אבולוציה, יהדות ולייבוביץ'
מאחר שראיתי כאן כמה הודעות בנושא: ברור לכולכם, שאין שום צורך לקשר אבולוציה ליהדות ולהיפך. פירוש אלגורי של בריאת העולם (שהוא במידה מסויימת הגיוני יותר) הוא דבר שבהחלט אינו מעבר לכוחנו, וצמצום הדת לתחום ציווי האלוהים את בני האדם (ולא מעבר לזה - לא ספר היסטוריה, לא ספר מדע ולא שום סוג של שום דבר אחר) היא אסכולה קיימת ביהדות. לפי אותה אסכולה חלקו של האלוהים יכול להתבטא בהרבה מקומות, למשל: 1. יצירת מה שהתחיל את המפץ הגדול (כמובן, אי אפשר להגיד התחיל כי זה כפוף לזמן, אבל אתם מבינים את הכוונה). 2. יצירת חוקי הטבע (שהובילו להתפתחות החיים) 3. אפשור המקרה (בעל הסיכוי הנמוך) שהוביל ליצירת החיים עצמם (ישנו ויכוח מאוד תוסס היום בעולם המדע האם החיים הם בעלי סיכוי טוב להיווצר, או להיפך - בעלי סיכוי קלוש - ואגב, בשני המחנות יש אנשים דתיים ואתאיסטים, כך שאין קשר בין השניים). 4. העלאת הסיכויים לאבולוציה שתוביל אל האדם כמובן שאפשר להמשיך להנפיץ אין-סוף רעיונות שלא יתערבו במדע בצורה ישירה ויסתדרו עם היהדות. העניין הוא שבסופו של דבר היהדות אין לה עניין בצורה המדעית שבה נוצר האדם או בצורה שבה גופו מתפקד וכו' וכו' אלא רק בציוויים המוטלים עליו. לכן לא שייך לנסות להעמיד "סתירות" בין יהדות למדע (אלא אם כן מישהוא יצליח להוכיח שאין אלוהים, אבל כולנו יודעים שזה בלתי אפשרי להוכיח משהו *באמת*, ועוד יותר בלתי אפשרי להוכיח שמשהו לא קיים).
מאחר שראיתי כאן כמה הודעות בנושא: ברור לכולכם, שאין שום צורך לקשר אבולוציה ליהדות ולהיפך. פירוש אלגורי של בריאת העולם (שהוא במידה מסויימת הגיוני יותר) הוא דבר שבהחלט אינו מעבר לכוחנו, וצמצום הדת לתחום ציווי האלוהים את בני האדם (ולא מעבר לזה - לא ספר היסטוריה, לא ספר מדע ולא שום סוג של שום דבר אחר) היא אסכולה קיימת ביהדות. לפי אותה אסכולה חלקו של האלוהים יכול להתבטא בהרבה מקומות, למשל: 1. יצירת מה שהתחיל את המפץ הגדול (כמובן, אי אפשר להגיד התחיל כי זה כפוף לזמן, אבל אתם מבינים את הכוונה). 2. יצירת חוקי הטבע (שהובילו להתפתחות החיים) 3. אפשור המקרה (בעל הסיכוי הנמוך) שהוביל ליצירת החיים עצמם (ישנו ויכוח מאוד תוסס היום בעולם המדע האם החיים הם בעלי סיכוי טוב להיווצר, או להיפך - בעלי סיכוי קלוש - ואגב, בשני המחנות יש אנשים דתיים ואתאיסטים, כך שאין קשר בין השניים). 4. העלאת הסיכויים לאבולוציה שתוביל אל האדם כמובן שאפשר להמשיך להנפיץ אין-סוף רעיונות שלא יתערבו במדע בצורה ישירה ויסתדרו עם היהדות. העניין הוא שבסופו של דבר היהדות אין לה עניין בצורה המדעית שבה נוצר האדם או בצורה שבה גופו מתפקד וכו' וכו' אלא רק בציוויים המוטלים עליו. לכן לא שייך לנסות להעמיד "סתירות" בין יהדות למדע (אלא אם כן מישהוא יצליח להוכיח שאין אלוהים, אבל כולנו יודעים שזה בלתי אפשרי להוכיח משהו *באמת*, ועוד יותר בלתי אפשרי להוכיח שמשהו לא קיים).