העברנו כלבה בקיץ.
לא היה צורך ביותר מאישור הוטרינר המטפל + היסטוריית חיסונים, והחתמת וטרינר מחוזי על האישור (מוגדר כ"רשיון ייצוא חיית מחמד").
בחורף יש בעיות אחרות, ובקיץ יש בעיות אחרות. צריך לבדוק מהם הכללים של חברת התעופה.
אנחנו ווידאנו שיש מטוס שבו יש בקרה לטמפרטורה בתא המטען. זה לא בדיוק חימום, וזה לא קיים בכל דגם של מטוס, אז כדאי לבדוק.
ראינו מידע סותר לגבי חברות תעופה שונות, וגם לגבי הסיפור של קונקשיין עם חיית מחמד. חברות שבאתר שלהן כתוב שהן מטיסות רק כלבים קטנים בתא הנוסעים, חברות שלא מוכנות לקחת חיה אם סך כל הזמן יעלה על 12 שעות (לא רק טיסה, אלא זמן כולל העמסה, פריקה, קונקשיין...), חברות שמסכימות אבל תא המטען לא בהכרח מתאים ועוד כל מיני.
בסוף לקחנו טיסה ישירה של אלעל לJFK ומשם חצי יום נסיעה ברכב ששכרנו מראש. צריך לודא שיש מקום ברכב לכלוב + כלב. תלוי בגודל הכלוב והכלב, אנחנו לקחנו רכב פול-סייז, וזה היה בדיוק. היינו צריכים לפרוק מזוודה אחת, לפזר את הדברים בכל פינה אפשרית באוטו, ולשים מזוודה אחרת בתוך המזוודה הריקה... וטסנו עם מעט מזוודות...
כדאי לבדוק אחרת איך מגיעים משדה התעופה אל היעד הסופי, עם כלב וכלוב.
גם מהבית לנתב"ג לא היה קל, הזמנו הסעה במונית גדולה מהבית לנתב"ג.
אבל הכלבה עברה את זה בסדר גמור, עם כדור טישטוש שקיבלנו מהווטרינרית. בדקנו מראש את ההשפעה שלו, וידענו למה לצפות ומתי כדאי לתת אותו. הכדור סייע גם להעברת הנסיעה באוטו, וכך מסע של בערך 24 שעות מדלת אל דלת, עבר די בקלות עבור הכלבה.