אבדן התמצאות מיקומית

hanani12

New member
אבדן התמצאות מיקומית

בכל פעם שקראתי או שמעתי על בעיות של אבדן התמצאות מיקומית ובמיוחד אצל טייסים מנוסים עם אלפי ש"ט באירליינס (למשל תאונת אמריקן אירליינס בקאלי קולומביה) תהיתי איך זה קורה. אני, שאיני מנוסה כל כך בטיסות מכשירים ניסיתי לדמיין לעצמי מקרה כזה והיה לי קשה. נראה היה לי, שכשנמצאים בתוך התהליך ומבינים אותו לא הגיוני, שמגיעים למצב בו מאבדים את ההתמצאות. היום הבנתי....... התאמנתי בסימולטור (הורדת חלודות לקראת הקיץ הממשמש) בתהליך פשוט יחסית של יציאה מש"ד ל ב"ג, ריתוק מעל התחנה ויציאה לתהליך הנמכה. הכל היה שפיר עד שבתהליך השני, לאחר הליכה סביב מהראשון, נכנסתי לירוט ה ILS. התחלתי פניה ב 9 מייל, הגעתי ל 030 וטסתי לעבר ה LOC בכוונה להתייצב עליו תוך סגירה לכוון 119 בעזרת QDM מה LL. פתאום, בלי כל סיבה "החלטתי" ש"מה פתאום אני טס 030 הרי צריך 330" ומיד פניתי שמאלה לכוון 330. מכאן ואילך התחיל הברבור הגדול ופשוט לא ידעתי איפה אני נמצא ומה צריך לעשות כדי לתקן. התחלתי לתת פתרונות כוון שהיו מביאים לכמה תקריות בינ"ל. המזל שזה היה בסימולטור ואפשר לעצור, להציץ בפלוט, להתעשת ולהתחיל מחדש. אז שימו לב. ד.א. - בתאונה בקאלי היו שני טייסים. זה באמת מוזר ביותר.
 
למעלה