תשובה לאמא של שירה היחידה - התנהגויות אכילה ומיומנות אכילה
היי! העתקיתי את שאלותייך ואענה מתחתן
האם כדאי להגיש מלפפון מקולף,לפעוט שלא אוכל אותו כשהוא עם הקליפה, או לא להתייאש- להגיש שוב ושוב בקליפתו,ולתת לפעוט 'לעשות סלקציה' של איזה חלק הוא אוכל ואיזה חלק לא, בתקווה שיום אחד יאכל גם את הקליפה?
*** אין צורך להתעקש על מיומנות (הקושי באכיל של הקליפה קשור למיומנות ויעילות האכילה) היא תגיע אם לא נתעקש. ממליצה לקלף או להשאיר פסים דקים -של קליפה.
---------------------------------------
האם כדאי לעודד פעוטות לטבול לחם בגבינה וכו',או שלמשך השנה ראשונה\שנתיים ראשונות, חשוב שיקבלו כל מזון 'בנפרד',ללא 'ערבובים'?
עד כמה השיטה של 'ניתן קודם את המאכל שהם פחות אוהבים, ורק כשישבעו קצת נוסיף לשולחן מאכלים שהם יותר אוהבים' עובדת?
***** גיוון טעמים הוא חשוב, גם כאן אם תאכלי מולה כך, היא פשוט תעשה את זה , אין צורך שזה יהפוך מטרה, אבל הרעיון הוא ליצור אכילה דומה לארוחה המשפחתית
-------------------------
האם אפשר 'לסמוך' תמיד על הפעוט,שידע 'לווסת' את צריכת החלבונים לעומת פחמימות וכו', ולא 'לעודד' אם רואים למשל, שהוא תמיד 'מחסל' כמויות של פחמימות, ובקושי נוגע בחלבונים?
*** בהחלט ניתן לסמוך, אבל השיטה ששאלת לגביה , שבאלה הבאה(הצגה סדר של דברים לפי מדרג הפוך של העדפה שלו) לא מיצרת תחושה של לסמוך, ואז שיתוך הפעולה של הילד בהתאמה. מציעה להגיש מנה מגוונת או מה שאני קוראת לו ארוחה בביס (מנה שמכילה את כל לאבות המזון יחד ) יש כאן דוגמאות
https://goo.gl/HJKUhn
-----------------------------
מה דעתך על שיטת הה 'החבאות'? (להחביא בתוך מאכל אחד,שהוא אוהב, מאכל אחר שאנו מעונינים שיצרוך בגלל יתרונות בריאותיים שלו).
** אם תתיחסי לזה "כמתכון" לא תרגישי שאת מחביאה. אם הוא אוכל ואוהב, אין עם זה בעיה
-----------------
האם כדאי להקפיד לא להציע מים מיד בתחילת הארוחה, מחשש שהתינוק 'יתמלא' במים, או שאין סיבה לחשוש מזה, ואולי אפילו להיפך- מומלץ לתת מים מיד עם המזון?
** ממליצה להפרידמים מאוכל, אלא אם התינוק/פעוט מסמן ורוצה
בתאבון !
מוזמנת לשדכניה והמתכוניה!
www.matkonia.co.il
www.mom2meet.com