בעיה ברמקולים

argamon

Member
שלום לכם: קצת קשה להסביר את השאלה הבאה אבל אנסה.
> יש לי רמקולים במחשב הביתי איכותיים בני כשנתיים
> בזמן האחרון יש תופעה שאם אני שומע שירים ביוטיוב ואני מכוון את המקולים עם הכפתור לעוצמה חזקה, אז יש מי מצבים מדי פעם כאילו המוסיקה נתקעת. מצבים כאלו קרו לדוגמא ברדיו טרנזיסטור פשוט של פעם כאשר הצטבר אבק בכפתור והיה צריך לסובב את הכפתור לווליום חזק וחלש עד שהאבק השתחרר קצת.
> ברמקולים של המחשב זה לא ממש עוזר ורק במצב השמעת עוצמה חלשה יחסית אין את התופעה
> מה לדעתכם יכולה להיות הסיבה?
 

blzvi

Active member
בכל טמבוריה יש תרסיס ניקוי מגעים.
פתוח פרק את הכפתור ורסס היטב על הפוטנציומטר
 

frankthe2

Active member
1. אתה יכול לרסס ספרי מגעים על פונציומטר שעות - זה לא יעזור כי זה רכיב סגור שהריסוס לא אמור להגיע אליו.
2. אם הרכיב הזה פתוח והריסוס נכנס - זרוק את הפוטנציומטר - הוא תקול.
3. בלי לשמוע מה התקלה - קשה לי לחוות דיעה. המוסיקה נתקעת זה כנראה לא התיאור המדוייק כי צבי ענה לך על מצב שבו המגעים אינם תקינים. במצב כזה עבור לסעיף 2...
 

argamon

Member
תודה frankthe2 וכך:
> שכחתי לשאול גם את blzvi ואשאל אותך מה זה פונציומטר?
> אנסה להסביר את הבעיה יותר במדוייק:
** כאמור הרמקולים שלי בני כשנתיים ועבדו מצוין.
** לדוגמא אני שומע שיר ביוטיוב כשאני מכוון את כפתור הווליום לבינוני או נמוך מבינוני ואז הכל בסדר והצלילים איכותיים.
** יש שירים שאני אוהב לשמוע בעוצמה מקסימלית. השיר פועל ונשמע כאילו הכל תקין ואחר כך ,בלי שאגע בכלום, מדי פעם פתאום הצליל מקבל הפרעה כאילו כביכול אני משחק עם החוט של הרמקול בניתוק וחיבור וזה קורה כל פעם מספר שניות. וכאמור אני לא נוגע בכלום ואגב אני לא נוגע אף פעם בחוטים של הרמקול ואגב בדקתי עכשיו ואני לא מזהה משהו רופף.
** הדוגמא הכי טובה שהצלחתי למצוא היא שבמקרה ואתה מכיר רדיו טרנזיסטור של פעם אז בשלב כלשהו לאט לאט הרדיו צבר אבק ואז בהגברת הווליום או החלשה, היו הפרעות רעשים שלפעמים ספריי מגע על כפתור הווליום עזר ולפעמים היה צורך לפתוח את הרדיו ולרסס כדי שהרעשים ייפסקו.
** לגבי הרמקולים של המחשב , אין לי מושג איך פותחים אותו
** התשובות שלך ושל blzvi עוררו בי רעיון קטן: אני אף פעם לא מכבה את פעילות הרמקולים ועכשיו ניסיתי מספר פעמים לכבות ולהפעיל את הרמקולים ובכיבוי היה כל פעם רעש דמוי הפרעת אבק אבל בהפעלה לא היה רעש. אני אבדוק אם זה אולי עזר.
** אני גר במושב בו יש פעילות רבה של כלים חקלאיים ומכוניות חולפות ויש הרבה אבק באוויר. אולי זה תורם לבעייה למרות שאני מקפיד לנקות במכחול יבש כל יום את המחשב מבחוץ ואת הרמקולים בלי פירוק.
 

HelpSupport

Active member
אין צורך להשתמש בכפתור ה- Volume ברמקולים. שים את הווליום ברמקולים על כמעט מקסימום וכדי להנמיך או להגביר את הקול השתמש או בכפתורי ההגברה או ההחלשה בלוח המקשים במידה ויש לך מקלדת מולטימדיה ולא השתמש באפשריות הווליום של המערכת ->
 

argamon

Member
אין צורך להשתמש בכפתור ה- Volume ברמקולים. שים את הווליום ברמקולים על כמעט מקסימום וכדי להנמיך או להגביר את הקול השתמש או בכפתורי ההגברה או ההחלשה בלוח המקשים במידה ויש לך מקלדת מולטימדיה ולא השתמש באפשריות הווליום של המערכת ->
תודה HelpSupport
> מה שעשיתי הוא כיביתי והפעלתי את הרמקולים לפחות 10 פעמים ובפעולה היה רעש די ניכר ברמקולים ומאז ניראה לי שהפרעת הרעש נפסקה.
> אני מקווה שזה לא רק צירוף מקרים
> ובקשר להערתך "אין צורך להשתמש בכפתור ה- Volume ברמקולים. שים את הווליום ברמקולים על כמעט מקסימום ,,,,,,,"
לא היה מדובר בהפרעות רעשים בהגברה והחלשה באמצעות כפתור הווליום אלא שגם אם הפעלתי לדוגמא שיר בעוצמה חזקה ולא נגעתי יותר בכפתורי הווליום, בכל זאת כל פעם הופיעו הרעשים הטורדניים כאילו אני משחק בכפתור הווליום.
> אני סתם מנחש שכפתור הכיבוי שלא נגעתי בו מעולם מאז הרמקולים אצלי כשנתיים התמלאו באבק והכיבויים והפעלה שעשיתי לרמקולים פזרו קצת את האבק.
 

blzvi

Active member
מתודית לא ניתן לפתור את הבעיה.
קנה ספריי ניקוי מגעים בטמבוריה.
הפוצנציומטר (נגד משתנה) זה אותו התקן אלקטרוני שהכפתור מסובב אותו .
אני מניח שתצטרך לפרק את הרמקול
 
למעלה