" אבל הוא בכלל לא מפריע לי "

dor119

New member
" אבל הוא בכלל לא מפריע לי "

זאת תשובה שקיבלתי היום מנבחנת במבחן מעשי והנה תאור האירוע :

נסענו בכביש בין עירוני ( 90 קמ"ש ) הנבחנת נוסעת 40-50 אחרי רכב פרטי שנסע באיטיות .
הבוחן מסמן לה לעקוף אותו .... היא עוקפת ופונה לבוחן ואומרת : " אבל הוא בכלל לא מפריע לי "
הבוחן עונה לה : " את יכולה לנהוג אחריו גם במהירות 40-50 בכלל לא נורא ...רק מה , אנחנו במבחן ואני רוצה לראות
נהיגה...עקיפה.. נסיעה במהירות מותרת . בבקשה תגובתכם ..
בוחן בד"כ לא ימריץ נבחן לעקיפה ... עקיפה היא חלק מהמבחן כמו גם השיקול אם כן לבצע או לא זה חלק מהמבחן
חשוב שתדעו ..תבינו ותפנימו .התערבות של בוחן ליצירת עקיפה ... נקודה שחורה לנבחן .
 

dor119

New member
היא עברה למבחן הבא ..

עצם העובדה שהבוחן העיר לה .." לעקוף " ...כמו שכתבתי זאת נקודה שחורה
במקרה של הנבחנת הזאת היא נכשלה עוד לפני האירוע הזה ..כך שהאירוע הזה
רק חיזק .
עקיפה זה חלק מזרימת תנועה שכל כך חשובה במבחן .
 

maya 25

New member
כן אבל..

אי אפשר לדעת אתכם כי גם שעוקפים אז זה לא טוב ....אין חוקים ברורים ובגלל זה כל כך קשה לעבור טסט כמו בעבר...מתיש
 
נראה לך טבעי לנסוע 40-50 קמ"ש בכביש

שהמהירות המותרת בו היא 90 קמ"ש? באיזה עולם זה טבעי\נורמלי ?

לנסוע בכביש בין עירוני במהירות כזו זה טיפשי ומסוכן .
להכשיל מהר ויפה שעה אחת קודם.
 

הילה2403

New member
אמנם לא טבעי אבל...

גם לעקוף יכולה להיות טעות. כמה נהגים יש "לחוצים" שאם תפריע להם לנסוע את ה- 120 קמ"ש שלהם יצפרו לך כמו משוגעים (אז נכשלת בטסט) או יעקפו אותך צמוד (מרחק של סנטימטר מהרכב שלך, מניסיון של חבר שלי) ואז גם נכשלת בטסט, כי גם נהג מקצועי לא יידע מה לעשות (על אחת כמה וכמה "ל")....

אז מצד אחד צריך לעקוף כי זה חלק מזרימת תנועה, מצד שני יש מספיק מטורפים, שלצערי הם כבר לא "שוליים" שאם "תפריע" להם יכשילו אותך בטסט.... אז זה דיי מלכוד 22....
 

maya 25

New member
בדיוק לזה התכוונתי

זה מה שטסטרים לא מבינים,לפעמים רק הזמן מלמד אותנו להיות נהגים מיומנים ולא בטסט שבוחנים אותנו!
 

dor119

New member
מאיה 25

מישהו ביקש שתעקפו כשלא פנוי או שעוקפים אותכם ?
בבקשה לא לבלבל את המוח .
מדובר כאן על כביש עם 2 נתיבים לאותו כיוון ..כביש בין עירוני קלאסי !
רק הנבחנת והרכב האיטי שלפניה על הכביש ... אין יותר קלאסי ופשוט מזה ..!
אבל הנבחנת נוסעת אחרי הרכב האיטי ב...50 קמ"ש .... למה לא לעקוף ??
" כי הוא בכלל לא מפריע לי " ....
חברה אתם באים למבחן מעשי או שאתם במגרש של ילדים רוכבי אופניים ???
מה בדיוק את רוצה ( מאיה 25 ) שרק הזמן ילמד אותך ... אז אולי לא צריך מבחן נהיגה.
כל אחד שילמד 28 שיעורים ויקבל רישיון ..בלי טסט זה מה שאת רוצה ??

גם ככה המבחן הוא בדיחה 25 דקות שמתוכם 5-8 דקות ברמזורים... ועוד כמה דקות בפקקים
ועוד קצב נסיעה וזרימת תנועה שערורייתיים אצל חלק לא מבוטל מהנבחנים... והיה לי כבר נבחנים
שעשו נסיעה לאחור 5 דקות תמימות וגם יותר .... מאיה 25 מה נשאר מהמבחן כדי שתגידי..
" רק הזמן ילמד אותנו " ??!!!
 

הילה2403

New member
היי דור

אני מרשה לעצמי לענות למרות שדברייך מופנים למאיה. בטסט הראשון שלי הכשילו אותי באחד הסעיפים על כך שלא הקפתי משאית שנסעה חמישים קמ"ש בכביש של 60 או 70 כשבפועל משמאלי היו רכבים (לטענתי כמובן). דבר שני, עקיפה היא איננה פעולה פשוטה, כידוע לך. אז כן בשביל נהגים מאד חדשים על הכביש במצב של לחץ (כמו הטסט) אנו מעדיפים שלא לעקוף ולהיות במקום הבטוח. אז אני מבינה מאד את דברייך אבל חשוב שתבין בתור מורה נהיגה גם את הצד שלנו. הטסטרים, לצערי הרב, מצפים מאיתנו-התלמידים- לנהיגה מקצועית, דבר שחסר לנו.
לטעמי כולם- כולל, התלמידים, המורים והטסטרים- צריכים לעבור לגישה של באמת איך לנהוג על הכביש ולא איך לרצות טסטרים (כל נושא העקיפה לסוגיו).
 

et28

New member
תראה,

כל צד רואה רק את הצד שלו....
כנהג בעל ותק של 11 שנים, קרה לי לפני כחצי שנה שרציתי לעקוף רכב, היה רכב מאחוריי (משהו כמו 50 מטר מאחוריי, מספיק בשביל לתת לי לעבור, או רחמנא ליצלן להאט) אבל הוא החליט שאני מפריע לו והתחיל לצפור ולהבהב לי באורות. אני התעלמתי אבל בשנייה שהייתה לו הוא עקף אותי, כשהוא עובר על אי תנועה צמוד למעקה בטיחות ואליי, וכמובן חתך אותי בצורה שאני פשוט דפקתי ברקס באמצע כביש מהיר....

עכשיו, אפשר להסתכל על זה משתי כיוונים:
טסט- הנבחן היה נכשל, כי גם אני, 11 שנה על הכביש לא יכולתי שלא להימצא בסכנה מוחשית.
במציאות- יצאתי מזה, גם אם חלק מזה במזל....
תן לי נהג אחד שאחרי טסט נוהג לפי החוק, ואני צנצנת. אז מה בעצם טסט בוחן? תן לי נהג אחד שעושה עקיפה בטוחה כל הזמן.... מדי פעם לוקחים סיכון מחושב וגורמים לנהג שמאחורך להאט, לא?

הפואנטה שלי:
אתה צודק שטסט לא משקף, אבל אני חושב שברגע שמכשילים על "חוסר עקיפה", פגיעת גלגל במדרכה בעת חנייה, נסיעה איטית (נניח 10 קמ"ש מתחת למהירות), חוסר הסתכלות במראות (למרות שמדי פעם הנבחן מסתכל), כל אלו לא עבירה על החוק, וזה לא אומר שהוא יהיה נהג פחות טוב...
מה הפתרון? לעשות חושבים מה רוצים- להכשיל נבחנים (ולקבל כסף נוסף) או להכשיר נהגים שיודעים לנהוג, וזה אומר גם ללמד אחרת את הנבחנים להתמודד עם החלקות, הפעלת ABS (למרות שיש מורי נהיגה שעושים את זה), לימוד שיקול דעת ואומדן מרחקים ועוד, ואז בטסט לראות האם הנהיגה של הנבחן היא נהיגה על פי החוקים ומתוך שיקול דעת. אני מניח שאתה טסטר או בתחום, ואני לא, וזו בדיוק הנקודה שלי- אני רואה את נקודת המבט שהטסט לא בוחן כלום למעשה, כי 20 דקות טסט לא משקף, זה מלחיץ כמו שנהיגה רגילה לא מלחיצה ולכן נבנחים עושים שטויות, בטסט הנבחן שם לב למיליון דברים שלא היה שם לב בנהיגה רגילה ועוד..... אבל טסטרים לא לוקחים את זה בחשבון אפילו. האם נבחן שלא עקף אומר שהוא ינהג טוב? או שאומר שהוא נוהג בטוח? א ושאומר שהוא פוחד? אני לא יודע לענות, אבל אם כל שאר הבחינה טובה, למה לא להעביר?
 

nitsansh

New member
10 ק"מ פחות מהמהירות המותרת זה לא איטי

על זה מכשילים תלמידים בטסט???
 

cooldriver

New member
לדור119

תוכל להסביר מדוע הרכב האיטי נסע ב 50 קמ"ש במקום 90 קמ"ש?

זה לא פייר להיכשל את הנבחן ולא לתת קנס לרכב האיטי שנסע באיטיות....!

דור, יש לך תשובה לגבי הרכב האיטי ?
 

dor119

New member
תגובה

במבחן בגרות אתה נבחן בנגזרות ... אם אתה לא לומד בהמשך הנדסה ..ורובם לא ילמדו הנדסה
מה אתה צריך נגזרות ??
תשליך מזה על המבחן המעשי .. עקיפה היא פעולה שיש בה סיכונים ..פעולה שמחייבת לימוד ותירגול .
אם לא נבחן את הפעולה הזאת במבחן ..יש להניח שלא ילמדו אותה בכלל ...אז לאיפוא בדיוק
אתם מכוונים את הדברים שלכם ?

הוחלט במשרד התחבורה שלא בוחנים ירידה לשוליים במבחן ...לימוד הפעולה הזאת כתוב בכרטיס התלמיד
שיגיד לי מישהו כאן אם הוא למד את זה בשיעורים .. אף אחד ...אתם יודעים כמה נהרגים מפני שהם לא יודעים לעלות משוליים !!

במבחן מעשי בוחנים נהיגה מעשית שחלק לא מבוטל ממנה זאת פעולת העקיפה ... כמו גם נסיעה לאחור
בין 2 מכוניות ..כמו גם חציית צומת...ועוד פעולות רבות ..את הדברים האלה חובה לדעת ..לא רק למבחן
אלה לנהיגה בכלל ...ואם זה חובה לנהיגה זאת גם חובה למבחן נהיגה , לא ברור לי לאן אתם מכוונים
האם אתם רוצים להוריד את המטלה הזאת מהמבחן ? אם כן הרי החשיבה שלנו היא לא על אותו גל .

ועכשיו תשובה לבחור ששאל על הרכב האיטי ... הרכב שנסע לאט לא עשה עברת תנועה אבל שיבש את
התנועה... מנבחן אני דורש שיעקוף ...כבר כתבתי לפני הרבה זמן כאן ..נהיגה במבחן היא לא נהיגה רגילה
מנבחן אני דורש יוזמה לביצוע פעולות בכדי להוכיח לבוחן שהוא יודע לבצע פעולות ובכדי לתת כלים לבוחן
לתת תוצאה הגונה ומקצועית למבחן . תאר לך נבחן שינהג כל המבחן ..ב 20 קמ"ש , לכאורה לא עשה כל עברת תנועה
ולא עשה שגיאה .... אבל לא ולא במבחן הנבחן נדרש להוכיח יכולות סבירות לנהיגה ולזרימת תנועה בכביש .
אני כבוחן מתמודד יום יום ומבחן ..מבחן עם הבעיה של קצב נסיעה וזרימת תנועה איטי של נבחנים ..לא רק אני אלה כל
הבוחנים זאת השיחה הנדושה בחדר הבוחנים ..ואני כאן בכדי להעביר לכם את המסר החד משמעי
קצב נסיעה וזרימת תנועה זה ...ה אלמנט החשוב במבחן ..אם אתה לא זורם ונוסע בקצב סביר ..אל תבוא למבחן
קח עוד 5 או יותר שיעורים ותבוא למבחן עם ביטחון מתאים לנסיעה בקצב סביר ..לא תהיה כזה אל תתפלאו
שתיכשלו על ..כלום .
בוחן בא למבחן בכדי לראות נהיגה סבירה ולא בכדי להתמודד עם התחמקות שלכם מביצוע פעולות
בנהיגה שיוכיחו שאתם כן יודעים או לא יודעים לנהוג .
אני מקווה שהמסר הזה עובר מכאן למורים ולתלמידים אחרים ...לא יהיו פשרות בנושא הזה כדאי להפנים .
 

Rotemk2

New member
הבעיה בטסטים היא גם

שיש הרבה שנלחצים רק מהטסט עצמו וממה שהוא אומר. הכוונה שאנשים נלחצים כי הם מפחדים שלא משנה מה הם יעשו יכשילו אותם ומזה שבכלל בוחנים אותם על הנהיגה אז לפעמים עושים טעויות שבשיעור נהיגה לא היו עושים. ותאמת אני אחד מאלה שרק חושבת על הטסט שעתיד לבוא ואני נלחצת כי אני מפחדת שאם אני יעשה איזה טעות הכי קטנה יכשילו אותי ואני מפחדת שאם אני ינהג לאט מדי או מהר מדי יכשילו אותי...
 

Reutgold

New member
אני גם לא מבינה למה

זה נראה לכם בסדר מה שהיא עשתה
זה שזה נוח לה אולי כי המהירות נחמדה והיא לא נמצאת במצב סיכון שעלול
להכשיל אותה ונוח לה ככה
לא אומר שזה בסדר
אם ידוע שהמהירות היא 90 והרכב לפני נוסע על 50
אז זה אומר שגם היא צריכה וזה לגיטימי?
הרי במצב רגיל ולא בטסט זה היה נראה לכם כמטרד וישר הייתם מנסים לעקוף כשאפשר..

ההיגיון אומר שזה לא מה שכתוב בחוק ולכן זה לא תקין, ואם היה קל לעקוף- אז למה לא?

צריך לנהוג בטסט כמו שהייתם נוהגים במצב רגיל רק עם דגש רב יותר על זהירות (ובעצם דגש על הכל)
ושהבוחן יראה שאתם מסתכלים ממש עם הראש במראות ולא רק עם העיניים כי זה מספיק
להקפיד על הדברים הקטנים יותר...

גם לי בטסט היה קטע עם אוטובוס שעצר בתחנה כשבאתי מפניה ולא הייתי בטוחה אם להמתין שהוא יצא מהתחנה ולנסוע אחריו, או לעקוף
אותו, אבל עקפתי כי ראיתי שהוא עוד מעלה נוסעים...וחשבתי איך הייתי פועלת במצב רגיל בלי קשר לטסט

לא צריך לא לקחת סיכונים בכוח מתוך מחשבה של- אני לא אפעל ככה אז זה לא ייחשב כטעות, עצם המניעה גם מעידה על טעות.

וכל העניין של נהגים טובים שלא עוברים טסט בגלל לחץ וזה לא פייר- תעבדו על עצמכם
הטסטר הרי לא יודע אם אתם נוהגים ככה בגלל לחץ או בגלל שסתם הנהג עוד לא מוכן לטסט.. מה לעשות..

לא כל הטסטים באים להכשיל...
הטסטר שלי היה מאוד נחמד, אמר שלום, בוקר טוב...אז לא הייתי לחוצה או בפאניקה, וגם סתם היה לי שיעור טוב לפני..
תבואו בגישה חיובית, ואם הטסטר חמוץ- תראו לו מה אתם יודעים באמת! בקטע שזה לא יפריע לכם
 

nitsansh

New member
הרכב האיטי לא היה במבחן

אולי זה רכב כבד שמורשה לנסוע 50 קמ"ש? מה זה משנה, את הטסט הוא כבר עבר...
 

nitsansh

New member
לה זה לא מפריע, לאחרים כן

נהיגה במהירות איטית בכביש מהיר עלולה להפריע לתנועה. בהחלט צריך לצפות מנהג שיסע במהירות המתאימה למצב הכביש והתנועה בו.
 

guya72

New member
הגיון

אף אחד לא מבקש ממך לעקוף כאשר אין אפשרות.
אם בעת הסטייה / מעבר לנתיב השמאלי את תגרמי להפרעה לתנועה - אזי ממתינים עם העקיפה (אחרת -> הפרעה לתנועה דינה להכשל בטסט).
בקיצור - יש לך עוד מה ללמוד.
 
למעלה