אביב הגיע

אביב הגיע


לא יודעת מה איתכם, אבל אצלי פורים כבר בדרך לקופסאות והגיע הזמן להתחיל לחשוב על נושא האביב והפסח.
משרשרת לפה רעיונות ליצירה עם ילדים בנושא האביב ומזמינה אותכם להצטרף


סומכת על היצירתיות שלכם
 
כמה רעיונות שעלו לי


פרפרים:
&nbsp
פרפר טעים בשקית ניילון- מכניסים ציריוס או חטיף כשר לפסח לשקית ניילון קטנה. באמצע השקית עוצרים ושמים אטב דקורטיבי (אפשר לקשט אטב רגיל עם טוליפ) וממשיכים למלא. קושרים היטב את השקית מהצד השני ומדביקים בצורה יפה עם סלוטייפ. אפשר לצרף 2 חתיכות של מנקי מקטרות כאוזניים.
&nbsp
פרפר צמיד- מדפיסים ציור של פרפר, נותנים לילדים לצבוע, מדביקים על חצי גליל נייר טואלט שאותו חותכים באחד הצדדים ומניחים על כף היד כמו צמיד.
&nbsp
פרפר מצלחת חד פעמית- חותכים באמצע בצורה אלכסונית מעט וכאשר הופכים את החלקים החתוכים כאשר הם מנוגדים אחד לשני נוצר הגוף של הפרפר. אפשר להוסיף מנקי מקטרות כמחושים או עם נייר.
&nbsp
חיפושית:
&nbsp
חיפושית מצלחת נייר- צובעים צלחת נייר באדום, מדביקים עיגולים שחורים על הצלחת, מחושים ורגליים מבריסטול.
&nbsp
פרחים:
&nbsp
כוס חד פעמית פשוטה מפלסטיק שחותכים אותה לרצועות כאילו יוצרים תמנון. מיישרים את החלק התחתון של כל רצועה כך שתצא צורה של פרח. טובלים בצבע ומטביעים חותמות בציור אביבי.
 
קישוט השולחן בצורה 'קריעת ים סוף'

בשנים האחרונות יש אופנה, שלא פורשים רק מפה אחת גדולה על שולחן האוכל, אלא גם שתי מפות צרות בצבע אחר.

המפה הגדולה תהיה בצבע קרם \פנינה

השתיים האחרות- טורקיז או תכלת עם מעט לבן פה ושם.
אז כן- יהיה מישהו שישב בראש השולחן,ויקבל עקיצה שהוא 'בתוך הים' :).

וחלק מאיתנו יחשבו שטורקיז זה צבע לא מספיק חגיגי :)
 
רמזים לארבעת הקושיות

ליצירה הזו,יש תירוץ 'רישמי', ותירוץ 'חסוי'.
ה'רישמי': להוסיף עוד קישוט לחלק של ארבעת הקושיות.
ה'חסוי': דרך להזכיר לילדים, את המילים של ארבעת הקושיות. ילד בן ארבע או חמש, לא יודע לקרוא עדיין,(וודאי לא במהירות) ועלול לשכוח מההתרגשות את הסדר הנכון של הבתים. במקום ללחוש לו,אפשר להראות לכולם את הציור\קולאז שהוא או עוד ילדים\בשיתוף ההורים הכינו,בכל בית ובית של השיר.
ל 'חמץ ומצה', נכין: אם מדובר בילד ממש צעיר, ניתן לו לצבוע תמונה שבה לחם ומצה. ברקע יהיה חלון שממנו רואים ירח (להזכיר שזה 'בכל הלילות...')
תמונה שניה- רק מצה.אם מדובר בילד מבוגר יותר,אולי נכין קולאז.
אפשר להכין 'כיכר לחם' מחתיכת בד, שהדבקנו על דף,ונתנו לילד לדחוס מילוי (כמו המילוי שממלאים כרית, או בובות קרושה) כדי ליצור לה 'בטן'.

קרטון (לא לצחוק, יש שאומרים שמצה יש לה טעם של קרטון...)
שאנחנו הגדולים חוררנו בו בעזרת קצה מספרים או מברג שורות חורים,יכול להיות מצה.

וכו וכו.


כמובן שנעבור עם הילד מראש על כל תמונה ומה היא מסמלת.
 
בסגנון 'ספר אינטראקטיבי': ים שנקרע כשמזיזים חלקים

ניתן לילדים ליצר ים לכל רוחבו של הדף.נגדיר מראש את האיזור האמצעי כאיזור חום בהיר-עדיף לשרטט לילדים את הגבול שלו.

אחר כך,נדביק שני 'חלונות' מבריסטול,על גבולות החלק החום . גם החלונות בצבע ים. כשפותחים את שניהם לצדדים,נתגלית מתחת ה 'יבשה' (החלק החום בהיר)
ניקח בובה ממש קטנה, או נכין,ו 'נעביר' אותה על הדף (כביכול 'חוצה' את הים).
 
רעיון בוסרי: לפני ותוך כדי ה'מכה'

דף ציור של נהר, או \ כוס מים. עם אפשרות לשים מעליו שקף אדום (מכת דם)
את השקף האדום,(צריך לדעתי להיות מחומר דק,כמו צלופן) נצמיד בצורה שמאפשרת להפשיל אותו כשרוצים.
אני עוד צריכה לחשוב איך עושים את זה עם עוד מכות- שאר המכות זה יותר מסובך,לא יספיק רק צבע,צריך יהיה חיות קטנות וכו'.
 
למעלה