מה שרציתי לומר בזה הוא...
שהטיעון, שאין לאשר לאז"מים להיות "קומפלקס" בגלל שהטיסים שלהם אינם מסוגלים לנהל אפילו דלק כראוי, אינו מחזיק מים, משום שיש גם דוגמאות רבות לתקריות ותאונות במטוסי GA הקשורות לניהול דלק לקוי - ועדיין אף אחד אינו מציע לאסור על מטוסי GA להיות קומפלקסים. אין קשר בין סוג הרשיון (אז"מ או GA) לבין יכולתו של בעליו לנהל נכון דלק. מטוסי אז"מ רבים היום הם מאד מורכבים, במיוחד מבחינת האויוניקה שלהם, שכוללת לרוב PFD, MFD, מפה נעה, טייס אוטומטי, טרנספונדר Mode S, קשר, מערכת אודיו וכ"ו, וכן לעיתים גם גלגלים מתקפלים ופרופלור עם פסיעה משתנה.הרמה של הטיסים שמטיסים אותם? יש ויש, בדיוק כמו ב- GA,שגם שם יש ויש...לומר שטיסי אז"מ לא יכולים לנהל פסיעה משתנה וגלגלים מתקפלים משום שהם לא יודעים לנהל אפילו דלק, בעוד שטייסי GA כן יכולים לנהל פסיעה וגלגלים כי הם מנהלים דלק מצוין זו אמירה לא נכונה, שיש שיאמרו אפילו - קצת מעליבה, שלא בצדק...
ואגב, התעופה הממונעת אכן הומצאה באמריקה, אבל מאז גם האירופאים למדו דבר או שניים על תעופה. תראה קצת מה קורה בתחום האז"מים באירופה, לאיזו רמת תחכום וביצועים הם מגיעים. מה שעושים בישראל בהקשר הזה אינו "המצאת התעופה" אלא אימוץ חלק (בפירוש לא הכל) ממה שקורה באירופה בתחום הזה. לכל דבר בעולמנו יש יתרונות וחסרונות ואפשר להתווכח עליהם, אבל מה שעושים באירופה בתחום האז"מים אינו מופרך ואינו הזוי, (כמו שאולי הבנתי שאתה מנסה לטעון). העובדה שחלק מהגישה הזו מגיע לארץ במקום להיצמד ל- LSA האמריקאי בלבד, היא בפירוש נקודת אור חיובית שיש לעודד ולא להיפך.
רפי