יהלומה בנמל, שבת בצהרים

Gרר

New member
יהלומה בנמל, שבת בצהרים

שבת בצהרים. נמל תל אביב. מסיבת יום הולדת מהבית ספר של הקטנה הסתימה. יהלומה בנמל נראה לנו ההמשך הכי טבעי. לשבת ברוגע ולהנות מהים. לחלוק כמה צלחות. לנשנש קצת מפה קצת משם. לתת לשלווה של שבת בצהרים לחלחל לאט לאט. בלי דאגות. בלי לחץ.

אז זהו. שלא.

ביהלומה החליטו ששבת בצהרים יום יפה זה העיתוי הנכון לשבור לנו את שיא הארוחה המהירה בהיסטוריה. לא סתם לשבור. לקבע. מאותם שיאים שאתה רואה שוב ושוב בהילוך איטי ויודע שהיית עד לרגע היסטורי. לשיא שעוד חמישים שנה עדין ידברו עליו.

אז נכון שלא הזמנו הרבה. רק סלט ושתי עיקריות. נכון שלא ביקשנו שיוציאו בנפרד כהרגלנו. אבל מינימום הגיון שירותי זה שייצא הסלט. אחרי זה כמה דקות מנוחה. ואז נגיד את שתי המנות החמות?

הסלט אכן הגיע ראשון. הגיוני. חמש שניות אחריו מנה של קלאמרי. פה כבר קלטנו את הכיוון. אמרנו נתפוס מהר את המלצרית נגיד לה שאת המנה הבאה תעצור בינתיים. עוד לא הספקנו לקרוא למלצרית והיא כבר חזרה עם הצלחת השלישית. ניוקי.

לא פעם עולים פה ויכוחים על נושא הטיפים, וכל פעם מחדש אני מנסה להסביר שלדעתי יש הבדל בין שליח של פיצה לבין מלצר. כי השירות של שליח של פיצה מסתכם בלדחוף לך שקית לפרצוף ולתת לך לחתום. על זה לא מגיע טיפ בעיניי. בשביל זה שילמתי משלוח.

מלצר, לעומת זאת, יכול להרוג ארוחה מוצלחת אם הוא רע, או להרים ארוחה בינונית אם הוא טוב. ומה עושה אותו טוב? לא זה שהוא מגייס חיוך פוטו פאראג' כדי לשאול בשביל הפרוטוכול "טעים לכם?!?!". מלצר טוב בעיניי הוא מלצר שחוץ מאשר לשנע מנות (שזה בעצם מה ששליח הפיצה עושה) הוא גם מצליח "לקרוא" את הסועד ולהתאים דברים לסיטואציה הספציפית. אפילו אם זה רק כדי לשאול את השאלה הנכונה – זה כבר עושה את ההבדל.

אם המלצרית שלנו היתה מנסה "לקרוא" אותנו ולא רק להטיס מנות מהמטבח היא אולי היתה שמה לב שאת צלחת הסלט שמנו באמצע לחלוקה, והיה מתעורר לה איזה צל של חשד שזה ששלושה אנשים הזמינו שלוש מנות זה לא אומר שזה מנה לכל אחד אז אולי נשאל אותם אם להוציא לכם כבר את יתר המנות.

אם זה למתקדמים אז משהו יותר בייסיק כמו שלמשל שאם מזמינים מים לילדה בת 6 כנראה שלא מדובר בבקבוק שלם של מים מינראלים אלא בסתם כוס של מי ברז. אז אולי כדאי לשאול ליתר ביטחון.

בין לבין לשאול מה שלומכם. הכל בסדר. הכל טוב.

ביפן כבר יש מסעדות שרובוט מחליף מלצר אנושי. אתה קורא את זה ומגחך, אבל במקרה הזה שמלצרית עובדת על אוטומט – מה כבר ההבדל?

זו אגב הסיבה שאני דווקא כן אוהב שחלק מהתשלום על הארוחה הוא בשליטתי. כי על ארוחה שבה המלצר כן עושה את ה"קריאת שולחן" הזו בצורה טובה אני יכול לשלם טיפה יותר. ולמלצר שלא נותן לך יחס אישי אפשר לתת קצת פחות. למרות שפה דוקא השארנו יותר טיפ ממה שהגיע לה.

כמה מילים בכל זאת על האוכל

מה שקיווינו שיהיה מנה ראשונה: סלט של סינטה כבושה עם נקטרינות תאנים צפתית וויניגרט תפוז. כשאני קראתי את רכיבי המנה היתה לי בראש תמונה מאד ברורה כי אכלתי לא פעם סלטים בסיגנון הזה והמוצלחים שבהם הם דווקא אלה שבהם המרכיבים לא משתלבים לטעם אחיד שהוא המכנה המשותף שלהם, אלא סלטים שבהם כל אחד מהמרכיבים נותן את הקיק שלו, וככה גם בכל ביס זה מקפיץ לך את הלשון בצורה קצת אחרת.

כאן אף אחד מהמרכיבים לא נתן קיק כזה של טעם. הגבינה הייתה אנמית מדי. אולי היה צריך בסלט כזה סוג יותר "חזק" של גבינות. התאנים והנקטרינות לא נתנו את בוסט המתיקות שלהם וגם הם הלכו לאיבוד. ואפילו הויניגרט לא נתן את החמצמצות המקווה. למען הסר ספק - זה לא היה סלט רע במיוחד. הוא היה סביר, אבל הרגיש כאילו מי שהכין אותו הלך על קצות האצבעות מה שגרם לסלט להיות אנמי במקום לתת את הבעיטה המרעננת של פתיחת ארוחה מול הים.

מנת הקלמארי בבלילה היתה המוצלחת מבין השלוש. הקלמארי היו כל כך רכים, שהם ממש השתלבו עם הבלילה. היה כיף לאכול את זה אפילו בלי האיולי שהוגש בצד. אפילו הקטנה שהיתה אחרי פיצה וחטיפים של יום הולדת טרפה כמות נכבדה מהמנה הזו.

מנה שלישית במרתון: ניוקי טחינה וחציל שרוף. בטעם הם לא כל כך הורגשו לי, ובכלל התערובת היתה די אנמית (הוספנו אפילו קצת מלח) למעט פה ושם חריפות קלה. עוד היו שם עגבניות בשני צבעים ומרווה שהאישה זיהתה נכון. מה שאהבתי במנה היתה שכמנת ניוקי שיכולה להיות מאד כבדה היא דווקא היתה קלילה ונחמדה. מה שלא אהבתי זה את המרקם של הניוקי שהיה מאד דביקי.

מראש לא היתה לנו ציפיה למשהו יותר מדי בשמים, בכל זאת מסעדת קז'ואל בנמל. בפועל שום דבר לא היה ממש רע, אבל שתים מתוך השלוש מנות הרגישו מפוספסות, וחבל, כי עם שיפורים קטנים ובמהירות הגשה סבירה זו יכלה להיות ארוחת שבת מאד נחמדה. הידוק קצוות קטן יכול לעשות שם הרבה הבדל.

בוטום ליין.
בדיעבד אני קורא בדיווחים אחרים ששירות זה לא הצד החזק שלהם. אמנם האיזכורים הם דוקא לשירות איטי, אבל שירות לא טוב עובד לשני הכיוונים ומצער לקרוא שמה שחווינו שם כנראה לא מפתיע אף אחד.

בכל הקשור לאוכל – הכיוון של המנות נכון, אבל עם חידוד גם של האוכל וגם של השירות זה יכול להיות מקום מ-א-ד מוצלח. בינתיים – כנראה שלעשות פיקניק מאולתר ממוצרי השוק עדין נותן את התמורה הכי טובה לכסף שם בנמל.





 

Maldini Girl

New member
קטע, גם אנחנו היינו שם בשבת בצהריים.

באנו לארוחה זריזה.
&nbsp
לקחנו את הקלמארי בבלילה, שבעייני היה מוצלח מאד לז'אנר אבל אמרתי לעצמי שבעייני זו לא מנה שאני לפחות יכולה לאכול לבד, כי התחושה בסופה היא מאד שמנונית וכבדה.
אחרי ששידלתי אותו, הבחור לכך פפרדלה פירות ים (אני רציתי לקחת אותה והתלבטתי בינה לבין הקלמארי, אז בסוף לקחנו את שתי המנות) שהייתה מנה טובה מאד, אבל הטעמים לא היו מספיק מודגשים לכל כיוון- לא מלח, לא פלפל, לא חמיצות.
&nbsp
לקינוח חלקנו עוגת גבינת עיזים שהייתה יופי. מתוקה במתינות וחמצמצה, קצת קראנצ'ית מאגוזי לוז שהיו למעלה.
&nbsp
ישבנו על הבר, וגם הרושם שלי היה של "תאכלו ותלכו" (וזה לא שהבר לפחות היה מאד מלא), כשהתיישבנו לקח קצת הרבה זמן עד שפנו אלינו, אבל מרגע שפנו אלינו הכל קרה כ"כ מהר. לא עברו לדעתי 5 דקות עד שהוציאו לי את המנה (הקלמארי) ואז עוד שתי דקות עד שהוציאו לו את המנה (הפפרדלה), מה שאותי אגב עצבן, או שמוציאים מנות בקונספט של "חלוקה" ואז צריכה להיות השהייה בין מנה למנה, או שאם לא, אז תוציאו יחד. אז תמתינו עוד דקה וחצי עם מנת הקלמארי ותגישו לנו את המנות יחד.
&nbsp
גם הקינוח הגיע בערך עשרים שניות אחרי שהזמנו אותו.
לא היה יותר מידי שירות, כלומר, קיבלנו התייחסות רק כשזה היה הכרחי (לא חושבת שאפילו נשאלנו אם המנות לטעמינו)
&nbsp
עוד משהו שקצת הפריע לי במקום, חם שם. אני מבינה שזה קצת בלתי נמנע כשהמקום חצי פתוח, אבל היה חם, הברמן שהיה מולינו למשל ממש הזיע (לא מראה מאד מלבב), ובמקום היה ריח עז (שהתעצם בגלל הזיעה כנראה) של [מנחשת, לא בטוחה שזה מזה] חומר ניקוי של מדיח כלים של מסעדות (אומרת כמי שעבדה במסעדה). לא ריח שנעים לאכול לצידו.
 

Gרר

New member
מה שנקרא באתם לארוחה זריזה קיבלתם ארוחת בזק


נדיר לקרוא שני דיווחים כל כך דומים על אותו מקום. כאן גם השירות נשא את אותו אופי מרתוני (ואגב אנחנו ישבנו בשולחן, לא על הבר) וגם טעמים לא מספיק מודגשים שאצלנו חזרו בסלט ובניוקי חוזרים בדיווח שלך בנוגע לפסטה.

באשר לקלמארי - אכן מנה כבדה יחסית. אצלנו כל אחד אכל שליש ממנה וזה הרגיש מספיק. אבל זה היה טעים אז אני לא מתלונן


עוגת גבינת עיזים זה אחד הדברים שאני מתגעגע אליהם מ"מאראבו" של יואב בר. אהבנו מאד את המסעדה הזו כאופציה לשבת בצהרים והקינוח של הגבינת עיזים היה מההיילייט שם. מאמין שאם היינו הולכים על קינוחים לא הייתי עומד בפיתוי להזמין אותה אבל היינו מוזמנים גם אחרי צהרים אז שמרנו מקום לקינוחים שבסוף קנינו בברסארי (פחזניות - כרגיל מעולות, למעט הסוכר למעלה שתמיד קצת קשה מדי מבחינתי. מרנג לימון שהיה מצויין אפילו שאני פחות מתחבר לקינוחים לימוניים. ואקלר קפה שלא טעמתי ואמרו שהיה הפחות מוצלח).

על שני דיווחים כל כך דומים הייתי מציע למסעדה לעשות חושבים ולבדוק איך אפשר לשפר כי זה יכול להיות מקום ממש מוצלח אם יפנימו את הביקורות ויתיחסו אליהן ברצינות ולא כאל סתם "קיטורים".
 

Clockwork Peach

New member
השירות שם אכן בעייתי

כפי שכתבתי בשרשור הסופ"ש, אצלנו לא היו בעיות נקודתיות (מלבד מים שנאלצנו לבקש כמה וכמה פעמים), אבל השירות היה מאוד תכליתי ולא נעים בשום צורה.
מארוחת עבר אני דווקא זוכרת הרבה עיכובים במנות. ייתכן שניסו לשפר וסיימו בקיצוניות השנייה.
בסה"כ, אני מסכימה שהאוכל נחמד, ויש עוד מה להדק.
 

החתולית

New member
לבלוע, לא ללעוס

קראתי את תיאורי המנות שלך, והבנתי כמה אנמיות היו המנות.
&nbsp
הצפתית היא גבינה עדינה וברור שלצד תאנים ובשר, היא תיעלם.
&nbsp
היה כבר כדאי יותר לקנות סנדוויץ'...
 

מיקהפ

New member
"לבלוע, לא ללעוס"


זה לא המלצר המיתולוגי של "טעמי"?
לא יודעת אם חי עדיין, אבל אם יש ויי פיי שם מעבר לענן, בטח מציץ כאן.
 

החתולית

New member
הבעלים של טעמי היה צועק על הלקוחות

למיטב זכרוני הוא כבר לא איתנו. אולי צועק על אבא שלי.
 

Gרר

New member
כן... פיקניק בנמל חביב עלינו מאד

הפעם רצינו לנסות את יהלומה אבל כנראה שעדין הסנדביץ' לוקח.
 

Maldini Girl

New member
עכשיו זה הגיע לראשי

עם כותרת לא ממש סבירה של ״איפה בנמל השירות ממש רע״ אז חשוב לי להגיד, למרות שגם אני כתבתי ביקורת, השירות ממש לא (מבחינתי) היה ״ממש רע״. פשוט לא לבבי ולא שום דבר מעבר לבסיס. רוב התקלות הן מבחינתי דווקא בקצב הבאת המנות (שלדעתי זה לא קשור לשירות) ובטעמן.
 

JackTheGrear

New member
בתור מלצרית לשעבר, אני לא מבינה על מה התלונות

ברצינות עכשיו - שלושה אנשים מזמינים 3 מנות מבלי להתריע שהם עושים שרינג. ההיגיון אומר שלכל אחד יש מנה.
גם אם היא ראתה שאתם חולקים את הסלט והבינה שאולי זה שרינג, המנות האחרות בוודאי כבר היו מוכנות ולעצור אותן היא כבר לא יכלה.
&nbsp
הזמנת מים, למה שהיא תסיק שרצית כוס מים מהברז?
&nbsp
לפעמים אתם ממש קשים.
 

Gרר

New member
כשעושים מרתון ככה זה נראה

העליתי מספיק דיווחים לפורום שמהם אפשר להתרשם שאנחנו דוקא מהלקוחות היותר קלים שיש. אני מכיר לא מעט אנשים שהיו עושים למלצרית חיים הרבה יותר קשים. אנחנו ספגנו את הבעיות על עצמנו, כולל התשלום על הבקבוק שלא הוזמן ואפילו השארנו טיפ לא חסכני בעיקר בגלל ההנחה שהוצאת המנות נבעה בגלל שלא ציינו את זה במפורש.

אז אם בדיווח אני כותב כל כך במפורט על בעיית שירות, דבר שדי נדיר אצלי (בדרך כלל אני מציין את נושא השירות בהערה די אגבית), אז כנראה שבכל זאת נתקלנו שם במשהו חריג ביחס למה שנתקלתי באינספור ארוחות אחרות, ואני מעלה את הנקודה לא בגלל שכיף לי להתלכלך על המסעדה אלא משתי סיבות.

אלף. כדי שמי שמגיע למסעדה יידע שבמסעדה הזו צריך להיות עוד יותר מפורש מהרגיל עם המלצר, כי מרגע שהמלצר לקח את ההזמנה ועד שהוא ינחית עליך את המנות יש סיכוי שיהיו לך בדיוק שלושים שניות כדי להתחרט או לשנות, ולכן כדאי להיות מאד מדוייקים. אם הייתי קורא מראש דיווח שהיה מעלה את הנקודה הזאת, יכול להיות שהיינו מקפידים יותר.

בית. כדי שאם מישהו מהמסעדה טורח לקרוא את הדיווחום האלה הוא יידע שיש מה לשפר. ועם כל הכבוד לניתוח המשפטי שלך, אני רוצה לקוות שמסעדות לא מסתפקות בלצאת "בסדר" מבחינה משפטית אלא גם מנסות להוציא את הסועדים עם חויית שירות טובה. ואם שני אנשים בשירשור אחד כותבים התרשמות מאד דומה לרעה, אז כנראה שיש מה לשפר.

בנוגע לשתיה - אולי לא הסברתי את זה מספיק טוב אבל אם שני מבוגרים מזמינים לעצמם כוס מיץ ואחרי זה שואלים את המלצרית על מיץ בשביל הילדה ואחרי שלא מצאו לה משהו מתאים אומרים "טוב, נו, אז תביאי לה רק מים" אז להניח מזה שהילדה הולכת לרוקן בעצמה בקבוק מים מינראלים, ואפילו לא לשאול אם להביא לה מים מינראלים או בכוס - זה שירות רע, גם אם תגידי לי אלף פעם שאנחנו קשים.

באשר למנות - הכל מתחיל ונגמר במרתון. אם הארוחה לא היתה מתנהלת כמרתון אז היה אולי סיכוי שהמלצרית היתה שמה לב לדברים או נותנת לנו את ההזדמנות להסב את תשומת ליבה לאי ההבנה. אבל כשהמלצרית מקדישה בדיוק 0.8 שניות כדי לזרוק עליך צלחת וללכת, אז ברור שהיא אפילו לא מסתכלת על השולחן לראות אם הכל בסדר או לפחות נותנת לנו הזדמנות להוציא מילה מהפה כדי להגיד לה משהו. להזכירך - אחרי שתי מנות רצינו ליידע אותה שהיא הבינה לא נכון, אבל במרתון שהיה שם עוד לפני שהספקנו לדבר היא כבר הנחיתה את הצלחת השלישית.

לזרוק צלחות וללכת זה לא שירות ואם זה רמת השירות שיהלומה רוצה לתת אז... חבל. אני לפחות את חובתי האזרחית עשיתי. טרחתי ליידע. מכאן והלאה שכל אחד כולל המסעדה יעשה עם זה כרצונו. יש מספיק מקומות בתל אביב שיודעים לתת שירות בסיסי טוב. אני כבר לא מדבר על מעבר.
 
למעלה