אגב התאונה בכביש 3, הליווי ייתכן ואף 'תרם' לפגיעה בלי זדון
כמובן בלי זדון. ויאיר - זהו דיון היפותטי בדבר השבחים שחלקו כאן לנוכחות רכב הליווי, ואין בכך לגרוע ממידת הרשלנות של הנהגת הפוגעת כפי שהתאונה התרחשה במציאות.
הנה התיאוריה: בסיטואציה כמו שהיתה, הרכב המלווה ספג את המכה אז אומרים שהוא הציל את הרוכבים, אבל אילו לא היה שם (כלומר תוציאו רק אותו מהתמונה באופן היפותטי), הנהגת הפוגעת היתה ממשיכה בגלישה שלה ימינה ופוגעת בגדר הבטיחות בעוד הרוכבים היו מלפנים ולא נפגעים כלל.
לפי הבנתי, הפגיעה ברכב הליווי פגמה בסטיית המכונית הפוגעת ימינה ו'תיקנה' את כיוון תנועתה קדימה ולא ימינה - אל הרוכבים.
הכל היפותטי, כי אם לא היה רכב ליווי כל הסיטואציה היתה שונה, כולל יציאת החבורה לרכיבה או שינוי זמן הפסקות, ואז באותה שנייה גורלית הרוכבים לא היו בכלל באותו מקום. זה נכון גם לגבי מה היה קורה אם לנהגת היה קשה להתניע בבוקר והיתה יוצאת דקה יותר מאוחר, אז נא להתייחס למקרה המבודד של הוצאת רכב הליווי מהמשוואה, ולא להסיק מסקנות לגבי יעילות רכב ליווי בהגנה על דבוקה ממקרה בודד זה.
כמובן בלי זדון. ויאיר - זהו דיון היפותטי בדבר השבחים שחלקו כאן לנוכחות רכב הליווי, ואין בכך לגרוע ממידת הרשלנות של הנהגת הפוגעת כפי שהתאונה התרחשה במציאות.
הנה התיאוריה: בסיטואציה כמו שהיתה, הרכב המלווה ספג את המכה אז אומרים שהוא הציל את הרוכבים, אבל אילו לא היה שם (כלומר תוציאו רק אותו מהתמונה באופן היפותטי), הנהגת הפוגעת היתה ממשיכה בגלישה שלה ימינה ופוגעת בגדר הבטיחות בעוד הרוכבים היו מלפנים ולא נפגעים כלל.
לפי הבנתי, הפגיעה ברכב הליווי פגמה בסטיית המכונית הפוגעת ימינה ו'תיקנה' את כיוון תנועתה קדימה ולא ימינה - אל הרוכבים.
הכל היפותטי, כי אם לא היה רכב ליווי כל הסיטואציה היתה שונה, כולל יציאת החבורה לרכיבה או שינוי זמן הפסקות, ואז באותה שנייה גורלית הרוכבים לא היו בכלל באותו מקום. זה נכון גם לגבי מה היה קורה אם לנהגת היה קשה להתניע בבוקר והיתה יוצאת דקה יותר מאוחר, אז נא להתייחס למקרה המבודד של הוצאת רכב הליווי מהמשוואה, ולא להסיק מסקנות לגבי יעילות רכב ליווי בהגנה על דבוקה ממקרה בודד זה.