אאוטליין להמונים!

אלודאה

New member
אאוטליין להמונים!

אאוטליין מטרתו לעזור לנו לתכנן מראש את הסיפור. לפיכך הוא צריך להכיל את הדברים הבאים:
1. מי הגיבור? מאיפה הוא בא ולאן הוא רוצה להגיע?
2. רשימת אירועים מרכזיים חיוניים שהגיבור עובר.
3. השינוי שעובר על הגיבור.
4. נקודת הסיום של הסיפור.

דוגמה:
1. איוב נולד בארץ עוץ, ורוצה לחיות את חייו בשקט.
2. אלוהים והשטן מתערבים על חייו, והורסים אותם. ניסיון לשינוי - מפגש עם חברים קרובים שמנסים לגרום לו להתכחש לאלוהים.
3. למרות הכל אמונתו באלוהים לא מתערערת (אין שינוי גדול שעובר על הגיבור).
4. חייו מוחזרים לו פלוס ריבית.

ספרו לי על הרומן הגדול הבא בספרות העברית שאותו אתם כותבים ו/או מה שרק נמצא לכם בראש.
 

ויימס

New member
זאת הבעיה,

אני לא יודעת!
כשאני מתחילה לכתוב סיפור, אני יודעת מי הגיבור, מן הסתם, ויש אירועים שאני רוצה לראות אותו עובר. אבל אני לא יודעת מה הסיום, או שהסיום שיש לי לא נראה מספק במיוחד.
חוץ מזה, האאוטליין הזה נשמע כמו אאוטליין לסיפור מסוג מאוד מסויים, the hero's journey כזה? הוא מתחיל מנק. X ומגיע לנק. Y, בדרך הוא עובר הרפתקאות?
אפשר אאוטליין אחר, או שזה היחיד?
 

אלודאה

New member
בואי נעשה את זה אחרת

יש לך סיפור בראש שאת רוצה לבדוק איך האאוטליין שלו נראה?
 

ויימס

New member
יש לי הרבה סיפורים בראש,

אבל לא אאוטליין לשום דבר.
אני מתחילה לכתוב סיפור כשיש לי גיבורים מגניבים וסצנה אחת לפחות שנראית לי מעניינת, ומקווה שמתישהו הרובוקופ הגדול שבשמיים ישלח לי רעיון לסיום מגניב ומעניין. או אפילו סיום מעפן ונדוש. בדרך כלל זה לא קורה.
 

סקיפי

New member
זה כי את לא מתפללת מספיק

אפשר להיות חברה שלך? אני מרגישה די הפוך. אני יכולה לכתוב עמודים על גבי עמודים של קשקשת אווירתית בלי להגיד כלום - אבל רעיון אין..
 
אז אולי הסנאית ואת

תעשו "סיעור מוחות" (או את מה שאסימוב וסילברברג עשו עם שקיעה ו"ילד האתמול" ועוד כמה)?
 

ויימס

New member
איך הגענו מסיעור מוחין להשתלטות עולמית?

בכל אופן, אל לנו לפלוש אל רוסיה בחורף.
 
אם היית רואה מספיק פרקים של "PINKY AND THE BRAIN"

היית יודעת שלא צריך לפלוש לרוסיה כדי להשתלט על העולם.
 
מנסה ..

1. בסיפור יש שני גיבורים. הסיפור הראשון הוא סיפורו של יוסי, נער (ובהמשך בחור) מקריית ים. חי, נושם ולוגם את הים. השאיפות שלו הן ככל הנערים בגילו. הגיבור השני הוא האח הרפואי - אדם בוגר שעובד במוסד לתשושי נפש (בית משוגעים) קשוח שנמצא על צוק הצופה על סכר שמפריד בין האוקינוס והביצות המלוחות והרעילות.
2. יוסי מתבגר, משלים את הלימודים תוך כדי פעילות חברתית בצופי-ים חיפה, משרת בצבא (בשריון) ו"משאיר" חבר או שניים בלבנון (המלחמה הראשונה). לאחר מכן לומד הנדסה אזרחית בטכניון. הוא הופך מנער למהנדס צעיר. האח הוא גם "בוגר" של המוסד בו הוא עובד, והוא מתמודד עם סיוטי לילה על בלונים צהובים, ככל הנראה "שאריות" מעברו הנשכח.
3. יוסי מבין שהים התיכון עובר מחזורים בהם הוא "פורח" (פריחה של מאגר מים הוא מצב בו מתפתחות בו אצות, והמאגר הופך רעיל), והמצב הוא לקראת משבר. האח מגלה שהוא היה עד למהפך במצב הים, ולמליארדי הרוגים באגן הים התיכון.
4. בנקודת הסיום של הסיפור מתברר הקשר בין יוסי ובין האח, מדוע לאח יש פוביה מבלונים צהובים. הוא מסיים את חייו בביצות, מול הרים שפעם היו ירוקים.
 
הי, עוצלי!

היית אמור לכתוב "רשימת אירועים מרכזיים שהגיבור עובר", אז איפה היא?

ברשימת האירועים המרכזיים אצלך - נולד, גדל, שירת בצבא, למד... קאם און, זה הסיפור שלך???
&nbsp
יש לך שתי דמויות, עם קורות חיים, שזה מצויין (בלי ממש תכונות אופי, אבל נניח לזה) ובעיקר - לא קורה להם שום דבר... ו"בסוף" הן מגלות איזה משהו, אבל למה שבכלל ארצה להגיע לסוף הזה? איפה הסיפור באמצע?
מה יגרום לי להופוך את הדף? יש איזה קונפליקט, בעיה, שאיפה? הרפתקה, תעלומה? בתיאור שלך - אין כלום.
&nbsp
אתה צריך להטעין את הסיפור במשהו שיניע אותו.
"מדוע הגיבור חולם על בלונים צהובים" זה לא מספיק, אלא אם זה פסקה אחת בהתחלה, נתון מוצא: יש גיבור, הוא חולם על בלונים.
וההסבר מדוע - הוא לב הסיפור, אבל אז צריך להיות שם הסיפור - עם אירועים, קונפליקט, נקודת מפנה, פתרון, שינוי הגיבור.
&nbsp
אצלך יש רקע ויש כנראה סיום (אפילו שלא הבנתי מהו
), אבל אין את הסיפור עצמו...
סליחה אם אני נשמעת תוקפנית, אבל דחילק, עוצלי, אתה מסוגל ליותר!
 
אאוטליין שלי

לא בטוח אם מתאים בדיוק לתבנית של התרגיל אבל ככה אני כותב אאוטליין ואת האאוטליין הזה כתבתי הרבה לפני התרגיל...
&nbsp
חייו ומותו של...
קונספט:
סיפורו של גיבור שמנסה להציל נסיכה מדרקון, ומת בניסיון לעשות זאת.
"איך הגעתי למצב הזה?" הוא תוהה- כשהוא היה צעיר הוא לא האמין בכלל במפלצות וסיפורי גבורה, אך כאשר הוא מגורש ממולדתו ויוצא לגלות הוא מגלה דברים מפתיעים על עצמו ועל העולם...
&nbsp
עלילה בכללי:
סיפור מגוף ראשון של גיבור חסר שם, אשר מתחיל כשהוא מנסה להתגנב לתוך מאורה של דרקון ענק בניסיון להציל נסיכה. תוך כדי ההתגנבות הוא צוחק בליבו על כל "המטומטמים בשריונות נוצצים" שבאו לפניו וניסו להילחם בדרקון פנים אל פנים וסיימו בתור חטיפים בדיוק כפי שהדרקון תיכנן.
הגיבור כמעט מצליח לחלץ את הנסיכה בלי קרב, אולם לרוע מזלו הדרקון מתעורר והוא נאלץ לעמוד מולו פנים אל פנים כשהוא חמוש (פיזית) רק בגרזן ובפגיון. באמצע הקרב מופיע מכשף מסתורי (אשר עושה רושם שהוא והגיבור מכירים היטב) שמצליח לרתק את הדרקון למקום בעזרת כישוף על מנת שהגיבור ירוויח זמן ויוכל לחסל אותו. הגיבור מנצל את זה על מנת להטיל כישוף עוצמתי שמרכז את הכח של כל מי שמת בקרב עם הדרקון למכת אנרגיה אחת ואכן מצליח להטיל את הכישוף בהצלחה ולפגוע במטרה- אולם בינתיים הדרקון הצליח להשתחרר מהריתוק של המכשף ולעלות לאוויר, ולכן כשהכישוף פוגע בו והורג אותו גופתו העצומה נופלת על הגיבור ומוחצת אותו למוות.
"איך הגעתי למצב הזה?" הגיבור שואל את עצמו בחלקיק השנייה האחרון של חייו, ומכאן תם פרק ראשון והסיפור קופץ אחורה ומסופר כולו מההתחלה.
&nbsp
בעיות עד כאן: מיקום- דרקון עצום ומעופף שחי בתוך מערה זה דבר מופרך. המקום צריך להיות נוח בשביל חיה מעופפת ענקית אך נגיש לבני אדם שבאים להציל ו/או להביא אספקה של מזון ומים לנסיכה, אבל לא נגיש ליחידות צבאיות גדולות אשר יכולות לחסל ביחד את הדרקון בקלות יחסית. בנוסף לכך זה צריך להיות מקום שהגיבור יוכל להתגנב בו בהתחלה ולהלחם בדרקון מאוחר יותר.
&nbsp
המשך עלילה: הסיפור עובר לימי ילדותו של הגיבור. הוא היה שוליית נפח בטירה ועזר להכין חרבות עבור "אצילים מפונקים שלא הולכים להשתמש בהן אפילו" ונזף באחותו הקטנה רוזמרי אשר העריצה סיפורי אבירות וגבורה, "אלה רק סיפורים מגוכחים על קרבות נגד מפלצות שלא קיימות אפילו שהמציאו שחצנים וטיפשים", אולם בסתר ליבו קינא בבני האצולה וחלם על הרפתקאות ותהילה שהוא לא יכל לצאת אליהן עקב מוצאו הנחות.
לאחר שהגיבור מסיים את לחשל בעצמו חרב בפעם הראשונה מרטין הנפח מעניק לו מתנה- פגיון יקר ערך עם חריטות מוזרות. "מאיפה הפגיון הזה?" הגיבור שואל, "אין מצב שאתה הכנת אותו, הוא ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שאתה מסוגל להכין". מרטין נוזף בו על החוצפה ומספר שכאשר הגיבור היה רק ילד קטן ואחותו רוזמרי הייתה תינוקת הוא מצא אותם מועמדים למכירה בשוק עבדים, והוא בעצם שחרר אותם בתשלום ואימץ אותם- ולאחר מכן הוא גילה שהגיבור החזיק בסתר פגיון שהוא "קיבל מהסנדק שלו" ולקח אותו ממנו על מנת לשמור עליו ולהחזיר לו אותו כשהוא יגיע לגיל המתאים.
בהמשך הסיפור מרטין נמצא על ערש דווי, והוא מתוודה בפני הגיבור שהוא תמיד קינא ופחד בסתר מהכישרון המדהים והרצינות הקרה שהגיבור הפגין כבר בגיל צעיר, ולכן הוא אף פעם לא הסביר לו את כל מה שהוא יודע ואת כל הסודות- אבל הוא ראה שהגיבור בכל זאת מצליח לקלוט בעצמו ולהתעלות עליו. מרטין מת והגיבור יורש את תפקיד הנפח הבכיר של הטירה ועובר לעבוד על הפרויקט האחרון והלא גמור של מרטין- גרזן גדול.
לאחר מכן יש לגיבור בעיות עם המחזרים של אחותו- היא לא מעוניינת באף אחד מהם ומתגרה בכולם, ולאחר שהיא אומרת לאחד מהם "תביס את אחי במכות ואני אנשק אותך על השפתיים" הם כולם רוצים חתיכה ממנו. רובם מוותרים אחרי פעם או פעמיים שהוא מכסח אותם בלי בעיה- כולם חוץ מריצ'ארד, שוליית אביר צעיר שלא מתבייש לחזר אחרי רוזמרי למרות הבדל המעמדות וביניהם ולא מתייאש מתבוסותיו החוזרות ונשנות במאבקים שלו עם הגיבור. לאחר שהגיבור מכניע אותו עוד פעם בלי בעיה הוא שואל את ריצ'ארד למה הוא כל כך מקובע על רוזמרי, והוא מספר שהיא מתייחסת אליו בצורה שונה מאוד מהמשרתות האחרות- כל פעם שיוצא לה לטפל בפצעים שלו אחרי אימוני נשק (וריצ'ארד תמיד חוטף הרבה פציעות באימונים) היא תמיד מטפלת בו בצורה מכאיבה ונוזפת בו כשהוא לא מצליח להתאפק מהכאבים ויורדת על כך שהוא נפצע מלכתחילה, בניגוד למשרתות אחרות שנוהגות בו בצורה עדינה וחנפנית, דבר אשר מעניין ומושך אותו משום מה...
התפנית הגדולה מתרחשת כאשר רוזמרי נאנסת ונרצחת על ידי הלורד/נסיך/מלך של הטירה, והגיבור נוקם בו והורג אותו ולאחר מכן מועמד למשפט. הגיבור דורש משפט בקרב ומובטח לו שאם הוא ינצח את האלוף של המלך בקרב עונשו יומר ממוות לגלות- אך כשהוא ניצב בזירה חמוש רק בפגיון שלו מתברר לאימתו שיריבו הוא מינוטאור פראי ואכזרי עם גרזן ענק (הגרזן שהגיבור חישל עבורו מבלי לדעת). הגיבור מצליח להחזיק מעמד בקושי עד שריצ'ארד קופץ לתוך הזירה ונהרג בניסיון לעזור לו, והשוק שהגיבור חוטף מהצפייה במותו של ריצ'ארד גורם לפחד שלו מהמינוטאור ומהמוות להיעלם ולהתחלף בזעם ממוקד. הגיבור מצליח להטעות את המינוטאור ולפגוע לו בנקודת תורפה, להפיל אותו לרצפה, לקחת ממנו את הגרזן ולהוריד לו את הראש...
&nbsp
בעיות עד כאן:
איך הגיבור לא מקבל מיד גזר דין מוות על רצח של בן אצולה? איך הגיבור מצליח להוכיח ולהצדיק לפחות חלקית את מעשיו על מנת שהמשפט יתקיים בכלל?
&nbsp
המשך עלילה:
הגיבור יוצא לגלות שבמהלכה הוא נאבק לשרוד ולחפש מטרה חדשה לחיות עבורה (עד כה הוא הקדיש את חייו בדאגה לעצמו ולאחותו). במהלך מסעו הוא נלחם במפלצות שונות ופוגש שלל דמויות מגוונות אשר החברה האנושית ממנה הוא בא מפלה ורודפת, ביניהם מכשף רב עוצמה עם לב זהב בשם קראת'ס שמלמד אותו קסמים ושבט אורקים עם מנהיג בשם גורבק אשר מלמד אותו לוחמה עם גרזן וכבוד בקרב.
לאחר מספר הרפתקאות נוספות (שעוד לא המצאתי) הגיבור מגלה על הנסיכה שבשבי הדרקון ומחליט לחלץ אותה על מנת לבטל את הגלות שלו ואת רדיפת המכשפים והאורקים בתור פרס ו/או כי הנסיכה היא בעצם הבת של אחותו והמלך האנס, והסיפור סוגר מעגל וחוזר לאן שהוא התחיל.
מילותיו האחרונות של הגיבור לקוראים הן על כך שהסיפור יסתיים ולמרות ששמו לא יהיה ידוע בהיסטוריה זה לא חשוב משום שמה שחשוב באמת זה המעשים שעשית בחיים, ושהוא מקווה שמה שהוא עשה אכן יעזור ויעורר השראה עבור הדורות הבאים...
&nbsp
בעיות אחרונות:
צריך לחשוב על עוד הרפתקאות ודמויות אשר ימלאו את החלל לקראת הקרב הסופי עם הדרקון, במיוחד אם הנסיכה היא אכן אחייניתו של הגיבור (במקרה הזה צריך גם לחשוב איך הוא מגלה את זה).
בנוסף לכך הסוף קצת קיטשי, קצת הרבה אפילו...
&nbsp
 

אלודאה

New member
המם...

זה מעט מפורט מכדי להיות אאוטליין. אולי בא לך לנסות לקצר את זה ולפרסם בראשי פרקים?
 

אלודאה

New member
אז לאט לאט.

קודם כל - מה הדבר שהכי חשוב לך בסיפור? מה הנקודה שחייבת לעבור לקורא?
 
למעלה