אבני גרניט מוכיחות שכדור הארץ צעיר ?

אורח 2016

New member
אבני גרניט מוכיחות שכדור הארץ צעיר ?

היי, נתקלתי בטענה שהייתי רוצה להבין את פישרה. בסרטון הזה, החל מדקה 6:40 ועד דקה 8:20 (פחות משתי דקות) טוען הדובר כי אבני גרניט מוכיחות שכדור הארץ נוצר תוך זמן קצר ביותר ולא תוך מיליוני שנים.

האם המקרה שהוא מספר עליו מוכר לכם? עד כמה הטענות שם נכונות?

תודה מראש.
 

Schrodingers Dog

New member
מקורות ידע

כאשר אנחנו מדברים על מדע, מקורות הידע הן כדלקמן:
אנציקלופדיה, ספרי מדע, מאמרים מדעיים (בערבון מוגבל), וויקיפדיה (במידה והערך מכיל ציטוטים למקורות מהסוג המופיע ברשימה פה).
&nbsp
סרטון באינטרנט הוא לא מקור ידע ולכן אין להתייחס ברצינות לשום דבר שנאמר שם.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
ואם זה סרטון שהדובר בו הוא מדען?

טוב, יש גם מדענים שקיבלו תארים מאוניברסיטאות מוכרות ועדיין יש לקחת את דבריהם בעירבון מוגבל.
&nbsp
&nbsp
 

Schrodingers Dog

New member
למה זה משנה

סרטון באינטרנט הוא לא פורמט מדעי וזה לא משנה מי הדובר. כשם שמאמר מדעי יכול להכתב על ידי הדיוט, כך גם מדען יכול ליצור סרטון בו הוא מדבר שטויות.
&nbsp
אבל על מאמר אפשר לדון - למשל מהי הטענה, מהן השיטות, כיצד מנתחים נתונים ומאין הגיעו נתונים אלה, מהי התוצאה העיקרית ואיך הגיעו אליה. בסרטון לא ניתן לעשות את כל זה ולכן זה לא פורמט מדעי.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
למה לא?

אפשר לצלם הרצאה, ולפרסם אותה ביוטיוב, האם זה לא פורמט מדעי?
&nbsp
הרבה מורים מפרסמים הרצאות שלהם ביוטיוב.
&nbsp
זה בסה"כ עוד מדיה להעביר מידע.
&nbsp
לא מבין למה אתה נגד הפורמט הזה.
&nbsp
&nbsp
 

Schrodingers Dog

New member
אולי נפריד

בין הביטוי ״מקור ידע״ לבין הביטוי ״פורמט מדעי״ ואז אולי זה יהיה יותר ברור. הרצאה יכולה להיות מקור ידע וגם סרטון באינטרנט יכול להיות מקור ידע. כמובן גם אז צריך לקחת בערבון מוגבל את הדברים הנאמרים.

אבל שמישהו מספר על תגלית חדשה מבוססת מחקר, למשל ראיות לגבי גיל כדור הארץ כמו נושא השרשור הזה, אז סרטון הוא לא פורמט מדעי לדווח על התגלית. גם לא הרצאה. הפורמט הראוי הוא מאמר שאותו ניתן להעמיד בפני ביקורת מדעית.

מקווה שעכשיו זה ברור יותר מכיוון שבעצמי השתמשתי בביטוי ״מקור ידע״ בשני המקרים.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member


 
למעלה