גיורא רום פורש מתפקידו

רמי בר1

New member
שיצליח לאן שימשיך,ויהנה אם

זה יהיה לפנסיה.
אין ספק שהשאיר אחריו חותם גדול מאשר כל ררת'א אחר לפניו. קיבל בלאגן גדול,עשה סדר,חוק טייס חדש,החזיר את התעופה הישראלית לקטגוריה הראשונה,וגם בתחום שלנו,האז'מ,עשה וקידם לא מעט.
אני מקווה שממשיכו היה לא פחות מוצלח ממנו.
גילוי נאות: אני חושב כך על אף שהוא חתום על "הברושור" של השנה.
 

mayafit

New member
אכן מעניין

גישת רת"א אומרת: להשקיע אנרגיה בחקירת אירועים בעלי אפקט בטיחותי גבוה ועלות כלכלית בהתאם.
גישת החוקר: "הכל בדיק" - תחליטו אתם מה לעשות עם זה.
 

רמי בר1

New member
אני לא נכנס לויכוח בין אסכולת רת'א,

לבין זו של משרד החוקר הראשי.
השורות האלה שאני מצטט הם כיוון שאני מקווה שמחליפו של גיורא לא יסיג אותם לאחור.
זה מה שאני חושב,ועוד הרבה חושבים כך בתחום האז'מ. אני לא יודע מה בכללית,שם מרגילים את החניך שהוא צריך לבקש אישור לכל נפיחה בקבינה....

"דרך פעולה זו מעלה באופן טבעי את אחוז החקירות בתחומי המטוסים קלי המשקל
בכלל (מתחת 2250 ק"ג) ותעופת הפנאי בפרט (שמרביתה אז"מים וכלי רחיפה).
אלה הם תחומי תעופה בהם תוחלת הנזק נמוכה. רת"א הגדירה שמטרתה בתחומים
אלה היא לאפשר חופש פעולה מרבי לעוסקים בה, אפילו במחיר אירועי בטיחות פה
ושם".
 
אראלה דיבר על פתיחת דיון - אז אני מנסה:

גיורא רום עשה עבודה מצויינת וקידם הרבה נושאים בתעופה וטוב שכך.
אם מתייחסים למסמך עצמו - לדעתי קשה שלא לשים לב ל"אילוץ" הנתונים כדי להגיע למסקנה שאינה בהכרח נכונה.
אני מדבר למשל על תרשים 3 ששם יש השוואה בין תנועות IFR לבין כמות הדוחות של החוקר בכל מדינה (כאשר הדוחות של ישראל כוללים תעופה ספורטיבית, כללית ו"כבדה" ובארצות אחרות רק תעופה כללית ו"כבדה" וגם רק החלק המתייחס לתנועות IFR) וזאת כדי כביכול לייצר מצג שכאילו בארץ יש עיוות קשה במספר החקירות שנעשות.
יכול להיות שגם אם מסירים את הספורטיבית והכללית שהיא VFR עדיין היינו במקום גבוה אבל לפחות האמינות של הנתונים הייתה טובה.
דוגמה נוספת לעיוות נתונים היא תרשים 2 שמצביע כביכול על כך שיש הרבה יותר דוחות לתעופה כללית וספורטיבית למרות שתוחלת הנזק שלהם נמוכה יותר ובתעופה ה"כבדה" יש הרבה פחות דוחות חקירה וכו' - ובכך כביכול הצבעה על כך שהחוקר בודק דברים לא רלוונטיים. לצערי גם זה עיוות הנתונים כי ררתא שכח לציין שבתעופה ה"כבדה" והמקצועית גם כמות האירועים זניחה ביחס לתעופה הכללית והספורטיבית מאחר ומדובר על טייסים מקצועיים. דוקא כאן היה חשוב להראות מה היחס בכמות חקירות ה Air Carrier בישראל (11 דוחות) מול שאר העולם.
עוד עיוותים גם בתרשים 5 שבו מראה ררתא היוצא שכביכול עצם העובדה שרתא דחתה הרבה מסקנות ו"הסכימה" לקבל רק מיעוט - מצביעה בברור שהדוחות ומסקנותיהם לא נכונים (כי הרי רק רתא יודעים מה היא מסקנה נכונה או שגויה)...
דיבר ררתא על העברת פילים בקוף המחט ואני מדבר על אינוס ועיוות הנתונים כדי שישרתו מסקנה ודעה אישית.
הרבה כבוד לי לררתא היוצא על פועלו, אבל לא יכול להשתחרר מההרגשה שהחתול השחור שעבר בינו לבין החוקר מעיב על ראייה וניתוח מקצועיים במקרה זה.
אני אישית קורא בשקיקה כל דוח של החוקר ומאמין שאני לומד הרבה ומעשיר ידע מכל דוח שכזה (תוחלת נזק אולי נמוכה - אבל ערך חינוכי גבוה מאוד).
 

רמי בר1

New member
עלה בדעתי, המסמך אינו ממוען לפורום תעופה,

והוא גם לא מכותב עליו.אבל נחמד שפורסם כאן.
מעניינת אותי תגובת יועצי שר התחבורה לשורה זו " על הנהלת המשרד להיות פעילה בהגדרת איכות התוצר המופיע במסמכים
הנושאים את הכותרת "מדינת ישראל, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים" ,".
אני סקרן אם תגובת החוקר הראשי תדלוף גם היא לפורום תעופה.
 

טל ר

New member
במשך שמונה ימים רעמה שתיקת החוקר

אני מקווה שהוא הדליק נר בכל יום, ושתיקתו שלא היה בה אלא להספיק ליום אחד, עשה לו השם יתברך נס והספיקה לו לשמונה ימים.
כדי לוודא שכולנו שמנו לב לנס, הוא שבר את שתיקתו הרועמת והסביר לנו עד כמה רועמת היא. הוא שופך לא קיתונות רותחין, אלא כוס תה חמימה, שכנראה סערה עוד קודם שנשפכה - אולם היא לא מלווה במנה עיקרית, שאין בה שום נימוקים או הסברים.
ההתייחסות העניינית (למחצה) היחידה היא לרמת העברית של המכתב - "בעברית צחה, יחסית", בלי הסבר מה יחסי ברמת העברית של ראש רת"א, או מדוע סימן פסיק לפני המילה "יחסית", שהרי פסיק לא יבוא לפני תמורה בת מילה אחת.

עכשיו אולי יבואו כל מיני כינויים כמו "נטולשם" (עם שמו האמיתי או בלעדיו) להגנת החוקר הראשי ו/או מעסיקם בעבודה חלקית (מחק את המיותר), אבל כציבור הצרכנים של "שיפור הבטיחות", אני חושב שזכותנו לקבל את תגובתו המלאה של החוקר, לא הודעה לקונית שאומרת "ההוא רשע והשתיקה שלי רועמת".
 

נתי ניב

New member
הרבה יותר מסתם מעניין

חבל רק שנכתב 15 שנה אחרי שהקים החוקר את האימפריה שלו והמשיך לחזקה ולטפחה ע"י "העברת פילים בחור המחט". לתעופה הספורטיבית/אזמית הנזק כבר נגרם ואת הגלגל אי אפשר להשיג אחורה.

סליחה על ההתפרצות מרחוק לעולמות שכבר איני שיך אליהם אבל לא יכולתי להתאפק מלהרים את ההנחתה הזו

גיורא, לא יודע אם אתה קורא בפורום וגם איני מכיר אותך אישית ובכל זאת- ישר כוח והצלחה בכל אשר תפנה

נתי
 
מסמך חשוב ביותר!

איש לא יחשוד בי כי אני "שפוט" על רת"א.
קראתי בעיון רב את מכתבו של גיורא רום, שמסמל, לפחות לדעתי, שינוי תפיסתי רב משמעות לעומת מה שהיה עד כה ברת"א.
הפעם הראשונה שראש רת"א מעביר את האחריות על המשתמש לידי המשתמש. וזוהי גישה הפוכה לשיטת הממשל הישראלית.
מדינת ישראל נוסדה ע"י יוצאי הגוש הקומוניסטי, שבו תפיסת העולם השלטונית, הבולשביקית, הגורסת כי "רשות אחראית על נתיניה" ובשל כך היא השולטת והיא הבוחשת בצלחת וכתוצאה מכך האזרח, תפקידו לשרת את הרשות - בניגןוד גמור לתפיסת העולם המערבית, אשר מגיעה כמעט לקיצוניות בארה"ב, שם תפיסת העולם הבסיסית כי כי הרשות קיימת בשביל לשרת את האזרח.
המפגש בין מייסדי המדינה, בעלי התפיסה הבולשביקית עם החוק המנדטורי הקשוח (ואשר יחד עם זאת נותן מקום לפרשנות סעיפיו - מתאים לפקידים אינטיליגנטיים שרואים את ההגיון כמוביל) יצר בארץ מערכת שילטונית מעוותת, ומושחתת.
רת"א, עפ"י תפיסתה, המבוססת על המפגש הבלתי אפשרי בין הפקידים הבולשביקים עם החוק המנדטורי, לא הבינה כי תפקידה לשרת את המשתמשים וכאשר מגיע ענין שיצריך להעזר בפרשנות התקנות, תמיד, אבל כמעט תמיד, הפרשנות הייתה נגד המשתמש.
והנה בא ראש רת"א ואומר בריש גלי - הגיע זמן להעביר את האחריות אל המשתמש. כן, העובדה כי יש להתייחס להשקעת המשאבים לפי מידת הנזק היא ממש מהפיכה מחשבתית.
גם הדרישה להפחתת מספר ההמלצות עולה ביחד עם האמירה כי תאונות בכלי טייס קטנים אינן מצדיקות התייחסות כה רבה של רת"א אלו הן ניצניה של התפיסה האומרת כי מי שעולה לאוויר יודע כי הוא עוסק בתחביב שיש בו מידת סיכון ועליו לקחת את הסיכון על עצמו. הייתה תאונה - צריך לבדוק מה הם הגורמים לה אך מעבר לכך, אם אין השלכות לפעולתם של אחרים - עזוב אותה. אל תמליץ המלצות שמימילא איש לא יישמן.
אני חושב כי יש חשיבות ואפילו מידה רבה של אומץ לכתוב מכתב שכזה.
השאלה הנשאלת עכשיו: "מה תוצאות תהיינה למכתב זה?" והשאלה, שאולי לא פחות חשובה: "מי יחליף את גיורא לאחר שיפרוש. האם יהיה אדם בעל חזון או פקיד שיחזיר את הכל חזרה?"
אריאל אריאלי
 

רן בג

New member
אריאלי - "שום שינוי תפיסתי"...

זו תפיסתו ואמונתו של ר' רת"א היוצא מיומו הראשון בתפקיד ועפ"י זה ניהל את דרכו.חילחול הדברים לפקידות למטה לוקח זמן וגם זה יקרה יום אחד..אינשאללה....
 

עירא10

New member
רק תוספת צנועה.

זה מה שקורה כשהגולם קם על יוצרו.
כשכלב נושך בן אדם, אין בכך ענין ציבורי, וודאי שזה לא חדשות ואין מה לחקור. כי איך תסביר לכלב שאסור לנשוך את האלוהים יוצר הגולם?
אבל כשהמקרה הוא הפוך,בו אדם שנושך כלב! הוא מיד הופך לארוע ציבורי. המדיה זועקת והקהל תובע חקירה ציבורית. ואז, או אז קם הגולם מרבצו, שופך הון עתק (ציבורי) לחקירת האסון כותב אלפי מילים המסכמות בידענות מוחלטת שברוב המקרים מקורה בחוסר ידע, מה קרה איך קרה וכולי...ולסכום הענין, כלום. לא מה היה הנזק הציבורי ובעיקר איך להסביר לבני האדם המטומטמים שנושך כלב מסתכן בכלבת. וכך במצפון נקי חוזר הגולם למרבצו. הוא הצדיק את קיומו ובאה לישראל הגאולה.
שבת שלום.
 

עירא10

New member
שכחתי לצטט את גרוצ'ו מרקס

"פוליטיקאי מנוסה ניחן ביכולת לחפש תקלות, ביכולת לאתר מאות כאלה, ביכולת לאבחן אותן בצורה השגויה ביותר ולהציע בבטחון מוחלט את הפתרונות השגויים ביותר"
(גרוצ'ו, אנא סלח לי על התרגום העני)
 
למעלה