בחינה חודרת בחטיבה

בחינה חודרת בחטיבה

אשמח לעזרה למי שיודע מה עושים על מנת לערעור על שלב ב' בגיל החטיבה. הסיפור הוא כזה - בתי עברה את שלב א' ובשלב ב' קיבלנו מכתב שלא עברה את הבחינה . בהחלה חשבתי לערער אך כיוון שבבית הספר קידמו אותה לפי היכולת שלה ולא לפי גילה לא היה לי צורך בכך ובנוסף הלכה לטכנודע יום בשבוע לתכנית מצוינות. הבעיה היא כזאת כיום היא בת 12 לומדת בכיתה ח' ורוצה להתחיל ללמוד באוניברסיטת ת"א בתכנית לנוער. הבעיה שמקבלים לשם רק כאלה שהכירו בהם כמחוננים. במכון סאלד נאמר לי שהם לא בודקים מחוננות בחטיבה. משהו יודע מה ניתן לעשות ? צריך לזכור שהיא בת 12 ולמעשה בגיל של כיתה ו' למעשה. בבקשה עזרה למי שיודע ומבין בתחום.... תודה
 

נטלי22

New member
מי שאחראי על בחינות למחוננים בכיתות האלה

הוא מכון קרני http://www.karni.co.il/ ככל הידוע לי הבחינות נערכות במסגרת בית הספר שבו נמצאת כיתת המחוננים האזורית. אנא פני למכון קרני או לבי"ס הרלוונטי אליכם כדי לקבל פרטים נוספים, ושיהיה לכם המון בהצלחה.
 
מוסיפה :

אכן המבחנים מכיתה ה' ומעלה נערכים על ידי מכון קרני. אני יודעת שהמבחנים מתחילים ממש בקרוב, כדאי להזדרז ולפנות אליהם במקביל לפניה לבית הספר בו הבת שלך לומדת. המבחן של מכון קרני הוא יותר הוגן מהמבחן שנערך על ידי מכון סאלד מכיוון שנקודת ההשוואה היא ארצית ולא אזורית, אז אם גרה באזור סוציואקונומי גבוה , הסיכוי לעבור יותר גבוה. בנוסף, אין פרק של ידע כללי. פרק קשה, מכשיל ומפלה ! הספר "שיפור תהליכי חשיבה" של קידום מצוין אם כי קשה מאוד להשיג אותו. כדאי לנסות בחנויות יד שנייה או באינטרנט. האם היא קפצה כיתה ? או שהיא לומדת בתכנית בית ספרית ע"פ רמתה ? אם היא קפצה כיתה הציון שלה ישווה לשכבת הכיתה בה היא לומדת, אבל (!) אם מבחינת משרד החינוך היא לומדת בכיתה ו' או ז' ולומדת בתכנית בית ספרית עם כיתות גבוהות יותר היא תשווה לשכבת הגיל שלה. בהצלחה !
 

bhs

New member
במקביל כדאי לבדוק - ללמוד בבר אילן -

או באוניברסיטה הפתוחה. בבר אילן אין דרישה של מחוננות, הבת שלי לומדת שם לתואר בפיזיקה וסוציולוגיה שנה שנייה והיא "רשומה" בכיתה יב .
 
אני יודעת

אבל רחוק לי בר אילן מאיפה שאנו גרים בשרון, בכל זאת הילדה בת 12 ואוניברסית ת"א זה קרוב לאבא שלה. גם האוניברסיטה הפתוחה בדקתי ואכן מתאים אך מאד יקר . בכל מקרה אני צריכה את הערעור גם על מנת לאפשר לה לעשות בגרויות לפני הזמן לא? אולי אני טועה אשמח לדעת עניין זה ממי שיודע . האם אפשרי להתחיל בגרויות בגיל 14 כשאתה לא מוגדר כמחונן?
 

bhs

New member
מי שלומד בכיתת מופת מסיים בגרויות קודם

והרוב לא מחוננים, כיתת מופת בשיתוף עם בר אילן מציעה מסלול מהיר יותר מכיתה ז'. יש גם מסלול של בר - אילן אחר הצהריים שמביא למבחן בגרות במתמטיקה בי' - שוב אין קשר למחוננים. איפה אבא שלה נמצא? - אולי כדאי בכל זאת לסוע משם לבר אילן. אני מאוד ממליצה על כיתות מופת. באוניברסיטה תא ניתן לעבור קורסים בודדים ולא להשלים תואר - בבר אילן ניתן גם להשלים תואר.
 
מסלול בר אילן

יש מסלול מיוחד של תגבור במתמטיקה שנעשה בשיתוף עם אונברסיטת בר אילן ויש כמה ערים בשרון שבהן הוא מתקיים בעיר ואין צורך לנסוע לאוניברסיטה. הילדים לומדים מתמטיקה מוגברת בכיתות ז-ט ובי' עושים בגרות 5 יח'. הבחינות נערכות מתישהו בכתה ו' בלי קשר למחוננים - הן פתוחות לכולם.
 
באמת תודה על כל הידע

הבת שלי כרגע לומדת בבית ספר דמוקרטי מאז כיתה ג' כיוון שבכיתה א וב' לא ממש התייחסו ליכולותיה והפכו אותה לעוזרת מורה . כיום היא אמנם לומדת בכיתה ז' אך אנגלית ומתמטיקה לומדת בכיתה ח'. רוצה להמשיך ולהיות בדמוקרטי אך בהחלט לא פוסלת שנה הבאה לעבור למופת. תודה על כל הידע ובהחלט אבדוק את כל האפשריות.
 

bhs

New member
זה מסלול לימודי אחר הצהריים

לעומת כיתת מופת שגם בשילוב בר אילן ומסיימים בגרויות נוספות בי' (לא רק מתמטיקה) ומאפשר אף לימוד מסודר לתואר
 
זימון למבחן במכון קרני

קיבלנו זימון למבחן של כתה ו' במכון קרני ונאמר לי שהוא שונה משלב ב' של היסודי לא מבחינת רמה זה ברור אלא מבחינת תוכן המבחן . מישהו יודע ממה מורכב המבחן ???
 
למעלה