אבירונאותיקה

jeblesh

New member
אבירונאותיקה

מיצתער על השגיאות אני דיסלקת טוב שלום בעיקבות שירשור ארוך בפורום טיסנאות אני פונה לעיצה בפורום הזה בחור בה בתענה שברגה שהו פותח מיצערת בתיסה אופקית כשה התיסן מקוזז התיסן מוריד את האף בה בחור שהו מהנדס אבירונאותיקה בעל תוער רישון ו8 שנות ניסיון ואומר שצריך להוריד את זבית המנועה קלפיי מתה אני אישית חולק על הדעה שלו לפי דאתי הפיתרון בידיוק הפוך (להרים את זבית המנועה מלע) אבל אותו מהנדס היתעקש ושביקשתי הסבר לא קיבלתי, האים הו צודק? אני חושב שאני מבין היתב את הנוסה אבל בחולזות ההסקלה של המהנדס גבוהה משלי רמות עין ספור אני מאריך אז מישהו פו יחול להסביר לי מקיבן שאותו בחור מסרב מה יכול ליגרום לו לחשוב שהפיתרון הו דפקה הפוך? או להפנות אותי למאמר שיסביר את הנוסה?
 
היי נימרוד

מהנדס אוירונאוטיקה אני עוד לא (אולי אהיה בעוד 4 שנים, אלא אם כן אתעכב בחו"ל יותר מהתיכנון המקורי...), אבל.. לפני כמה זמן אני העליתי בפורום שאלה דומה- הטיסן שלי הגיב לשינויי מצערת בגילגול נגד כיוון סיבוב המדחף. קיבלתי את התשובה שאתה מתאר- להטות את ציר המנוע מטה וימינה. זה מה שעשיתית וראה זה פלא- התופעה נעלמה כלא הייתה. מעניין באמת מה ההסבר לזה כי הבנתי שבמטוסים זה לא כך - ציר המנוע ישר לכיוון הטיסה. אבל מעשית- הנה זה עובד! נ.ב. ראיתי ששם המשפחה שלך בש... אתה בטח מכיר את משפחת בש שגרה בקיבוץ רה"ן. מעוז בש הוא חבר טוב מאוד שלי. אגב גם הוא דיסלקט!
 

jeblesh

New member
כנירעה זה אובר בגנים...

לא מיצתער אני לא מקיר את משפחת בש מי רה"ן! יכול ליהיות שיש אייזו קירבה מישפחתית שלא מוקרת לי...:) טוב בתופעה שלך הפיתרון פשות מה שקורה זה שהמדחף מיסתובב ויוצר "דראג" קתוצעה מהסיבוב שלו בידיוק כמו הקנפיים .... מה שגורם לקוח בקיבון הנגדי לקיבון סיבוב המדחף וזה הגורם לסיבוב התיסן סביב צירו שאתה מטה את המנועה אתה סחקול מפנה את אותו הקוח לקיבון אחר תדמין לעצמך אייך הקוח משפיעה על התיסן בצורה בה המנועה מחובן ותבין מהר מעוד למה הו הפסיק להיתגלגל וגם תבין שהו מיסתובב ימינה בצורה מעוד איתית...(לא סביב עצמו) אני מבין את הנוסה כמו שאמרתי ומניסיון והיגיון אני יודעה שה הפיתרון הו להרים את המנועה מקבן שהיתנהגות שקזותי מצביעה על זה שהמנועה מותה מתה מידיי טוב לא משנה אים הבנדם לא רוצה להסביר את עצמו כנירעה מעוד שהו לא יכול ביגלל שהו בעצמו לא מבין בכול מיקרה פשות אותי אוירונאוטיקה מעוד מענינת אז חשבתי שפיספסתי משהו בנוסה עגב למה במתוסים לא מישתמשים בשיתה הזותי זה יותר יעיל לקזז כול הזמן את המאזנות ?
 
אני חושב שאתה צודק

ההגיון שלך נכון ואני חושב שזה מה שקורה בפועל ברוב הטיסנים/מטוסים. תחשוב, אתה טס מקוזז במצערת נמוכה ואז פותח את המנוע. אם הטיסן מוריד את האף אז כנראה שמשהוא דוחף את האף למטה וכנראה זה המנוע. גם לדעתי הפתרון הוא להרים את המנוע טיפה. ד"א, זה שלמישהוא יש תואר לא אומר כלום לגבי הידע שלו. אני מדריך מהנדסי אוירונאוטיקה היום בבניית פרוייקט. הם יודעים לחשב את הזרימה סביב הכנף יופי, אבל לדעת מה המשמעות של הזרימה הזאת קשה להם. לפעמים צריך להכריח אותם לקחת צעד אחורה ולחשוב קצת בהגיון. ואם דנים אנו בהגיון אז אני רק רוצה להגיד שהגיון זאת הדרך לטעות בבטחון מוחלט
 

jeblesh

New member
ואים קבר מצתי מישהו בתחום אז

אני מחפס קבר הרבה זמן ספר נוסחאות בתחום יש לי מספיק ידע מבחינה תאורתית נירעה לי אבל שאני יושב לסרתת תיסן בלי נוסחאות לכול זה קצת קשה ליקבועה את גודל מישתחיי ההיגויי וכו... יש לך המלצה?
 
ספר לתיכנון טיסנים.

ברוך הבא בצל קורתנו! לפני שנים רבות, גם אני בניתי טיסנים. השגתי ספר, שאיני יודע היכן ניתן להשיגו היום, של נפתלי קדמון, אשר שמו תיכנון טיסנים. בספר ישנן המלצות לכל הפרופורציות של טיסנים וכן גם כל הנוסחות הרלוונטיות (וגם הלא כל-כך...
) לתכנון טיסנים. בחלקו בשני של הספר ישנם פרופילים מסוגים שונים המתאימים לסוגי טיסנים שונים. ספר שני שהיה לי, גם הוא מאת נפתלי קדמון, היה "טיסני מנוע" שם הדגש היה על תכנון ושיקולים בבניית טיסני מנוע. נסה לחפש את הספרים הללו. יש לציין כי באותה תקופה הרדיו לא היה כ"כ מפותח ונפוץ כמו היום, ולכן, לא הושם דגש על טיסני רדיו. באותה תקופה, עמוס איטם נחשב ל"גורו" של טיסני הרדיו (החד ערוציים אשר היתה שליטה על הגה הכיוון בלבד וה"סרוו" היה "מנוע גומי" שסובב "מנואלה" אשר הסיטה את ההגה פעם ימינה ופעם שמאלה. אריאל אריאלי
 

jeblesh

New member
../images/Emo4.gifלא מצליח לימצו את הספר...../images/Emo4.gif

חבל, חרשתי את כול האתריי הספרים באינטרנט וביכלל באינטרנט מצתי רק מאמרים בנוסה גאוגרפיה של נפתלי קדמון
אים יש למישהו המלצה אחרת אני יסמח אריאל טודה בכול אופן ...
 

flugzeug

New member
גם לא תצליח ../images/Emo13.gif

עד כמה שידוע לי, מדובר בספרים מאוד מאוד מאוד ישנים... נפתלי קדמון, אם אני לא טועה היום הוא פרופסור אמריטוס באוניברסיטה העברית, היה מחלוצי הטיסנאות בארץ, והוא היה רכז הטיסנאות הארצי של קלוב התעופה לישראל בשנות החמישים.... יש ב- amazon כמה ספרים בנושא תיכנון טיסני רדיו (וגם את הספר של מרטין סימונס, שכבר הוזכר בפורום טיסנאות). נסה לשים עליהם יד. אם אתה מחפש מעבר לזה, תן קפיצה לספריית הפקולטה שלנו. יש מספר רב של ספרי תכנון, ומה שמאפיין את (כמעט) כולם , זה שהם מאוד פרקטיים. מספרים כאלה לא תלמד את התיאוריה, אבל הם יכולים להיות מחכימים מאוד ויתנו לך מה שנקרא insight . אחד הטובים הוא Aircraft Design: A Conceptual Approach של Daniel Raymer . אבל זה תיק רציני מאוד, ראה הוזהרת!
 

flugzeug

New member
הי ארז

מה אתה מעליב את החבר´ה שלי??? עדיין לא אמרתי כלום ממה שאני חושב על ענייני הקוונטים שלכם, אז אתה אל תתעסק איתנו!
אגב , איך היה בעין שמר?...אני מרחתי את הדאון שלי על הצוק בגעש
 
עוד לא...

עוד לא אמרתי לך מה אני חושב על ענייני הקוונטים שלנו. (אנחנו הרבה יותר גרועים אז אל תנסה אפילו
). עין שמר? שמתי מיכל 12 OZ על אחד הברנשים (שקול למיכל 400 ליטר על צסנה) כך שאוכל להטיס אותו לפחות חצי יום על תדלוק אחד אבל מגש הסרוויים נשבר וגרם להתרסקות. נראה שאנחנו שומרים על הממוצע של ריסוק לשבוע
 

flugzeug

New member
שלום לנמרוד ,ארז , וכולם ../images/Emo96.gif

נמרוד, הטיעון של דניאל היה כדלקמן: הטיסן מקוזז בשיוט עם down בהגה גובה, ולכן בפתיחת המנוע , התגברות זרם המדחף על הגה הגובה גורמת לטיסן להוריד את האף. עקרונית, זה מצב שיכול להיות, וצריך לקחת בחשבון. אני יכול לשבת עד מחרתיים ולחשב בדיוק איזה השפעות יש , ומתי המנוע משפיע יותר (ואז אתה צודק) , ומתי ההגה משפיע יותר (ואז דניאל צודק). זה יהיה תלוי במצב הקיזוז, מיקום מרכז הכובד, מצב המנוע וזויות הכוונתו, צריך לקבוע אם הטיסן מקוזז כך שמייצב הגובה יוצר עילוי מטה או מעלה , בקיצור סיפור מההפטרה... אבל אני חושב שאתה צודק. אין שום סיבה לקזז את הטיסן עם down בשיוט, והטענה של דניאל , שהטיסן מקוזז כך כפיצוי על חסרונה של הטיית מנוע מטה ולכן יש להטות את המנוע מטה, נופלת כי ממילא בשיוט השפעת המנוע יחסית חלשה. עקרונית, מיקום מרכז הכובד לפי כלל האצבע של "שליש קדמי" מבטיח , חוץ מיציבות חיובית, שכל המכלול של מייצב+הגה גובה יהיה די נייטרלי מבחינת יצירת עילוי. זה מחזק את הטענה שפתיחת מנוע היא לא הגורם להורדת האף , אלא להפך. ראובן
 
למעלה