חוויה גרועה בליטל איטלי במתחם שרונה

שקדייה

New member
חוויה גרועה בליטל איטלי במתחם שרונה

פייר? לא ממש מפתיע שכך היה וכך יצא... סוף דבר, מתחם שרונה המשופץ הוא עוד קניון מתחמי פתוח, רוצה לומר עוד מלכודת תיירים קולינרית.....

היינו 7 סועדים, לא מאוד רעבים, אבל בכל זאת כאלו שהתיישבו במסעדה כי רוצים לאכול משהו.
כבר על ההתחלה הבנו שזה הולך להיות ארוע קשה כשאחת הסועדות הזמינה כוס קפה הפוך חלש מאוד (בזמן ההמתנה שכל הסועדים שיגיעו)- קיבלה קפה שגובל בקפה שחור. ביקשה תוספת חלב חם... וביקשה שוב, וביקשה שוב ושוב ושוב...... בסוף התעצבנה והחזירה את הקפה כדי לקבל חדש. קיבלה שוב קפה חזק ... ושוב סאגת החלב החם שבסוף הגיע... אבל הקפה כבר לא נשתה.

בשלב זה כולם כבר הגיעו והמתנו משהו כמו רבע שעה למלצר שיבוא לקחת הזמנה.....
וחיכינו וחיכינו וחיכינו...
מידי פעם תפסנו מלצרית שהבטיחה שמייד תבוא.
וגם שתשלח את מצלר היין....
והזמן עובר... ומפלס העצבים מתחיל לעלות.

תפסנו את מנהל המשמרת ושאלנו אם יש מצב שנקבל היום שירות ואוכל, כי נראה שהם קצת בבלבלה, ואם זה לא הולך לקרות שיגיד לנו עכשיו ונקום. נו הארד פילינגס...
הבטיח שיהיה בסדר,
ובאמת בתום עוד כמה דקות הגיע מלצר היין. (טוב, אנחנו כבר רעבים!!)
ביחד איתו הגיעה המלצרית, ואז התחיל המאבק על הקשב של השולחן....
סגרנו על יין ושחררנו את מלצר היין לדרכו. יש לציין שהמלצתו של מלצר היין היתה הדבר הכי טוב שקרה בארוחה הזו . לצערי לא התעמקתי בשם היין הנבחר אז אני אפילו לא יודעת להגיד מהו, אבל הזמנו ממנו עוד בקבוק בהמשך...

ונחזור למלצרית...... בחורה נחמדה, שאיך אמרה חברתי "אמא שלה וודאי משכונעת שהיא ילדה נהדרת". מלצרית היא לא ממש....
לא היה לה קצה של מושג ירוק על המנות.
שאלתי לגבי מנת "דג צרוב עם כופאת ריקוטה במרק דייגים" (אני בטח לא מדייקת בשם המנה..) מה יש במנה מה מורכב? קיבלתי תשובה של "זה גד ברוטב" וואלה!! ומה עם הכופתאה? "כן, יש גם כופתאה" אמריקה!
בקיצור, הבנו שלקבל ממנה המלצות לגבי המנות זה לא המקום, אז בחרנו סתם דברים שנראו לנו חביבים....

פה המקום לספר שגם בליטל איטלי "מאמינים בקונספט של מנות חלוקה שמה שיוצא מהמטבח מגיע מיידית לשולחן ללא סדר"- שזה במילים אחרות "גם אנחנו מאמינים בלהתפשר על מטבח בינוני ולא מקצועי שמוותר מראש על הניסיון לתזמן מנות לשולחן". שזה טרנד שאני חייבת להגיד באופן כללי מתחיל כבר ממש לעלות לי על העצבים. בעיקר בגלל העובדה שזה פשוט סוגר את האפשרות להתבאס מזה שחלק מהסועדים כבר סיימו לאכול וחלק עדיין לא קיבל בכלל את המנות שלו....

ואז התחילו המנות לזרום לשולחן. רגע לא, המילה "לזרום" לא ממש מתארת את הסנריו, האמת שגם המילה "לטפטף" מחמיאה למה שקרה במציאות.
אז ננסח מחדש...
ואז זרמה לשולחן מנת ניוקי. אחת. הניוקי עצמם היו אווריריים וחביבים. אבל הגבינה המותכת מעל והרוטב שאני כבר לא זוכרת מהו היו כבדים ומלוחים בטירוף (מלח יהיה מוטיב חוזר בארוחה)
המנה חוסלה ע"י 7 מזלגות עצבניים תוך 5 שניות בערך.
ואז נכנסנו למוד של עוד 10 דקות המתנה.... ואז הגיעה פוקצ'ינה. לדעתי צריך לשנות לה את השם לפוקצ'יטיקה..... 2 פיסות לחמניית ביס, עם קערית זערורית של שמן זית ובלסמי. מנה מיותרת כשאין אף מנה אחרת לידה.
ונכנסנו שוב למוד המתנה....
ואז הגיעה מנת אנטיפסטי. צלחת פשוט הזויה. אהבתי מאוד את הרעיון של לשבור קצת את הקונספט של אנטיפסטי ירקות בלבד ולשים גם פנצ'טה וגם כדור מוצרלה... פחות אהבתי את הביצוע. הכדור גבינה היה נחמד והפנצ'טה טובה. אבל הירקות היו רעים. אחד יותר רע מהשני.... שעועית לבנה במשחה ירקרקה ולא ברורה, חצי שומר עשוי רע, ורצועות פלפלים טבועות בשמן...

לא אמשיך לפרט את כל סאגת הגעת המנות ופשוט אפרט אותן-
מנת דפי פסטה ירוקה עם פנצ'טה וקלאמרי- רעיון חביב ביצוע כושל. הפסטה היתה על גבול הפירה, הרוטב היה מלוח להחריד, הקלאמרים מעטים , אבל הפנצ'טנה- טובה.
מנת ריזוטו זעפרן עם קוקי סאן ז'אק- חזרה למטבח עקב מליחות בלתי נסבלת.
2 מנות סלט קיסר- היו המנות הטובות ביותר בארוחה.... עלי חסה רעננים, עוף טעים, וטוויל של פרמזן שהיה מקורי וטעים מאוד. טוב שהזמנו 2 כאלו.
מקרוני עגבניות- לא הבנתי למה המנה הזו הוזמנה בכלל, בכל מקרה גם היא נשארה על השולחן בלי שאף אחד רצה לאכול ממנה...

היו עוד כמה מנות, אני כבר לא ממש זוכרת, וגם לא מצאתי תפריט ברשת שיעזור לי לשחזר......
אבל הקו במנות מאוד ברור- בכולן יש ניסיון, מבורך אגב, לחדש ולרענן קצת ולהביא משהו טיפה אחר ממה שאנחנו מקבלים בכל שאר המקומות, ובכולן הביצוע עלוב וכושל.

שילוב של אוכל רע, עם שירות עוד יותר רע גרמו לנו לוותר על הקינוח.

אני ממש מקווה שאלו חבלי לידה של המקום, ושזה ימריא, כי הלוקיישן באמת כל כך נחמד... וגם התפריט נקרא ממש טוב.
 

amirhir

New member
לא נשמע משהו בכלל

גם אני מקווה שהמקום לא ילך בדרכם של חלק מהמקומות במתחם התחנה...
כמה עלה התענוג? היו מחירי הרצה?
 

שקדייה

New member
אני לא חושבת שאלו היו מחירי הרצה...

אלא אם כן בעוד תקופה נגלה שהמחירים עלו, וכך נוכל להסיק בדיעבד....
אבל אני גם לא יודעת כמה עלה. לא שמתי לב... שמתי כרטיס אשראי לחלוקה ולא ראיתי כמה חוייב...
 
נשמע מזעזע

שאלה: אם אתם מגיעים למקום שמצהיר אחרי ההזמנה שהם דוגלים בעיקרון ה"מנות חלוקה שכל מנה יוצאת כשהיא מוכנה" ואז מבקשים לא ללכת בעיקרון זה אלא לחלק למנות ראשונות שכולן יגיעו ביחד ואז עיקריות שכולן יגיעו ביחד. האם זה בקשה לגיטימית, והאם על המסעדה לעמוד בזה לאור הבקשה? בעיקר זה משמעותי כשמדובר בשולחן של יותר מזוג או שלישיה...
מה שבעיקר עצבן אותי כשקראתי את הביקורת שלך, זה שהמצב הזה שהכניסו אותכם בלי יכולת לסרב (כל מנה יוצאת כשבא לנו) גרמה לכך שאי אפשר להתלונן על מנות שלא יצאו כמו שצריך, כמו המנה של הניוקי המלוחה מדי. מין הסתם כשתגיע מנה אחת מזערית לשולחן של שישה רעבים, לא תוכלו להחזיר את המנה גם אם היא ממש לא בסדר (מה שהיה המצב), וגם הלחם שלא היה אפשר "להשתמש" בו כמתוכנן למנת האנטיפסטי או לרטבים של המנות הבאות.
מבאס אותי שמקומות כאלה מרשים לעצמם להיפתח ככה... :/ לדעתי מגיע להם כל הביקורות חסרות הרחמים שאפשר, אולי בקרוב מהקוטלים של העיתונים זה יגיע.
 

שקדייה

New member
זה חסר סיכוי....

כי הרי ברור לכולנו שלא מדובר באיזה קונספט קולינרי שבא לתרום לחווית הסועד (לפחות לא ב-90% מהמקומות שאימצו את הקונספט)
אלא בחוסר מסוגלות וחוסר מקצועיות של המטבח שאינו מסוגל לתזמן הוצאת מנות.
תיזמון מנות הוא מייומנות שצריכה להיות למטבח מקצועי, וברוב המקומות לא רק שאין את זה, אלא פשוט מוותרים מראש ואורזים את האימפוטנציה הזו ב"אג'נדה".

הרי ברור שלהוציא לשולחן של 7 סועדים מנת חלוקה "קטנה עד בינונית" (זה עוד טרנד שאומץ לאחרונה.... הקוטן של המנות הוא משיקולים כלכליים, אלא זה "קונספט".... רק המחירים לא עברו לקונספט החדש...
) בהפרשים של 10 דקות בין המנות זה לא איזו גאונות צרופה שנהזתה ע"י שף מחונן....
 
מצד אחד אני לגמרי איתך לגבי האינטרסים שמאחורי

הכאילו קונספט. מצד שני אני גם חושבת שבתור סועדת מותר לי לוותר על הקונספט אם הוא לא מתאים לי.
אם המסעדה כה בינונית שלא יכולה לעמוד בדרישה הזאת, לא שווה לבקר אותה... כלומר, אם אין מישהו שמסוגל לנהל מטבח בסטנדרט בינוני - מן הסתם שגם האוכל יהיה מתחת לבינוני.
אולי הייתי קמה ועוזבת את השולחן אם היו מודיעים לי שאי אפשר להגיש בצורה מאוזנת והולכת לאכול פיצה ליד שגם שייך לליטל איטלי הזה (שנראית דווקא סבבה ד"א).
 

Meirav Flum

New member
הערה לגבי הרוסטיקו

ישבנו שם ביום רביעי והשרות היה רע. היינו צריכים להזכיר למלצר לקחת מאיתנו הזמנה. מנה ראשונה אמנם יצאה מהר אך עם המנות העיקריות היתה תקלה- המנה שלי יצאה ראשונה והמנות של שותפי לארוחה יצאו אחרי שסיימתי לאכול (ואני לא אוכלת כלכך מהר). היינו צריכים לחזור ולבקש קנקן מים. מלבד התנצלות של המלצר על כך שזו אשמתו (הזין לא נכון את ההזמנה למערכת) לא קיבלנו אפילו הצעה לפיצוי והמחירים בהחלט לא היו מחירי הרצה.
ויתרנו על קינוח ועזבנו בתום העיקריות.
 

שקדייה

New member
את לא יורדת לסוף דעתי...

אין קונספט.
יש כסת"ח. תירוץ.

זה לא שהם באמת מאמינים שזו החויה האופטימלית, הם פשוט לא מסוגלים למשהו אחר.
ככה שבתור סועדת את יכולה לבקש לותר על הקונספט, אבל את עומדת מול מטבח שאין לו את המסוגלות לתזמן מנות. וכדאי לך לדעת את זה מראש כדי לא להתאכזב ולא להתעצבן.

זה כמו לבקש בארומה סלט של כתית...
 
אני הבנתי בדיוק מה את מתכוונת :>

גם אני באותה דיעה לגבי החוסר מסוגלות לעמוד במשהו שהוא לא - כל מנה יוצאת מתי שהיא מוכנה.
אני רק אומרת שמקום שלא מסוגל לתפקד כמו מטבח מתוזמן, בטח גם מוציא מנות בינוניות ולכן לא שווה לשבת לאכול בו בכלל.
יוצאים מן הכלל, אולי... זה הטאפס בארים. אם אני לא טועה זה באמת סוג של קונספט ספרדי להביא כמה מנות קטנות למרכז בלי ראשונה ועיקרית. כמובן שגם "רכבו" על הגל הזה בתור תירוץ.
 
תודה רבה על הביקורת...תכננתי ללכת לשם עם בן

הזוג אבל נראה לי שנחכה קצת...

תודה על האזהרה...
חג שמח...
 

vicz

New member
חוויה בהחלט לא נעימה

האם זו אותה מסעדה עליה היה דיווח חיובי לפני יומיים-שלושה? (אני מבינה שיש 3 מסעדות במתחם ליטל איטלי...)
כי ההדיווח ההוא עורר בי חשק לרוץ לטעום... הדיווח הזה גם מעורר בי חשק לרוץ - לכיוון הנגדי, בלי להביט לאחור.

אין תירוץ למנות לא מוצלחות או לחוסר יכולת להוציא 7 מנות בהפרשים מספיק קטנים כדי שכל הסועדים יוכלו לאכול ביחד...
לגבי איטיות השירות והוצאת המנות - היתכן שהיה פה שילוב של מקום לא משופשף עם עומס של חגים? האם המסעדה הייתה מלאה?

מקווה שהמקום ישתפר ומאחלת לך ארוחות מוצלחות יותר.
תודה על הדיווח...
 

שקדייה

New member
המסעדה היתה די מלאה....

אמנם כשהתיישבנו היו סביבנו לא מעט שולחנות פנויים, אבל הם הלכו והתמלאו לאט לאט.... וזה בטח לא תרם.


חשוב לציין עוד משהו שנשמט מהדיווח הראשוני, והוא ראוי לציון לדעתי- כל הצוות, מהמלצרית חסרת המושג, דרך מלצר היין שנראה כאילו סיים משמרת חליבה ברפת (בא בבגדים של קיבוצניק..) ועד לאחראי משמרת, ועוד מלצרים מזדמנים- כולם היו נחמדים ונעימים מאוד. אם יש טרנד אחד שדילג על המקום בנתיים זו ההתנשאות והגועל נפש של המלצרים.

יש דבר כזה שירות גרוע ונעים?
 
כנראה שכן


אומנם זה לא תירוץ לשירות לא מקצועי אבל אני מניחה שזה כי המקום נפתח לא מזמן והמלצרים עדיין לא השתפשפו מספיק....
מקווה שבעתיד המצב ישתפר
 

sweetdreams

New member
מעניין מה מהם עדיף..


מלצר גרוע ונעים או מנוסה ומתנשא?


אני חושבת שעם התנשאות יותר קשה לי..
על חוסר מקצועיות אני עוד יכולה לסלוח מתוך מחשבה שהם ישתפרו בעתיד. התנשאות וחוסר שירותיות, שגם זו תקלה מקצועית בעיניי, כבר מצביעה על גישה בעייתית גם של המלצר וגם של המקום שמעסיק כזה מלצר, ואיתה כבר קשה לי להשלים.
 

vicz

New member
מתנשא זה הכי גרוע

מעדיפה מלצר שאין לו מושג מה הוא עושה על פני מלצר מתנשא.


גם עודף שירותיות יכול לעצבן.
יום אחד אכלתי צהריים עם חברה.
מטרת הארוחה הייתה שיחה נעימה תוך כדי אוכל טוב.
אבל -
המלצרית שאלה אם הכל בסדר כל כמה דקות, חטפה מהשולחן כל צלחת בשניה שביס אחרון נלקח ממנה ובאופן כללי לא אפשרה לנו לדבר.

בקיצור: לו רק מלצרות הייתה מקצוע....
 

vicz

New member
מסתבר

אם לוקח רבע שעה לצוד מלצרית, חסר לה שלא תהיה נחמדה אליי.

הרגת אותי עם משמרת חליבה ברפת...
נשמע שחסר שם מישהו שיש לו נסיון של יותר מרבע שעה במתן שירות במסעדה...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש, בהחלט... נחמדות ומקצועיות הן תכונות שונות

בלי שום קשר לתחום המסעדנות, נתקלתי בחיי לא פעם בשירות אדיב להפליא אך לא יעיל להחריד (בארה"ב זה אפילו לא נדיר בכלל...
).
 
למעלה