המלצות ספציפיות לפריז

המלצות ספציפיות לפריז

קודם כל, היי, כיף לי, אני נוסע עם המשפחה לפריז
(הסיבה המקורית היא לראות את ארקטיק מאנקיז, אבל אפילו רק האוכל זה דבר ששווה לטוס בשבילו). אני יודע שיש פה הרבה מומחי פריז ואני זקוק להמלצות ספציפיות בכל מה שקשור לקולינריה בעיר- אוקיי, אולי לא מאוד ספציפיות, אבל אני כן אשתדל לתת כמה קריטריונים בשביל שתעזרו לי לצמצם את הכמות הבאמת אינסופית של מסעדות אליהן אפשר ללכת.
- התוכנית שלי היא מסעדת מישלן אחת לעסקית צהריים במחיר סביר, מסעדת מישלן אחת לארוחת ערב במחיר יקר אך לא מטורף, ועוד שני ביסטרואים טובים עם אוכל צרפתי מגניב שכזה.
- למזלנו מצאנו דירה במקום מצויין באיזור מרכז פריז אז יש עדיפות למסעדות במרכז.
- כל המשפחה חוץ ממני שומרת כשרות במידת מה- לא יאכלו פירות ים או חזיר, וגם לא בשר עם חלב כשזה בולט (פילה ופירה עם חמאה וכו' לא מפריע וגם בלתי נמנע, אבל צ'יזבורגר למשל לא בא בחשבון), אז רצוי מסעדה שלא מתבססת כמעט באופן בלעדי על מאכלים לא כשרים.
- לי יש ראש מאוד פתוח באוכל (כתית היא המסעדה האהובה עליי בפער), אבל לא כל בני המשפחה ככה, אז רצוי מסעדה עם אוכל איכותי אבל לא בהכרח מולוקלרי ומודרני מדי.
- אחרון חביב, אחד מבני המשפחה צמחוני, וצריך שיהיו לו מנה ראשונה ועיקרית שהוא יכול לאכול.

אם יש למישהו רעיונות למקומות מומלצים שתואמים לקריטריונים אני אשמח לשמוע

ועל הדרך- מה השוק המומלץ ביותר?
תודה מראש!
 

salo22

New member
איזה חודש ואיזה ימים בשבוע ?

קח בחשבון שאנחנו קרובים מאוד, אם כבר לא שם באופן חלקי, לחופשת הקיץ "המסורתית" בה מסעדות לא מעטות סגורות, לפעמים גם לכמה שבועות. יש צורך לברר על כל מקום שתחליט וכמובן צריך תמיד להזמין מקום מראש, למישלניות אבל לא רק.
ומה לטעמך יהיה "מחיר סביר" ומהו "מחיר יקר", יעזור אם תיתן סדר גודל של תקציב, נשמע שאתם לא מעט אנשים ובארוחה במשלניות זו יכולה להיות סיטואציה בהחלט מעיקה מאוד על הכיס.
 
18-23 באוגוסט

מחיר שנראה לי סביר זה משהו כמו 35 יורו לעסקית צהריים ו50 יורו לארוחת ערב, אבל אני מוכן להתגמש מאוד בהתחשב באיכות של המסעדה ובהתאמה שלה לקריטריונים. בעיקרון הכי חשוב זה שיהיה מדובר במקומות שבאמת יתנו חוויה קולינרית מדהימה.
 

salo22

New member
עזוב מישלניות, אתם תקבלו מכה כואבת

עם עניין התקציב, הוא רחוק משמעותית ממה שקורה בעיר. יש כל כך הרבה מסעדות טובות בעיר, זה לא צריך להיות חווייה מדהימה, אלא ארוחות נהדרות שמבושלות נכון ונותנות במסגרת תקציב סביר יחסית, ארוחה טובה מאוד. עזוב את עניין המישלן, חבל על הכסף המשפחתי
במיוחד כשלא כולם מחפשים את מה שאתה מחפש, גם עניין הכשרות החלקית ויש כל כך הרבה לגלות בפריס, שאין שום צורך להתחיל בטופ שבטופ.
קצת לסבר את האוזן לגבי השאיפות המישלניות סופר דופר אקסטרא מטורף ויקר - כוכב מישלן אחד לצהריים בסביבות 50-60 יורו לראש וקח בחשבון יין, בערב ה"חוויה" תעלה לאיזור 100-150 . משלניות משמעותיות יותר שבאמת יתנו חווייה בלתי רגילה בתחום האוכל ולפעמים גם ה"עיצוב" (ע"ע לה סינק, פייר גאנייר, גאי סאבוי) יעלו 100-150 בלי היין לסוג של תפריט טעימות בצהריים וסביבות 300 והרבה מידי צפונה מזה בערב.
יש הרבה המלצות גם בפורום על מקומות סולידיים והגיוניים יותר, שגם שם לדעתי תהנה מאוד מהאוכל. ניתן למצוא עסקיות צהריים מעניינות ממסעדות שהן "פוטנציאל למישלן ראשון" או עם כוכב אחד, מקומות מעניינים מאוד שכדאי לך לכוון לאחד או שניים מהם בצהריים ולא תצאו בנזק כספי נוראי, לבטח יהיה לכם מעניין מאוד ויש לי תחושה שגם בני משפחתך ירגישו הרבה יותר נוח עם האוכל שם, ה"דרישות" המיוחדות וכולי.. אבל בעיקר - שפיות כספית ואל תחשוב שזה יגרום לחוויות לא מוצלחות מספיק, בעתיד אני בטוח שיהיו הזדמנויות בפורום מצומצם יותר לבדוק את המקומות היקרים ויוקרתיים באמת

אריה הזכיר כמה מקומות טובים מאוד וחלקם אולי יתאימו לך מבחינת מיקום, הצהריים של COBEA שהוא תיאר נשמע נפלא וקראתי בזמן האחרון גם על מקום נוסף עם שף ממקור יפני שהשתלם בעיר ומבשל צרפתי עם קצת השפעות מאסיה :
[URL]http://johntalbottsparis.typepad.com/john_talbotts_paris/2014/07/restaurant-at-atsushi-tanaka-in-the-5th-another-blow-out-experience.html[/URL]
הגל הזה של שפים ממצוא יפני הוא כנראה אחד הטרנדים הכי מעניים בעיר בעשור האחרון, מסעדות בהחלט טובות ומדוברות. בדוק עלות תפריטי צהריים אבל לצערי עניין התאריכים צריך די להטריד אותך לגבי מקומות רבים בעיר.. נוסיף עוד כמה אופציות מעניינות בהמשך וקרא עוד מדיווחים בפורום, יש המון מידע.
 

salo22

New member
הקיצר להתחיל לקרוא ביקורות

ולראות מה מעניין והאם בכלל פתוח, חובה גם להזמין מקום מספיק זמן מראש. אם הייתי נוסע היום, מקומות פוטנציאללים שדומים כנראה למה שיכול להתאים לך, חוץ מהשניים שציינתי :
[URL]http://www.yelp.com/biz/pierre-sang-paris[/URL] - למרות שלא מרכזי מידי
[URL]http://www.yelp.com/biz/pirouette-paris[/URL] - לכו לשם בערב, יופי של מסעדה שאם הייתה רוצה הייתה שווה מישלן אחד בקלות עם האוכל, אבל היא לא ממש רוצה. 18 יורו בצהריים וכפול מזה בערב, זו לא חווייה שתיחרט לעולמים אבל זו תהיה ארוחה מהנה.
אריה מזכיר מספר מקומות מצויינים ולא "מישלן מתיימרים" שלא יעשו חור בכיס בכל דיווח נסיעה שלו, כדאי מאוד לעבור עליהם ולבחור מה יכול להתאים.
 

salo22

New member
עוד מקום שפוי תמחורתית

http://www.franck-enee-restaurant.com/
אולי יתאים לך, אמור להיות אוכל מעניין ודי מקביל למישלן אחד במחיר רגוע מאוד, מאוד.. אבל לא לצפות לחוויית תפריט 12 או 18 מנות בגאי סאבוי
דברים כאלו עולים פי עשר בערך..
 
תודה רבה על ההמלצות!

אבל אני כן מחפש לפחות מסעדה אחת שהיא פאנסי, "מוגזמת" ויקרה, מבחינתי זה שווה את זה וחלק מההנאה שלי זה הידיעה שזאת אחת הרמות הגבוהות בעולם. זה קצת ילדותי, אבל כזה אני
 
מסכים עם סאלו

פאריז היא לא מקום לחוות מישלן במחיר סביר, אפילו האטלייה של רובושון מאכזב ביחס למחיר לטעמי.
גם ככה פאריז לא מאוד זולה והפרמיה על כוכבים שם גבוהה במיוחד.
ממליץ לחפש מקומות שמעניקים חווית אוכל מעניינת ולאו דווקא "פנסי" בעיר הזו
 

salo22

New member
התחל לבדוק את התפריטים


כדי לקבל מושג מה קורה בשטח, הכל גלוי יחסית וברור, ארוחת הטעימות "הרגילה" של האטלייה של רבושון עולה כרגע 175 יורו לפני היין, בטוח שתהיה לך חווייה מעניינת אבל הכיס.. אתה יכול לראות גם כמה עולות מנות מהקארט :
http://atelier-robuchon-saint-germain.com/en/la-carte-menu.php
Le cinq מקום פסיכי מבחינת המראה והשירות וכל הבונוסים מסביב לארוחה, אתה אוכל בתוך ארמון אולי בחוויית אכילה כללית הכי מרשימה בפריז, לא בטוח שהאוכל יהיה זה שיפיל אותך (למרות שהוא טוב מאוד) אבל הלחם, חמאה, מנות פינוק קטנות, עגלת הגבינות והפטיפורים בהחלט יגרמו לך להרגיש בשמים בסוף הארוחה, מה גם שהשירות הוא הטוב ביותר שתקבל בכל מסעדה בעולם. אבל נראה שהם די עשו שינויים בתפריטים ואם לפני כמה שנים יכולת לאכול צהריים מהנים מאוד באיזור 80-90, היום זה 140-150 יורו.. תפריט הילדים עניין די חדש כנראה, והוא נראה מצויין אגב !
http://www.fourseasons.com/paris/dining/restaurants/le_cinq/
תפריט הטעימות הקטן של לה פרה קטלאן 110 בצהריים, משב עבדה שם אגב &quot
אתה יכול לראות מחירים פה, לא פשוט העסק :
http://www.restaurant-precatelan.com/
אסטרנס עוד עוד מסעדה מצויינת, לא רואה תפריט באתר :
http://www.astrancerestaurant.com/
פייר גאנייר גם תשאיר אותך בשוק מהאוכל, אחת האופציות המעניינות, אבל הכיס, אבוי.. באמת שזה לא משהו לארוחה משפחתית, רק עבור משוגעים כמונו

אני אחזור שוב על Chez L'ami Jean שהייתה בשבילי לפחות ארוחת הטעימות הכי משמעותית בעיר עם מבחר מנות גדול ומכובד מאוד בגודלו ואוכל שלטעמי היה מופלא, כל זאת עבור 80 יורו רגועים מאוד. אגב אני בספק אם המסעדה פתוחה בתאריכים שציינת, אבל אם המקום יעניין אותך שווה מאוד לבדוק ולכוון במיוחד לכיוון הצהריים הרגועים שם ורק עבור ארוחת הטעימות המלאה (לפחות עבורך).
http://www.lamijean.fr/1.aspx
אין פה המלצות, אלא כיוונים ובעיקר אפשרות להתחיל לגלוש ולעשות שיעורי בית, בעיקר על רמות המחירים של המקומות האלו, בהצלחה
 

החתולית

New member
נסיעה טובה

קרא היטב את הדברים של סאלו, הכנס לקישורי הפורום לקרוא המלצות ודיווחים, וחפש פסוטים של אריה שגיא מהימים האחרונים.
 

dror2311

New member
אריה שגיא פרסם ביקורות מדהימות

ממליץ מאוד לקרוא ולשקול את המקומות שעליהם כתב.

המלצה קטנה - לקנות מספר פינוקים וקינוחים אצל פייר הרמה ולאכול בנחת בגני לוקסמבורג הסמוכים.

ומקנא בנוגע לארקטיק מאנקיז
 
זה גם מה שאנחנו בד"כ עושים כשאנחנו בסביבה

קונים את המילפיי המדהים של פייר הרמה
אנחנו לא מחזיקים מעמד להגיע לגני לוקסמבורג
אנחנו יושבים בכיכר הנהדרת של כנסיית סנט סולפיס
וזוללים בהנאה ומשתפים אגב כך גם את היונים הצובאות על הספסל
אגב לעיתים מוותרים על קינוח במסעדה וזה הקינוח שלנו
 

salo22

New member
שים לב שמקומות רבים סגורים

חלק גדול מהעסקים ונקודות קולינאריות רבות מאוד, סגורים ברוב אוגוסט
זו סיבה נוספת מדוע לא אגיע לעיר בתקופת הקיץ, סליחה על הביאוס האפשרי. כמובן שיש עוד מקומות פתוחים ואגב במיוחד היוקרתיות ביותר, לרוב לא מושבתות בימי הקיץ, אבל המחיר..
אפשר לראות כאן רשימה מעודכנת, ייתכנו אי דיוקים ובעיקר יש לבטח המון מקומות שאולי פחות "פופולאריים" ולבטח סגורים ואינם נכנסים לרשימה די מוכרת כמו זו..
http://parisbymouth.com/paris-august-restaurant-open-closed-holiday-vacation-summer-2014/
מקומות ראויים מאוד שהזכרתי כמו פירואט ולאמי ז'אן בהחלט סגורים וחבל אבל כנראה שיהיו לא מעט מקומות אחרים לשקול מהם
 

Gרר

New member
fancy לא בהכרח אומר מישליין

מישליין שם הרבה דגש על ה"טווסיות" של המסעדה ולאו דווקא על ה-wow של האוכל. מסעדות שנכללות בו דורשות בדרך כלל מחירים מוגזמים מאד.
מסעדה שלא מאד "נחשבת" אבל מאד נהננו בה היא Le Pinxo. השף שלה נושא בכוכבי מישליין אבל נראה לי שהמסעדה הזו היא היותר קז'ואל שלו ולכן פחות מעונבת , יותר כיפית וכנראה גם יותר תתאים לפורום המשפחתי.
 
למעלה