לפלוט אותו החוצה בסיום פעולה) ולא להחשיבו לכ"א שעמם בליעה יכולה לפעמים לקרות

בכספומטים נורמליים יש מקום לממשק משתמש נרחב (וגם הפקדת מזומנים שאפשר להשמיש גם עבור תשלום חוזים - הבנק מקבל מזומן ומעביר תשלומים למשרד התחבורה על פי הדיווחים של הטעינות במסוף, ואם המחיר של החוזה אינו בכפילות 50/20/70 אז או לתת שובר זיכוי במרכז שירות או מכונה נורמלית כדי לקבל את העודף, ו/או להציע להעביר את השערית לחשבון בנק, או במידה ולא ניתן, לטעון את השארית כערך צבור גמיש) לעומת הכספונט עם המסך הקטן שלו והאי יעילות בטיחותית כי לא כל אחד אוהב שהכספונט זוכר את האשראי מספר דקות גם כשהוצאת אותו כדי להכניס רב-קו כי יש רק חריץ אחד ואתה גם לא יודע כמה הכספונט אכל לך לאישור בדיקת המסגרת (אין התראות מיידיות מדויקות בסמס על עסקאות שאושרו אבל לא חויבו חלקית או במלואו ובאתר האשראי דברים מופיעים רק אחרי ימים) כי אתה מאשר טעינה של חוזה כאשר הרב-קו בפנים, אז זה אומר אישור מסגרת בסכום כלשהו עוד לפני שהוכנס הרב-קו ונקראו חוזים ממנו כדי לדעת בכמה מהסכום יהיה ניתן לחייב עבור חידוש חוזה קיים או רכישת משהו מהאזור
 

25306yosef

New member
כספונט פותח במקור ע"י חברת ליפמן הנדסה אלקטרונית

כן ובתגובה יש גם דוגמא של ויוה על ממשק נורמלי ואפשרות טעינה
בכספומט רגיל של הבנקים אשר מוגדר לעולם לא לבלוע כרטיס תח"צ (תמיד לפלוט אותו החוצה בסיום פעולה) ולא להחשיבו לכ"א שעמם בליעה יכולה לפעמים לקרות

בכספומטים נורמליים יש מקום לממשק משתמש נרחב (וגם הפקדת מזומנים שאפשר להשמיש גם עבור תשלום חוזים - הבנק מקבל מזומן ומעביר תשלומים למשרד התחבורה על פי הדיווחים של הטעינות במסוף, ואם המחיר של החוזה אינו בכפילות 50/20/70 אז או לתת שובר זיכוי במרכז שירות או מכונה נורמלית כדי לקבל את העודף, ו/או להציע להעביר את השערית לחשבון בנק, או במידה ולא ניתן, לטעון את השארית כערך צבור גמיש) לעומת הכספונט עם המסך הקטן שלו והאי יעילות בטיחותית כי לא כל אחד אוהב שהכספונט זוכר את האשראי מספר דקות גם כשהוצאת אותו כדי להכניס רב-קו כי יש רק חריץ אחד ואתה גם לא יודע כמה הכספונט אכל לך לאישור בדיקת המסגרת (אין התראות מיידיות מדויקות בסמס על עסקאות שאושרו אבל לא חויבו חלקית או במלואו ובאתר האשראי דברים מופיעים רק אחרי ימים) כי אתה מאשר טעינה של חוזה כאשר הרב-קו בפנים, אז זה אומר אישור מסגרת בסכום כלשהו עוד לפני שהוכנס הרב-קו ונקראו חוזים ממנו כדי לדעת בכמה מהסכום יהיה ניתן לחייב עבור חידוש חוזה קיים או רכישת משהו מהאזור
כספונט פותח במקור ע"י חברת ליפמן הנדסה אלקטרונית
שנרכשה לפני כעשור ע"י חברת וריפון.

כנראה שחלק מהפגמים של כספונט מקורם בפיתוח המקורי של ליפמן שנועד במקור לפני למעלה מעשור לצורך משיכת מזומנים בלבד ולא לצורך הטענת כרטיסי רב קו.

לצורך הטענת כרטיסי רב קו צריך פיתוח מסוג אחר מסוג המכונות שיש ברכבת ובמטרונית שנועדו למטרה זו.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
...כי זה הולך ככה: מכניסים אשראי, והוא מיד מבקש להוציאו ורק

כספונט פותח במקור ע"י חברת ליפמן הנדסה אלקטרונית
שנרכשה לפני כעשור ע"י חברת וריפון.

כנראה שחלק מהפגמים של כספונט מקורם בפיתוח המקורי של ליפמן שנועד במקור לפני למעלה מעשור לצורך משיכת מזומנים בלבד ולא לצורך הטענת כרטיסי רב קו.

לצורך הטענת כרטיסי רב קו צריך פיתוח מסוג אחר מסוג המכונות שיש ברכבת ובמטרונית שנועדו למטרה זו.
...כי זה הולך ככה: מכניסים אשראי, והוא מיד מבקש להוציאו ורק
אז מראה שני אפשרויות: משיכה (כמה? הכרטיס כבר לא מוכנס לחריץ כדי לעשות שרייוני מסגרת לעסקה גם אם זה דביט ישר לבנק!) ורב-קו כאשר רק אחרי זה מתבקש להכניס את הרב-קו כדי לקרוא ממנו חוזים ולבחור מה מתוכן הכרטיס אתה צריך לחדש, אז אתה מאשר חוזה רצוי וזהו, הכרטיס מוטען (ולא יוצאת שום קבלה ושום פתקית), העסקה מחויבת לחשבון אשראי (ואתה לא יודע כמה מסגרת לקחו ממך לפני סכום החיוב בפועל והאם היא בוטלה או שסכום האישור ישאר משוריין חודש), אתה לא מכניס את האשראי שוב
 

25306yosef

New member
אפשר לפנות למחלקת אישורים בחברת האשראי

...כי זה הולך ככה: מכניסים אשראי, והוא מיד מבקש להוציאו ורק
אז מראה שני אפשרויות: משיכה (כמה? הכרטיס כבר לא מוכנס לחריץ כדי לעשות שרייוני מסגרת לעסקה גם אם זה דביט ישר לבנק!) ורב-קו כאשר רק אחרי זה מתבקש להכניס את הרב-קו כדי לקרוא ממנו חוזים ולבחור מה מתוכן הכרטיס אתה צריך לחדש, אז אתה מאשר חוזה רצוי וזהו, הכרטיס מוטען (ולא יוצאת שום קבלה ושום פתקית), העסקה מחויבת לחשבון אשראי (ואתה לא יודע כמה מסגרת לקחו ממך לפני סכום החיוב בפועל והאם היא בוטלה או שסכום האישור ישאר משוריין חודש), אתה לא מכניס את האשראי שוב
אפשר לפנות למחלקת אישורים בחברת האשראי
או לשירות הלקוחות של חברת האשראי לצורך בירור הסכום שאושר ללא עיסקה (המסגרת שנלקחה ממך).

הפעולה הזו נקראת בשם: אישור ללא עיסקה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ולגבי לטעון את השארית כערך צבור גמיש

כן ובתגובה יש גם דוגמא של ויוה על ממשק נורמלי ואפשרות טעינה
בכספומט רגיל של הבנקים אשר מוגדר לעולם לא לבלוע כרטיס תח"צ (תמיד לפלוט אותו החוצה בסיום פעולה) ולא להחשיבו לכ"א שעמם בליעה יכולה לפעמים לקרות

בכספומטים נורמליים יש מקום לממשק משתמש נרחב (וגם הפקדת מזומנים שאפשר להשמיש גם עבור תשלום חוזים - הבנק מקבל מזומן ומעביר תשלומים למשרד התחבורה על פי הדיווחים של הטעינות במסוף, ואם המחיר של החוזה אינו בכפילות 50/20/70 אז או לתת שובר זיכוי במרכז שירות או מכונה נורמלית כדי לקבל את העודף, ו/או להציע להעביר את השערית לחשבון בנק, או במידה ולא ניתן, לטעון את השארית כערך צבור גמיש) לעומת הכספונט עם המסך הקטן שלו והאי יעילות בטיחותית כי לא כל אחד אוהב שהכספונט זוכר את האשראי מספר דקות גם כשהוצאת אותו כדי להכניס רב-קו כי יש רק חריץ אחד ואתה גם לא יודע כמה הכספונט אכל לך לאישור בדיקת המסגרת (אין התראות מיידיות מדויקות בסמס על עסקאות שאושרו אבל לא חויבו חלקית או במלואו ובאתר האשראי דברים מופיעים רק אחרי ימים) כי אתה מאשר טעינה של חוזה כאשר הרב-קו בפנים, אז זה אומר אישור מסגרת בסכום כלשהו עוד לפני שהוכנס הרב-קו ונקראו חוזים ממנו כדי לדעת בכמה מהסכום יהיה ניתן לחייב עבור חידוש חוזה קיים או רכישת משהו מהאזור
ולגבי לטעון את השארית כערך צבור גמיש
כאמור אפשר, ובאותה ההזדמנות לבטל את החובה של כל טעינת ערך צבור להיות רק 30 או יותר ולאפשר לטעון גם אגורה אחת אם אין ברירה כי לא תכניס מטבעות לחריץ השטרות להפקדה, במידה והמשתמש רוצה להסתפק בזה ולא לטרוח עם החלפות כרטיסים בחריץ אחד כאשר אתה רוכש חוזה עם מחיר שאינו כפילות שטרות
 

השכן 22

New member
אתה לא ממליץ כי אתה בעל עיניין במכשירים שלך ?

נשמע שכל פיצ'ר ההתקנה בכספונט הוא האק אחד גדול
שנבנה בזמן קצר ובלי מספיק מחשבה.


נראה לי שמעתה לא אמליץ לאף אחד על לנסות להשתמש בכספונט כדי לטעון רב קו. מקווה שיתקנו את זה בקרוב.

אגב בתוכנית שהצגתי בהודעה הפותחת של השרשור אני מציע מכונות טעינה אמיתיות, לא כספומטים מצ'וקמקים.
אתה לא ממליץ כי אתה בעל עיניין במכשירים שלך ?
 

השכן 22

New member
החיוב הוא של כרטיס האשראי ולא ישיר של חשבון הבנק, ולכן:

ועוד מנפלאות הכספונט, היום ניסיתי אותו גם כדי לטעון לחבר
(כי אצלי יש יותר מ-900 ערך צבור, הצגתי תמונה פה אתמול)
&nbsp
אז ככה היה
כספונט בהרצליה
הוכנס כ"א
לא נשאל פין, ישר בחירת משיכה או רב-קו
ניתן רק או לחדש חוזה קיים או לרכוש תקופתי באזור
טוב, בחרתי לחדש את הערך צבור 30 אשר הפעם האחרונה הוטען ב... דן!
ובדיוק הסתיים אז לכן ההטענה כי אין לי טלפון עם NFC תומך (וכרגע אני בכלל תקוע עם Nokia 1200 מלפני עשור אז אין אינטרנט כדי קודם להזמין חוזה ממפעיל נכון זה לא כזה עוזר)
המסך הבא - ערך צבור 30 רכישה ממפעיל סופרבוס - אישור/ביטול
טוב אישרתי, והכרטיס הוטען אבל...
&nbsp
- אין חיווי על כך שהאם הטעינה הצליחה או לא
- היה אמור לשאול פין כי מדובר על מסוף שבו קיים לוח המקשים, כמו כן כל עסקה חייבת לשאול פין אם ייתכן והעסקה תהיה בסכום גבוה כמו למשל חידוש/רכישת חוזה חודשי
- מה פתאום סופרבוס כאשר אין אותו בכלל באזור? אז אילו היתה בעיה כלשהי הייתי נאלץ לנסוע חצי ארץ כדי לחפש עמדה שלהם?! בכספונט אין בחירת מפעיל אז מה פתאום שהוא בעצמו יבחר מה שבא לו?!
- לא ניתנה קבלה עם רכישת חוזה, אין קבלת חיוב אשראי, כלום, אבל לפי הנהלים רכישת חוזה חייבת לתת קבלות. ואילו הייתי טוען על חשבון מעסיק? אין אסמכתא לזיכויים!
&nbsp
שתי דקות אחר כך החוזה תוקף תקין במטרופולין והקבלה מהנהג מציגה את היתרה המעודכנת מינוס תעריף הנסיעה בקוד 44 (לחזרה לתל אביב)
החיוב הוא של כרטיס האשראי ולא ישיר של חשבון הבנק, ולכן:
אין צורך בהקשת הקוד האישי.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אם יש לוח מקשים והביצוע מול הצ'יפ של האשראי, חייב להיות EMV

החיוב הוא של כרטיס האשראי ולא ישיר של חשבון הבנק, ולכן:
אין צורך בהקשת הקוד האישי.
אם יש לוח מקשים והביצוע מול הצ'יפ של האשראי, חייב להיות EMV
ללא קשר אם זה לבנק או לאשראי
 

עכבר8

New member
עוד אפשרות

תוכנית הגיונית יותר לביטול הנהג כקופאי
הנה תוכנית פעולה הגיונית, בניגוד לבלאגן שמשרד התחבורה עושה בירושלים, עם ניסיון ללמוד לקחים מבעיות העבר בירושלים ובאר שבע:

שלב ראשון, לפני שמשנים את שיטת התשלום המקובלת, צריך להיות הצבת עמדות טעינה בכל התחנות ה"ראשיות". עמדות טעינה גדולות אלו צריכות להיות מסוגלות לקבל גם מזומן (שטרות, מטבעות) וגם אשראי. הן צריכות להיות מסוגלות לנפק רב קו אנונימי בעלות סמלית, וכרטיס נייר לנסיעה בודדת (חכם מתכלה, אבל עם מעבר חופשי) בעלות גבוהה יותר מעלות נסיעה בודדת ברב קו.

בתור שלב שני, עלייה מכל הדלתות *בכל* הקווים העירוניים לבעלי רב קו טעון. להרגיל אנשים לא לעבור דרך הנהג. בלי חוסר ודאות אם באוטובוס כלשהו מותר או אסור לעלות מאחור, כי בכולם יהיה. אוטובוס שלא מותקנים בו ולידטורים בדלת האחורית צריך להיות "לא תקני" ולא לנסוע עד שיותקן ולידטור.
בכל אוטובוס כזה גם צריכה להיות מותקנת מכונה לרכישת נסיעה באשראי או מזומן כמו בדן באר שבע.

שלב שלישי - השקת שירות "רב קו עד הבית", אפשרות הנפקת רב קו אישי בצורה מקוונת ואוטומטית וקבלתו בדואר ביחד עם קורא כרטיסים של רב קו אונליין, בתשלום מתאים כמובן.

זה במקביל להפצת כרטיסי רב קו אנונימיים כמוצר צריכה שחנויות מכולת יוכלו למכור ברווח, עם הטענה בלי עמלה נוספת לנוסע (אבל עם תמריץ לספק שירות הטענה ע"י עמלת טעינה "שקופה" שתשולם ע"י משרד התחבורה לפי כמות הטעינות שנרשמו במערכת), כשהמטרה היא הגדלה מסיבית של כיסוי עמדות הטעינה ומתן תמריץ כלכלי לבעלי החנויות כדי שיהיה להם אינטרס לעזור ולא ירגישו שזה "בזבוז זמן" - כמו שמכרו בעבר טלקרטים של בזק במכולות.
גם בבתי ספר צריך להציב עמדות הטענה ולדאוג שקפיטריות של תיכונים גם ימכרו כרטיסי רב קו.

שלב רביעי - הגבלת סוגי הכרטיסים שנהגים מסוגלים למכור, בצורה הגיונית. רכישת כרטיסים מהנהג תעלה קצת יותר מרכישה במכונה, עיגול כלפי מעלה, כדי שלא תהיה התעסקות עם אגורות בודדות. הנהג יוכל למכור נסיעה בודדת, להטעין ערך צבור, ולהטעין חופשי יומי.

שלב חמישי - המשך הגבלה *הדרגתית* של חוזי הנסיעה שהנהג יכול למכור, בד ובד עם התקנת מכונות הטענה "קטנות" וזולות יותר שמקבלות אשראי בלבד או אשראי ומטבעות בתחנות נוספות, גם שכונתיות, כשהתקדמות ההגבלה תלויה בקצב התקנת המכונות (ולא מגבילים עד שיש כיסוי מספיק טוב של מכונות).
בקווים לשכונות בהן אין כיסוי טוב של עמדות טעינה לא תהיה הגבלה, אבל במרכזי ערים שבהם הכיסוי טוב כן תהיה. בקווי לילה לא תהיה הגבלה, כי בלילה מכולות ומקומות אחרים שמכילים מכונות טעינה עשויים להיות נעולים.

שלב שישי - סיום הטמעה (שהייתה צריכה להתחיל מזמן אבל לצערנו עדיין לא התחילה) של תשלומים עם אשראי contactless ואפליקציות סלולריות (הופ און, apple pay, android pay) בכל האוטובוסים. בד ובד עם הדחיפה של בנק ישראל שכל בנק ינפיק ללקוחתיו כרטיס debit ישיר שתומך בתשלומים במגע.

שלב שישי ואחרון - נהג מוכר רק נסיעה בודדת, במחיר מעוגל כלפי מעלה, ולא מחזיר עודף, או רב קו אנונימי טעון בחופשי יומי/שבועי, כשהמטרה היא לדאוג שלכל אזרח יהיה רב קו.

-----

חלון הזמן שאני מדמיין לתוכנית כזו הוא כמה שנים, בצורה הדרגתית *ואיטית*, כשהפוקוס הוא על הצבת כמה שיותר מכונות הטענה וכמה שיותר אלטרנטיבות לתשלום במזומן לנהג לפני שמחליטים להגביל. יישום איטי של הרפורמה נותן לציבור זמן להתרגל, ולא מנחית עליו שינויים "בהפתעה". תמריצים לשימוש במכונות הטעינה (כולל קמפיינים שמסבירים כמה זה זול יותר ונוח יותר) כדי שאנשים יתרגלו להשתמש בהן לפני שזו תהיה חובה.

אפשר לשנות קצת את השלבים או הסדר שלהם, ואפשר להתווכח על הפרטים הקטנים, אבל בסופו של דבר המטרה של התוכנית צריכה להיות
  1. הפצת כרטיסי רב קו לכמה שיותר אנשים
  2. כמה שיותר עמדות טעינה, מאוישות או אוטומטיות
  3. הנחלת תרבות של תשלום במכונה במקום תשלום לנהג
מה אתם חושבים? ברור לי שזו תוכנית יקרה ושאפתנית, אבל לדעתי מאוד נחוצה.

(כמו כן, אם הפורום חושב שהתוכנית טובה אשמח אם מי כאן שפעיל בארגוני הנוסעים ייקח את זה ויעביר את זה הלאה, מאוד הייתי רוצה ש"תחבורה בדרך שלנו" או ארגון דומה היו כותבים מסמך המלצות מסודר יותר בהתבסס על התוכנית הזו ודוחפים את זה עם הקשרים שלהם במשרד התחבורה)
עוד אפשרות
שלב א: הצפת "השוק" עם קוראי כרטיסים למחשב,
כלומר: "מדף" קטן ליד נהג האוטובוס שבו יהיו קוראי כרטיסים למחשב (בעלות סמלית)
בנוסף כל מי שיעשה חודשי חופשי יקבל אחד בחינם.

שלב ב כרטוס באמצעות אפליקציה לנייד ללא כרטיס רב קו.

שלב ג: כדי לקנות כרטיס במזומן, הנוסע יצטרך לרכוש רב קו אנונימי בחמישה שקלים ואז לטעון אותו

שלב ד: עמלה קבוע של חמישה שקלים על כל פעולה מצד הנהג, כשעל הקבלה יהיה רשום במפורש עמלת פעולה אצל הנהג

שלב ה: כרטיס רב קו חדש וחכם ובמקביל שדרוג האפליקציה,
כך שהנוסע לא טוען את בחוזה.
כלומר הנוסע מבצע את הנסיעות שלו במהלך החודש,
ובסוף החודש "הכרטיס/האפליקציה" מחשב רטרואקטיבית איזה חוזה/חוזי נסיעה הוא היה אמור לקנות כדי לשלם את הסכום הנמוך ביותר.
התשלום יתבצע באמצעות כרטיס אשראי המוגדר לכרטיס או בהוראת קבע...

שלב ו: ביטול התשלום אצל הנהג
 

עכבר8

New member
אני אוסיף אפשרות לטעינה בתוך האוטובוסים

עוד אפשרות
שלב א: הצפת "השוק" עם קוראי כרטיסים למחשב,
כלומר: "מדף" קטן ליד נהג האוטובוס שבו יהיו קוראי כרטיסים למחשב (בעלות סמלית)
בנוסף כל מי שיעשה חודשי חופשי יקבל אחד בחינם.

שלב ב כרטוס באמצעות אפליקציה לנייד ללא כרטיס רב קו.

שלב ג: כדי לקנות כרטיס במזומן, הנוסע יצטרך לרכוש רב קו אנונימי בחמישה שקלים ואז לטעון אותו

שלב ד: עמלה קבוע של חמישה שקלים על כל פעולה מצד הנהג, כשעל הקבלה יהיה רשום במפורש עמלת פעולה אצל הנהג

שלב ה: כרטיס רב קו חדש וחכם ובמקביל שדרוג האפליקציה,
כך שהנוסע לא טוען את בחוזה.
כלומר הנוסע מבצע את הנסיעות שלו במהלך החודש,
ובסוף החודש "הכרטיס/האפליקציה" מחשב רטרואקטיבית איזה חוזה/חוזי נסיעה הוא היה אמור לקנות כדי לשלם את הסכום הנמוך ביותר.
התשלום יתבצע באמצעות כרטיס אשראי המוגדר לכרטיס או בהוראת קבע...

שלב ו: ביטול התשלום אצל הנהג
אני אוסיף אפשרות לטעינה בתוך האוטובוסים
 
אני מסכים שהנהג יעסוק בנהיגה זהירה (!!!)בלבד ולא בכל דבר אחר

תוכנית הגיונית יותר לביטול הנהג כקופאי
הנה תוכנית פעולה הגיונית, בניגוד לבלאגן שמשרד התחבורה עושה בירושלים, עם ניסיון ללמוד לקחים מבעיות העבר בירושלים ובאר שבע:

שלב ראשון, לפני שמשנים את שיטת התשלום המקובלת, צריך להיות הצבת עמדות טעינה בכל התחנות ה"ראשיות". עמדות טעינה גדולות אלו צריכות להיות מסוגלות לקבל גם מזומן (שטרות, מטבעות) וגם אשראי. הן צריכות להיות מסוגלות לנפק רב קו אנונימי בעלות סמלית, וכרטיס נייר לנסיעה בודדת (חכם מתכלה, אבל עם מעבר חופשי) בעלות גבוהה יותר מעלות נסיעה בודדת ברב קו.

בתור שלב שני, עלייה מכל הדלתות *בכל* הקווים העירוניים לבעלי רב קו טעון. להרגיל אנשים לא לעבור דרך הנהג. בלי חוסר ודאות אם באוטובוס כלשהו מותר או אסור לעלות מאחור, כי בכולם יהיה. אוטובוס שלא מותקנים בו ולידטורים בדלת האחורית צריך להיות "לא תקני" ולא לנסוע עד שיותקן ולידטור.
בכל אוטובוס כזה גם צריכה להיות מותקנת מכונה לרכישת נסיעה באשראי או מזומן כמו בדן באר שבע.

שלב שלישי - השקת שירות "רב קו עד הבית", אפשרות הנפקת רב קו אישי בצורה מקוונת ואוטומטית וקבלתו בדואר ביחד עם קורא כרטיסים של רב קו אונליין, בתשלום מתאים כמובן.

זה במקביל להפצת כרטיסי רב קו אנונימיים כמוצר צריכה שחנויות מכולת יוכלו למכור ברווח, עם הטענה בלי עמלה נוספת לנוסע (אבל עם תמריץ לספק שירות הטענה ע"י עמלת טעינה "שקופה" שתשולם ע"י משרד התחבורה לפי כמות הטעינות שנרשמו במערכת), כשהמטרה היא הגדלה מסיבית של כיסוי עמדות הטעינה ומתן תמריץ כלכלי לבעלי החנויות כדי שיהיה להם אינטרס לעזור ולא ירגישו שזה "בזבוז זמן" - כמו שמכרו בעבר טלקרטים של בזק במכולות.
גם בבתי ספר צריך להציב עמדות הטענה ולדאוג שקפיטריות של תיכונים גם ימכרו כרטיסי רב קו.

שלב רביעי - הגבלת סוגי הכרטיסים שנהגים מסוגלים למכור, בצורה הגיונית. רכישת כרטיסים מהנהג תעלה קצת יותר מרכישה במכונה, עיגול כלפי מעלה, כדי שלא תהיה התעסקות עם אגורות בודדות. הנהג יוכל למכור נסיעה בודדת, להטעין ערך צבור, ולהטעין חופשי יומי.

שלב חמישי - המשך הגבלה *הדרגתית* של חוזי הנסיעה שהנהג יכול למכור, בד ובד עם התקנת מכונות הטענה "קטנות" וזולות יותר שמקבלות אשראי בלבד או אשראי ומטבעות בתחנות נוספות, גם שכונתיות, כשהתקדמות ההגבלה תלויה בקצב התקנת המכונות (ולא מגבילים עד שיש כיסוי מספיק טוב של מכונות).
בקווים לשכונות בהן אין כיסוי טוב של עמדות טעינה לא תהיה הגבלה, אבל במרכזי ערים שבהם הכיסוי טוב כן תהיה. בקווי לילה לא תהיה הגבלה, כי בלילה מכולות ומקומות אחרים שמכילים מכונות טעינה עשויים להיות נעולים.

שלב שישי - סיום הטמעה (שהייתה צריכה להתחיל מזמן אבל לצערנו עדיין לא התחילה) של תשלומים עם אשראי contactless ואפליקציות סלולריות (הופ און, apple pay, android pay) בכל האוטובוסים. בד ובד עם הדחיפה של בנק ישראל שכל בנק ינפיק ללקוחתיו כרטיס debit ישיר שתומך בתשלומים במגע.

שלב שישי ואחרון - נהג מוכר רק נסיעה בודדת, במחיר מעוגל כלפי מעלה, ולא מחזיר עודף, או רב קו אנונימי טעון בחופשי יומי/שבועי, כשהמטרה היא לדאוג שלכל אזרח יהיה רב קו.

-----

חלון הזמן שאני מדמיין לתוכנית כזו הוא כמה שנים, בצורה הדרגתית *ואיטית*, כשהפוקוס הוא על הצבת כמה שיותר מכונות הטענה וכמה שיותר אלטרנטיבות לתשלום במזומן לנהג לפני שמחליטים להגביל. יישום איטי של הרפורמה נותן לציבור זמן להתרגל, ולא מנחית עליו שינויים "בהפתעה". תמריצים לשימוש במכונות הטעינה (כולל קמפיינים שמסבירים כמה זה זול יותר ונוח יותר) כדי שאנשים יתרגלו להשתמש בהן לפני שזו תהיה חובה.

אפשר לשנות קצת את השלבים או הסדר שלהם, ואפשר להתווכח על הפרטים הקטנים, אבל בסופו של דבר המטרה של התוכנית צריכה להיות
  1. הפצת כרטיסי רב קו לכמה שיותר אנשים
  2. כמה שיותר עמדות טעינה, מאוישות או אוטומטיות
  3. הנחלת תרבות של תשלום במכונה במקום תשלום לנהג
מה אתם חושבים? ברור לי שזו תוכנית יקרה ושאפתנית, אבל לדעתי מאוד נחוצה.

(כמו כן, אם הפורום חושב שהתוכנית טובה אשמח אם מי כאן שפעיל בארגוני הנוסעים ייקח את זה ויעביר את זה הלאה, מאוד הייתי רוצה ש"תחבורה בדרך שלנו" או ארגון דומה היו כותבים מסמך המלצות מסודר יותר בהתבסס על התוכנית הזו ודוחפים את זה עם הקשרים שלהם במשרד התחבורה)
אני מסכים שהנהג יעסוק בנהיגה זהירה (!!!)בלבד ולא בכל דבר אחר
יחד עם זאת אין לאפשר לנוסעים לעלות לרכב ללא בקרה וללא עין בוחנת
לפיכך לצערי עדין לא הגיע הזמן ל"התיר את הרסן" ולאפשר כניסה מכל הכוונים חייבים לעבור במסלול מבוקר.
 

Bus Nerd

Active member
איך הנהג "ידע" עם "עין בוחנת" שמישהו "בעייתי"? די עם השטויות

אני מסכים שהנהג יעסוק בנהיגה זהירה (!!!)בלבד ולא בכל דבר אחר
יחד עם זאת אין לאפשר לנוסעים לעלות לרכב ללא בקרה וללא עין בוחנת
לפיכך לצערי עדין לא הגיע הזמן ל"התיר את הרסן" ולאפשר כניסה מכל הכוונים חייבים לעבור במסלול מבוקר.
איך הנהג "ידע" עם "עין בוחנת" שמישהו "בעייתי"? די עם השטויות
האם בקווים 1/138 בגוש דן, או בבאר שבע, או במטרונית בחיפה היו אי פעם בעיות בגלל שאנשים עלו "ללא בקרה ועין בוחנת"? לא.
נהג הוא לא מאבטח.
הוא לא עושה תשאול בטחוני לנוסע.
זה לא התפקיד שלו.

יש מצלמות אבטחה וכפתור אזעקה באוטובוסים. זה מספיק.
 

raya

Well-known member
מהנסיון בדן באר שבע...

איך הנהג "ידע" עם "עין בוחנת" שמישהו "בעייתי"? די עם השטויות
האם בקווים 1/138 בגוש דן, או בבאר שבע, או במטרונית בחיפה היו אי פעם בעיות בגלל שאנשים עלו "ללא בקרה ועין בוחנת"? לא.
נהג הוא לא מאבטח.
הוא לא עושה תשאול בטחוני לנוסע.
זה לא התפקיד שלו.

יש מצלמות אבטחה וכפתור אזעקה באוטובוסים. זה מספיק.
מהנסיון בדן באר שבע...
גם כיום אני רואה מדי פעם שאנשים עולים ולא ניגשים למכונת התשלום או מתקפים את כרטיס הרב-קו.
בעבר, כלומר בהתחלה - היו הרבה יותר מקרים כאלה.
לכן להערכתי - הציבור מתרגל לעובדה שהוא משלם על הנסיעה באופן עצמאי.
כמובן שהנהג לא מעיר לנוסע שלא שילם או תיקף כרטיס. מדי פעם עולים פקחים ובודקים .
 
לא כתבתי שהנהג הוא מאבטח-הנהג תפקידו לנהוג בזהירות

איך הנהג "ידע" עם "עין בוחנת" שמישהו "בעייתי"? די עם השטויות
האם בקווים 1/138 בגוש דן, או בבאר שבע, או במטרונית בחיפה היו אי פעם בעיות בגלל שאנשים עלו "ללא בקרה ועין בוחנת"? לא.
נהג הוא לא מאבטח.
הוא לא עושה תשאול בטחוני לנוסע.
זה לא התפקיד שלו.

יש מצלמות אבטחה וכפתור אזעקה באוטובוסים. זה מספיק.
לא כתבתי שהנהג הוא מאבטח-הנהג תפקידו לנהוג בזהירות
לצערינו במדינתנו חייבת להיות עין בוחנת של הנכנסים לאוטובוס זה יכול להיות מאבטח או כל אמצעי אחר בפירוש לא הנהג.
 

25306yosef

New member
כיום כל כרטיסי האשראי החדשים שמונפקים תומכים בתשלומים במגע.

תוכנית הגיונית יותר לביטול הנהג כקופאי
הנה תוכנית פעולה הגיונית, בניגוד לבלאגן שמשרד התחבורה עושה בירושלים, עם ניסיון ללמוד לקחים מבעיות העבר בירושלים ובאר שבע:

שלב ראשון, לפני שמשנים את שיטת התשלום המקובלת, צריך להיות הצבת עמדות טעינה בכל התחנות ה"ראשיות". עמדות טעינה גדולות אלו צריכות להיות מסוגלות לקבל גם מזומן (שטרות, מטבעות) וגם אשראי. הן צריכות להיות מסוגלות לנפק רב קו אנונימי בעלות סמלית, וכרטיס נייר לנסיעה בודדת (חכם מתכלה, אבל עם מעבר חופשי) בעלות גבוהה יותר מעלות נסיעה בודדת ברב קו.

בתור שלב שני, עלייה מכל הדלתות *בכל* הקווים העירוניים לבעלי רב קו טעון. להרגיל אנשים לא לעבור דרך הנהג. בלי חוסר ודאות אם באוטובוס כלשהו מותר או אסור לעלות מאחור, כי בכולם יהיה. אוטובוס שלא מותקנים בו ולידטורים בדלת האחורית צריך להיות "לא תקני" ולא לנסוע עד שיותקן ולידטור.
בכל אוטובוס כזה גם צריכה להיות מותקנת מכונה לרכישת נסיעה באשראי או מזומן כמו בדן באר שבע.

שלב שלישי - השקת שירות "רב קו עד הבית", אפשרות הנפקת רב קו אישי בצורה מקוונת ואוטומטית וקבלתו בדואר ביחד עם קורא כרטיסים של רב קו אונליין, בתשלום מתאים כמובן.

זה במקביל להפצת כרטיסי רב קו אנונימיים כמוצר צריכה שחנויות מכולת יוכלו למכור ברווח, עם הטענה בלי עמלה נוספת לנוסע (אבל עם תמריץ לספק שירות הטענה ע"י עמלת טעינה "שקופה" שתשולם ע"י משרד התחבורה לפי כמות הטעינות שנרשמו במערכת), כשהמטרה היא הגדלה מסיבית של כיסוי עמדות הטעינה ומתן תמריץ כלכלי לבעלי החנויות כדי שיהיה להם אינטרס לעזור ולא ירגישו שזה "בזבוז זמן" - כמו שמכרו בעבר טלקרטים של בזק במכולות.
גם בבתי ספר צריך להציב עמדות הטענה ולדאוג שקפיטריות של תיכונים גם ימכרו כרטיסי רב קו.

שלב רביעי - הגבלת סוגי הכרטיסים שנהגים מסוגלים למכור, בצורה הגיונית. רכישת כרטיסים מהנהג תעלה קצת יותר מרכישה במכונה, עיגול כלפי מעלה, כדי שלא תהיה התעסקות עם אגורות בודדות. הנהג יוכל למכור נסיעה בודדת, להטעין ערך צבור, ולהטעין חופשי יומי.

שלב חמישי - המשך הגבלה *הדרגתית* של חוזי הנסיעה שהנהג יכול למכור, בד ובד עם התקנת מכונות הטענה "קטנות" וזולות יותר שמקבלות אשראי בלבד או אשראי ומטבעות בתחנות נוספות, גם שכונתיות, כשהתקדמות ההגבלה תלויה בקצב התקנת המכונות (ולא מגבילים עד שיש כיסוי מספיק טוב של מכונות).
בקווים לשכונות בהן אין כיסוי טוב של עמדות טעינה לא תהיה הגבלה, אבל במרכזי ערים שבהם הכיסוי טוב כן תהיה. בקווי לילה לא תהיה הגבלה, כי בלילה מכולות ומקומות אחרים שמכילים מכונות טעינה עשויים להיות נעולים.

שלב שישי - סיום הטמעה (שהייתה צריכה להתחיל מזמן אבל לצערנו עדיין לא התחילה) של תשלומים עם אשראי contactless ואפליקציות סלולריות (הופ און, apple pay, android pay) בכל האוטובוסים. בד ובד עם הדחיפה של בנק ישראל שכל בנק ינפיק ללקוחתיו כרטיס debit ישיר שתומך בתשלומים במגע.

שלב שישי ואחרון - נהג מוכר רק נסיעה בודדת, במחיר מעוגל כלפי מעלה, ולא מחזיר עודף, או רב קו אנונימי טעון בחופשי יומי/שבועי, כשהמטרה היא לדאוג שלכל אזרח יהיה רב קו.

-----

חלון הזמן שאני מדמיין לתוכנית כזו הוא כמה שנים, בצורה הדרגתית *ואיטית*, כשהפוקוס הוא על הצבת כמה שיותר מכונות הטענה וכמה שיותר אלטרנטיבות לתשלום במזומן לנהג לפני שמחליטים להגביל. יישום איטי של הרפורמה נותן לציבור זמן להתרגל, ולא מנחית עליו שינויים "בהפתעה". תמריצים לשימוש במכונות הטעינה (כולל קמפיינים שמסבירים כמה זה זול יותר ונוח יותר) כדי שאנשים יתרגלו להשתמש בהן לפני שזו תהיה חובה.

אפשר לשנות קצת את השלבים או הסדר שלהם, ואפשר להתווכח על הפרטים הקטנים, אבל בסופו של דבר המטרה של התוכנית צריכה להיות
  1. הפצת כרטיסי רב קו לכמה שיותר אנשים
  2. כמה שיותר עמדות טעינה, מאוישות או אוטומטיות
  3. הנחלת תרבות של תשלום במכונה במקום תשלום לנהג
מה אתם חושבים? ברור לי שזו תוכנית יקרה ושאפתנית, אבל לדעתי מאוד נחוצה.

(כמו כן, אם הפורום חושב שהתוכנית טובה אשמח אם מי כאן שפעיל בארגוני הנוסעים ייקח את זה ויעביר את זה הלאה, מאוד הייתי רוצה ש"תחבורה בדרך שלנו" או ארגון דומה היו כותבים מסמך המלצות מסודר יותר בהתבסס על התוכנית הזו ודוחפים את זה עם הקשרים שלהם במשרד התחבורה)
כיום כל כרטיסי האשראי החדשים שמונפקים תומכים בתשלומים במגע.
כך שאין כל צורך בכרטיסי debit.

רבים גם יסרבו לעשות שימוש בכרטיסי debit מאחר והם אינם כרטיסי אשראי כלל וחשבון הבנק מחויב בגין העסקאות ב-debit למחרת כמו במשיכת מזומן. אז בנק ישראל והמחוקקים יכולים באמצעות חקיקה לדחוף לכל לקוחות הבנקים כרטיסי debit, זה לא אומר שלקוחות הבנקים יעשו שימוש ב-debit. אצל רבים זה יהיה עוד כרטיס בארנק כמו כל כרטיסי המועדון למיניהם.

עכשיו בוא אגלה לך סוד הקשור ישירות לנושא השרשור,

כיום בעת כתיבת שורות אלה יש ברשותי 3 כרטיסי רב קו. עם הרב קו אני עושה בימים אלו ניסיונות נסיעה באוטובוסים, אני מטעין ערך צבור במכונות של המטרונית....

לעומת זאת ולהבדיל מהרב קו שאני עורך איתו כאמור ניסיונות נסיעה באוטובוסים, עם ה-debit אני לא אשתמש כלל אם יהיה לי כזה כרטיס.
 

Bus Nerd

Active member
מזל טוב על הרב קו

כיום כל כרטיסי האשראי החדשים שמונפקים תומכים בתשלומים במגע.
כך שאין כל צורך בכרטיסי debit.

רבים גם יסרבו לעשות שימוש בכרטיסי debit מאחר והם אינם כרטיסי אשראי כלל וחשבון הבנק מחויב בגין העסקאות ב-debit למחרת כמו במשיכת מזומן. אז בנק ישראל והמחוקקים יכולים באמצעות חקיקה לדחוף לכל לקוחות הבנקים כרטיסי debit, זה לא אומר שלקוחות הבנקים יעשו שימוש ב-debit. אצל רבים זה יהיה עוד כרטיס בארנק כמו כל כרטיסי המועדון למיניהם.

עכשיו בוא אגלה לך סוד הקשור ישירות לנושא השרשור,

כיום בעת כתיבת שורות אלה יש ברשותי 3 כרטיסי רב קו. עם הרב קו אני עושה בימים אלו ניסיונות נסיעה באוטובוסים, אני מטעין ערך צבור במכונות של המטרונית....

לעומת זאת ולהבדיל מהרב קו שאני עורך איתו כאמור ניסיונות נסיעה באוטובוסים, עם ה-debit אני לא אשתמש כלל אם יהיה לי כזה כרטיס.
מזל טוב על הרב קו
הסיבה שצריך לקדם כרטיסי דביט היא שיש אנשים שלא אחראים מספיק (מסיבות שונות) לשימוש באשראי, ולהם בנק ישראל רוצה שהבנקים יספקו כרטיסי debit. המטרה היא שלא יהיה אף אדם בוגר בארץ בעל חשבון בנק שאין לו כרטיס חיוב, כדי לצמצם את השימוש במזומן.

בקשר לתשלומים במגע וכרטיסי האשראי התומכים בהם - לרוב הישראלים עדיין אין כרטיסים כאלו, אבל זה לא החלק "המסובך", החלק ה"מסובך" הוא להטמיע תמיכה בזה באוטובוסים. וזה "מסובך" רק כי משרד התחבורה גורר רגליים במקום לעשות את הדבר המתבקש.

במובן מסויים ביטול התשלום לנהג באוטובוסים דומה לדחיפה למעבר לשיטת chip&pin בתשלומים באשראי - זה מהיר יותר, זה בטוח יותר, זה נוח יותר, אבל מממשים את זה לא נכון

במקרה של chip&pin בהרבה בתי עסק יש מסופים שתומכים, אבל לא משתמשים בזה, או יותר גרוע - מכניסים את הכרטיס עם הצ'יפ אבל עדיין מבקשים ממני לחתום על מסך מגע, חתימה שאין לה משמעות כי היא עם האצבע ולא עם עט ולכן היא לא יכולה להיות החתימה "האמיתית" שלי (ואף אחד לא בודק את זה כמובן).
 

25306yosef

New member
יש לי כרטיס אשראי בינלאומי התומך בתשלום במגע.

מזל טוב על הרב קו
הסיבה שצריך לקדם כרטיסי דביט היא שיש אנשים שלא אחראים מספיק (מסיבות שונות) לשימוש באשראי, ולהם בנק ישראל רוצה שהבנקים יספקו כרטיסי debit. המטרה היא שלא יהיה אף אדם בוגר בארץ בעל חשבון בנק שאין לו כרטיס חיוב, כדי לצמצם את השימוש במזומן.

בקשר לתשלומים במגע וכרטיסי האשראי התומכים בהם - לרוב הישראלים עדיין אין כרטיסים כאלו, אבל זה לא החלק "המסובך", החלק ה"מסובך" הוא להטמיע תמיכה בזה באוטובוסים. וזה "מסובך" רק כי משרד התחבורה גורר רגליים במקום לעשות את הדבר המתבקש.

במובן מסויים ביטול התשלום לנהג באוטובוסים דומה לדחיפה למעבר לשיטת chip&pin בתשלומים באשראי - זה מהיר יותר, זה בטוח יותר, זה נוח יותר, אבל מממשים את זה לא נכון

במקרה של chip&pin בהרבה בתי עסק יש מסופים שתומכים, אבל לא משתמשים בזה, או יותר גרוע - מכניסים את הכרטיס עם הצ'יפ אבל עדיין מבקשים ממני לחתום על מסך מגע, חתימה שאין לה משמעות כי היא עם האצבע ולא עם עט ולכן היא לא יכולה להיות החתימה "האמיתית" שלי (ואף אחד לא בודק את זה כמובן).
יש לי כרטיס אשראי בינלאומי התומך בתשלום במגע.
וכך זה כבר הרבה מאוד שנים.

מה בדיוק קורה בארנק אצל ישראלים אחרים אני לא יודע.
 

nox120

New member
לא נכון. לאומי קארד לא מנפיקים כרטיסי מגע.

כיום כל כרטיסי האשראי החדשים שמונפקים תומכים בתשלומים במגע.
כך שאין כל צורך בכרטיסי debit.

רבים גם יסרבו לעשות שימוש בכרטיסי debit מאחר והם אינם כרטיסי אשראי כלל וחשבון הבנק מחויב בגין העסקאות ב-debit למחרת כמו במשיכת מזומן. אז בנק ישראל והמחוקקים יכולים באמצעות חקיקה לדחוף לכל לקוחות הבנקים כרטיסי debit, זה לא אומר שלקוחות הבנקים יעשו שימוש ב-debit. אצל רבים זה יהיה עוד כרטיס בארנק כמו כל כרטיסי המועדון למיניהם.

עכשיו בוא אגלה לך סוד הקשור ישירות לנושא השרשור,

כיום בעת כתיבת שורות אלה יש ברשותי 3 כרטיסי רב קו. עם הרב קו אני עושה בימים אלו ניסיונות נסיעה באוטובוסים, אני מטעין ערך צבור במכונות של המטרונית....

לעומת זאת ולהבדיל מהרב קו שאני עורך איתו כאמור ניסיונות נסיעה באוטובוסים, עם ה-debit אני לא אשתמש כלל אם יהיה לי כזה כרטיס.
לא נכון. לאומי קארד לא מנפיקים כרטיסי מגע.
למיטב ידיעתי גם כאל לא, אבל אולי הם שינו את דעתם בזמן האחרון.
 

25306yosef

New member
אני לא יודע מה קורה בלאומי קארד מאחר ואני לא לקוח שלה.

לא נכון. לאומי קארד לא מנפיקים כרטיסי מגע.
למיטב ידיעתי גם כאל לא, אבל אולי הם שינו את דעתם בזמן האחרון.
אני לא יודע מה קורה בלאומי קארד מאחר ואני לא לקוח שלה.
אני לקוח של חברה מתחרה שהנפיקה לי לפני שנים כרטיס מגע בינלאומי.
 

nox120

New member
אם אתה לא יודע מה קורה בלאומי קארד, מדוע אתה טוען: "כל

אני לא יודע מה קורה בלאומי קארד מאחר ואני לא לקוח שלה.
אני לקוח של חברה מתחרה שהנפיקה לי לפני שנים כרטיס מגע בינלאומי.
אם אתה לא יודע מה קורה בלאומי קארד, מדוע אתה טוען: "כל
כרטיסי האשראי החדשים שמונפקים תומכים בתשלומים במגע"?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה