אבולוציה בהילוך מהיר

אבולוציה בהילוך מהיר

לכל אלה מביניכם שאינם עוקבים אחרי Panda's thumb -בדיון שנעשה על ספרו האחרון של מייקל ביהי ,The Edge of Evolution (שם הוא כותב כי האבולוציה נכונה, אך, כמה מפתיע, אינה חזקה מספיק כדי לאפשר את התפתחותן מערכות מורכבות בגלל מוגבלות השינויים הגנטיים האפשריים) ביהי טוען שמקסימום המוטציות השונות האפשרויות עבור מלריה זה 2 מוטציות - בפוסט מצוין מחקר שמראה בבירור כי זנים של מלריה מפתחים עמידות לתרופות אחרי 5 (!) מוטציות עוקבות כמובן ביהי מתעלם לגמרי (פרופסור לביוכימיה, למי שרוצה לדעת) ממנגנונים כמו רקומבינציה גנטית.. אבל היי - למה שהמציאות וראיות יפריעו למכחישי מדע לכתוב את הבליהם בספרים רבי-מכר? לינק לפוסט: http://www.pandasthumb.org/archives/2007/07/reality_1_behe.html#more וציטוט לתקציר של המאמר המדעי שאזכרתי כאן : (אלה שהספיק להם מה שכתבתי בעברית ובקצרה יכולים לדלג על זה) (מה שחשוב בכל התקציר המאוד טכני ומעיק זה , הוא הקטע הזה : "A high prevalence rate (78%) of parasites with triple Asn-108/Ile-51/Arg-59 dhfr and double Gly-437/Glu-540 dhps mutations was found ( " Acta Trop. 2003 Mar;85(3):363-73. Links High prevalence of quintuple mutant dhps/dhfr genes in Plasmodium falciparum infections seven years after introduction of sulfadoxine and pyrimethamine as first line treatment in Malawi.Bwijo B, Kaneko A, Takechi M, Zungu IL, Moriyama Y, Lum JK, Tsukahara T, Mita T, Takahashi N, Bergqvist Y, Björkman A, Kobayakawa T. Department of International Affairs and Tropical Medicine, Tokyo Women’s Medical University, 8-1 Kawada-Cho, Shinjuku-Ku, Tokyo 162 8666, Japan. Malawi changed its national policy for malaria treatment in 1993, becoming the first country in Africa to replace chloroquine by sulfadoxine and pyrimethamine combination (SP) as the first-line drug for uncomplicated malaria. Seven years after this change, we investigated the prevalence of dihydropteroate synthase (dhps) and dihydrofolate reductase (dhfr) mutations, known to be associated with decreased sensitivity to SP, in 173 asymptomatic Plasmodium falciparum infections from Salima, Malawi. A high prevalence rate (78%) of parasites with triple Asn-108/Ile-51/Arg-59 dhfr and double Gly-437/Glu-540 dhps mutations was found. This ‘quintuple mutant’ is considered as a molecular marker for clinical failure of SP treatment of P. falciparum malaria. A total of 11 different dhfr and dhps combinations were detected, 3 of which were not previously reported. Nineteen isolates contained the single Glu-540 mutant dhps, while no isolate contained the single Gly-437 mutant dhps, an unexpected finding since Gly-437 are mostly assumed to be one of the first mutations commonly selected under sulfadoxine pressure. Two isolates contained the dhps single or double mutant coupled with dhfr wild-type. The high prevalence rates of the three dhfr mutations in our study were consistent with a previous survey in 1995 in Karonga, Malawi, whereas the prevalences of dhps mutations had increased, most probably as a result of the wide use of SP. A total of 52 P. falciparum isolates were also investigated for pyrimethamine and sulfadoxine/pyrimethamine activity against parasite growth according to WHO in vitro standard protocol. A pyrimethamine resistant profile was found. When pyrimethamine was combined with sulfadoxine, the mean EC(50) value decreased to less than one tenth of the pyrimethamine alone level. This synergistic activity may be explained by sulfadoxine inhibition of dhps despite the double mutations in the dhps genes, which would interact with pyrimethamine acting to block the remaining folate despite dhfr mutations in the low p-aminobenzoic acid and low folic acid medium mixed with blood. "
 
ניסיתי למצוא באינטרנט שרידים

להשקפה בריאתנית במערכת החינוך בארץ, גם במערכת החינוך הדתית, אך לא מצאתי. דווקא כאן מצאתי התייחסות לאבולוציה, לאסטרטגיות אבולוציוניות, וכו'. נקווה שלא נלך אחרי האופנה האמריקאית בנושא זה...
 
טוב, אנחנו חברות שונות, אחרי הכל

עושה רושם שאין מגמה ציבורית לשנות את החינוך בישראל בכל מה שנוגע לאבולוציה. אולי פשוט כי לא מלמדים הרבה אבולוציה בתיכון לא שידוע לי , בכל אופן, לא למדתי ביולוגיה בתיכון (למרות שחברה שלי כן. והיא מדווחת שהיא מכירה את האבולוציה בעיקר ממני. האבולוציה הוזכרה ביחידות הלימוד שלה (היא עשתה 5 יחידות) רק כהערת שוליים (כמה מפתיע) כדי להסביר כיצד נתון זה או אחר מתיישב עם מדעי החיים רבתי
מצד שני, בארץ יש מגמה מסיונרית מאוד חזקה (ובאתרים המסיונרים תמיד יש זבל בריאתני אנטי-אבולוציוני פסאודו-מדעי) - כמו בארה"ב.
 
הוהו - אני יכול לקבל ממך שיעורים בלהיות מצחיק

מר "98% מהגנים של העכברים הם כמו של בני-האדם.. אה לא? טוב. אז 80% ! " אבל זה ממש לא משתווה לכמה שהצחקת אותי כשהשתמשת בלינק של Talkorigins , לא פחות, כדי לבסס טיעון בריאתני מהמאגר של ארכיון ההפרכות לטיעונים בריאתניים . אתה השתמש בהפרכה של הטיעון שאתה משתמש בו כדי לחזק את הטיעון שלך. אז באמת, אני מסיר בפניך את הכובע, אתה הקומיקאי המוצלח מבין שנינו.
 
כן, זה באמת טוב לצחוק

במיוחד בהתחשב בעובדה שישנם צירופים רבים של חומצות אמינו המרכיבים ציטוכרום C, והמדע גם מכיר אותם. אגב, מה ההבדל הגנטי בין עכברים לבני-אדם היום? זה לא השתנה מאז הפעם הקודמת שהמצאת מספר?
 
וואללה?

אולי תנסה שוב לכמת את הרוב הזה? סוף שבוע עכשיו. לא יזיק לי קצת הומור. אגב, התחלת לקרוא את הספרים שהמלצתי לך עליהם?
 

Lu Tze

New member
לא תמיד מלמדים אבולוציה בביו' 5 יחידות.

אבולוציה נלמדת בתור אחד מכמה נושאים "קטנים" (ז"א, נושאים שלומדים אותם בכמשך כמה שבועות), שביניהם יש אפשרות בחירה. חברה שלך כנראה נתקלה באבולוציה בהקשר של גנטיקה ולא בתור נושא קטן.
 
קראתי את כל ספרי הלימוד שלה

(הפיק אפ ליין שלי היה "מה, אז את אוהבת ביולוגיה?" (התשובה אגב, הייתה "לא."
) ) ושם תמיד הוזכר נושא האבולוציה , בכל אחד מספרי הלימוד. אף פעם לא הייתה התמקדות ספציפית באבולוציה (זה סה"כ קונספט די פשוט ומדע האבולוציה הוא די איזוטרי, ומתאים יותר לאוניברסיטה מאשר לתיכון) - אבל תמיד בבסיס האבולוציה הייתה מקובלת בספרי הלימוד (התיכוניים, ומאוחר יותר התברר לי שגם האוניברסיטאיים) - כדבר של מה בכך. בספרי הלימוד שלה היו מדי פעם פרקי הרחבה בנושא אבולוציה.
 
למעלה