אבחון דידקטי או פסיכודידקטי?

papylove

New member
אבחון דידקטי או פסיכודידקטי?

כאמור הבן שלי סיים יסודי ועולה לחטיבה. באפריל 2002 עבר אבחון דידקטי אצל מאבחנת מאוד נחמדה העובדת במשרד החינוך (למרות שהאבחון היה באופן פרטי).הבנתי כי האבחון עדיין תקף לכיתה ז'. השאלה שלי היא כזאת שמעתי כי האבחון הבא שהילד יצטרך לעשות הוא אבחון בסיכודידקטי כדי שיתחשבו בו בעיקר בתיכון ולבגרויות. נכון שעוד מוקדם לדבר על כך אך רציתי לדעת האם נכון הדבר? מי מוסמך לעשות אבחון זה כדי שמשרד החינוך ובית הספר יתחשבו בהקלות של הילד? האם כדאי לחזור למאבחנת לעשות את האבחון הדידקטי ובעוד שנה שנתיים להשלים את האבחון בעזרת אבחון פסיכולויג?
 

moogy1

New member
אבחון פסיכו דידקטי

שלום לך, אבחון פסיכו דידקטי הנו אבחון המשלב בתוכו אבחון דידקטי, כפי שעבר בנך, ואבחון פסיכולוגי, אשר משלים אבחון זה ומאפשר מתן מספר הקלות אותן מאבחן דידקטי בלבד אינו רשאי לתת. לא כל תלמיד נזקק להשלמת האבחון הדידקטי , ולא כל מאבחן מורשה לקיים אבחון כזה, אלא אם הוא פסיכולוג ומאבחן כאחד. הכדאיות בקיומו של אבחון ממין זה תלויה בצרכי המאובחן. אם בנך זקוק להארכת זמן, התאלןמות משגיאות כתיב, או אפילו הקראת שאלון ( בקצרה ההקלות בדרגה הבסיסית יותר ) אין כל צורך בהרחבת האבחון. בית הספר ומשרד החינוך יסתפקו באבחון הקיים, אך אם יש צורך בהקלות משמעותיות יותר כגון בחינות בעל-פה או בחינות מותאמות ( שאלונים שונים או צמצום חומר במקצועות רבי מלל ) יש צורך בהשלמת האבחון לקראת כיתה י על מנת לקבל הקלות אלה בקרב הגורמים הנוגעים בדבר. מקווה שעזרתי בברכה אלמוג
 

papylove

New member
אבחון

הבן שלי זקוק רק להקלות הפשוטות (עד עכשיו אפילו הסתדר בלעדיהם) אז מה זה אומר שאבחון דידקטי מספיק? לקראת כתה י' הוא צריך לעבור רק את האבחון החוזר אצל מאבחנת דידקטית ולא צריך לשלב גם אבחון אצל פסיכולוג או שכדאי לי בכל זאת אם כבר הוא מחדש את האבחון לערוך את האבחון הפסיכו דידקטי? ברצוני לציין כי למרות ההקלות שנתנו לו כמו תוספת זמן עד כה הוא לא השתמש בהן אך בחטיבה ובתיכון הלימודים יותר קשים ואולי הוא כן יצטרך אותם לכן לסוף לחדש את האבחון אצל אותה המאבחנת או לגשת לפסיכולוג שיערוך לילד אבחון פסיכולוגי דידקטי?
 

moogy1

New member
אין צורך לחדש את האבחון בעוד שנתיים

שוב שלום, על פי תאורך בנך אינו זקוק כלל להרחבת אבחון. הוא יכול להסתפק באבחון הדידקטי, אשר יעניק לו הערכת זמן, התעלמות משגיאות כתיב ועוד קצת. את האבחון הדידקטי הקיים אין כל צורך לחדש כל עוד בנך אינו נזקק לסיוע נוסף אותו האבחון אינו יכול לספק. במקרה של חידוש האבחון יתכן כי המאבחנת הנוכחית היא גם פסיכולוגית, ולכן מורשת אבחון פסיכו דידקטי. אם לא יש לפנות למאבחן ,שיכול לספק חתימת פסיכולוג בנוסף לאבחון הקיים. שוב, על פי דברייך, איני סבורה שבנך זקוק בשלב זה לאבחון נוסף או חידוש האבחון הקיים. אם בלימודיו התיכוניים יתעוררו קשיים חדשים ומשמעותיים יש לשקול אפשרות זו מחדש. בברכה אלמוג
 
moogy1כתבה לך את דעת משרד

החינוך המנוגדת לקביעת בג''ץ. אולם, כפי שהמציאות הוכיחה פעמים אחדות, וביניהן בעניין זה (בג''ץ המאבחנים), משרד החינוך הוא מעל לחוק. לכן יש לקבל את התשובה גם אם משפטן יומר אחרת.
 
חדשות לבקרים ובקרים חדשים...

כרגע המצב כמו שכולם כתבו... אי אפשר לדעת מה יהיה בעוד שנה... ומה בעוד שנתיים, הרי הדברים כל כך משתנים כל פעם בא מישהו ו... חושב שהפעם זו הצורה הנכונה ביותר, ואי אפשר להחליט מהיום מה יהיה הלאה... כרגע, כדאי ללמד בדרך הנכונה ביותר בשבילו, ושיתחשבו במה שצריך. כשיגיע זמן אחר, נבדוק (או תבדקו) בזמן האחר.. מה הכי נכון לאותו זמן.
 

papylove

New member
את בהחלט צודקת

ולכן כל הבלבול. אין ספק שבשביל להצליח הילד יצטרך להמשיך לקבל הוראה מתקנת אך השאלה הנשאלת היא איזה אבחון נכון יהיה לעשות שיתאים למערכת החינוך והילד יוכל לקבל את ההקלות המגיעות לו.הרי זה רק עניין של זמן עוד חודש עוד חודשיים אך באיזשהוא שלב אני אצטרך לחדש את האבחון הקיים וזאת השאלה האם לחדש את האבחון אצל המאבחנת (שהיא מאבחנת דידקטית ולפי מה שבררנו אבחונים חוזרים אצלה במחיר סביר)או שכדאי לחכות לכתה ח או תחילת ט ולעשות אבחון פסיכולוגי דידקטי או מה שיהיה נכון לאז אבל אם מחכים האבחון שיש כרגע לא יהיה תקף כי לפי מה שהבנתי (מה שהסבירו לי)שהאבחון שיש לילד כרגע יהיה תקף רק עד תחילת כתה ז'. כאן הבלבול וההתלבטות שלי עודף כסף אין לכן אנו לא רוצים לרוץ ממאבחן למאבחן לזרוק כספים לחינם ולכן אני פונה להתייעצות בפורום רציתי לקבל חוות דעת לשמוע מה יש לאמר לעוד אנשים שעברו. נכון להיום האם כדאי לחזור למאבחנת לערוך אבחון חוזר על סמך הקיים ובעתיד לקראת התיכון(נכון שיש עוד מעט זמן אך הזמן רץ במהירות)להשלים רק את האבחון הפסיכולוגי אצל מאבחן שהוא פסיכולוג מורשה או שכדאי עם האבחון הקיים לגשת ישר למאבחן פסיכולוג מורשה שיעשה אבחון פסיכולוגי וישלים את האבחון הדידקטי מלפני כמה שנים?
 

papylove

New member
ועוד לתוספת

כל הלחץ הזה הוא משום שקראתי ושמעתי שלמרות שהיו למספר ילדים מאוד נחמדים אבחונים דידקטים עדכניים משרד החינוך לא התחשב בהקלות שמגיעות להם כמו למשל תוספת זמן. לכן הלבטים והצורך להתייעצות בפורום. עד עכשיו הילד לא היה זקוק להקלות רבות ההקלות היו הקלות פשוטות כמו תוספת זמן במבחן אישור שימוש במילון אלקטרוני באנגלית במבחנים (לא מדבר) נכון לעכשיו אני לא יודעת איפה עומד הילד מבחינת ההקלות באיזה אבחון יתחשבו בבית הספר באבחון של מאבחנת דידקטית מוסמכת או באבחון המשלב פסיכולוגי דידקטי?
 

moogy1

New member
תקפות אבחון

שוב שלום, תקפותו של אבחון כזה או אחר אינה תלויה כלל בבית הספר, אלא באישורו של משרד החינוך. השנה חלה החמרה בבחינת אבחונים וזכאויות להקלות משום שהתגלו פגמים באבחונים קיימים והקלות שנתנו ללא הצדקה. אבחון שהתקיים זה עתה אין כל צורך לחדש כל עוד צרכיו הלימודיים של הילד אינם מצדיקים זאת. במידה ובנך אינו זקוק להקלות מדרגה 3 ( בחינות מותאמות ובחינות בעל-פה ) אין כל הצדקה לקיומו של אבחון פסיכו דידקטי. האבחון הדידקטי מספק ומכובד ביותר, ואין זה משנה אם נערך עלידי מאבחנת דידקטית או מאבחנת שהיא גם פסיכולוגית. אין כל הצדקה ללחץ! תני לזמן לעשות את שלו. מאוד יתכן כי בנך לא יזדקק כלל להרחבת אבחונו, ואולי אף לא לחידושו. הכל תלוי בהתמודדותו הלימודית בהמשך. אבחון שהתקיים בכיתה ז תקף לעיתים גם עד כיתה יב. אין סיבה להילחץ, להוציא כספים נוספים שלא לצורך, או לצאת מנקודת הנחה שזו גזרת גורל בלתי נמנעת. נ.ב - שימוש במילונית במבחן הבגרות באנגלית ברמה של 5 יחידות מותנה באישור ועדת משרד החינוך ובאבחון משלים. הקלה זו ברמה של ארבע יחידות ניתנת על סמך אבחון דידקטי בלבד. בברכה אלמוג
 
למעלה