התיאוריה של השפה - מערכת שמזי

aetzbarr

Member
התיאוריה של השפה - מערכת שמזי

סוד השפה האנושית – מערכת שמזי

כל מלה בשפה האנושית, היא צירופי אותיות המשמשים כשם.
צירוף האותיות...ה ג ד ר ה ....זה שם של מה ?

צירוף האותיות ..ה ג ד ר ה ..זה שם של ( כמה שמות) המנסים להעניק תוכן לשם נבחר.
ניסיון זה נועד מראש לכישלון, מכיוון ששמות לא מסוגלים להעניק תוכן לשם נבחר.
הכישלון צפוי, מכיוון שצירופי אותיות, לא מסוגלים להעניק תוכן לצירוף אותיות נבחר.

לצירוף אותיות אין כל תוכן , ויש לו רק צורה חיצונית ייחודית.
לכן, צירוף אותיות יכול לשמש כשם.

לצירוף האותיות ח ם אין כל תוכן, והוא משמש כשם מוסכם של ידיעה טבעית.
ידיעה טבעית זו באה אלינו מהשמש, ממדורה, מתנור, וכו'

אין תשובה לשאלה...איך באה הידיעה הזו
אין תשובה במלים לשאלה...מהי הידיעה הזו

כל מה שאפשר לעשות, זה לתת שם לידיעה הזו.
כל צירוף אותיות יכול לשמש כשם, וגם צירוף האותיות הזה....ח ם.

ואם לצירופי אותיות אין כל תוכן- איך בני אדם מבינים זה את זה ?

בני אדם מבינים זה את זה, מכיוון שיש להם בתת מודע , מערכת אוטונומית
המתרגמת צירופי אותיות לזכרונות.
השם המוצע למערכת זו הוא...מערכת שמזי

כאשר אדם רואה את צירוף האותיות ח ם , מערכת שמזי מעוררת בו זכרונות
הנובעים מהשמש, מתנור, ממדורה, ואז הוא בטוח שלצירוף האותיות ח ם יש תוכן.
מערכת שמזי פועלת בזמן אמיתי , באופן בלתי מודע , וללא מאמץ.

לכן, האנשים בטוחים שלמלים יש תוכן, אבל אין להם.
התוכן נמצא בזיכרון של האדם.
מערכת שמזי היא המקשרת בין צירופי אותיות לזיכרון, וכך האנשים מבינים זה את זה.

א.עצבר
 

pynokyo

New member
לשם אין תוכן אבל ההבנה לגבי השם מוסכמת על כולם

לפני שהיתה שפה כתובה היתה שפה מדוברת - לשפה יש אנרגיה - ומתוך שכך לצירופי אותיות יש אנרגיה - לאנרגיה אין תוכן אבל יש השפעה.
 

pynokyo

New member
השפה כמו הבריאה נבנתה בשלבים התפתחותיים

המילה חם לא מתארת כלום מלבד תחושה.
לאותיות עצמן אין כל משמעות אבל להגייה שלהן יש תדר/אנרגיה והן משפיעות
הפירושים לצירופי אותיות יוצרות שפה - ושפה חיונית לתקשורת.
מה מסתתר מאחורי הניסיון להגיד לנו שלמילים עצמן אין תוכן - למילים יש תוכן כי ככה השפה נבנתה - זה שהתוכן הוא מתוך זיכרון - מה זה משנה?
גם לשמש אין שום תוכן אלא השפעה.
 

pynokyo

New member
חושבת שאולי הבנתי לאן אתה חותר

הידיעה הטבעית/הפנימית קודמת לתוכן - אני טוענת שאין שום ידיעה פנימית לשום דבר, יש מהות פנימית והשפעה - התוכן נבנה לאחר ההשפעה, ההשפעה קודמת לזהות.
 

aetzbarr

Member
אני חותר להשגת הסכמה, שכל צירוף אותיות יכול לשמש רק כשם.

לכל צירוף אותיות יש צורה ייחודית, וכאשר מביטים בה, זוכרים אותה.
לכל צירוף אותיות יש צליל ייחודי, וכאשר שומעים אותו זוכרים אותו.
לכן, כל צירוף אותיות יכול לשמש רק כשם.
מלה היא צירוף אותיות, ולכן מלה יכולה לשמש רק כשם.

מכאן אפשר להתקדם הלאה, לפי התיאוריה של השפה.
 

pynokyo

New member
לא הבנתי מה זה משנה? או למה זה חשוב?

בשורה התחתונה כאשר משתמשים בשמות האלה שהן תיאור של מצבים, חפצים, מחשבות וכיו"ב - הן מובנות ע"י כולם - גם אם מדובר בזיכרון מוסכם, מטרת השפה היא תקשורת.
ובלי סוג התקשורת הזה שנקרא שפה - יש סיבה לכך שנוצרה שפה - היא משרתת אותנו להעביר מסרים אחד לשני הן ברמה המעשית והן ברמה האינטלקטואלית והרוחנית.
&nbsp
 

aetzbarr

Member
זה חשוב, כי אם מה שיש לנו זה רק צירופי אותיות, נשאלה השאלה

איך אנשים מבינים זה את זה בעזרת צירופי אותיות ?

את התשובה הצגתי כבר בהתחלה...

בעזרת הידיעה הטבעית שהיא נחלתו של כל אדם, ובעזרת מערכת שמזי
הפועלת בתת מודע של האדם.

בלי אלה , השפה הידועה לנו לא הייתה קיימת.
 

pynokyo

New member
אבל יש הרבה צירופי אותיות בהרבה שפות - אני למשל מבינה

רק עברית ומעט אנגלית - בשאר השפות אני לא מבינה שום צירופי אותיות.
היכולת להבין צירופי אותיות - היא נרכשת.
עדיין לא ברור לי למה אתה מתכוון שאתה אומר ידיעה טבעית - הידיעות הטבעיות התפתחו, התרחבו וגדלו במשך האבולוציה על סמך ניסיון והתנסות.
השפה התפתחה מאוחר יותר כנראה מצרכים נוספים שהאדם נזקק לה - יש מהות פנימית/יסודית - ידיעה זה דבר נרכש.
 

aetzbarr

Member
מה יש להבין בצירופי אותיות ? הרי כל צירוף יכול לשמש רק כשם.

 

pynokyo

New member
להבין את הכוונה והמשמעות - אם מישהו ידבר אתי בשמות יפניים

או סיניים, או כל צירופי מילים שיוצרים שמות בכל שפה אחרת מלבד עברית ומעט אנגלית לא אבין כלום - זה יהיה סתם מלל חסר משמעות.
המשמעות חשובה - ללא המשמעות לדיאלוג בינינו אין שום משמעות ושום ערך
גם לא לתיאוריה שלך על הזמן הסטטי
המילים הן לא מלכודת - הן דרך להעביר רעיונות מופשטים (גם המספרים הם שמות מוסכמים - אבל את המספרים והנוסחאות רוב האנשים לא מבינים - לעומת זאת עם מילים אפשר להסתדר די טוב).
 

aetzbarr

Member
מערכת שמזי פועלת בכל השפות האנושיות, בלעדיה אין הבנה.

 

pynokyo

New member
נכון לעכשיו נוח לי ונעים לי לתקשר בשפה שאני מכירה

טרם הבנתי איך פועלת מערכת שמזי - והאם זו המצאה שלך ורק אתה מכיר אותה.
כמובן ששפה בינלאומית שתהיה מובנת לכולם זה נפלא.
(טרם קראת במלואה את התגובה הקודמת עם ההסברים)
 

pynokyo

New member
ינוקא הפנה את תשומת לבי בעניין אחר לפילוסוף בשם הרקליטוס

בויקיפדיה יש עליו משפט שדומה באיזשהו אופן לתיאוריה שלך
"הכרת המציאות שלו, שמבכרת תפיסה אינטואיטיבית על פני היקשים לוגיים"
https://he.wikipedia.org/wiki/הרקליטוס
 

aetzbarr

Member
תודה לינוקא , זה ממש מדבר אלי

כתבתי מאמר מקיף בנושא, והוא מתחיל כך


קיצור תולדות הידיעה הטבעית של האדם ---------------------- 3

ידיעה
כל מה שיש ביקום, ספוג בידיעה.
גם החומר ספוג בידיעה.
האדם הוא יצור פלאי, והוא נולד יודע.

ידיעות טבעיות מושגות בעקבות מעשים.
האדם רואה ויודע, שומע ויודע , נוגע ויודע , הולך ויודע , מאזין לפעימות ליבו ויודע , נושם ויודע , מתאמץ ומתעייף ויודע,
והוא גם יודע שהוא יודע.
האדם מתחבר אל המציאות דרך מעשים ממשיים גופניים , ובעקבותיהם הוא משיג ידיעות טבעיות.

המעשים הממשיים מחייבים השתתפות פעילה של גוף האדם, אך האדם יודע ולא גופו.
מוח האדם הוא חלק מגופו, אך האדם יודע ולא מוחו.
ולמרבה הפלא.....האדם יודע כי הוא יודע.

האדם הוא יצור פלאי והוא נולד יודע.
האדם יודע לתת שמות ליישים ממשיים מוחשיים.
הענקת שם ליש ממשי , ( עץ ) היא התחלה של יצירת שפה.
הענקת שם ליש ממשי , מפנה את השומע אל יש ממשי.
אם השומע יעשה מעשים עם יש ממשי,הוא ישיג ידיעות על יש ממשי.

עץ הוא שם של יש ממשי, ועם סדרת מעשים יקבל השם הזה תוכן.
המביט אל העץ משיג את צורתו.
( צורה זה שם של ידיעה טבעית הבאה בעקבות מבט )
העושה מעשה והוא נוגע בעץ ,יודע אם הוא קשה ,רך , מחוספס).
(קשה , רך , ומחוספס הם שמות של ידיעות טבעיות )
העושה מעשה וטועם מפירותיו משיג עוד ידיעות. (מתוק מר ,חמוץ ,הם שמות של ידיעות טבעיות הבאות בעקבות מעשה הטעימה )
המכופף ענף של עץ משיג עוד ידיעות. ( פעולת שריר היא מעייפת)
המעשים מביאים לידיעה, ועייפות היא שם של ידיעה טבעית.
קיצור תולדות הידיעה הטבעית של האדם ---------------------- 4

בלי מעשים - השם "עץ" הוא חסר תוכן פנימי.
בלי מעשים - יש לשם " עץ " תוכן חיצוני של צליל ייחודי, וצורה גיאומטרית ייחודית הנובעת מצורת האותיות ע ץ
רק המעשים מעניקים תוכן פנימי - לצירוף האותיות עץ .
התוכן הפנימי הזה הוא צרור של ידיעות טבעיות.
כדי להגיע לתוכן הפנימי צריך לעשות מעשים.
מי שלא עשה – נשאר רק עם התוכן החיצוני של המלה עץ .
רק המעשה מביא לידיעה .

ידיעות טבעיות מושגות בעקבות מעשים.
האדם רואה ויודע, שומע ויודע , נוגע ויודע , הולך ויודע , מאזין לפעימות ליבו ויודע , נושם ויודע , מתאמץ ומתעייף והוא יודע, והוא

וכן הלאה..

א.עצבר
 

pynokyo

New member
כנראה שתפיסת המציאות היא בעיקר בעזרת התבוננות ואינטואיציה

למילים יש ערך כאשר רוצים להסביר לאחרים את תפיסת המציאות האישית הפרטית
אף אחד לא חי בואקום פרטי - לכן ישנה חשיבות לתקשורת בין האנשים - איזה מן קיום עולה ברוחך אם כולם רק מתבוננים ללא שום אינטראקציה בינ-אישית...
 

aetzbarr

Member
בוודאי שיש תקשורת, אך היא מבוססת על ידיעתו הטבעית של האדם

ועל מערכת שמזי.
 

pynokyo

New member
מעדיפה תקשורת שמעבר לידיעה הטבעית - תקשורת רעיונית

תקשורת רומנטית, תקשורת של שיחות חולין - סוג התקשורת שאתה מדבר עליה שעדיין לא הבנתי בדיוק מהי - נשמעת לי מוגבלת למשהו מסויים.
 

aetzbarr

Member
התקשורת האנושית היא פלאית, כיוון שמערכת שמזי פעילה בה

קיצור תולדות הידיעה הטבעית של האדם ----------------------21

מי הוא יוצר השיר הזה ?

היפוך הזמן החל זוחל לו, את הנפש הוא המם
האור ליטף מלכות שמים, שטפם בטוהר כה קדוש

האם הכותב הוא יוצר השיר ?
האם הקורא הוא יוצר השיר ?

היות ושניהם אקטיביים במלאכת התרגום, אז הכותב יוצר את השיר שלו, והקורא יוצר את השיר שלו
האם שני השירים זהים ? כלל לא בטוח שהם זהים

השירים זהים בצירופי האותיות , אך לא בתוכן הפנימי.
יש זהות בהבנת המלים הכלליות זמן , זוחל , התחלה , אור ,
אין זהות בהבנת המלים הפרטיות נפש , טוהר , קדוש ,
הערבוב של שפה כללית ושפה פרטית, תמיד קיים.


קסם המלים ומלכודת המלים.

חיים ומוות ביד הלשון
שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו
אשרי המדבר על אוזן שומעת
כל המוסיף גורע
סייג לחוכמה שתיקה

א.עצבר
 

ה כ ל

New member
"קיימים שני דחפים השולטים במוחו של האדם;

האחד בריא והשני יוצא דופן ומוזר." ~ שוברט
 
למעלה