90.8 סנט לליטר בנזין

arieltr

New member
90.8 סנט לליטר בנזין

וואו, כמעט 11 שנים שאנחנו כאן ולא זכור אף פעם שזה הגיע ל-90 סנט לליטר.
כבר כמעט מתחיל להיות מאוד כדאי לקנות את הפרארי ההיא עם המנוע 4.3 ליטר V8. או להפסיק להתקלח עם מים, נניח. אחח איזו מקלחת מדליקה.
 

Caput femoris

New member
וכאן בדיוק הבעיה.

המס על הדלק באוסטרליה הוא מהנמוכים במערב. מדיניות מטופשת ויקרה שחוסמת את העניין הציבורי בפיתוח אלטרנטיבות.
 

ANZ1

New member
תלוי מה רמת התחבורה הציבורית

אני חושב שמדינה צריכה לספק צורת תחבורה זולה, יש מדינות שיש תחבורה ציבורית מצוינת וזולה, כמו מדינות בצפון אירופה או המזרח הרחוק, אז רכבים פקטים ודלק יכולים להיות יקרים.
בארצות הברית זה הפוך, אין תחבורה ציבורית טובה לכן יש תחבורה פרטית זולה.
ברוב ניו זילנד ואני מניח שגם באוסטרליה התחבורה הציבורית לא משהו, לכן התחבורה הפרטית צריכה להיות זולה.
האלטרנטיבות , כמו תחבורה ציבורית, קודם צריכים להיות מוכנים ורק אז להעלות את המס על הדלק.
הבעיה האמיתית היא בישראל, גם התחבורה הציבורית מזעזעת ולא אפשרית לרוב האנשים וגם המס הכי יקר.
 
ברוב הערים בישראל התחץ סבירה עד טובה וזולה במיוחד

היא משתפרת עם הזמן וכאשר תסתיים בניית הרכבת התחבורה הציבורית בתוך הערים בארץ תהיה קרובה למצוינת.
 

arieltr

New member
ובנוסף לתח"צ הסבירה עד טובה וזולה

ההטרדות המיניות ברמה טובה עד טובה מאוד. והמחיר שמשלמים גם לא יקר במיוחד.
כך שבעקרון הכל זורם די טוב.
 

arieltr

New member
אכן

ואנשים עושים במקומות מבודדים שאין בהם הטרדות.
 

ANZ1

New member
ברוב ישראל התחבורה הציבורית רעה עד רעה מאד

אלא אם בשנתיים שלוש האחרונות בנו מערכת תחבורה חדשה.
כן, מי שגר בתוך תל אביב, עובד בתל אביב, לומד בתל אביב, מבלה בתוך תל אביב, או כל חייו בעיר גדולה אחרת יסתדר בקלות ובאותו מהירות כמו רכב פרטי.
וגם זה בעיקר עם מוניות ולא אוטובוסים.
או מי שגר באיזה 4 ישובים שנמצאים על הקו של רכבת ישראל.
אבל מי שגר בישוב קטן חצי שעה או שעה נסיעה ברכב פרטי ממרכז עיר, כמו רוב בני האדם שגרים חצי שעה מהעיר הגדולה, יגלה שיש לו במקרה הטוב אוטובוס פעם בשעה ולוקח לאוטובוס להגיע לאן שהוא צריך שעתיים שלוש לכל כיוון, זה לא תחליף לרכב.
תחבורה ציבורית טובה מאפשרת לכל אדם להגיע מכל מקום לכל מקום ברדיוס של שעה נסיעה להגיע באותו הזמן בערך או קצת יותר כמו רכב פרטי, ויש מספיק מקומות בעולם שזה עובד מצוין.
 
פשוט לא נכון,

תחבורה ציבורית סבירה קיימת במקומות לא פרברים עם ביקוש רב.
רוב תושבי ישראל גרים בערים הגדולות, וגם מערים קטנות יש יותר מנסיעה בשעה.
אפילו מאשקלון לקריית גת יש נסיעה כל שעה, כאשר למרכז יש לפחות 3 נסיעות בשעה מאשקלון וקריית גת.
אני לא מכיר שום מקום שבו נסיעה בתחבורה ציבורית היא קצת יותר מרכב פרטי בוודאי לא מיישובים קטנים. אולי באוסטרליה כל 10 דקות עובר אוטובוס ליד הפרברים :)
&nbsp
 

ANZ1

New member
מתקשה בלקרוא עברית ?

כל השרשור היה למה מחירי רכבים ודלק צריכים להיות זולים באוסטרליה.
וכמו רוב הדברים בישראל, גם התחבורה על הפנים.
 

Caput femoris

New member
אה???

בדיוק פוסט אחד בשרשור הזה עסק ב״למה מחירי רכבים ודלק צריכים להיות זולים באוסטרליה״.
השאר בגורמי לוואי, בעיקר תח״צ בישראל.
 
נתונים? הוכחות עובדות?

גם אני יכול לרשום שבלוסקה התחבורה הציבורית מצוינת ובהררה היא על הפנים.
&nbsp
 

Caput femoris

New member
נאה דורש

״ברוב הערים בישראל התחץ סבירה עד טובה וזולה במיוחד״

נגיד שעל איכות עוד אפשר להתווכח.
זולה במיוחד? את זה אתה יכול להוכיח. איפה הנתונים שלך?
לצורך הדוגמא:
רכבת מחיפה לת״א (50 דק׳, 90 ק״מ): 27.5 ש״ח (9.45 דולר)
רכבת מסידני לוולונגונג (80 דק׳, 90 ק״מ): 8.30 דולר (24 ש״ח) בשעות העומס, 5.81 דולר (16.90 ש״ח) רוב היום.

בהצלחה.
 
לא מדויק מעט נסיעות משם. נסיעה 22 שקלים (קנית כרטיס הלוךושוב

רוב הנסיעות מתבצעות בתוך הערים, מחיר נסיעה בגוש דן הגרעיני, מטרופולין ירושלים, ומטרופולין חיפה 4.7 (בהנחת רב קו רגילה) סטונדט, תלמיד או קשיש ישלמו פחות.
כמה עולה נסיעה בסידני או מלבורן באוטובוס?
&nbsp
ולמעטים שנוסעים ברכבת יסעו ב632 שקלים לחודש.
מחיר נסיעה בודדת לא רלבנטי לתושב שנוסע כמעט כל יום.
 
יותר קרוב ל40 יישובים

נהריה,עכו, קריות, חיפה, עתלית, בנימינה, נתניה, בית יהושע, הרצליה, תל אביב, רמת גן, בני ברק, פתח תקווה, ראש העין, כפר סבא, חולון, בת ים, ראשון לציון, רחובות, לוד,רמלה, בית שמש, יבנה, אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות , אופקים, קריית גת, אופקים.
בשנה הבאה: רעננה, עפולה, מגדל העמק ,יוקנעם, בית שאן
&nbsp
4 יישובים שנמצאים ליד הרכבת (
 

Caput femoris

New member
הסיפור מוכר.

רכב זול מוריד את הדרישה לפתרונות חלופיים (תח״צ, מסלולי אופניים) מחד ומעלה את הדרישה לכבישים מאידך. עליה הדרגתית בהוצאות הרכב צריכה ליצור את המצב ההפוך.
בינתיים הולכות ונבנות לנו בסידני מפלצות אספלט מיותרות כמו westconnex, בעוד ששר התחבורה האינפנטיל מגדיר את עצמו כ the biggest bike-lane sceptic in the government, סוגר מסלולים (מה שעולה בחיי אדם) ומטיל קנסות עתק על רוכבים רק כדי להוריד עוד קצת את הדרישה.


אני מתרכז בסידני כי זה מה שאני מכיר אבל אני בספק שהמצב בשאר אוסטרליה משמעותית יותר טוב.
לפני שאנחנו מדברים על איכות וזמינות, בוא נתחיל מהעובדה הפשוטה שהתחבורה הציבורית פשוט יקרה מדי. המחיר גם יוצר בעיות משנה, כמו למשל העובדה שאם אתה עובד בעיר לא שווה לך לגור בפרברים זולים יותר כי את מה שאתה חוסך על שכר דירה אתה מוציא על נסיעות (ובדרך כלל ההפסד עולה על החסכון) ולכן גובר הלחץ על דיור קרוב לעיר.
אם אתה צריך תחבורה לעבודה, לא מעט פעמים עדיף או על הכבישים.
שזו כמובן הבעיה הבאה. הרבה נוהגים? כבישים צריך?
 
למעלה