ביקורת: רק בשר

Ornitr

New member
ביקורת: רק בשר

נתחיל בהקדמה קצרה; הרומן שלנו עם רק בשר התחיל בחודש אוגוסט האחרון, בו רכשנו במיטב כספנו גרופון לאכילה במסעדה. ארוחת הגרופון הסתיימה באסון, ארוחת הפיצוי שהוצעה לנו ע"ח הגרופון הסתיימה במפח נפש, ואת כל השתלשלות האירועים תיארתי בפוסט פומבי שהגיע לתפוצה רחבה בפייסבוק:

"לכל המתעניין, חוות הדעת שלי ושל עידן על רק בשר, סניף רמת החייל:
שורה תחתונה – גם אם יציעו לנו היום ארוחה בחינם, לא נחזור למסעדה הזאת.
היינו אני ובן זוגי בתאריך 19/8/15 בסניף ברמת החייל עם גרופון של 149 ש"ח, שכולל 1 קילו של בשר, שמתוכו 400 גרם אנטריקוט (200 גרם לכל אחד).
ביקשנו את האנטריקוט מדיום. של בן זוגי הגיע רייר לגמרי, וכשביקש להחזיר אותו לצלייה חוזרת, הבשר חזר שרוף.
המלצרית הציעה בחצי פה בשר חדש אבל לא התעקשנו, ובן זוגי אכל את הבשר השרוף (ללא הנאה כמובן).
קיבלנו קינוח כפיצוי.
באותו היום אחד מהסועדים במסעדה התעלף והקיא את כל מה שאכל על גבי רצפת המסעדה, מה שלא תרם כמובן לאווירה, אך לא היה באשמת המסעדה.
מנהל המשמרת הציע לנו לקבל את הגרופון בשנית בתאריך אחר, על חשבונם, כדי שנחווה חוויה טובה יותר.
הסכמנו. וכמה שזו הייתה טעות!
הגענו אתמול, 30/8/15, התיישבנו לשולחן, וחיכינו במשך חצי שעה (!) שיזמינו אותנו לויטרינה לבחור בשרים.
חלה טעות מצד אחד המלצרים שהניח על גבי השולחן שלנו פלטת גריל עם בשרים, שכללה אנטריקוטים, פילה, צלעות טלה וקבבים.
מאחר ואמרנו למלצר שלנו (כשהתיישבנו) שאנחנו עם גרופון, והנחנו שהוא יודע שמדובר בארוחת פיצוי, חשבנו שמדובר בפיצוי על חשבון המסעדה.
התחלנו לאכול את הבשר, ואחרי מספר מבטים משותפים וביסים, הגיע אלינו הצוות והבהיר שזו לא הפלטה שלנו והיא למעשה של השולחן שלידנו.
טעות – קורה. חיכינו שיגידו לנו מה לעשות עם הבשר שנשאר, ולאחר לבטים רבים (חוצפה כשלעצמה – מסעדות שמכבדות את עצמן מקבלות על עצמן טעויות שכאלה)
אמרו לנו להמשיך לאכול.
אכלנו.
ההפתעה הכואבת הגיעה בדמות החשבון – מנהל המשמרת אמר שהגרופון שלנו, הפיצוי, בשום פנים ואופן לא יכול לכסות את הבשרים שאכלנו, אמנם בטעות,
ושבגלל ש"הסכמנו" לקבל את הבשרים, אנחנו צריכים לשלם עליהם. כך שבמקום לשלם על שתייה וקינוח, "עשו לנו טובה" בדמות חשבון של 300 שקלים.
אתם מבינים? הגענו בשביל פיצוי ויצאנו עם חוויה עוד יותר גרועה.
כמובן שכל הדברים שאמרנו לא עזרו – ונאלצנו לשלם את הסכום המגוחך הזה.
בסופו של דבר, בשר בינוני, שירות מזעזע. אף מסעדה שמכבדת את עצמה בתל אביב לא מתנהגת ככה ללקוחות שלה.
אני (ובן זוגי) לא נחזור לשם, נדאג שחברים שלנו לא יחזרו לשם, רק כדי שאף שקל מכספנו לא יגיע לכיסים של בעלי המסעדה.
מוזמנים לשתף."

לאחר שהפוסט שלי הגיע לעמוד של "קרניבורים עם חיוך על השפתיים", מהר מאוד חזרה אליי ירדן, מנהלת שירות הלקוחות של רק בשר, שהתנצלה מעמקי נשמתה, זיכתה אותנו על הסכום המלא, והזמינה אותנו להגיע לערב פיצוי על חשבונם.
מאז עברו קצת מים בירקון, עידן ואני התחלנו את הבלוג, ו"ארוחת הפיצוי" של רק בשר התעמעמה בזכרוננו. בשבוע שעבר שאלתי את עידן אם מתחשק לו שנלך לבחון את הנושא, והוחלט הפעם על סניף סלמה בתל אביב, בתקווה שהדברים יהיו שונים. אני יודעת, אמרנו שלא נחזור למסעדה הזאת בחיים, אבל אולי סניף אחר יהיה טוב יותר.

הגענו לסניף סלמה בערב גשום וקר, ולאחר שהבהרנו למלצר את עמדתנו, נאמר לנו שאנחנו מתארחים במסגרת "תפריט פתוח", כלומר, אנחנו יכולים להזמין כל מה שנרצה מהתפריט, ולא נחוייב עליו. הסתכלנו אחד על השני, ואמרנו… טוב. זו ההזדמנות של רק בשר להוכיח מה הם באמת שווים, כמובן בגזרת הבשר, אך גם בגזרות אחרות.

התחלנו עם שתי מנות ראשונות לפתיחה – פטה כבד עוף עם טוסטונים וריבת עגבניות שרי, ואמפנאדס בליווי צ'ימיצ'ורי ביתי ואיולי צ'יפוטלה. אעיד על עצמי שאני בחורה של פטה כבד – זו המנה הראשונה החביבה עליי במסעדות. פטה הכבד הזכור לי ביותר לטובה הוא אותו אחד שאכלנו בערב סגריר וגשום בפאסטל החביבה עלינו; אך לרוב זוהי מנה שאינה מאכזבת אותי. הופתעתי לגלות שגם ברק בשר, פטה הכבד היה טוב מאוד ואפילו מצוין – הוא היה רך, נימוח, מתקתק במידה ועשוי כהלכה. ריבת עגבניות השרי הוסיפה כמובן טעם ומתיקות, ולא הרגשתי צורך למרוח אותו על הטוסטונים, אלא לנשנש אותו סתם כך עם מזלג – וכך באמת נבחן פטה כבד טוב, הוא לא זקוק ללחם לצדו כדי להוכיח את עצמו. זו הייתה הפתעה נעימה. האמפנאדס לא היו הקטע שלי בכלל, אך לא בגלל שלא היו טעימים, אלא פשוט שבשלב זה של חיי, החיבור שלי למנות שומניות ומטוגנות הולך ופוחת ככל שעוברים הימים. אתם יודעים, ניסיון לאכול בריא והכל. טעמתי חצי אמפנאד כדי לגלות מלית עשירה בטעמים של בשר ובצל, ועידן טען שרוטב האיולי כמעט שרף לו את הלשון. כמובן שהייתי צריכה לבחון זאת בעצמי ואני מאששת את טענותיו – כל חיידקי החורף ברחו מרוב חריפות.

ניגשנו לויטרינה על מנת לבחור את בשרי הערב שלנו. מי שאינו מכיר את הקונספט של רק בשר, אציין שבתחילת כל ארוחה ניגשים לויטרינת הבשר, הקצב של המסעדה חותך עבורכם את הנתח שביקשתם, מבקשים מידת עשייה מתאימה ולאחר מכן הבשר מגיע על פלטה רותחת כדי לשמור על החום. בחרנו את הבשרים הכי איכותיים שנראו בויטרינה – כמעט 500 גרם אנטריקוט ישראלי (טרי, בניגוד למופשר), 200 גרם סינטה, 2 צלעות טלה, 2 קבבים ופטריות פורטובלו צלויות. חשוב לציין שהמסעדה מתמחה באירועי "אכול כפי יכולתך", ושמחה להציע מבצעים לחברי מועדון, אך האנטריקוט הישראלי (48 ש"ח ל- 100 גרם, עפ"י מחירון המסעדה) כמעט ולא נכלל במבצעים הללו.

הבשרים הגיעו חיש מהר על פלטה לוהטת, בצירוף תפוחי אדמה קטנים צלויים על המדורה, שהיו קראנצ'ים וטעימים. קיבלנו גם קנקן עצום של יין הבית (יין אדום חצי יבש). האנטריקוט שלנו היה כוכב הערב. הוא הגיע צלוי מדיום לבקשתנו והיה עסיסי ומלא בטעמים טובים. הלוואי וכל המסעדות היו מבינות, שבשר אמיתי וטוב לא זקוק לתבלינים לצדו כדי להיות טעים. הוא פשוט צריך לעבור חוויה טובה על הפלנצ'ה, לקבל מעט מלח-פלפל וזה הכל. גם הסינטה הייתה טובה, אך פחות עסיסית מהאנטריקוט (ואולי כי כבר היינו קהל שבוי שלו). צלעות הטלה היו סטנדרטיות, הקבב היה בסדר (ביחס לאנטריקוט, העדפתי שלא לבזבז עליו תיאבון) והפטריות היו להיט. הרגשתי איך הבטן שלי עומדת להתפקע מרוב נחת ובשר טעים.

כמובן שלא נסיים ארוחת פיצוי ללא דגימה של שני קינוחים: פרפה חלבה וופל בלגי. פרפה החלבה היה טוב ועדין, אך נבלע תחת הררי רוטב שוקולד חם. דווקא שערות החלבה מסביב היו מוצלחות יותר. הוופל הבלגי (ביקשנו בכוונה אחד ולא שניים שמגיעים באופן רגיל במנה) היה טוב ופריך כמתבקש, עם גלידת וניל, המון רוטב שוקולד (למה כל כך הרבה?) ועיטורים של רוטב טופי (הרבה יותר מוצלח). התפנקנו לסיום בתה עם נענע (אני) והפוך גדול (עידן) ושמנו פעמינו אל הקור העז בחוץ, עטופים במעילים אך עם קיבה מלאה ושמחה.

לסיכום, אני חושבת שכל מסעדה שמכבדת את עצמה צריכה לדעת כיצד להתנצל מול הסועדים שלה. לקח אמנם חצי שנה עד שעידן ואני חזרנו לרק בשר כדי לאכול, אך היה שווה, רק בשביל להמתיק את הגלולה המרה שנותרה מהפעם האחרונה. האם נאכל שם שוב? זו שאלה טובה; לא הייתי פוסלת את "רק בשר" מעכשיו על הסף, אלא שיש עוד מסעדות רבות וטובות שמחכות שנבחן אותן, ובלוג שלם שמחכה שנכתוב אותו. אתם אמנם לא יודעים את זה, אבל "רק בשר" היא אחת הסיבות לפתיחת הבלוג שלנו מלכתחילה – העובדה שפוסט שכתבתי הצליח להגיע לתפוצה ויראלית כה רחבה, גרמה לעידן (ולי) להגיע למסקנה שכמו שאנחנו נהנים מאוכל, אנחנו נהנים גם מכתיבה, וכזוג שעובד ומתפרנס מענף השיווק (הוא קופירייטר, אני מנהלת קמפיינים), למה שלא נהפוך את זה לתחביב.

מסקנה נוספת לפעם הבאה: סניף "סלמה" עדיף על סניף "רמת החייל", כך שאם הלכתם, לכו לסלמה. אם אתם חובבי בשר, כנראה שתצליחו למצוא את המנות המתאימות לכם ביותר. מקסימום, יזמינו אתכם לארוחת פיצוי בחינם. כמה גרוע זה כבר יכול להיות?

כרגיל, הפוסט המלא אצלנו בבלוג

 
לדעתי, אין טעם לדווח בפורום על ארוחות פיצוי. ולא בגלל

חוסר אובייקטיביות של הכותב אלא בגלל שכשמסעדת נערכת לתת ארוחת פיצוי זה לא דומה לחוויית אכילה רגילה במסעדה לסועד מן המנין. כל הרעיון של הפורום זה דיווח שוטף, לא מוטה על ארוחות של סועד ממוצע במסעדה ולא על ארוחות 'מיוחדות'. ארוחת פיצוי זו בהחלט ארוחה מיוחדת.
 

sweetdreams

New member
אם רק ארוחת הפיצוי היתה זו שמדווחת הייתי מסכימה איתך

אבל במקרה הזה היא חלק מסיפור כולל, ואני חושבת שהחלק הראשון של הסיפור מאוד רלוונטי לכלל הסועדים. זה מאוד מעניין אותי לדעת איך מסעדות נוהגות גם בסיטואציות ״מיוחדות״ כגון תקלות שקורות (עוד הרבה לפני שלב הפיצוי בפייסבוק).
נכון שזו לא חוויה רגילה, אבל בעיניי זה מעיד על המסעדה לא פחות.
 
אני בהחלט מסכימה שהיה מקום לדווח על ההתנהלות המוקדמת,

אבל בזמן אמת. הסיפור היום על ההתנהלות באוגוסט היה הפלטפורמה לדיווח המורחב על ארוחת הפיצוי. מספיק היה לציין שניתנה ארוחת פיצוי. לזה התכוונתי, ובעיקר ברמה העקרונית, לאו דווקא בקשר לדיווח הזה.
 

החתולית

New member
אני מסכימה איתך

המסעדה נערכה מראש לארוחת הפיצוי עם נתחים מיוחדים, תפוחי אדמה מיוחדים או יין מיוחד. מקסימום השירות היה טוב יותר. חומרי הגלם במסעדה הם אותם חומרים.
&nbsp
בכל מקרה, הדיווח לא שכנע אותי לבקר שוב ברק בשר.
 
למה לא לדווח על ארוחות פיצוי או כל ארוחה בכלל?

ארוחת פיצוי, ארוחה מיוחדת או כל ארוחה אחרת שיוצאת ממטבח המסעדה מראה על היכולות שלה, מסעדה שהיא לא טובה מהיסוד לא תוכל להוציא אוכל טוב או להעניק אירוח מספק ולא משנה מה האירוע.
ואני בכלל חושב שמוניטין של מסעדה הוא הדבר החשוב ביותר, אם היא לא תוכל לשמור על הרמה הגבוהה לאורח הבא היא פשוט לא תוכל להתקיים לאורך זמן, יש תמיד טעויות נקודתיות ולפעמים המקום מנסה לתקן אותם.
 

pix37

New member
בי השרשור הזה עורר אי נוחות

כאילו עושים בנו חלק ממערך היח"צ של המסעדה.
 

kagome10

New member
אלוהים ישמור מכזה יח"צ

ההתנהלות של המסעדה נשמעת נוראית ממש. הם פעמיים יצאו גרועים, ואת ארוחת הפיצוי נתנו רק אחרי שהסיפור הופץ באינטרנט והוציא להם שם רע.
&nbsp
כך שאני קיבלתי מידע מועיל - לאיזו מסעדה אני לא מתכוונת להתקרב!
 

החתולית

New member
אילו היה מדובר בכותב שצצץ פתאום

שהיה כותב רק על ארוחת הפיצוי, הייתי יכולה להבין אותך. במקרה הזה, מדובר בכותבת שהעלתה כבר דיווחים בפורום, ודיווחה על כל השתלשלות העניינים הכושלת.
מהדיווח שלה ברור שלא קיבלו מנות מיוחדות, ושכאשר הגיעו למסעדה, לא ידעו כלל שמדובר בארוחת פיצוי.
&nbsp
הגיע הזמן להשתחרר קצת, ולסמוך קצת על אנשים שקוראים דיווחים בפורום שידעו להפריד את המוץ מהתבן.
 
תחזרי לשתי השורות האחרונות בדיווח ואז תפרידי את המוץ מהתבן..

בשום מקום לא נכתב שהלצר לא ידע שמדובר בארוחת פיצוי. ההיפך, הוא אמר להם שיבחרו כל מה שברצונם לאכול בעוד שאפילו בארוחת אכול כפי יכולתך הכותבת ציינה שהאנטרקוט הישראלי לא כלול. מעניין מי מסר לה את האינפורמציה הזו...
 

החתולית

New member
קראתי את:

"הגענו לסניף סלמה בערב גשום וקר, ולאחר שהבהרנו למלצר את עמדתנו, נאמר לנו שאנחנו מתארחים במסגרת "תפריט פתוח"...".
&nbsp
המסעדה לא נערכה מראש עם פרודוקטים מיוחדים לארוחה הזאת. אפשרו ללקוחות לבחור נתחים מובחרים עבורם משלמים בדרך כלל תוספת, אבל לא המציאו את הנתחים הללו יש מאין.
&nbsp
מספיק להעמיד כאן אנשים למבחן בכל פעם שהם מעלים דיווח.
 

Ornitr

New member
היי!


יום אחד לא הייתי וכבר בלאגן?


בכל מקרה... המלצר לא ידע שהגענו לארוחת פיצוי, אבל ירדן משירות הלקוחות אכן הכינה את הסניף לכך שנגיע (+היא הייתה שם פיזית). החומרים היו אותם חומרים. לגבי האנטריקוט זה מידע שמצאתי בעצמי מחפירה באתר ובעמוד הפייסבוק שלהם - ממש לא יח"צ מהמסעדה. ציינתי את זה כי זה היה הבשר הכי טוב שאכלנו בארוחה הזאת, ואם מישהו מתכונן ללכת לשם - שיידע שזה בד"כ לא כלול במבצעים.

בכל מקרה, אני באה לכאן לדווח אחרי כל ארוחה. לא קשור לרק בשר.
 

passioneta

New member
ולא מדובר על פיצוי לסועד מהשורה אלא ל"בלוגרים"

" ובלוג שלם שמחכה שנכתוב אותו. אתם אמנם לא יודעים את זה, אבל "רק בשר" היא אחת הסיבות לפתיחת הבלוג שלנו מלכתחילה – העובדה שפוסט שכתבתי הצליח להגיע לתפוצה ויראלית כה רחבה, גרמה לעידן (ולי) להגיע למסקנה שכמו שאנחנו נהנים מאוכל, אנחנו נהנים גם מכתיבה, וכזוג שעובד ומתפרנס מענף השיווק (הוא קופירייטר, אני מנהלת קמפיינים), למה שלא נהפוך את זה לתחביב."
 

Ornitr

New member
לא הבנתי מה הקשר.

אם את חושבת שלרק בשר היה אכפת שאנחנו בלוגרים, את טועה...
 
ועדיין, "ירדן משירות הלקוחות אכן הכינה את הסניף לכך שנגיע

(+היא הייתה שם פיזית)". איך אומר רפי רשף? סטנדרטי...
 

Ornitr

New member
אני מניחה שאחרי 2 ארוחות אסון

מישהו שם אמר לבחור שמטפל בבשר לא לפשל איתנו.

אבל אם זה היה מתחרבן גם הפעם, היינו שורפים להם את הסניף.
 
ברור לגמרי. ולכן העליתי שאלה עקרונית אם ארוחה כזו ראויה

לדיווח כשברור שזה לא המצב הרגיל במסעדה. זה ממש לא היה אישי.
 
ואני לא אחזור לסניף חיפה שלהם

לפני מספר שבועות הייתי שם לארוחת ערב, הסטייק שלי הוזמן מדיום והגיע שרוף בחלקו, לעומתו יותר ממחצית הסטייק של מי שהיה איתי היה גידים ושומן.
לפי התיאור לעיל כנראה גם לא אבקר בסניפים אחרים שלהם.
 

החתולית

New member
גם החוויות של בסניף סלמה היו לא משהו

ארוחה אחת היתה טובה, ואחריה כמה ארוחות בינוניות מינוס. לא היו תקלות משמעותיות, סתם בשר שלטעמנו היה פחות איכותי מאשר בארוחה הראשונה, תוספות משמימות וחוויה לא משהו.
 
למעלה