אֱלֹהֵי אַבְרָהָם, אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי י

אֱלֹהֵי אַבְרָהָם, אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי י

23 בְּאוֹתוֹ יוֹם נִגְּשׁוּ אֵלָיו צְדוֹקִים, הָאוֹמְרִים שֶׁאֵין תְּחִיַּת מֵתִים, וְשָׁאֲלוּ אוֹתוֹ: 24 "רַבִּי, מֹשֶׁה אָמַר: 'אִישׁ אִם יָמוּת וּבָנִים אֵין לוֹ, יִקַּח אָחִיו אֶת אִשְׁתּוֹ וְיָקִים זֶרַע לְאָחִיו.'(דברים כה' ה') 25 וּבְכֵן הָיוּ עִמָּנוּ שִׁבְעָה אַחִים. הָרִאשׁוֹן הִתְחַתֵּן וּמֵת, וְכֵיוָן שֶׁלֹּא הָיוּ לוֹ יְלָדִים הִשְׁאִיר אֶת אִשְׁתּוֹ לְאָחִיו. 26 כָּךְ גַּם הַשֵּׁנִי וְהַשְּׁלִישִׁי עַד הַשְּׁבִיעִי, 27 וְאַחֲרֵי כֻּלָּם מֵתָה הָאִשָּׁה. 28 אִם כֵּן לְמִי מֵהַשִּׁבְעָה תִּהְיֶה לְאִשָּׁה בִּתְחִיַּת הַמֵּתִים, שֶׁהֲרֵי הָיְתָה שַׁיֶּכֶת לְכֻלָּם?" 29 הֵשִׁיב לָהֶם יֵשׁוּעַ וְאָמַר: "אַתֶּם טוֹעִים מִשּׁוּם שֶׁאֵינְכֶם יוֹדְעִים אֶת הַכְּתוּבִים, אַף לֹא אֶת גְּבוּרַת הָאֱלֹהִים: 30 בַּתְּחִיָה אֵין הָאֲנָשִׁים מִתְחַתְּנִים, אֶלָּא שֶׁהֵם כְּמַלְאֲכֵי שָׁמַיִם. 31 וַאֲשֶׁר לִתְחִיַּת הַמֵּתִים, הַאִם לֹא קְרָאתֶם מַה שֶׁנֶּאֱמַר לָכֶם מִפִּי אֱלֹהִים, 32 'אָנֹכִי אֱלֹהֵי אַבְרָהָם, אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב'?(שמות ג' ו') אֵין הוּא אֱלֹהֵי הַמֵּתִים כִּי אִם אֱלֹהֵי הַחַיִּים." 33 שָׁמְעוּ זֹאת הַהֲמוֹנִים וְהִשְׁתּוֹמְמוּ עַל תּוֹרָתוֹ. אז לפי דברי ישוע המשיח אין תחיית המתים?! או שלא הבנתי את הכתוב ? ועוד משהו, בזמנו , ישוע לא היה חי (כשהוא לבש בשר) בזמנם של אברהם, יצחק ויעקב. אז הוא יכול לומר שאלוהים הוא אלוהי החיים ולא אלוהי המתים? כי אותם האבות היו בקבר ולא היו חיים. מישהו כאן יכול לתת לי פירוש ע"ז . תודה יחזקאל בשם ישוע המשיח
 

lion 7

New member
ישוע הוא הוא האלוהים בכבודו ובעצמו

אלוהים נמצא מבראשית ,ישוע נמצא מבראשית (יוחנן א) . בעבר אלוהים לא יכול להבהיר שאותו אלוהים האחד והיחיד יש לו גם רוח וישות ומלה שמדברת ועושה ,אין באפשרות השכל שלנו להבין אודות האל , לכן בביאת ישוע העלה את הרמה הרוחנית ומי שקיבל אותו הבין את האלוהות שהוסתרה מהחכמים והתגלתה לבורים בכדי שהאל יתהלל בהם בבנו או במלתו שלבשה בשר ונהיה ביננו וראינו את תהילתו כמו בן יחיד לאלוהים . עבודה זרה היתה בעבר (כאשר הרמה הרוחנית של מתחילים) היתה לסגוד לפסלים .אחרי שעלינו מדרגה רוחנית העבודה הזרה היא כל דבר שמרחיק אותנו מישוע.
 

גידעון1

New member
למה הוא לא יכל להבהיר לנו את הנושא הזה?

ברגע שה' אמר שהוא היחידי אז מן הראוי שהוא יסביר שמדובר בקבוצת אלוהים יחידה ולא בישות יחידה.
 
תחיית המתים

לפי דברי ישוע בטח שיש תחיית המתים, איך אפשר להגיע למסקנה הפוכה? הרי הוא שב ואמר שהוא עצמו יקום לתחייה אז איך הוא לא יאמין בכך? בפסוק 30 אתה רואה שהוא אומר שבתחייה האנשים הם כמלאכי שמים. בן האלהים היה מאז ומתמיד, הוא היה שותף מלא לבריאת העולם, הוא היה עוד לפני שהשמיים והארץ נבראו. אז בטח שהוא היה בזמנם של אברהם יצחק ויעקב, לא רק שהוא היה, הוא גם נגלה אליהם בדרכים שונות. אברהם יצחק ויעקב אמנם מתו בגופם אך יקומו לתחייה, (ועם זאת הם חיים כעת במלכות האלהים). ולכן אלהים הוא אלהי החיים, והפסוקים האלה מצביעים באופן ברור למדי שישוע לא רק שהאמין בתחיית המתים, הוא היה בטוח בכך בכל נימי נפשו שהוא יקום לתחייה וכל השייכים לו יקומו בתחייה הראשונה. הרי אם אין תחיית המתים, אמונתו לשווא היא, ומעשינו הם הבל הבלים.
 
למעלה