רגע בהסטוריה: סיפורו של המת"צ בדרך פתח תקווה (היום דרך בגין)
רגע בהסטוריה: סיפורו של המת"צ בדרך פתח תקווה (היום דרך בגין)
אולי הצעירים שמבניכם יגרדו בפדחת וישאלו "על איזה מת"צ הוא מדבר?". רובנו הקשישים זוכרים היטב את המת"צ הראשון בציון.
אבל קודם לכן, נסתכל על בנייתו של גשר הולכי הרגל ליד בית קלקא, או יותר נכון, על קריסתו בעת בנייתו בשנת 1977:
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_....aspx?sk=E1F13E42&href=MAR/1977/05/17&page=15
אוסף תמונות די מרשים מהאירוע:
https://images.hollis.harvard.edu/p...FHCL.JUD:22650259&adaptor=Local Search Engine
קצת מאוחר יותר באותה שנה, הדברים נהיו מעט יותר מאושרים, ויש אוסף של תמונות של הגשר (השני) שכבר מונף - רק חסרות המדרגות בצדו השני. כי סולם זה לא מספיק נגיש:
https://ids.lib.harvard.edu/ids/view/417715171?width=600&height=364&html=y
כל התמונות:
https://images.hollis.harvard.edu/p...FHCL.JUD:22742865&adaptor=Local Search Engine
עתה שראינו מה היה לפני המת"צ, אפשר להתפנות לכתבה אודות המת"צ. בשנת 1981 הוקם המת"צ הראשון בארץ:
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_....aspx?sk=0BCA7309&href=MAR/1981/10/14&page=32
לצערי, לא מצאתי תמונות של המת"צ בשימוש, אם יש למישהו להוסיף כאן, נשמח.
המת"צ לא היה מושלם. הרמזורים שבקצוות שלו לא נתנו עדיפות לאוטובוסים שנאלצו להמתין עד סוף המופע של הרכב הפרטי שמשני צידי המת"צ. גם לא היו גלאי הארכה, כך שאם היו יותר משניים-שלושה אוטובוסים, רק הראשונים עברו והאחרונים נאלצו להמתין מחזור נוסף. עם זאת, המת"צ תרם לאמינות משך הנסיעה כשהיו פקקים קשים באיזור.
המת"צ שרד פחות מעשרים שנה, ואז הוחלט שמספיק נתנו עדיפות לתחבורה ציבורית. ב־2000 המת"צ נסגר סופית וב־2003 נפתחה המנהרה הקרוייה "מחלף קפלן".
לפני כשנה, הרוכב לאוטובוסים הציעה שימוש טוב יותר במנהרה:
http://israelbikebus.blogspot.co.il/2016/12/blog-post.html
רגע בהסטוריה: סיפורו של המת"צ בדרך פתח תקווה (היום דרך בגין)
אולי הצעירים שמבניכם יגרדו בפדחת וישאלו "על איזה מת"צ הוא מדבר?". רובנו הקשישים זוכרים היטב את המת"צ הראשון בציון.
אבל קודם לכן, נסתכל על בנייתו של גשר הולכי הרגל ליד בית קלקא, או יותר נכון, על קריסתו בעת בנייתו בשנת 1977:
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_....aspx?sk=E1F13E42&href=MAR/1977/05/17&page=15
אוסף תמונות די מרשים מהאירוע:
https://images.hollis.harvard.edu/p...FHCL.JUD:22650259&adaptor=Local Search Engine
קצת מאוחר יותר באותה שנה, הדברים נהיו מעט יותר מאושרים, ויש אוסף של תמונות של הגשר (השני) שכבר מונף - רק חסרות המדרגות בצדו השני. כי סולם זה לא מספיק נגיש:
https://ids.lib.harvard.edu/ids/view/417715171?width=600&height=364&html=y
כל התמונות:
https://images.hollis.harvard.edu/p...FHCL.JUD:22742865&adaptor=Local Search Engine
עתה שראינו מה היה לפני המת"צ, אפשר להתפנות לכתבה אודות המת"צ. בשנת 1981 הוקם המת"צ הראשון בארץ:
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_....aspx?sk=0BCA7309&href=MAR/1981/10/14&page=32
לצערי, לא מצאתי תמונות של המת"צ בשימוש, אם יש למישהו להוסיף כאן, נשמח.
המת"צ לא היה מושלם. הרמזורים שבקצוות שלו לא נתנו עדיפות לאוטובוסים שנאלצו להמתין עד סוף המופע של הרכב הפרטי שמשני צידי המת"צ. גם לא היו גלאי הארכה, כך שאם היו יותר משניים-שלושה אוטובוסים, רק הראשונים עברו והאחרונים נאלצו להמתין מחזור נוסף. עם זאת, המת"צ תרם לאמינות משך הנסיעה כשהיו פקקים קשים באיזור.
המת"צ שרד פחות מעשרים שנה, ואז הוחלט שמספיק נתנו עדיפות לתחבורה ציבורית. ב־2000 המת"צ נסגר סופית וב־2003 נפתחה המנהרה הקרוייה "מחלף קפלן".
לפני כשנה, הרוכב לאוטובוסים הציעה שימוש טוב יותר במנהרה:
http://israelbikebus.blogspot.co.il/2016/12/blog-post.html