שרונה מרקט - הפעם ביקורת חיובית

Czerniak

New member
שרונה מרקט - הפעם ביקורת חיובית

לפני מספר לא רב של שנים, כשאבי ואני עבדנו שנינו באיזור הקריה, חיפשנו מקום לאחה"צ של בירה ונשנוש. האפשרות היחידה הייתה קרלסברג/טובורג בדובנוב 8 כאשר הנישנוש היה אחת מהמנות הראשונות. שווה להזכר בדוגמה הזו כשמתלוננים על המתחמיות המוגזמת של שרונה או על הניתוק המסוים של השוק מהעיר - עדיין מדובר בהתפתחות ראויה לציון ובמצב טוב יותר מזה שהיה קודם לכן.

אומנם הגענו לשוק שלא בשעת השיא (יום שלישי בשלוש) מה שכנראה הפחית מהעומס ותרם להנאה. אז בצד השלילי - מרבית החנויות קיימות במקומות אחרים (סוהו, לחמים, הקפה מהנמל, פרימו, באשר וכד'), מצד שני הריכוז שלהן במקום נגיש (הרכבת 100 מטר משם) הוא פלוס גדול. השוק מרוווח יחסית, נעים להסתובבות והמחירים סבירים בהחלט (באשר יקר גם במחנה יהודה ויקר גם כאן).

נדגמו במקום - רבע סטאוט בדוכן הבירות הישראליות - משקף בעיני את מהות השוק, תוצרת מקומית, מחיר סביר (18) - פשוט כיף וסנדוויץ בגטון טונה חביב מדוכן הקפה. נלקחו הביתה - קישים מוצלחים מלחמים, זיתים מחמוצי סאסי, דובדבני אמרנה מבאשר ובוראטת באפלו מעולה ופסטות של דה צ'קו במבצע 2+1 מפרימו.

לסיכום - עוד נשוב
 

erezavn

New member
שרונה מרקט בסה"כ יוזמה חיובית

המיקום מעולה. בעיקר ללא תל אביבים שרוצים לקפוץ - בזכות הקרבה לרכבת.
המקום מושקע, ממוזג, מסודר למדי ונקי. יש לא מעט דוכני מזון טובים ויפים (מעדניות טובות, חנויות הגבינות, דוכן הטחינה והחלבה, המאפיות, האיטליזים, חנויות של פירות וירקות, חנות הדגים ופירות הים). יש דוכני מסעדות וברים שברובם נראים נחמדים. בהחלט עומד בסטנדרט גבוה.
באופן אישי ניסיתי כבר את מעדניית באשר (יקר אבל טעים מאד), את הדגים ופירות הים ב-Fishop (איכות גבוהה מאד), את החלבה בדוכן של ממלכת החלבה. טעמתי גם את הגלידה בגלידריית ג'לטו (בינונית בעיניי) ואכלתי בעראיס של מיטמרקט (טעים מאד אבל לא זול).

2 בעיות שאני נתקלתי בהן:
1. המבנה עצמו שהוא ארוך יחסית ודי צר. יש 2 פסאז'ים מרכזיים ובשעות העומס זה יכול להרגיש כמו בפקק תנועה.
2. לחלק מדוכני המסעדות אין כמעט מקומות ישיבה. צריך להזמין טייקאוויי ואז ללכת לחפש מקום ישיבה איפשהו במתחם. אם מדובר בסנדוויץ' זה לא נורא, אבל אם בא דווקא צלחת עם שניצל בבאיירן אז זה מעצבן...
 

jen711

New member
אני הייתי שם ביום שישי

וזה הרגיש כמו פקק תנועה אחד גדול.
ברחנו משם כמה שיותר מהר.
חבל שנראה שאפשר לבקר במקום רק בשעות שאין בהם עומס, וזה פחות או יותר מבטל לי אותו לגמרי.
 

oreldi

New member
גם לא במוצאי שבת

הייתי וברחתי כל עוד נפשי בי
 

salo22

New member
עוד כמה חודשים

ואני בטוח שיהיה אפשר לנוע שם בחופשיות רבה גם בשבת בערב, כמו כל דבר חדש ויחד עם החופשה, בטח שעמוס שם מאוד, לא שמאחל להם אחרת, אבל טיבם של "להיטים" כאלו להפוך לדברים שפויים הרבה יותר כשהסערה הראשונית שוכחת.
 

oreldi

New member
אכן, לדעתי לפחות מספר חודשים כדאי להימנע מהמקום

בשישישבת. העומס פשוט בלתי נסבל, בקושי אפשר לזוז. הפתרון הוא ללכת באמצע שבוע, למי שיכול
 
עדכון אמצע שבוע של אוגוסט + ביקורת על פושון

למרות שמדובר בחודש אוגוסט, בין 16:00-19:00 נחמד מאוד בשרונה מרקט ולא עמוס.
מ-19:00 נהיה בלתי נסבל.
&nbsp
לא הספיקה לנו אווירת חו"ל במרקט ורצינו בפרט פיסה מפריז, לכן יצאנו מהמרקט ועברנו לפושון. מה אגיד - אכזבה גדולה. המגוון מאוד מצומצם ובעיקר הכל מרגיש דביק ומלוכלך.
המדים המצחיקים של הצוות (המארחות בצעיף ורוד, המלצריות בסינור ורוד, המלצרים בסינור שחור עם פס ורוד, צוות הבר בשחור עם עניבה ורודה. נשמע כמו בחירות של כלות: שמלה לבנה עם סרט בורדו ומפיות בבורדו וגם הפרחים בבורדו וההזמנה וכו' וכו'. אה, כן: בפושון גם השולחנות ורודים וגם שקיות הסוכר.) כל אלו לא הפריעו כמו ההתנהגות הישראלית - צ'פחות ודחיפות ידידותיות בין המלצרים באווירת שכונה, ומלצריות שמסתובבות באופנה העכשווית - טייץ בתפקיד מכנסיים. איכשהוא זה עובר לפחות עם סינור. לפחות אחת מהמארחות היתה לבושה בשמלה קטנה שחורה, אלגנטית, רפויה, מתנפנפת ומושלמת והחזירה לי לרגע את אווירת פריז.
באמצע שהיינו שם התקיים תדרוך מלצרים, אחראי המשמרת (כנראה) אסף את הצוות והוציא את רובו לפגישה בחוץ. דרך החלונות נראה שהוא נוזף בהם יותר מאשר מסביר ומתדרך. התכווצתי בשביל המלצרים.
השולחנות ערוכים לארוחה קלה עם סכו"ם שנח בתוך צלחת מלבנית. ביקשנו רק קינוח, המלצרית באה וערכה סכו"ם חדש על מפית חדשה, ולאחר ששמה אותו לקחה את הסכו"ם שנח על השולחן ואת הצלחת. כלי האוכל נראים באותו גודל (אולי הבדל של מילימטר בגודל, למה לא מזלג קינוחים בעצם?) כך שההחלטה הזאת לערוך מראש ולהחליף סכו"ם בעיקר מתמיהה.
ישבנו והזמנו לשולחן שני קינוחים. הם מגיעים על גבי צלחת מלבנית למרכז השולחן, כאילו לחלוקה. ומה אם לא מתחשק לנו לחלוק? ולמה שנפיל פירורים על השולחן עד שהקינוח יגיע לפה שלנו? מה עם צלחת לכל אחד? מה על צלחות אישיות שבהן נחים הקינוחים? עוד החלטה תמוהה. גם בשולחנות לידנו הקינוחים הגיעו כך.
אבל מה שהכי התמיה הוא חוסר הניקיון במקום חדש כזה, בוודאי ובוודאי בהשוואה לשרונה מרקט עצמו (פושון יושבים בחנות נפרדת שהכניסה אליה מבחוץ, יש להם גם דוכן בשוק שטרם פועל נכון לאתמול). מהמקום בו ישבנו היה ניתן לראות את עמדת הבר, עם מלא דברים שעמדו על הרצפה, כולל ג'ריקן מיץ. הבר היה מבולגן ולא נקי. ארנק התשלום שמוגש דביק ולא נעים. מלצר הסתובב בסינר מלוכלך מאוד. השירותים גם אינם מופת של ניקיון, מגבות ידיים אישיות דווקא יש שם.
הכל בפושון העיד שהמקום מכוון גבוה ונופל במקומות של החלטיות וביצוע שאינם מתאימים כלל לטייפקאסט שהוא מנסה להיות. בפרט במקום שמעוצב בסגנון מודרני עם מיעוט פריטים, חייב להיות ניקיון. במקום שבו יש עומס פריטים או עניין עיצובי, העיניים משוטטות למקומות אחרים.
הקינוחים, כמעט שכחתי - טעימים אך לא נפלנו מהתלהבות. העלים של המילפיי עברו אפיית יתר.
לא התאפקתי והערתי למארחת על הניקיון. היא מיד העבירה את ההערה לבר. נקווה שמשהו ישתפר שם.
 

salo22

New member
קוראים לזה חובבנות

כשנפתח המתחם האיטלקי בשרונה והגענו באותה פעם אחת ויחידה לפיקניק, גם שם עשו ילדים לילדים אחרים הצגות מעיקות של שירות ומנהיגות באמצע מקום הומה באנשים, עם האף למעלה וכאילו מדובר בדבר הכי חשוב בעולם, הלקוחות זה די משני בכל הסיפור, כתבתי על זה אז, ללא קשר אם דומה בדיוק למה שראית בפושון אלא יותר לכיוון הכללי של ניהול לא טוב.
יש חובבנות רבה לצערינו בניהול ובביצוע של מקומות כאלו, האריזה חזקה יותר מהתוכן, במקרה הזה פושון תמיד נצצו אגב, ללא קשר לתל אביב. יש גם דוגמאות מאוד מקצועיות אחרות למסעדות וחנויות בארץ, אבל כנראה שלא הרבה, או לא מספיק.
 

Czerniak

New member
על השקעות בקנקנים ולא במה שבתוכם

התיאור שלך הוא בדיוק מה שמשגע אותי לעיתים - מצד אחד השקעה מטורפת בנראות - המדים, העיצוב, צבע השולחנות וגוון הקירות ומצד שני אפס השקעה בתוכן - בהכשרת הצוות והמלצרים. לפעמים זה נראה אפילו מתוך אמונה - משהו בסגנון "נדאג להם למדים יפים, זה מה שעוזר לתת שירות טוב". הרבה פעמים לצערי זה דווקא סימן אזהרה.

מה שכן במרבית המקומות במרקט הרגשתי שהמוכרים דווקא מבינים מאוד במה הם עוסקים - המוכר בפרימו היה מקצוען בתחומו (לדעתי קוראים לו גיל) וכך גם האיש בביר מרקט. בלחמים זיהיתי מוכרת מבוגרת שעובדת לפחות מספר שנים בסניף שלהם בנמל. אני גם אופטימי לגבי ויסות העומסים בעתיד - מצד שני, מקום מוצלח תמיד יהיה מלא בשישי בבוקר...
 
למעלה