אבירונאותיקה טופעה שקשורה בהיזדקרות

jeblesh

New member
אבירונאותיקה טופעה שקשורה בהיזדקרות

סליחה על השגיעות אני דיסלקת שלום אני טיסנאי לצערי האנשים (יותר נכון ילדים) בפורום טיסנאות לא יכולים לענות לי על השעילה הזו אז עוליי אתם לא יודעה ... נתקלתי בטופעה שאני לא ממש יודעה אייך ליפתור אותה יש טיסנים שנחנסים להיזדקרות ומירידים עף ולא זזים לשומכום אחר ברוב המקרים זה טיסנים אים כנף עילית ויש גם טיסנים אים כנף תחתית רוב הטיסנים אים כנף תחתית זורקים כנף ליפנה היזדקרות מלעה זתומרת כנף ימין ב99% מהמיקרים תיזדקר ליפנה כנף שמול והטיסן יפול על צידו בימכום להוריד אף ישר אני מתחנן טיסן ארובתי דו קנפי קרגה ואני רוצה שהטיסן שלי לא "יזרוק כנף" ליפנה היזדקרות הבנתי שזה קשור למערבולות שהמדחף יוצר מתשובה שמהנדס אבירונאותיקה הסביר לי אבל הו לא יודעה אייך ליפתור את הבעיה יש פו מישהו שיכול לעזור לי?
 
תשובה לי לך בני

בתור בונה ומטיס לשעבר (רק עקב חוסר זמן), טיסן בהזדקרות יפול על הכנף הכבדה (אם הן לא מאוזנות כמו שצריך) או בדרך כלל לכיוון האגזוז (ברוב המקרים צד ימין). סיבה שניה היא שמאחר ובהטסה הרבה יותר קשה לשמור על כנפים מאוזנות קיזוז של הגה כיוון לתיקון הסטיה שמנוע יוצר ושמירה על כנפים מאוזנות יפתור את בעיות נפילת כנף בהזדקרות
 
פיתולים

התופעה שטיסן בהזדקרות מוריד כנף לפני הזדקרות מלאה נגרמת מפיתולים (חוץ מהשפעת המנוע). הכנף של הטיסן היא לא פלטה ישרה עם פרופיל, אלא כמעט בכל הטיסנים (וגם במטוסים דרך אגב...) ישנם פיתולים - כלומר הגבהה/הנמכה של שפת התקפה/זרימה בכנפיים לא באופן סימטרי או כן באופן סימטרי לפי קו ייחוס. הפיתולים משמשים בטיסנים למשל להקטנת השפעת סיבוב המדחף ולבטל הורדת כנף, הפיתולים משמשים גם בדאונים ליצירת הטייה וייצוב הדאון בעלייה ובטיסה. הפיתולים יכולים לעזור לייצוב המטוס, השגת תכונות שונות (למשל פנייה "טבעית" - כמו קיזוז סטטי), הגבהת שפת התקפה יכולה להקביל מהירות ולתת יציאה קלה יותר מהזדקרות, שליטה טובה יותר בטיסנים מסויימים ועוד...
 
למעלה