סוף סוף התגלת מדינה שפויה על פני כדור הארץ!

מה זה הקשקוש הזה "תגובה מדעית"?

א. אינני מדען ומעולם לא התיימרתי להיות מדען.
ב. אין שום דבר "מדעי" בתגובה שלי.
&nbsp
 

dojee

New member
רציתי לקבל תגובה "שוב פעם אתה מוכיח את דברי" חחחחח

 

BravoMan

Active member
ההבנה שלי היית שמי שחושב שייתכן שאלוהים קיים

הוא בהגדרה אגנוסטי - אולי כן, אולי לא.
&nbsp
אבל למען האמת, יש לנו פה מספיק דברים להתווכח עליהם, אז אין לי סיבה אמתית להתעקש על הנושא.
 
גנוסטי \ אגנוסטי לא סותר תאיסט \ אתאיסט.

בהקשר שלנו, אדם הוא אגנוסטי אם הוא איננו יודע אם קיים אלוהים או לא, אין כאן שאלה על אמונה אלא על ידע, ולפחות לפי גרסא אחת של אגנוסטיות, על היכולת לדעת.
ניתן בהחלט לשלב גנוסטיות או אגנוסטיות עם תאיזם או עם אתאיזם.
 

ItsikH

Member
ההבדל העקרוני והמהותי נוגע לעולמנו הממשי, האנושי
כי טענות על קיום או אי קיום בורא לעולם, שמנהל אותו או לא מנהל אותו, או כל רעיון יפה אחר, הן טענות מופשטות לחלוטין, ואפשר אם רוצים לתייג כל דיעה וכל רעיון כזה בכל שם יפה שבוחרים, כל עוד אין לטענות האלו השלכות מעשיות, אינן אלא רעיונות יפים ותו לא.

כפי שהגדרתי את השקפתי בענין [הודות לוויקי כמובן], אני אפאתיסט: שאלת קיום אל כזה אולי מעניינת [אולי אפילו מאוד] בדיון תאורטי על העולם, אבל בכל הנוגע לעולמנו האנושי, נעלה מכל ספק סביר שאינו רלוונטי ולכן אחת היא לי.

ונניח שקיים אל כזה, לו רצה כך או אחרת, היה מתקיים כך או אחרת ללא רצוננו כלל, האפשרות שלא רק שהוא קיים, אלא גם נתן לנו אפשרות להמרות את רצונו [או בכלל להעלות בדעתנו אפשרות כזו, כי גם דעתנו היא רצונו] ואז לכעוס ולהעניש אותנו על כך, לא רק שלא עולה בקנה אחד עם רעיון האלוהות עצמו, אלא גם באופן יותר מדי חשוד משתלבת כל כך יפה בחולשות האנוש של מי שמדמיין זאת. אלא אם הוא רשע אינסופי, ואף אז אין זה מעניין כלל - כי אין לאן לברוח ממילא, זה הוא רצונו וזהו.
 

GoghVV

New member


התגובות שלך מזכירות לי כמה חבל שאני לא יכול לבקר כאן לעתים תכופות יותר...
 

hnc

New member
למען ההגינות, חייב רק עוד הודעה ואז אתפוגג.

שפיפונון, עכשיו כתבת בדיוק נכון !
רק שוטה יבטל לחלוטין את האפשרות לקיום אלוהים ממציאות אחרת, ולא רק שוטה, אלא ממש חסר דעת בדיוק כמו יצורי מעמקים שאין להם דעה על המציאות שלנו כולל אותנו בה שהיא מציאות שמעבר למציאות שלהם...
מצד שני, גם אלה הבטוחים בקיומו של אלוהים ושאף מתיימרים להבין מה רצונותיו ושאפילו מדברים בשמו, לא עושים בחכמה יתרה,ולפעמים ממש הזויים, כי הם מנסים להבין משהו שלא ניתן להבנה, כי אלוהים והמציאות שלו הם מעבר למציאות שלנו ושונים מכל מה שאנו מכירים, ולכן עדיף לאלה להתרכז קודם במציאות שלנו שאפילו אותה אינם מבינים לגמרי...
לכן,קיומו של אלוהים היא אכן אפשרות שלא ניתן לבטל.
בהודעה של השפיפון שאני מגיב עליה עתה הוא שינה דעתו ממה שהכרתי בעבר ולכן אני לוקח בחזרה את רוב מה שכתבתי עליו בהודעה הקודמת.כאן:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/570/179997445/אנשים_וחברה/אתאיזם
 
יפה שאתה מסוגל לעשות את הדבר ההגון,

אם כי גם עכשיו אתה טועה.
מעולם לא שללתי באופן מוחלט את האפשרות שקיים איזה שהוא סוג של אל.
&nbsp
זה לא אומר שאני מאמין שקיים דבר כזה, אלא שבדיוק כמו שאי אפשר לשלול לחלוטין את קיומו של קנקן התה של ראסל, או את קיומו של הדרקון בחניה, אי אפשר לשלול לחלוטין את קיומו של אלוהים.
 
לא היתה כאן שום פליטת פה,

ואפילו לא פליטת מקלדת.
אין לי קהילה ולכן ממילא אינני יכול להיות בבעיה עם מה שאינו קיים.
&nbsp
 

dojee

New member
תיקון, קהילת פורום האתאיסטים, לפי הרייטינג אתה כוכב ראשי

 

חנוך25

New member
תשמע, כל ה"ידע" שלנו על המציאות

הוא אמונות מעבר לספק סביר.
על פי כל הידוע לנו אין סבא על ענן - זה האתאיזם.
זאת עמדה תגובתית לעמדה התאיסטית: יש סבא על ענן.
אין שום משמעות להסתייגות שאתה מוסיף - "יכול להיות שקיים".

הכל "יכול להיות". השאלה מה אתה מאמין ש-יש.
 
אני הגבתי ל BravoMan בטענה שדי דומה למה שכתבת.

אין מניעה להיות אתאיסט (כלומר, לא להאמין שיש סבא על ענן) ועדיין להשאיר את האופציה הזו על השולחן. זה מה שרובנו עושים, לדעתי.
 

חנוך25

New member
אבל מה זה נקרא אופציה?

המציאות לא מסתדרת לפי האופציות שאנחנו מנסחים לה.
או שיש סבא על ענן בתמונת העולם שלך, או שלא.

"הכל יכול להיות" זה טריויאלי.
אין סיבה שדוקא הסבא יקבל התיחסות נפרדת.
 
אתה צודק, והוא אכן לא מקבל התייחסות נפרדת.

לפחות לא ממני.
מבחינתי, אני שם אותו באותה המגירה של שדונים, פיות, גובלינים והארי פוטר, בדיוק כמו שקולומין כתב.
כלומר, אני "יודע", עד כמה שניתן לדעת משהו, שאלוהים הוא דמות בדיונית.
&nbsp
 

nightjar

New member
נכון, אבל..

כפי שציינת העמדה התאיסטית היא " יש סבא על ענן" ולא "על פי כל הידוע לנו יש סבא על ענן".
בכל מקרה, בעניין אפשרות קיומם של שדונים, או שהשאלה חסרת משמעות, או שהתשובה חסרת משמעות.
 
גם אם הם צודקים ב-bottom line:

אין זה אומר שהם הכי שפויים,הם מתעלמים מריבוי דברים אחרים,
והרי העובדה שהם טועים שהיקום פשוטו כמשמעו נוצר מהמפץ,
שכפי שהוכח כבר המציאות היא מציאות מדומה,

הבעיה הפסיכופיסית מעידה על מציאות על פיסית-לא רוחנית דתית אומנם

והתנך הינו מסמך רבגוני שמקורו במערכת בינה מלאכותית

וישנם תופעות במציאות ששיכות לרובד הנסתר

מכל אלה הם התעלמו ופספסו את האמת הסופית

רבים אחרים פנו אל הדת-גם הם טעו בטעות אחרת

אז ש-יה-יה לכו-ל-נו אר-מ-ג-דון נפ-לא
 
למעלה