קלארו

פישמן1

New member
קלארו

שלום לכולם - עוד אחד שקורא ולא כותב כבר הרבה זמן, והחלטתי שהגיע הזמן להתחיל.

היינו בקלארו החדשה במתחם שרונה - שולחן של 5 אנשים בשישי בערב.

כשהגענו למסעדה לא ממש מצאנו את הכניסה ומסתבר שנכנסנו מהמרפסת. בזמן הארוחה שמעתי על אורחים נוספים שלא הצליחו להכנס "מהכניסה". קצת מוזר. שלט "כניסה" היה יכול להיות נח.

לא חשוב, האוכל הוא העיקר, לא?

ישבנו בשולחן עגול בחלקה הדרומי של המסעדה. במקום מטבח פתוח ענק וחלל הסעדה גדול עם שולחנות עגולים, מרובעים ועשרות מקומות מסביב לבר שליד המטבח.
יש במסעדה המון אנשי צוות. מלצרים, מארחות, מנהלי משמרת, סטאז'ארים, מנהלים, שפים.... ברדאק לא קטן. שירות? לא ממש.

הזמנו לראשונות:

דג ים נא עם פריקי ועוד כל מיני. הערב הדג היה לוקוס. בפועל, המנה חמוצה ולא מאוזנת. טעם הדג לא מורגש. לא יפה להתנהג ככה עם לוקוס.
טרטר בקר - לא כוס התה שלי כשזה מגיע לטרטר.... טעם הבשר חבוי מאחורי חרדל ותבלון יתר. חבל, כי עשה רושם של בשר איכותי.
ריקוטה חמה טרייה - מנה חביבה ומעניינת. היחידה מבין הראשונות שהזכירה שהבטיחו מסעדה איטלקית. מגיעה עם בריוש חביב, תרד?! וקונפי עגבניות בינוני.
מבחר ירקות מהטאבון - כחובב ירקות אני נוהג להזמין מנות דומות בכל הזדמנות. הירקות איכותיים וטעימים. מצד שני, אף אחד לא ממש נתן להם יתר תשומת לב וטיפול נאות בזמני הכנה וחבל כי חומרי הגלם איכותיים.
סלק סלקים עם מוצרלה צנוברים ועלי רוקט (שמישהו שכח לשים בצלחת) - מנה חביבה. שגרתית. סלקים איכותיים וטעימים. מוצרלה טובה. לא משהו לכתוב עליו הביתה ובטח שלא להתרגש.
ברוסקטה ים תיכונית - שתי פרוסות ברוסקטה לא יציבות שקרסו תחת סלט עגבניות וראשי קלמרי על איולי שומני. מנה לא טובה ולא ברורה.
פוקצה מהטאבון - חסרת נוכחות ולא מעניינת. בזבוז גדול ומוזר מאד בהתחשב בעובדה שבמטבח מוצב טאבון גדול כמו שאני רוצה להביא הביתה יום אחד.......

לעיקריות:

ריזוטו יין אדום עם מח עצם חלמון וחתיכות שפונדרה - מנה שומנית מאד, חסרת איזון ולא ברורה. בינוני מינוס.
פסטה (ארוכה ומסולסלת - לא זוכר ת'שם) ראגו בקר - מי שאכל אמר בקול רם שהיא בינונית ואחרי הארוחה בחוץ (הוא נימוסי...) אמר שזה היה מתחת לכל ביקורת.
פילה דג יומי (בר ים) עם ירקות והכל על רוטב עגבניות - שאלתי את המלצרית אם המדובר על לברק. היא התעקשה שזה דומה אבל לא לברק אלא בר ים. בפועל זה היה לברק כמובן. מנה טעימה עד כמה שלברק יכול להיות טעים. שוב, מיוחד זה רחוק מלהיות.
ספייר ריבס - מנה זוגית לפי התפריט. מתומחרת ב-148 ש"ח. ואכן הוזמנה לזוג. הגיעו שתי חתיכות בשר עטופות במשרה תבלינים יבשים - 5 תבלינים (במסעדה איטלקית?) ולפי הערכתי כ-350 גרם בשר. הביס הראשון והשני היו כל כך יבשים שהחלטתי לוותר. זוגתי אכלה לבד... המנה הגיעה עם 4 רבעים של חצי קלח תירס שידעו ימים טובים יותר וסיר קטן עם פולנטה חביבה. מה הקשר בין תבלין 5 ספייסס לפולנטה רק השף יודע.
רביולי חצילים שרופים בסלסת עגבניות פלפל חריף וגבינת קדוש - הזמנתי אחרי שלא רציתי לאכול את הספייר ריבס. הגיע תוך דקות ספורות. 5-6 רביולי על סלסלה של רסק עגבניות חמוצות עם פלפל ירוק חריף מאד (ואני מאד אוהב חריף). גבינת קדוש לא הרגשתי ולא ראיתי. טעם של חצילים? אולי איפה שהוא מעבר להררי החמיצות וחוסר האיזון. אכלתי 2-3 ביסים נתתי לאחרים לטעום ולא יכולתי להמשיך. שלושת רבעי מנה נשארה בצלחת....

אחרונות:

אני לא אוכל מתוק אחרי האוכל אבל על השולחן היו עוגת גבינה שנאכלה בחצייה, מוס שוקולד אמרטו עם גלידה, קרם קרמל עם דובדבנים חמוצים, מילפיי. שותפיי לשולחן אמרו שהמנות האחרונות נחמדות. בפועל אף אחת מהצלחות לא נשארה ריקה.

קלארו - סוגיית השירות והאווירה הכללית

אין בכלל ספק כי במסעדה הושקעו לא מעט משאבים פיננסיים. המבנה שופץ יפה, המטבח הפתוח מאד מרשים. הכסאות נוחים למרות שהשולחן שלנו היה מעט צפוף ל-5 אנשים שרוצים לאכול. בקומה התחתונה יש בר גדול שהתקיים בו אירוע פרטי. בקומה העליונה יש חדר אוכל פרטי עם שולחן ארוך... במקום מתנגנת מוזיקה נוראית בוויליום סביר. אנשי צוות מתהלכים בחלל המסעדה מכל כיוון אפשרי. לא ממש ברור למה. בכל פעם שצריך מלצר זאת משימה. כשרציתי להזמין מנה עיקרית חדשה (במקום צלעות החזיר שלא אהבתי) נאלצתי לחכות ולחכות ולחכות, עד שהגיע לשולחן אחראי משמרת (כך לדבריו) ממנו ביקשתי תפריט. הוא הלך. אחרי כמה דקות נוספות - ממש רגע לפי שיושבי השולחן סיימו לאכול את המנות שלהם, נאלצתי לקום וללכת לבר הסמוך שם קיבלתי את התפריט בזריזות מהברמנית החביבה.

אחרי עוד כמה דקות הגיע אלי אותו אחרי משמרת לשאול אם הכל בסדר, ואמרתי לו שחוץ מזה שביקשתי ממנו תפריט ולא קיבלתי הכל פנטסטי, אז הוא מלמל משהו כמו "כן, רציתי להביא לך אבל היה לי משהו חשוב לעשות...." ביקשתי להזמין מנה עיקרית והוא אמר שמיד ישלח מלצרית וזאת הגיע מיד (הפעם). בכלל, עושה הרושם (ואני נוהג לאכול במסעדות לא מעט) כי רוב המלצרים במקום חובבנים וחסרי תודעת שירות. לא מאורגנים. עושים הרבה קילומטרז' מיותר בחלל המסעדה... לא ממש נראה מקצועי ומאד לא מרגיש ככה מנקודת מבט של סועד.

לאורך כל הארוחה צריך לבקש מהמלצרים לפנות סכום וצלחות מהשולחן, שלא לומר להביא מפיות או להתעניין במצב הסועדים...בזווית העין ראיתי את המלצרית שלנו פותחת (מנסה יותר נכון) בקבוק יין לסועדים בשולחן סמוך. היא החזיקה מפית בד שנפלה ולא טרחה להרים אותה. אחד הסועדים עשה זאת בשבילה...

בסך הכל המחירים במסעדה סבירים ביחס למה שקורה בתל אביב. מאידך, מנה כמו ספייר ריבס שמוגדרת בתפריט זוגית ומתומחרת ב-148 ש"ח ל-350 גרם בשר זאת הגזמה. זה שהבשר היה יבש ולא לטעמי זה כבר עניין אחר כמובן.

מתחם שרונה ומסעדת קלארו מעלים זכרונות של מתחם התחנה....

קלארו של היום היא מסעדת שף כהגדרתם ולפי הגדרתי מלכודת תיירים. מסעדה איטלקית זה בטח לא.
האוכל בינוני מינוס. השירות סתם מינוס. חבל. אני לא אחזור לשם בעתיד הנראה לעין.
 

מיתר44

New member
דיווח מצויין. תודתי על כך.

חבל שהתחלת בחוויה לא מרנינה. מקווה לקרוא בקרוב מהו חיובי מפרי עטך.
 
עוד דיווח מדכדך על מסעדה במתחם שרונה

זה הולך ומסתמן כ"איזור דמדומים" של ממש לגבי המסעדות שם. לא זוכרת כאן בפורום ביקורת ממש מתלהבת מאיזה מסעדה באיזור. חבלי לידה?

ותודה על הביקורת - יופי של כתיבה ענינית וקריאה.
 

bob68

New member
על הדיווח

מקווה שתהיינה חוויות חיוביות יותר בעתיד.

כתבת שאתה נוהג לאכול במסעדות לא מעט.
על אילו מסעדות אתה יכול להמליץ ?
 

פישמן1

New member
יכול להמליץ על

יפו תל אביב - המקום המועדף עלי. ליגה אחת מעל כולם מבחינת שלמות החוויה.
ברטי - טובה מאד.
יאקימונו ברוטשילד - מעולה.
מול ים - מעולה.
הבסטה - מהנה וטובה מאד.
קיטשן מרקט - טובה מאד.
הוטל מונטיפיורי - טוב יציב ומוקפד (למרות שהתפריט משעמם קצת)
 

החתולית

New member
לתפוז ולפורום שלנו

על הדיווח המפורט, וחבל שהדיווח הראשון שלך הוא על ארוחה לא מוצלחת.
 

pix37

New member
תודה רבה - כתוב נהדר

חבל שזו היתה החויה אבל אם זה מה שהביא אותך לכתוב לפחות אנחנו הרווחנו
 

יויו13

New member
מסעדות שאני קורא להן "מסעדות חוף " אלו סוג

של מלכודות תיירים כמו בטחנה כמו כאן בשרונה וכמו בהרבה מקומות על שפת הים .
אלו מסעדות שמתבססות על מיקום
לא על אוכל
לא על שרות
ולא על קהל חוזר וקבוע.
תודה רבה על דיווח מעולה וכתוב בצורה רהוטה.
 

החתולית

New member
היה גם דיווח חיובי על קלארו

אושר דיווחה על ארוחה שלה ושל ינשופית בקלארו על הבר, והן נהנו מאד.
 

גסטרו

New member
הלב כואב- קראתי ראיון עם רן שמואלי שהקים

את המקום- כמה אנרגיה וחלומות הושקעו במקום וזו התוצאה? לו הייתי רן שמואלי הייתי מתיצב ערב ערב במסעדה לפחות בחצי שנה ראשונה עד להתיצבות מלאה
הרי השקיעו כל כך הרבה בעיצוב ובאבזור המטבח ואז לתת לתינוק לזחול לבד בכביש סואן ?
 

יויו13

New member
ממוצע חיים של מסעדות כפי שפורסם לא מזמן

בסביבות שנתים .
הבעיה לעניות דעתי היא בכוח אדם .
אין מלצרים מקצועים (בדוח של משרד העבודה חסרים 4000 הכי הרבה מרוב המקצועות
וגם אלו שעובדים רחוקים ממקצועיות )
חסרים טבחים ועובדי מטבח .(ראו לוחות הדרושים)
אבל הכי הרבה וזה לא מצויין באף מקום
לא שחסרים פשוט אין עובדים רצינים ובאמת בעלי ידע בדרג המינהלי
ממנהלי משמרת מנהלי פלור ועד מנהלי מסעדות.
אנשים משקיעים מיליונים בפתיחת היכלי אוכל או כמו שאת כותבת חולמים חלומות אבל נוטים להעלים עין
מהעובדות הנ"ל ואז מה שקורה זה "החלום ושיברו".
 

pix37

New member
כי שום מסעדה לא ״מבזבזת״ זמן להכשיר אותם

אף אחד לא נולד מלצר או מנהל משמרת - זה מקצוע שדורש הכשרה (מעט כשרון) ונסיון. כאשר מסעדה מציגה בתור הפנים שלה מלצר שלא עבר הכשרה בסיסית לא התאמן, אין לו מושג מב קורה במטבח והוא לא טעם את המנות זו בעיה שלה - לא שלי בתור סועד. שלם למלצר עוד יומיים עבודה בשכר מינימום כמתלמד ולמד אותו לעבוד ואז לא תקבל עב״מים בחלל המסעדה. כנ״ל צוות מטבח - כאשר תתייחס לטבחים שלך כאל אנשים ולא רק תשומות ייצור אז אנשים גם יבואו לעבוד אצלך והתוצאה תהיה בהתאם
 

יויו13

New member
זה לא כל כך פשוט לעניות דעתי, מה שציינת

זה רק חלק קטנטן מהבעיה בעיני כמובן.
רק דוגמית להביא מלצר למצב טוב לוקח מינימום חודשים ביומים ובהרבה יותר עדין ישאר "עב"מ)
ןאז בחודש השלישי הוא עוזב .
ועוד מיליון דוגמאות .
ברור שאותך כסועד זה לא מעניין ולא כתבתי בכלל על צד הסועדים הגבתי לגסטרו מבחינת פותחי מסעדות וחולמי חלומות
 

שקדייה

New member
אני לא כל כך מסכימה איתך

אני חושבת שבן אדם אינטליגנטי אפשר להפוך למלצר טוב תוך שבועיים שלושה, לא יותר.
כן צריך להשקיע בהכשרה של הצוות הראשוני ולייצר סטנדרט שירות ונהלי עבודה מאוד ברורים, אח"כ להכניס חדשים לתוך הפורמט העובד זה לא נורא מסובך.

אני לא חלק מהווי המסעדות בתל אביב כבר קרוב ל-15 שנה, אבל בזמני, מקום במסעדה נחשבת (קרי, כזו שהמנות בה יקרות ועושים בה טיפים מטורפים) אנשים לגמרי לא מיהרו לעזוב....
עזיבות מטורפות יש במקומות שבהם לא מצליחים לייצר פרנסה טובה. או כשיש איזושהי בעיה רצינית בניהול או ביחסי אנוש (ראה מקרה רפאל...).
 

שקדייה

New member
עם זה אני דווקא מסכימה


תשמע, ובכל זאת... הייתי מלצרית שנים על גבי שנים, באמת...... זה לא כזה מדע טילים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כידוע, בישראל מלצרות נחשבת לעבודה זמנית

(ברוב המקומות, לא בכולם) תוך כדי לימודים או לפני טיול לחו"ל (לדפוק קופה וללכת), והמעסיקים מתייחסים אליהם גם כעובדים זמניים ורבים מפרים אין ספור חוקי עבודה (מתבססים על טיפים ולא על משכורת מסודרת, בלי תלוש משכורת אמיתי, הפרשה לפנסיה, נסיעות וכו'). אין ביטחון תעסוקתי, אין סידור עבודה יציב שאפשר לסמוך עליו (במקומות רבים נותנים מעט מדי משמרות או פתאום חסר צוות אז טוחנים את הקיימים במשמרות כפולות וכמות שעות העסקה לא חוקית...), מקפיצים מלצרים ברגע האחרון או מזמינים אותם להיות ב"סטנד ביי" למקרה שיזדקקו להם ולא משלמים להם עד שמכניסים אותם למשמרת (לא חוקי) ועוד...

עבדתי שנים בשירות לקוחות (לא מלצרות או משהו דומה) במקום עבודה מסודר, עם הכשרה מסודרת, נהלים ברורים, תנאי העסקה ברורים, יעדים ומדדים שעליהם קיבלתי בונוס (גם ע"ס משובים מהלקוחות, שלא נתנו לי טיפ כמובן) וכו'. זו עדיין עבודה קשה ושוחקת (בעיקר נפשית, לא פיזית, במקרה שלי), במשכורת מינימום וקצת, ולא חסרה תחלופת עובדים, אבל היו הכשרות והדרכות לשיפור המקצועיות, הייתה תחושה של עבודה רצינית, יחסי עובד-מעביד מסודרים, לוח משמרות מסודר וברור עם כמות משמרות מוגדרת וידועה מראש, בלי הפתעות וכו'.

אי אפשר לצפות מהעובדים למחויבות כשהמעסיק לא מרגיש מחויב אליהם ולא מתייחס אליהם בהתאם. אי אפשר לצפות מהם להיות מקצועיים כשלא משקיעים בהכשרתם ובהמשך לא מקפידים על כך... כשהתחושה ברוב המקומות היא שעושים למלצרים טובה שמשבצים אותם למשמרת (שמעתי יותר מפעם אחת על מנהלי משמרת נקמנים שמונעים משמרות ממלצרים כ"עונש") או יחס של "תלך תבוא, לא אכפת לי, מחר נשכור מלצר אחר במקומך" לא מפתיע שזו התוצאה.
 

BALEDIN

New member
אני מסכימה, בעל עשק ממוצע מתיחס למלצר

כמשהו שבה והולך ולא צריך לשלם לו יותר מהטיפים ובמקרה הטוב פעם ב... השלמות למינימום.
ואולי אפילו להתייחס אליו יפה.
ואז איזה מחויבות יש למלצר?
הם לא מבינים שהם הלב ששולך דם לעסק.
 
למעלה