הפאשלה שכמעט ולא התגלתה....

למיטב זכרוני

יוסי כהן עתר לבג"צ, אך השופטים נמנעו להתייחס לעצם האבסורד שבעניין, או התחמקו ממתן החלטה או משהו כזה. יוסי , אם אני זוכר , פרסם את העתירה ואת ההחלטה. אם אתה קורא יוסי , אתה אולי יכול לרענן את זיכרוננו בסוגיה .
 
חוסר ההגיון הישראלי ברשיון מתלמד.

אמר יפה יאיר גיל שזה טיפשי גם לקבל רשיון מתלמד וגם רשיון טיס בגיל 17.... ראו את האמריקאים "המצחיקים", שמהם העתקנו את התקנות, עם שינויים אידיוטיים שלנו. בארה"ב אפשר לקבל רשיון מתלמד בגיל 16, לעשות סולו, כולל סולו ניווטים, ולהתכונן למבחן שיערך ביום ההולדת של גיל 17 ולקבל רשיון מהבוחן ביד לאחר המבחן בגיל 17. זה הגיוני. שנה לסולואים והכנות. (מותר להתחיל ללמוד לפני גיל 16, סולו ביום ההולדת 16). רק אנחנו בישראל סולו 17, רשיון 17.... מתי יתאמנו? אדיוטי לגמרי. וכך מועתקות התקנות בישראל מארה"ב, עם שינויים שמשנים את ההגיון של התקנה. לשם המחשה, בגיל 16 אפשר לקבל רשיון טיס עם הגדר דאון בארה"ב. ומתלמד לדאון, זאת אומרת סולו? 14..... ואני שלחתי ילדות בנות 14 סולו בדאון בארה"ב לאחר כ-15 זינוקים, אולי 3 שעות באויר.... בישראל רשות התעופה היתה מקבלת התקף לב רק מהרעיון.... שלמה זלקין ניו יורק
 
כשעוד לא היה מנהל תעופה

אז אני עשיתי סולו ראשון בדאון בגיל 15+ בשדה תימן. ההתקף הגיע לא מזמן........... הצתה מאוחרת.
 
זלקינד, עד עכשיו חשבתי שאתה רציני

אבל עכשיו אחרי שאמרת שאנחנו העתקנו מהאמרקאים את התקנות, המניות שלך "מוכרים בלבד"! לידיעתך, אלו האמרקאים שהעתיקו מאיתנו ולא כמו שאתה אומר!!! מקרא-
 
אני מצטער שהייתי לא רציני.

אני מצטער שהייתי לא רציני עד עכשיו. מהיום אדע מה לכתוב...... האמריקאים העתיקו מאיתנו את התקנות. את המטוס הראשון לא הטיסו האחים רייט בקיטי-הוק בארה"ב אלא האחים ז'וז'ו באשדוד, ישראל..... לא האמריקאים המציאו את התעופה, אלא הישראלים..... ססנה, פייפר ובואינג אלו חברות ישראליות.... אנא, אל תמכור את המניות שלי.....
אני אדע מה לכתוב מהיום והלאה..... שלמה זלקין ניו יורק
 
נראה שעכשיו אתה מתחיל להבין

היכן נמצאים שורשי התעופה שאביהם כיום ריב א"ז.
 
עם זה הוא "הלך סביב"

מחד חוסר אחריות משווע כשבוודאי לא היה לו מושג מה הנזק שנגרם מאידך כל הכבוד שהצליח לו
 

רמי בר1

New member
צל'ש או טרש,אין ספק שאם היה

ממשיך את הנחיתה הנזק למטס היה פי כמה. מצד שני הוא ולא אף אחד אחר היה על ההגאים,והוא קיבל החלטה,וזה הצליח. מצד שלישי,כנראה שיש בפרופלור עודף אורך בלהבים,עובדה.
 

ethanr

New member
אין מצב שהוא ידע מה קורה ובחר ללכת

לדעתי אין מצב שהוא ידע מה קורה, הבין שהוא עם גלגלים מעלה, הבין שהוא נגע עם הפרופלורים, ואז החליט ללכת סביב, כדי למזער את הנזק. החלטה כזו היא כמו התאבדות, והיא בלתי סבירה, גם אם נכניס את אלמנט הלחץ של הרגע, שלפעמים גורם לנו לקבל החלטה מהר, אבל החלטה רעה. החלטה ללכת סביב עם פרופלורים פגועים, אולי מנוע פגוע, ועל אחת כמה וכמה בדו-מנועי, כאשר קרוב לודאי שהנזק איננו בדיוק סימטרי, היא בלתי סבירה לחלוטין. אני כמעט בטוח, שאילו הטייס היה מבין מה קרה בשלב ההצפה, הוא לא היה בוחר ללכת סביב. כמו כן, בלתי סביר שהמטוס נגע עם גחונו במסלול (כפי שנכתב פה למעלה, בנימה כמעט של איזו שמחה לאיד). גם לפי אורך הכיפוף (5 ס"מ?) של הלהבים, וגם בגלל שהמטוס הצליח ללכת סביב. הרבה יותר סביר שכל גוף המטוס היה באויר, ברגע שהטייס החליט ללכת סביב. כך שלדעתי, לא היתה כאן איזה החלטה מודעת שהצליחה. נראה יותר כמו שהיתה החלטה של רגע, על סמך חשד לא ידוע, שבדיעבד, היתה החלטה רעה מאוד, שנגמרה במזל גדול. אבל בטח לא היתה לטייס תמונת הנזק האמיתי, והסיבה לנזק, כאשר בחר ללכת סביב. דעתי בלבד כמובן.
 

רמי בר1

New member
כמו שזה ניראה המנועים עבדו בסלד

גבוה בזמן הנגיעה במסלול.כלומר הפרופלורים נגעו אחרי ההחלטה ללכת סביב ואחרי פתיחת המנועים והם גם הספיקו לתפוס להעלות סל'ד.הטייס כנראה הבחין שאין גלגלים בערך 10 ס'מ אחרי הזמן,[מבחינת הגובה מהמסלול] הגיב נכון אבל המטוס ממשיך לשקוע עד שהוא עובר למצב נסיקה,ומה שהיה חסר זה בערך 10 סמ'. לגבי החלטת הטייס,מאחר ורק הוא היה שם,אני חושב שהחליט נכון.כלומר,הוא הפסיק הצפה פתח מנועים ושיפשף את קצות הלהבים,אבל זה קרה בתחילת המסלול ואם היה מרגיש שהמטוס לא מושך היה לו מספיק מרחק להפסיק את ההליכה סביב ולנחות על הגחון.אני מניח שגם הרעידות מהמנועים לא היו מבהילות מאחר ושלושת הלהבים כופפו בצורה יפה. כנראה שבמצב שהיה שם הטייס פעל נכון.ואת כל זה אני מסיק מעיון בצילומים באדיבות יונתן שפרונג. ואין לי שום ניסיון בדו מנועי רק היגיון.
 
לא הבנתי למה שני המדחפים מונצים?

זה בטח גם יגרור בדיקת מקביליות לצירים של שני המנועים.
 

mike300L

New member
כנראה זו השיטה לחייב שני מנועים

חדשים על חברת הביטוח, שכן פתיחת מנועים חובה !
 

RAZ BAGG

New member
Q-TIPS חינם

נראה שהטייס עשה עבודה מצויינת. כעת נותר לסגור את הניירת ל-STC החדש והמטוס מסודר.
 

danii2

New member
השבוע היה ידיעה על מטוס שביציע נחית

נחיתת חירום בשדה דב,ובו 5 נוסעים,ונחת בשלום.
 
למעלה