טשטוש לחתולים

sharond1

New member
טשטוש לחתולים

הי לחתולה שלי יש פצע מוזר חדש ליד הפה והיא לפעמים נראית כאילו יש לה שיער בפה או משהו מישהו אמר לי שזה נשמע כמו הרפס של חתולים היא מאוד פוחדת לצאת חשבתי לתת לה כדור אייס לטשטוש כדי לקחת אותה לווטרינר וגם כדי שיחסן אותה בהזמנות זו אבל ווטרינרית אחת מאוד מתנגדת לכדור הזה ואומרת שהוא עלול להיות קטלני מישהו מכיר את הכדור הזה או בכלל כדאי לטשטש אותה?
 
בעיה מוכרת מאוד

חתול שחושש מזרים זו בעיה מוכרת מאוד.. אולי אפשר בנתים להתיעץ עם וטרינר שמטפל ברפואה אלטרנטיבית ויוכל לתת לה אוכל או תרופות טבעיות מחזקות. לדעתי זה כמו אצל בני האדם - רק אדם שנחלש חוטף פטריות או שאר צרות - מה שצריך זה לחזק את החתולה עם אוכל בריא וחימום בבית - דרך אגב ת כמה היא? כי גורים זקוקים לחום ! רפואה שלמה
 

sharond1

New member
כמעט 3 שנים

הרפס זה פטריה? עם יש רפואה טבעית לטפל בבעיה הזו אני אשמח. את יכולה להמליץ לי על וטרינר שיוכל לטפל בה? לא מזמן הכנסנו חתול חדש הביתה והיא פוחדת ממנו יכול להיות שזה מה שגרם לפצע להתפתח פתאום?
 
אולי בטאג ליין יש קישור

בזמנו עשינו כאן שרשור בנושא רפואה אלטרנטיבית, אולי השרשור בטאג לין עם שמות המרפאות
 

לימור י

New member
אם זה באמת הרפס מה שאת לא יודעת

בוודאות עד שתראו ווטרינר אז זה ויראלי (לפחות אצל בני אדם) ולדעתי מחייב טיפול ווטרינרי. גם אני מצטרפת להודעתו של חתולהוליק לא לטשטש חתול על דעת עצמך ! זה פשוט מסוכן. מה שאת יכולה לעשות זה או להכניס אותו למנשא בין עם הוא רוצה או לא (את צריכה לראות מה אני עושה בשביל להכניס את פגי למנשא) או לחלופין לחפש וטרינר שעושה ביקורי בית. גם לגבי הרפואה הטבעית לא היתי ממליצה לעשות זאת על דעת עצמך ולפני שאת יודעת בודאות מה יש לחתול. אם את מעדיפה את הרפואה האלטרנטיבית אז יש וטרינרים שהתמחו בשיטת טיפול זו לבעלי חיים. קחי בחשבון שרק בגלל שזה לא במרשם וזה טוב לבני אדם זה לא אומר שאת לא יכולה לעשות לחתול נזק.
 

sharond1

New member
רגיעה

נכון לאתמול עושה רושם שהחתולה (פומיקי) נרגעה קצת וחזרה להסתובב ולהתרוצץ בכל מקום אפשרי בבית ונראה גם כי הפצע קטן יכול להיות שזו באמת תופעה של לחץ בעיקר מאחר והיא קצת פוחדת מהחתול החדש.
 
לא כדאי.

עדיף להכניס את החתולה למנשא גם אם זה קצת יפחיד אותה מאשר לטשטש אותה בבית, בלי ידע, בלי וטרינר ובלי ציוד רפואי. החתולה עלולה להכנס לכל מיני מצבים לא רצויים שעלולים מאוד לסכן את חייה. אם קשה להכניס אותה למנשא אז יש שיטות לתפוס אותה בבית ולא צריך טשטוש בשביל זה. אפילו לחתולי רחוב פרועים אנחנו לא משתמשים בחומרי טשטוש כדי לתפוס אותם... אז בשביל חתולת בית זו הגזמה פרועה לדעתי. בנוגע ל"מה זה יכול להיות" - זה יכול להיות הרבה מאוד דברים, קליצי, הרפס, פצע שהזדהם ונראה כמו כיב, סימן למחלות אחרות וכו'. צריך להביא את החתולה לוטרינר. (ולא, הרפס זו לא פטריה)
 

רן 007

New member
טשטוש לחתול

שלום
מאוד מסוכן לטשטש חתול מבלי שום ידע מוקדם כלומר וטרינר. ACP הולך לפי משקלים ויכול להפיל לחץ דם או לגרום לדום לב ונשימה בשימושלא נכון וביתי . לפי דעתי רפואה אלטרנטיבית לבעלי חיים זה כוסות רוח למת , ועדיף לקחת אותו לרופא וטרינר אמיתי שיבדוק את החתול, במידה והחתול לא יתן לבדוק אותו אפשר לטשטש אותו בקליניקה בצורה מבוקרת ומפוקחת ואז לבדוק אותו. יש הרבה אנשים שמשום מה נוטים לכיוון של הרפואה האלטרנטיבית נדמה לי שיש וטרינרים שמתמחים ברפואה אלטרנטיבית והומאופטית לחיות דרך הפורום קשה לענות האם מדובר בפטריה או בהרפס ולכן יש לגשת לוטרינר שיבדוק באיזו בעיה מדובר ויטפל בהתאם . טיפול ביתי ועצמי יכול מאוד להזיק מכיוון שיש מגוון של תרופות ומחלות ולא כולן מתאימות לכל אחד , לכן אם אפשר את הטיפול הרפואי להשאיר לוטרינר במידה והחתול לא מוכן להכנס לכלוב מנשא יכול אפשר להזמין ביקור בית של וטרינר , ובמידת הצורך הוטרינר יוכל לטשטש את החתול ולבדוק. הרבה בריאות רן
 

kaya11

New member
צודק בכל חוץ מדבר אחד

רפואה אלטרנטיבית יכולה לעזור מאד לחיות כשהמטפל מתמחה בטיפול בחיות... הוטרנירית שלי למדה גם הומאופטיה לחיות. כשאגוזי נפל, כדי לעזור לו לצאת מההלם הוא קיבל טיפות הומאופטיות שעזרו לו להרגע וממש ראיתי את ההשפעה שלהן עליו. עכשיו הוא מקבל טיפות שיעזרו לעצמות שלו להתאחות... כמו שהאוכל המיוחד עוזר לדלקות בדרכי השתן וחסימות מעיים וכמו שאוכל לא מתאים יכול להזיק כך גם טיפול הומאופטי ואלטרנטיבי בכלל, יכול להועיל או להזיק במקרה של שימוש לא נכון... כל טיפול חייב להיות בפיקוח וטרינר אולי חוץ מרייקי
 
הרדמת חתול-לפני וטרינר

היה לי קייס רע עם החתול שלי בעבר ,משהו פסיכוטי ורע שממש הייתי זקוקה ללוכד על מנת להעביר את החתול לוטרינר ,כי הוא תקף ממש בצורה אלימה (ולא אפרט ,נקווה שלא יחזור העניין) בקיצור הלוכד הגיע עם ציוד וראה שהחתול במצב שאי אפשר להרגיעו ,הוא ירה בו חץ הרדמה ונתן לו איזו זריקה (בשביל פעולת הלב) ואחר כך הוא הועבר לבדיקה רפואית מקפת ,אותו לוכד טען שהיות והחתול גם ככה היסטרי בהוצאתו מהבית ולהכניסו למינשא זו סכנת נפשות ,עדיף לחסוף לו את הסטרס ולהרדימו כבר בבית כי בין כה אצל הוטרינר אי אפשר לבדוק אותו ללא טישטוש רציני (הרדמה לדעתי) -מה דעתכם? האם עדיף ככה ,מאשר לעבור מסכת ייסורים ,שבכל מקרה החתול תמיד מטושטש בסופו של דבר אצל הוטרינר?
 

cwen

New member
אבל אפשר להזמין את הוטרינר הביתה

בפורום של נענע ממליצים על ד"ר דניאל יוסיפוב שעושה ביקורי בית באופן קבוע.
 
אין סיכוי שיתן למישהו להתקרב

גם בטרטוריה הביתית ,החתול הזה חש לחץ והופך לנמר מפחיד שאפילו אני תופסת מרחק ביטחון,חוץ מזה אם כבר צריך וטרינר ואני לא מדברת על חיסונים בדרך כלל צריך גם צילומים ובדיקות צואה/דם (מעבדה) ובזה וטרינר לא יכול לעזור בבית לצערי.
 

קרני4

New member
ההרדמה ע"י לוכד ולא וטרינר-מפחידה

לי יש חתולים שלא נותנים לוטרינר לטפל אפילו בבית. בינתיים, כשהיה חשש בריאותי, הוטרינר ביקש ללכוד את החתול, ולהביא אותו למרפאה. ההרדמה בזמן הלכידה מאוד מפחידה. איך לוכד, שאינו וטרינר, יכול להרדים ולטשטש חתול מבחינת כמות החומרים? זריקה לטיפול בלב ע"י לוכד? זה מפחיד. אני חושבת שיש לוכד ידוע שמוכר לחתולאים במרכז. אם צריך לקחת חתול לוטרינר אין אפשרות אחרת. למזלי החתול שלי התאושש, ולא היה צורך בלוכד.
קרני
 

לימור י

New member
אני קצת מבולבלת ../images/Emo12.gif

אנחנו מדברים כאן על חתולי בית נכון? איך יתכן שאתם עד כדי כך לא מצליחים לשתלט על החתולים שלכם? אפילו פגי שלי שהיא חתיכת רוטווילר רציני יודעת שכשאני נחושה להכניס אותה לכלוב לא יעזור לה כלום! קודם אני מוציאה את המנשא, היא מייד בורחת למקום שאי אפשר לתפוס אותה (מתחת למיטה בד"כ) אז אני מחכה בערך שעה, ואז כשהיא בטוחה שאם אני לא באה לחפש אותה אז כנראה שהמנשא לא בשבילה היא יוצאת ואני (לאחר שמראש שמתי בגדים ארוכים ועבים) לוקחת אותה על הידיים. כשאנחנו נכנסות לחדר בו עומד הכלוב אני סוגרת את הדלת שלא תוכל לברוח. בשלב זה היא כבר הבינה ומתחילה להשתולל, המנשא צריך לעמוד על הצד כך שהדלת היא למעלה ולא מקדימה, ואז אין ברירה אלא להצניח אותה פנימה ופשוט לסגור מהר את דלת המנשא. אצלי זה עובד ב 99 אחוז, לפעמים היא מצליחה להשתחרר, בדיוק בשביל זה סגרתי את הדלת קודם כך שלא תוכל לברוח, ואז זה קצת יותר מסובך לתפוס אותה שוב אבל זה לא בלתי אפשרי. אין שום צורך בלוכד ואין שום צורך בהרדמה, כל מה שצריך זה וואליום אחד או שניים אבל זה בשבילי לא בשבילה
.
 
מצאתי פתרון לבעיית המינשא../images/Emo8.gif

היה לי מנשא פלסטי כזה ואיך שהחתול היה רואה אותו -התחילה מלחמת חורמה ניסיתי גם להלוות כלוב (סקוואץ) והוטרינר והתגובה היתה עוד יותר זועמת אפילו שניסיתי לשטוף את הכלוב כדי שלא יהיו לו ריחות עויננים של חתולים אחרים -החתול הגיב באטרף שחבל על הזמן... יופ אחד טיילתי בתל אביב וראיתי מינשא יפה ומגניב העשוי מקש -כמו איגלו/סלסלה עם שער/רשת סגירה מקדימה ,ריפדתי את זה והכנסתי מיני צעצועים החביבים על החתול ,לפעמים אפילו הוא נכנס ביוזמתו לנוח שם...הוא לא מקשר אותו לפחד ולכן היום קל לי יותר "לעבוד" עליו ולהכניסו למינשא מבלי שתהיה מלחמת עולם.
 

קרני4

New member
../images/Emo10.gifלי יש בעיה שאיני יודעת לפתור

אולי עשיתי שגיאה, אבל "לא הכרחתי" אחד מהחתולים שאלטף אותו. פחדתי שמישהו יתפוס אותו ויתעלל בו. יש אנשים כאלה. החתול הגיע קצת בוגר, והוא אוהב אותי והכל, אבל לא מתלטף. חשבתי שהליטוף הוא "בשבילי", סוג של כיף, ואני מוכנה לותר, ולדאוג לחתול, גם אם לא יתלטף. אני כעת לא יודעת איך "לקנות את אמונו" לגבי ליטוף. הוא יושב לידי, מרים זנב והכל, אבל.. אם אתקרב כדי לקחת אותו, יצרח ויברח. הוא היה פעם חולה, והוטרינר תפס אותו בקושי. מדובר בוטרינר ש"יודע" לתפוס חתולים! אני באמת לא יודעת מה יקרה אם יחלה.
קרני
 

קרני4

New member
כמובן, שלפי ההגדרות המקובלות, החתול

אינו ביתי, אלא "חצי ביתי", אבל אני חושבת עליו כחתול "שלי". מהחתולים שגם בבית, והרבה בחצר. אני דואגת לו בדיוק כמו לחתול המבוית שלי.
קרני
 

sharond1

New member
../images/Emo13.gifיותר בשבילנו

את צודקת עיקר הבעיה שלנו בלטפל בהם זה הפחד שלנו שיכאב להם לוקח לנו שבועיים הכנה נפשית בשביל לשים להם חומר נגד פרעושים
 
הלוכד מתפרנס מזה.

ועל כן מה תרצו שיאמר? שאף פעם לא צריך להשתמש בחצי הרדמה? ברור שיאמר שעדיף חיצי הרדמה, כך הוא מממן את ילדיו... אגב, כדי להשתמש בחיצי הרדמה צריך אישור מיוחד והסמכה מיוחדת מטעם המדינה. בכל אופן - הרדמה ע"י ירי חץ היא מסוכנת לעין שעור וגם יותר מסוכנת מהרדמה בכדור. כבר היו מקרים של ירי שגרמו למוות, גם בגלל אופי חומרי ההרדמה וגם בגלל שהיורה פשוט פספס, החתול הוא מטרה נעה וכל מי שהתנסה בירי המטרות נעות בצבא (בין אם היו אלו מחבלים ובין אם מטווח משוכלל) יודע כמה קל לפגוע במקום לא מתוכנן. עדיף שאנחנו ניפצע בעת העברת החתול מאשר שנסכן את החתול במוות מיותר, בדרכו לוטרינר.
 
זה היה הכרחי-להרדימו

גם הוטרינרית שהייתה און ליין בטלפון עם הלוכד ,המליצה להרדים כי החתול ממש פגע באופן רציני באחד מבני הבית -שאחר כך הזדקק לטיפול רפואי ותפרים זה לא היה מקרה של "נוחות" אלא סכנת נפשות אמיתית (גם לחתול)-העניינים יצאו איכשהו משליטה ,מצב חד פעמי ועגום אני מקווה -אני לא בדיעה שיש להרדים לפני וטרינר ,אבל יש מצבים יוצאי דופן ,מבחינתי אם יש סיכוי להתעמת עם החתול וגם לחטוף קצת לפני לא נורא -אבל היה מדובר במקרה שונה ורע במיוחד.
 
למעלה