גמרא לפורים (ח.ח.ח.)פור"ש
מתני' ר' עבדאללה אומר ארבעה שהידים הם שהיד הורג ונהרג שהיד הורג ואינו נהרג שהיד אינו הורג ונהרג שהיד אינו הורג ואינו נהרג גדול שבכולם הורג ונהרג פחות שבכולם שאינו הורג ואינו נהרג: גמ' תני תנא קמי דר' חסן איזהו שהיד ההורג ונהרג הווי אומר זהו כגון יחיא עייש וכיוצא בו א"ל פוק תני לעזה יחיא עייש אינה משנה דחסולי הוא דאתחסיל ואנן הורג ונהרג בשעת מעשה בעינן אמר ר' מחמוד מרגלא בפומיה דר' סלים משמת עייש רבו פלאפונים הוי בה ר' יאסר רבו פלאפונים ס"ד אלא אימא הכי משמת עייש רבו מטעני פלאפונים ואזיל ר' סלים לטעמיה דדריש מידה כנגד מידה: שהיד הורג ואינו נהרג : נפק ר' עזמי דרש כל שהיד שהרג ולא נהרג יצא גדול מתיב אבו הונוד גדול שבכולם הורג ונהרג אמר ר' הישאם ל"ק מתניתין בחמאס ור' עזמי בתנזים ואיבעית אימא גדול שבכולם הורג ונהרג למעוטי שהיד שלא נהרג ונתפס בידי הציונים ור' עזמי בנמלט לעיר מקלט איירי דתנו רבנן (א) ששה ערי מקלט הן עזה ג'נין טולכרם יריחו שכם וחברון אחרים אומרים אף אום אל פאחם מאן אחרים אמר ר' ג'יבריל ר' איסמעיל היא דתניא ר' איסמעיל אומר הרי אני כבן שלושים שנה ולא זכיתי שתשווה אום אל פאחם לשכם עד אנתיפאדת אל אקצה איבעיא להו ר' עזמי בנמלט לעיר מקלט ונתפס בידי השב"כ הפלסטיני נמי קאמר או דילמא בנמלט גרידא אבל בנתפס לא קמיירי פליגי בה ר' חוסיין ור' טורען חד אמר בנמלט דווקא וחד אמר אף בנתפס תסתיים דר' טורען הוא דאמר אף בנתפס דזימנא חדא איקלע ר' טורען לכלא רמאללה ויתיב ודרש קמי דכולי אסירי אשריכם שנתפסתם על דברי קוראן וממילא בעוד יומיים ניפגש על כוס קפה בבית שלי אחרי שתצאו בדלת המסתובבת תסתיים: שהיד שאינו הורג ונהרג : בעא מיניה ר' ג'מאל מאבו חומוס שהיד שלא הרג ונהרג מהו לחיי העוה"ב א"ל והלוא משנה ערוכה היא פחות שבכולם שאינו הורג ואינו נהרג מכלל דשנהרג ולא הרג אית ליה עוה"ב דאי לאו הכי מאי מעליותיה א"ל ההיא אינה ראיה דילמא לעניין פיצויים קתני: שאינו הורג ואינו נהרג : וכי מאחר דלא הרג ולא נהרג מאי שהידותא איכא הכא אמר ר' נידאל כאן דרש אבו קישאק גדולה מחשבת ג'יהאד שמצטרפת למעשה ורמינהו היה ר' (ב) עוואד אומר כל שלא הרג ולא נהרג רתוי לו שלא בא לעולם כלל אמר ר' מוחמד דחלאן בפוצע שנינו וכן אמר ר' סמיר בפוצע שנינו: ההוא גברא דאתא לקמיה דאבו עמאר בעא מיניה אימתי קאתי הסלאם א"ל לכשישחו היהוד בים כדכתיב ושמתי את זרעך בחול הים א"ל עד מתי אתה מעוות עלינו את הכתובים שקל ספסירא וקטליה:
מתני' ר' עבדאללה אומר ארבעה שהידים הם שהיד הורג ונהרג שהיד הורג ואינו נהרג שהיד אינו הורג ונהרג שהיד אינו הורג ואינו נהרג גדול שבכולם הורג ונהרג פחות שבכולם שאינו הורג ואינו נהרג: גמ' תני תנא קמי דר' חסן איזהו שהיד ההורג ונהרג הווי אומר זהו כגון יחיא עייש וכיוצא בו א"ל פוק תני לעזה יחיא עייש אינה משנה דחסולי הוא דאתחסיל ואנן הורג ונהרג בשעת מעשה בעינן אמר ר' מחמוד מרגלא בפומיה דר' סלים משמת עייש רבו פלאפונים הוי בה ר' יאסר רבו פלאפונים ס"ד אלא אימא הכי משמת עייש רבו מטעני פלאפונים ואזיל ר' סלים לטעמיה דדריש מידה כנגד מידה: שהיד הורג ואינו נהרג : נפק ר' עזמי דרש כל שהיד שהרג ולא נהרג יצא גדול מתיב אבו הונוד גדול שבכולם הורג ונהרג אמר ר' הישאם ל"ק מתניתין בחמאס ור' עזמי בתנזים ואיבעית אימא גדול שבכולם הורג ונהרג למעוטי שהיד שלא נהרג ונתפס בידי הציונים ור' עזמי בנמלט לעיר מקלט איירי דתנו רבנן (א) ששה ערי מקלט הן עזה ג'נין טולכרם יריחו שכם וחברון אחרים אומרים אף אום אל פאחם מאן אחרים אמר ר' ג'יבריל ר' איסמעיל היא דתניא ר' איסמעיל אומר הרי אני כבן שלושים שנה ולא זכיתי שתשווה אום אל פאחם לשכם עד אנתיפאדת אל אקצה איבעיא להו ר' עזמי בנמלט לעיר מקלט ונתפס בידי השב"כ הפלסטיני נמי קאמר או דילמא בנמלט גרידא אבל בנתפס לא קמיירי פליגי בה ר' חוסיין ור' טורען חד אמר בנמלט דווקא וחד אמר אף בנתפס תסתיים דר' טורען הוא דאמר אף בנתפס דזימנא חדא איקלע ר' טורען לכלא רמאללה ויתיב ודרש קמי דכולי אסירי אשריכם שנתפסתם על דברי קוראן וממילא בעוד יומיים ניפגש על כוס קפה בבית שלי אחרי שתצאו בדלת המסתובבת תסתיים: שהיד שאינו הורג ונהרג : בעא מיניה ר' ג'מאל מאבו חומוס שהיד שלא הרג ונהרג מהו לחיי העוה"ב א"ל והלוא משנה ערוכה היא פחות שבכולם שאינו הורג ואינו נהרג מכלל דשנהרג ולא הרג אית ליה עוה"ב דאי לאו הכי מאי מעליותיה א"ל ההיא אינה ראיה דילמא לעניין פיצויים קתני: שאינו הורג ואינו נהרג : וכי מאחר דלא הרג ולא נהרג מאי שהידותא איכא הכא אמר ר' נידאל כאן דרש אבו קישאק גדולה מחשבת ג'יהאד שמצטרפת למעשה ורמינהו היה ר' (ב) עוואד אומר כל שלא הרג ולא נהרג רתוי לו שלא בא לעולם כלל אמר ר' מוחמד דחלאן בפוצע שנינו וכן אמר ר' סמיר בפוצע שנינו: ההוא גברא דאתא לקמיה דאבו עמאר בעא מיניה אימתי קאתי הסלאם א"ל לכשישחו היהוד בים כדכתיב ושמתי את זרעך בחול הים א"ל עד מתי אתה מעוות עלינו את הכתובים שקל ספסירא וקטליה: