אבחון לקות למידה בבית הספר
ברוב המיקרים, במערכת החינוך מפנים ילד לאבחון רק בכיתה ב', אחרי גיל 6-7
עם זאת, אם המורה הפנתה לאבחון - אני מאמינה שכדאי ללכת על המלצתה. כי ילדים לקויי-למידה חווים קשיים לפני-כיתה א'. וככל שהאיתור יתבצע מוקדם - כך הטיפול יהיה יעיל יותר.
בכל שלב משלבי ההתפתחות- האבחון המומלץ הוא תמיד אבחון של מאבחן מומחה ללקויי-למידה. כאשר מערכת החינוך מחייבת לעבור אבחון של פסיכולוג, מומלץ לבדוק היטב את חיוניותו ויעילותו ומכל מקום להקדים באבחון לקויי-למידה כבסיס.
יש מכונים רבים שמתחמים בכך ושווה לבדוק ולקבל המלצות מקופות החולים ומאנשים אחרים שעברו כבר אבחון במכון , זאת לפני שניגשים לאבחון. (אנחנו מנועים מלהמליץ על מכון כזה או אחר...)
מטרת האבחון היא לבצע התאמות עבור הילד, זאת על מנת שהילד יצבור בטחון ויוכל לצלוח את האתגרים שניצבים בפניו בכיתה.
ההקלות שניתנות למי שנמצא לקוי למידה מתבססות על הרמה בה נמצא הילד, ומשתנות בהתאם לגיל הילד ורמתו.
הקלה שניתנת לדוגמא היא תוספת זמן במבחנים, מיקוד וקיזוז למידה של היקף החומר לבחינה ועוד.
בהצלחה גדולה