טשטוש לחתולים

אני בדעה

שאין חתול שאי אפשר ללכוד בלי הרדמה מה שכן יש זה לוכד שלא מיומן דיו כדי ללכוד אותו או חסר את הציוד הנכון. את זה אני לא אומר "סתם באוויר" אלא בגלל שאני עובד כל יום עם חתולי רחוב פרועים ופראיים בכל מיני מקומות (עוד מעט אני יוצא לעוד מבצע). וזה שהוטרינרית הייתה איתו בטלפון לא אומר כלום, יש וטרינרים ששוכחים שלא הם אלו שיהיו שם כדי לתקן את הנזק שעלול להגרם... אני לא בא אליך בטענות או משהו, אני רק אומר שרק במקרים מאוד קיצוניים (ועדיין לא נתקלתי בארוע כזה, אבל אני מודע לכך שיכול להיות כזה) יש להשתמש בנשק המסוכן של חיצי הרדמה או הרדמה בכלל.
 

קרני4

New member
עמית, יש לבעלי חתול "חצי מבוית"

בעיה רצינית. למרות שהחתול כביכול "לא מבוית", חלקנו אוהבים אותו לא פחות מהחתול הביתי ה"מבוית". אני, למשל, אוהבת את החתול "הפראי" שלי בדיוק כמו את החתול ה"מבוית". אנשי העמותות, המומחים בלכידה, מוכנים ללכוד רק לצורך עיקור וסרוס. כאשר אחד החתולים שלנו חולה, או זקוק לטיפול וטרינרי, אנחנו חייבים לקרוא ללוכד פרטי. הבעיה אינה שאנחנו לא מוכנים לשלם עבור הלכידה, אלא שאין מי שמסכים ללכוד את החתול. הלוכד הפרטי מראש מודיע שיתכן וישתמש בחץ הרדמה לפי שיקוליו. ווטרינרים פוחדים מחתולים "פראיים". אחרי שקראתי מה שאתה ורן כתבתם, התחזקה ההרגשה שאסור להרדים ע"י לוכד. מה הפתרון?
קרני
 

cwen

New member
אולי כדור ווליום?

כשחבר (זה החתול הקודם שלי) התייחם, הווטרינר המליץ להרגיע אותו עם וואליום עד שיגיע התור לניתוח הסירוס. הוא אמר שזה מרגיע את רוב החתולים חוץ ממיעוט קטן שזה גורם לו להיות היפראקטיבי. מובן שחבר התגלה כאחד מאלה שהופכים להיות היפראקטיביים - אבל בסך הכל כנראה החומר לא מסוכן לחתולים. אולי אפשר לנסות להרגיע אותם עם וואליום, ואז לשים אותם במנשא - כל זה כמובן בתיאום עם הווטרינר מבחינת כמויות. נדמה לי שאנחנו נתנו בזמנו רק רבע כדור. (כן, גם כשניסינו כדור שלם זה לא עבד, אבל זה חבר, חתול מיוחד).
 

קרני4

New member
אני באמת חושבת שכדור עדיף על חץ

ה"פראי" שלי נשמע כמו חבר שלך. שלי הוא חתול ענק, יפה ושקט, אבל פראי כאשר מנסים לתפוס אותו. בצעירותו ניסה גם לתפוס יונים, עד שהבין שהם משחקות איתו.
צריך לשאול אם ואליום עוזר לטשטוש. נראה שהרעיון טוב.
קרני
 

רן 007

New member
ווליום לא מתאים וגם..

סביר להניח שהוא לא ישפיע על החתול כשזה בכדור. ווליום זה בעיקר מרפה שרירים יש אופציות יותר טובות אבל יש כדורים אחרים שטובים למטרות האלה .. אבל רק באישור וטרינר כמובן בכל מקרה עדיף להתיעץ אם וטרינר בנושא לילה טוב רן
 
ואליום באמת לא ישפיע סתם כך

מכדור, בכל אופן זו לא תהיה ההשפעה הרצויה! לא עצה מוצלחת קיבלת.
 

רן 007

New member
צודק וגם אני אוסיף../images/Emo45.gif

שהכל טוב ויפה אבל .. יום אחד החתול לא יתעורר ואז מה יקרה? יש וטרינרים שחיים בעולם דמיוני שכל מי שהם מדברים איתו הוא וטרינר ולחלק מהם נראה מאוד הגיוני לתת ללוכד חסר ידע בסיסי בוטרינריה להרדים חתול . מדובר בדבר טפשי , שלצערי קיים . אגב הרדמה זה נושא מאוד מאוד מורכב וקשה , יש התמחות בהרדמה וטרינרית וזה התמחות מאוד קשה , זה בכלל נושא מסובך. שלא נדבר על זה שיש מספר דרכי ספיגה שכל אחת מהם פועלת בשיטת הזרקה נפרדת ומה לעשות.. הלוכד לא וטרינר ואני חושב שזה מחדל ממש. לפי דעתי ועמית יתקן אותי ... שאדם שהוא לא וטרינר לא יכול ללכת ולהרדים חתולים לפי רצונו מבלי איזה ידע מסויים או תעודה . אני לפחות מקווה שיש איזה חוק נגד הדברים הללו . לילה טוב רן
 
מותר רק

ללוכד שקיבל הסמכה ממשלתית לכך, לא שזה הופך אותו למבין גדול... בגלל זה אני לא ממליץ אף פעם על לכידה בהרדמה. בדיוק עכשיו חזרתי מלכידה, תפסנו 4 נקבות (2 בהיריון) שאמרו לנו ש"אותן לא תתפסו" ושהן "קשות מאוד" ו"חייבים רובה חיצים"... מיותר לציין שתפסנו את כולן תוך חצי שעה בלי שום בעיות.
 

f e l i n e

New member
../images/Emo45.gifלדבריך על לוכדים מוסמכים ו-../images/Emo45.gif

ללכידה המוצלחת.
 

קרני4

New member
רן ועמית, ללוכד יש הסמכה, אבל

הרדמה היא התמחות לא קלה ברפואה. דווקא לחתולים, שמשקלם כל כך נמוך, ולעיתים חולים מאוד בזמן הלכידה, צריך זהירות מיוחדת.
עמית,
על עוד לכידה מוצלחת ללא הרדמה. נקווה שיהיו מי שיסכימו ללכוד חתולים ללא הרדמה, אפילו בתשלום, לא רק לעיקורים וסרוסים, אלא גם לטיפולי הצלת חיים. בינתיים רעיון התרופות הוטרינריות לטשטוש, נשמע טוב. שלא נצטרך, ושהחתולים שלנו יהיו בריאים.
קרני
 

sharond1

New member
הרדמה

לפני שלקחתי את החתולים שלי לעיקור וסירוס מאחר והם מפחדים לצאת אז הוטרינר בה והרדים אותם בבית ואז לקחנו אותם אליו וכזהם חזרו הם היו בשלבי התעוררות אבל עדיין לא לגמרי ערים כך שלא היתה להם כלל את הטראומה של היציאה. את החיסונים הוטרינר בה הביתה אבל הם קצת מרגישים כוחניים בבית אז זה לא פתרון טוב לכל החתולים.
 

קרני4

New member
טוב שהרדים אותם בבית הוטרינר שלהם

הרבה בריאות לחתולים.
קרני
 
למעלה