תעשה חשבון כמה שעות החילונים מגבילים את חייך בשנה וכמה שעות הדתיים מגבילים את חיינואסור לשמוח, אסור ללכת לבית קפה, למסעדה טובה, צפירה מחרישת אוזניים.
די לכפיה החילונית.יש להפריד את החילוניות מהמדינה.
לא חסרים ימי כפיה ופולחן חילוניים: ימי הזיכרון, עצמאות, רבין, וכו' וכו'.תעשה חשבון כמה שעות החילונים מגבילים את חייך בשנה וכמה שעות הדתיים מגבילים את חיינו
איך בכלל אתה משווה .
אני אענה בהרינגטונית גבוהה : אמרתי את דעתי, אני עומד מאחוריה ואין לי מה להוסיף.לא חסרים ימי כפיה ופולחן חילוניים: ימי הזיכרון, עצמאות, רבין, וכו' וכו'.
ראה יקירי, יש כאן שאלה עקרונית האם מדינה אמורה לכפות ערכים או לא?אני אענה בהרינגטונית גבוהה : אמרתי את דעתי, אני עומד מאחוריה ואין לי מה להוסיף.
יש גם עניין של מידתיות, האיזון הנכון הוא אתם תכפו ביום הכיפורים ואנחנו נכפה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה וביום הזיכרון לחללי צה"ל ואם לדעתכם זה לא מספיק הוגן אז תכפו גם בתשעה באב, אבל לא ייתכן שבגלל שני ימי זיכרון בשנה תרגישו חופשיים להרוס לנו את כל סופי השבוע!!!ראה יקירי, יש כאן שאלה עקרונית האם מדינה אמורה לכפות ערכים או לא?
בכל תשובה שתבחר אותו עקרון צריך לחול על כל הציבורים במדינה.
אבל השאלה (המרתקת) צריכה להישאל בהקשר הנכון. רוצה לומר, לא ניתן לדבר על מדינות העולם באופן כללי, אלא צריך להתייחס למאפיינים הייחודיים של מדינת ישראל כאשר באים לדון בשאלה הזאת.ראה יקירי, יש כאן שאלה עקרונית האם מדינה אמורה לכפות ערכים או לא?
לא צריך להיות רוב, מספיק להיות כף המאזניים. זאת גם הסיבה שרוב ממשלת ישראל היו רק עם נטייה קלה שמאלה או ימינה והמדיניות הייתה מדיניות המרכז, כי מפלגות המרכז והשמאל של הליכוד והימין של העבודה היו כף המאזניים במדיניות חוץ והחרדים היו כף המאניים במדיניות פנים. כך שלאף צד אין רוב מוחלט, כף המאזניים ששני הצדדים צריכים כדי לשלוט הוא זה שקובע.אבל השאלה (המרתקת) צריכה להישאל בהקשר הנכון. רוצה לומר, לא ניתן לדבר על מדינות העולם באופן כללי, אלא צריך להתייחס למאפיינים הייחודיים של מדינת ישראל כאשר באים לדון בשאלה הזאת.
כך למשל, העובדה שישראל היא חברה הטרוגנית מאוד. ים של מגזרים, תרבויות, תתי-מגזרים, קבוצות, תתי-קבוצות, וכך הלאה. כולם ביחד מרכיבים את הציבור הישראלי. אולם בגלל ההטרוגניות הזאת, על-מנת שחברה כזאת תוכל להתקיים וכולם יוכלו לחיות אלה עם אלה, קטגורית יש צורך בכפיה מסוימת. זה פשוט לא יילך בלי. אז פעם זה כפיה שנראית מותאמת לקבוצה אחת ופעם אחרת זאת כפיה שמותאמת דווקא לציבור אחר. אך בסופו של דבר, אלמלא המדינה* תכפה דברים מסוימים, חברה כל כך הטרוגנית פשוט לא תהיה מסוגלת לחיות יחדיו ולפעול יחדיו למימוש המדינה.
* יוזכר ש"המדינה" הוא מונח מופשט למדי, אבל מי שקיבל את החלטות הכפיה זה בית הנבחרים של הציבור הישראלי. אם נתייחס לטענה שיש כאן רק או בעיקר כפיה דתית (טענה שגויה לענ"ד שנובעת בעיקר מבורות), נצטרך לזכור במקביל שמעולם לא היה רוב דתי בבית הנבחרים. כלומר שחוקי הכפיה הדתית התקבלו בכנסת ישראל על-ידי מחוקקים חילוניים למהדרין.
זה כלום לעומת השבת שיש כל שבוע שאתם לא מאפשרים לאנשים שאין להם רכב/רישיון או חוף ים/בריכה ליד הבית להעביר בכבוד. וביום העצמאות אין שום הגבלות וחלק מהחרדים אפילו מקיימים יום לימודים במערכת החינוך שלהם ביום העצמאות. גם יום רצח רבין ז"ל הוא יום רגיל חוץ מהטקסים. אבל מה שהמדינה עושה בשביל הדתיים ביום הכיפורים שמשתקת את המדינה, אפילו באיראן וסעודיה אין שיתוק כזה באף יום בשנה, אבל עם זה אין לי בעיה, אנחנו מדינה יהודית. אבל שאתם הורסים את הבילויים ביום המנוחה היחיד שיש לחילוניים, במיוחד כשזה בא מהציונות הדתית אפשר להבין, הם גם עובדים שישה ימים בשבוע וצריכים לדחוס את הבילויים והפנאי שלהם בשישה ימים, אבל לחלק לא קטן מהחרדים יש שבעה שבתות, שישה לצרכים השוטפים ואחת לצרכים הדתיים.לא חסרים ימי כפיה ופולחן חילוניים: ימי הזיכרון, עצמאות, רבין, וכו' וכו'.
חוק שעות עבודה ומנוחה הקובע את יום המנוחה השבועי של הנהגים כמו כל המשק בשבת נחקק כחוק סוציאלי ולא דתי.זה כלום לעומת השבת שיש כל שבוע שאתם לא מאפשרים לאנשים שאין להם רכב/רישיון או חוף ים/בריכה ליד הבית להעביר בכבוד. וביום העצמאות אין שום הגבלות וחלק מהחרדים אפילו מקיימים יום לימודים במערכת החינוך שלהם ביום העצמאות. גם יום רצח רבין ז"ל הוא יום רגיל חוץ מהטקסים. אבל מה שהמדינה עושה בשביל הדתיים ביום הכיפורים שמשתקת את המדינה, אפילו באיראן וסעודיה אין שיתוק כזה באף יום בשנה, אבל עם זה אין לי בעיה, אנחנו מדינה יהודית. אבל שאתם הורסים את הבילויים ביום המנוחה היחיד שיש לחילוניים, במיוחד כשזה בא מהציונות הדתית אפשר להבין, הם גם עובדים שישה ימים בשבוע וצריכים לדחוס את הבילויים והפנאי שלהם בשישה ימים, אבל לחלק לא קטן מהחרדים יש שבעה שבתות, שישה לצרכים השוטפים ואחת לצרכים הדתיים.
החוק מאפשר לבחור את יום המנוחה השבועי מבין כמה אופציות: שישי שבת או ראשון.חוק שעות עבודה ומנוחה הקובע את יום המנוחה השבועי של הנהגים כמו כל המשק בשבת נחקק כחוק סוציאלי ולא דתי.
זה נחמד שאתה רוצה לנסוע בים בשבת אבל למה משהו אחר יצטרך לעבוד בשבילך ביום הזה במקום לבלות עם משפחות ביום המנוחה?
וכמו שאתה רוצה לנסוע לים בשבת אני רוצה ללכת לבנק ולעשות סידורים ביום העצמאות ואתה מגביל אותי.
החוק קובע את היום לפי הדת אליה משתייך האזרח.החוק מאפשר לבחור את יום המנוחה השבועי מבין כמה אופציות: שישי שבת או ראשון.
לא בדיוק,
החוק קובע את היום לפי הדת אליה משתייך האזרח.
חוק שעות עבודה ומנוחה יש בכל מדינה, וגם במדינות סקנדינביה, אבל זה לא מפריע למצוא עובדים שיעבדו ביום השבתון ויהיה להם יום מנוחה אחר או אפילו תורנויות כמו שבתות בצבא כך שבתות בעבודה.חוק שעות עבודה ומנוחה הקובע את יום המנוחה השבועי של הנהגים כמו כל המשק בשבת נחקק כחוק סוציאלי ולא דתי.
זה נחמד שאתה רוצה לנסוע בים בשבת אבל למה משהו אחר יצטרך לעבוד בשבילך ביום הזה במקום לבלות עם משפחות ביום המנוחה?
וכמו שאתה רוצה לנסוע לים בשבת אני רוצה ללכת לבנק ולעשות סידורים ביום העצמאות ואתה מגביל אותי.
זה לא אותו דבר, יום שבת הוא יום שקט יותר ונעים יותר. אתה לא יכול לגזול אותו מהאנשים העובדים.חוק שעות עבודה ומנוחה יש בכל מדינה, וגם במדינות סקנדינביה, אבל זה לא מפריע למצוא עובדים שיעבדו ביום השבתון ויהיה להם יום מנוחה אחר או אפילו תורנויות כמו שבתות בצבא כך שבתות בעבודה.
וכמו שאתה רוצה לנסוע לים בשבת אני רוצה ללכת לבנק ולעשות סידורים ביום העצמאות ואתה מגביל אותי.
אין בעיה,זה יתאפשר יחד עם פתיחת מסעדות פאבים ובתי קפה בימי הזכרון, שידורי טלויזיה רגילים ללא תוכניות אבל, מי שרוצה להתאבל - שיתאבל בביתו, שלא יכפה על כולם להתאבל.אין בעיה, זה יתאפשר יחד עם האיפשור בראש השנה, יום כיפור, סוכות, פסח שבועות ובכל שבת.
בשביל זה צריך לבטל את חוק ה 200 אחוז שכר ביום העצמאות.חוק שעות עבודה ומנוחה הקובע את יום המנוחה השבועי של הנהגים כמו כל המשק בשבת נחקק כחוק סוציאלי ולא דתי.
זה נחמד שאתה רוצה לנסוע בים בשבת אבל למה משהו אחר יצטרך לעבוד בשבילך ביום הזה במקום לבלות עם משפחות ביום המנוחה?
וכמו שאתה רוצה לנסוע לים בשבת אני רוצה ללכת לבנק ולעשות סידורים ביום העצמאות ואתה מגביל אותי.
למרות שאני מתנגד לכפייה הדתית אני טוען שיש כאן גם מידה של צביעות אצל מתנגדי הכפייהחוק שעות עבודה ומנוחה הקובע את יום המנוחה השבועי של הנהגים כמו כל המשק בשבת נחקק כחוק סוציאלי ולא דתי.
זה נחמד שאתה רוצה לנסוע בים בשבת אבל למה משהו אחר יצטרך לעבוד בשבילך ביום הזה במקום לבלות עם משפחות ביום המנוחה?
וכמו שאתה רוצה לנסוע לים בשבת אני רוצה ללכת לבנק ולעשות סידורים ביום העצמאות ואתה מגביל אותי.
לידיעתך. אין חוק שמונע נסיעה ביום כיפור או בכל יום אחר.למרות שאני מתנגד לכפייה הדתית אני טוען שיש כאן גם מידה של צביעות אצל מתנגדי הכפייה
קשה לי להחליט
טענתי כזו
נניח שמחר אבטל את הכפייה לחלוטין
אני יכול לאמר למי שרוצה לסוע בשבת כיפור וכו'
"אם מבחינתך השבת היא יום חול, הרי שזכות המעסיק לבקש ממך לעבוד בשכר רגיל ביום זה ..."
ניתן יהיה לתת חופשות לחילונים כנהוג בעולם המערבי או לא לתת אם יש לחץ בעבודה...
חוששני שכשיהיו שני מסלולי בחירה יעדיפו גם החילונים את ה"מסלול הדתי" על הכפייה שבו
שמא אז, נוכל לדרוש ממי שמצהיר שהוא "יהודי שומר מסורת" כדי לזכות ב"מסלול הדתי" להוכיח את זה
יכול להיות מעניין .
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.