כיצד חז"ל ידעו שבמערכת הכוכבים כימה יש כ 100 כוכבים?

dude101

New member
רגע... כיצד חז"ל ידעו שאין להם ידע מדעי,

מאות שנים לפני שהשיטה המדעית בכלל פותחה!?
תסבירו את זה, אתאיסטים!
 

CANADA101010

New member
אגדה אורבנית רווחת מספרת כי במגפה נספו פחות יהודים מנוצרים

לא רק שמספר מקרי המוות היו מיתוס
ignoring the fact that Jews were dying just as quickly as their Christian neighbours. Murdering the local Jewish communities did nothing to stop the epidemic either.
https://www.theguardian.com/books/2004/aug/14/featuresreviews.guardianreview
אלא גם טענה כזאת (והיא לא נכונה) באותם זמנים חשוכים להרשמת היהודים באסון.
https://scholarsarchive.byu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2841&context=facpub
על זה נאמר נשק יום הדין - נסתרות דרכי האל
בכל מקרה מדובר באגדה אורבנית
"אגדה אורבנית רווחת מספרת כי במגפה נספו פחות יהודים מנוצרים, וזאת בשל הרגלי ההיגיינה הטובים יותר של היהודים (ובהם נטילת ידיים וטבילה), ועל כן נפל עליהם החשד[1]. כבר בזמן הפרעות, אחת הטענות שהועלו כדי להגן על היהודים הייתה, ששיעור התמותה בקרבם גדול גם כן."
https://he.wikipedia.org/wiki/אנטישמיות_בימי_המוות_השחור
 

אנטיחומר

Well-known member
היום ידוע בוודאות ששטיפת ידיים מצילה חיים

מחקרים הראו על ירידה דרסטית בזיהומים שלשולים והפצת מחלות
עקב הקפדה על שטיפת ידיים
ארגון הבריאות העולמי קבע את ה-5 במאי ליום להעלאת המודעות לרחצת ידיים
 

CANADA101010

New member
אתה מתעקש לעגן חבר דמיוני עם הוכחות מדעיות וזה פשוט הזוי

ענה לך DUDE101 מה הסיבה לנטילת ידיים אבל אתה מתעקש לעגן חבר דמיוני עם הוכחות מדעיות וזה פשוט הזוי. כל ה"חדשות הישנות" של "חכמייך" לא תרמו לאנושות בכלום. ההפך הוא הנכון. בטוח אני שבקרב אלו שמקדישים את חייהם לסוגיות כמו גודל האבן לשימוש לניקוי העכוז לאחר פעולת מעיים (ונטילת ידיים!!!)
ישנם רבים שיכלו לקדם את האנושות כמו החילוניים שעשו זאת.
ציטוט מויקיפדיה:
Water
Hot water that is comfortable for washing hands is not hot enough to kill bacteria. Bacteria grow much faster at body temperature (37 C). However, warm, soapy water is more effective than cold, soapy water at removing natural oils which hold soils and bacteria. Contrary to popular belief however, scientific studies have shown that using warm water has no effect on reducing the microbial load on hands
על אחת כמה וכמה מים לא קרים
 

CANADA101010

New member
כל אשר כתבתי נועד לעיונם של אותם אתאיסטים חברי הפורום.

כל אשר כתבתי נועד לעיונם של אותם אתאיסטים חברי הפורום.
אין לי איתך כל דיון
 

CANADA101010

New member
טענת המקובלים שטיפה דרושה כדי לסלק רוח רעה ששורה על האדם

לפי משנה תורה לרמב"ם:

רק לאכילת פת ולטיבול במשקים יש צורך ברחיצת ידיים עד הפרק ושייבואו המים מכוח נותן, בדרך כלל מתוך כלי, לאחר ברכה: 'אשר קידשנו במצוותיו וציוונו ליטול ידיים', לא 'על נטילת ידיים'!
אין מקור לצורך בטהרת ידיים בקימה בבוקר משינה! אלא טענת המקובלים שהיא דרושה כדי לסלק רוח רעה ששורה על האדם בלילה. אך אין להאמין בקיום רוח
רעה, ראה באתר 'במה ראוי להאמין'. המברך על נטילת ידיים בקומו בבוקר מברך 'ברכה שאינה צריכה', שנאמר בה:
כל המברך ברכה שאינה צריכה, הרי זה נושא שם שמים לשווא, והרי הוא כנשבע לשווא' (הלכות ברכות א,טו)

docx.נטילת%20ידים/www.drurilevy.org.il/documents
 

אנטיחומר

Well-known member
חז"ל התעסקו בנוסף לעינייני תורה גם במדע

הם התבססו על הידע המדעי כפי שהיה ידוע ע"י אנשי המדע באותה תקופה
 
אתה מזכיר לי את הנסיון הנואש של זמיר כהן,לראות את המפץ הגדול

בתורה.
זמיר כהן,יו"ר הדברות.
הוא טוען שהתורה ידעה על המפץ הגדול כי כתוב בבראשית ויהי אור.
מה שבבירור הייתה הכוונה,שאלוהים יצר את תופעת האור.

הוא טוען שהמפץ הוא פרץ גדול של אור,ולכן ויהי אור,זה המפץ.
הוא היה צריך לעוות את העניין שהמפץ הוא פיצוץ של כל המסה היקומית,
לצמצם אותה לעניין שהיה פרץ של אור.
אם התורה מתעסקת בפיצוץ כל החומר ביקום,הייתה כותבת שכל החומר
התפוצץ,ועוד מנקודה אחת,עוד דבר שצריך לתאר.
והוא עוד מתפתל שם,שהחומר זה אור שהתגשם,עוד עיוות שלו,
כדי לעקם את הדברים כדי שיתאימו.

הרצאה שהוא חוזר עליה בפעם המיליון בערוץ.
אלה ההישגים שלהם שמה,וזאת רמת ההגיון שלהם.

וגם בגלל שהוא מצא,איזה קטע בזוהר, מיני כל המסה הקשקשנית
של הזוהר,הוא מצא איזה נקודה שאומרת שרבי שמעון בר יוחאי אומר
שהיה אור שהתפשט.
הוא רוצה להעניק לו את הפרס נובל על גילוי המפץ.
הזוהר כאמור חצי מהזמן מתעסק עם אור,בגלל שזה עושה על הממציאים שלו
רושם של דבר רוחני.
אז מני כל המסה של "כתבי הקודש",שמנסים לכסות כל דבר שבעולמינו,
אם אפילו היה יוצא להם איזה 11 במקום 6,שזה באיזור המצומצם
של המספר,ולא איזה מספר מרובה ספרות מדויק,במקום שהם ידעו
שם מיליון דברים שהתגלו מאוחר יותר,להטפל לאיזה משהו זערורי שכזה,
אתה יודע מה אומרים,שהיה לי שעון מקולקל וגם הוא היה צודק פעמיים ביממה.
אני רואה שזאת ראיה תמימה מצדך.
במקומך הייתי נזהר מהניפוחי מוח,שהם עושים לקהל הפתאים,
שיושב שם בהרצאות שלהם,בערוץ הדברות.
 
ואתה יודע שכתוב בגמרא שלכל אדם בעולם יש 7 שנראים בדיוק-

כמוהו,ולא צריך ללכת לטלסקופ,כדי להבין,שאם היו עוד 7 כמו דונאלד
טרמפ לדוגמא,או איזה מפורסם על אחר,זה היה מגיע מיידית לתקשורת.
מה גם שלא היית מצפה לחפש את כפיליו בסין או באסיה,או באפריקה וכיוב.
כך שגם זה משאיר שטח אנושי קטן לחפש בו.
אז אם הם שם בגמרא שגם נחשבים חזל,טעו במספריות לגבי משהו
כל כך ארצי,אל תחפש את האמת שלהם בכוכבים.
 
ולעניינינו-הם פשוט ידעו שיש כוכבים שלא רואים,האם זה על אנושי

האם זה על אנושי?
אני מבין שהם טעו לפי דברי שפיפון ים סינגפורי מ 100 ל 1000.
 

CANADA101010

New member

CANADA101010

New member
אם אלוהים לא מסוגל למנוע רשע, וגם לא רוצה למנועו? לא לשבח

Is GOD willing to prevent evil, but not able? then is he impotent. Is he able, but not willing? then is he malevolent. Is he both able and willing? whence then is evil?
אפיקורוס
 

nightjar

New member
נעזוב רגע בצד את מה שהמדענים טוענים לגבי התפתחות כוכבים

אם אנחנו לא יודעים בדיוק כמה כוכבים יש בקבוצה עכשיו, כמה היו בזמנם של חזל וכמה כוכבים הם טענו שיש (כמאה, לא מאה בדיוק) ממה אנחנו אמורים להתפעל? אם היה להם ידע על טבעי, האם הם לא היו אמורים לדעת בדיוק כמה כוכבים יש בכימה?
 

הרב סמל

New member
לחז"ל לא היה ידע נסתר על היקום

חכמי ישראל חשבו שהמודל הגיאוצנטרי נכון, וזה מוכיח חד משמעית שלא היה להם שום ידע על היקום.

לדוגמא, חיים ויטאל כתב את ספר התכונה שנועד לעזור לחשב את תנועת גרמי השמיים, ומהם את לוח השנה העברי. פרק ב' (עמוד טו') עוסק "בביאור הגלגלים המקיפים את הארץ מספרם דרך כלל הם ט' גלגלים, ואלה שמותם ממעלה למטה, העליון שבכל הט' נקרא גלגל היומ"י או גלגל המקיף, ותחתיו בתוכו גלגל המזלות ובתוכו גלגל שבת"י, ובתוכו גלגל צד"ק ובתוכו גלגל מאדי"ם, ובתוכו גלגל חמ"ה ובתוכו גלגל נוג"ה, ובתוכו גלגל כוכ"ב ובתוכו גלגל לבנ"ה, ובתוכו הם הד' יסודות... ונמצא שכדור הארץ היא נקודת ומרכז האמצעי של כל הגלגלים הסובבים עליה כולם, וי"א שיש עוד למעלה מאלו הט' גלגלים גלגל העשירי העליון מכולם שמקיף וסובב את כולם ונקרא גלגל השכ"ל, כי איננו גשם כלל כשאר הגלגלים שהם בעלי גשם וצורה".

בהמשך נכתב "ודע כי הגלגל העליון הט' הנקרא היומי אין בו שום כוכב כלל ולכן נקרא גלגל החלק, וכל מגמתו ועסקיו לסבב ולהכריח את הגלגלים שבתוכו שיסבבו מן המזרח למערב פעם א' בכל כ"ד שעות, כמו שנתבאר בפ"ג, וכל הכוכבים כלם זולת ז' כוכבי לכת הם קבועים בגלגל הח' הנקרא גלגל המזלות, ובשאר ז' גלגלים התחתונים אין בכל א' מהם זולתי כוכב א' בלבד בכל גלגל מהם, וסדורן מלמעלה למטה שצ"ם חמכ"ל והם הנקראים ז' כוכבי לכת שהם שצ"ם חנכ"ל כנזכר וכלם יתבארו במקומותם במושבותם דרך פרט: ונחזור לעניין הגלגלים עצמם ואופן מעשיהם, דע כי כוכב תקוע בגלגל כמסמר בדלת, והגלגל חוזר והכוכב תקוע בו".
המודל מופיע גם אצל מחברי ספרי קודש אחרים, כמו הרמב"ם, ואין ספק שהוא פורסם כנכון, נכון דיו כדי להשתמש בו לחשב את לוח השנה, לצרכי תורת הנגלה.
המודל מופיע גם בתורת הקבלה, כפי שמוסבר ב'הספירות בחכמת הקבלה' מאת ד"ר שלמה רובין: "הכוכבים הם בעלי נפש ונשמה או שכלים נבדלים לדעת הקדמונים, חיות גדולות, חיות הקודש. נשמות הגלגלים הם מלאכים (רבנו בחיי פ' בראשית) בעשר מדרגות: חיות, כרובים, שרפים, אופנים, אראלים, חשמלים, תרשישים, מלאכים, אלהים, אישים (ע"ד מלאך וגלגל ראה "הכוזרי" מאמר רביעי). ... עשרת הגלגלים המשפיעים על העולם השפל אם לשבט או לחסד (לפי האיצטגנינות) הם "כלי הבריאה" (להגנוסטיקים) והם עשר הספירות להמקובלים, ושמותיהן רמוזים בפיוט "אל אדון" הנ"ל בכנויי: "דעת, תבונה, זכות, מישור, חסד, רחמים, כח, גבורה, תפארת, גדולה". "ספירת מלכות היא הלבנה בחידושה" (רעיא מהימנא). הגלגל העליון או השכלי היא ספירת כתר, הגלגל היומי וגלגל הכוכבים (המזלות) הן ספירות חכמה ובינה, וגלגלי שבעת כוכבי לכת הן שבע ספירות הבנין כזה: שבתאי חסד, צדק גבורה, מאדים תפארת, חמה נצח, נוגה הוד, כוכב יסוד, לבנה מלכות (שיעור קומה הנ"ל סי' ט"ו."

בספר עץ חיים, שער ב' ענף ב', נאמר "באופן שי' עיגולים דא"ק הם מתעגלים ומקיפים וסובבים כל שאר עיגולים אשר בכל העולמות וכל שאר העיגולים הם מוקפים תוך אלו כי כל עיגול המשובח מחבירו הוא מקיף את חבירו וסובב אותו והיותר תחתון במעלה מחבירו הוא יותר פנימי והוא מסובב מחבירו עד שנמצא היותר פנימי מכולם הוא גרוע מכולם והם בחי' הרקיעים והגלגלים של עולם העשיה שהם י' גלגלי הרקיע הנזכר בהקדמת התיקו' והם נקראים אופנים אשר הם הרקיעים הסובבים עלינו בעולם השפל ובעולם החומרי הזה".

שער מג' ענף ב' עוסק בבאור שמים דעשיה, ומסביר כי "הנה י' רקיעים הם ונזכר פ' ויקהל והם סוד ט"ס עלאין דעשיה כנ"ל ונוסף בהם וילון הוא נגד עטרת היסוד המכניס ומוציא והבן זה שאינו משמש כלום אלא כניסה ויציאה והרקיע הוא יסוד דעשיה ובו קבועים חמה ולבנה כוכבים ומזלות ... ובזה הרקיע יש בו כל הט' גלגלים הקיפים העולם והם שהזכירו הפילוסופים בספריהם ובז"ת הם ז' כוכבי לכת ובח' שאר הכוכבים והי"ב מזלות ובט' גלגל היומי המקיף כולם בכ"ד שעות ממזרח למערב וכל אלו הט' גלגלים קבועים ברקיע רמז לדבר ויתן אותן אלהים ברקיע השמים ולא אמר ברקיעים וזה יובן מברייתא דשמואל הקטן שכתב שהרקיע עשוי כאהל כמ"ש בפרקי ר"א וקאמר אח"כ שהגלגלים סובבים ובזה יצדקו דברי חכמים הם התוכניים והבן זה ואלו הגלגלים הם י' בחי' יסוד דעשיה ולמעלה מהם שחקים כו' עד ערבות כו' וכ"ז בעשיה ואלו הם הז' רקיעים שנתבאר בספר הרזים בסוד המלבוש".

המחבר של ספר עץ חיים טוען שהמודל הגיאוצנטרי נכון, חכמי התכונה צודקים, וגלגלי הספירות הן חלק מעץ החיים (יסוד של עשיה), ולכן חלק אינטגרלי מתורת הסוד.

בספר שערי קדושה, חלק שלישי, שער ראשון נאמר "הנה שבעה רקיעין הן, והעליון נקרא ערבות, לפי שכולל שלש ספירות ראשונות דעשיה, והם גלגל השכל, גלגל המקיף, גלגל המזלות. וחמשה גלגלים (שצמח"נ) שבתאי צדק מאדים חמה נגה, (שהם חג"ת נ"ה) חסד גבורה תפארת נצח הוד, וגלגל ששי יסוד, כולל כוכב ולבנה. והאחרון נקרא וילון אינו משמש כלל (חגיגה דף י"ב ע"ב) כי הוא ספירת מלכות דעשיה וגם היא בעצמה נחלקת לעשר ספירות שבה. והם, וילון כתר שבה וארבע היסודות אש רוח מים עפר שבעולם השפל, הם חכמה ובינה ושש קצוות התפארת והמלכות. ונמצא שהמלכות שבמלכות שבה היא יסוד העפר, כלי וגולם לכל העולם כלו, ובזה היסוד העפר נמצאו כל התולדות שבה כלולים מכל הארבעה יסודות הנזכרים, בסוד הכל היה מן העפר:"

המחבר של ספר שערי קדושה הולך עוד צעד נוסף, ומזהה את הספירות של עולם עשייה עם הספירות של המודל הגיאוצנטרי – כתר היא גלגל השכל, חכמה היא גלגל המקיף, בינה היא גלגל המזלות, חסד היא גלגל שבתאי, וכך הלאה.
משנת חסידים, מאת עמנואל חי ריקי, מסכת המלאכים והרקיעים " ג. ובמין ממיני המלאכים הנקראים אופנים נעשו צורות פשוטות לאופני העשיה והם הרקיעים והנלגלים שאין שום גלגל מורכב מחבירו אלא כל אחד הוא מחומר פשוט הנקרא היולו וכלם כאחד נקראים בשם שמים ותולדותיהם הם צבא השמים וכל אלו נעשו מאש ומים שהם חו״ג דבריאה : ד. וכל הרקיעים והגלגלים האלה בכלל הם סוד י׳ מקיפי היושר דעשיה כיצד מערבות ועד שחקים הם מכתר ועד הוד (כי ערבות כולל ג״ר דעשיה וכנגדם גלגל השכל המקיף גלגל המזלות וזבול ממעון מכון חג״ת וכנגדם שבתי צדק מאדים) כי שחקים ב׳ רקיעים הם סוד נצח והוד (וכנגדם חמה נגה) ותחתיהם הרקיע והוא סוד היסוד (וכנגדו כוכב ולבנה) והוילון דבוק בו והוא סוד עטרת היסוד היונק ממלכות דתבונה (וזה הוא סוד כתר מלכות זה וחו״ב וזו״ן דמלכות זה הם גלגלי ד׳ יסודות ארמ״ע שמתחלקים כ״א מהם לי״ס בין בצורתם בין בחומרם) : ה. וברקיע זה קבועים הט' גלגלים הידועים שבכללם הם ט׳ בחינת דיסוד זה הגלגל העליון הוא גלגל היומי המקיף את כולם ממזרח למערב והגלגל הב׳ בו קבועים הככבים שהם מסוד ניצוצות החסדים היוצאים מיסוד דתבונה וי״ב מזלות שהם מסוד ניצוצות הגבורות והם מתחלקים לד׳ יסודות ג׳ מהם בכל יסוד והז׳ אחרים הם ז׳ ככבי לכת: ו. ואלו הם העליון שבתי ומלאכו והוא נפשו קפציאל והב׳ צדק ונפשו צדקיא״ל והג׳ מאדים ונפשו סמאל והד׳ חמה ונפשו רפאל והה׳ נוגה ונפשו ענאל והו' כוכב ונפשו מיכאל והז׳ התחתון לבנה ונפשה גבריאל ועליהם שולטים המזלות ב׳ מזלות בכל כוכב חוץ מהחמה ולבנה שאין שולט להם כי אם מזל אחד לכל אחד : ז. (נמצאו היות הז׳ כוכבים נחלקים לו׳ כו׳ חלקי של ע״ב ישר הפוך וישר שכל חלק הוא מי״ב שמות כנגד י״ב מזלות שהם וה״ו שהוא ראשון בטלה יל״י שהוא שני בשור וכסדר הזה הם הולכים וכן בכל חלק וחלק):"
 
למעלה