אגד מאיימת לסגור את מרכזית המפרץ
אגד הבטיחה לנוסעים נוחות, אבל לא הצליחה לקיים... מה שקורה בעקבות המצב הבטחוני הוא שהנוסעים מתבקשים לצאת מהאוטובוס מחוץ לשערי התחנה. לפני שער הכניסה מתאסף תור של 5-6 אוטובוסים, כולם פותחים את הדלתות, והנוסעים נאלצים להיכנס לשטח התחנה ברגל. (בזמן האחרון המצב קצת הוקל ורק הנוסעים באוטובוסים העמוסים במיוחד מתבקשים לרדת, השאר נבדקים ע"י המאבטח וממשיכים לתוך התחנה.) הכניסה היא דרך שני שערים צרים עם מאבטח בודד בכל אחד (לפעמים רק שער אחד פתוח) וכמובן שנכנסים אחד אחד ועוברים בדיקה בטחונית מקיפה. לא קשה להבין שהזמן שעובר מהיציאה מהאוטובוס עד שנכנסים לתחנה הוא שתי דקות במקרה הטוב, ויותר מזה בשעות השיא. אבל זה עוד לא הכל, כי עד שמגיעים לתחנה של האוטובוס שעליו רוצים לעלות כדי להמשיך לחיפה, צריך ללכת עוד 100 מטר ולחצות עוד שני כבישים בתוך שטח התחנה. התכנון המקורי היה שיורדים בתוך התחנה, לא חוצים שום כביש, ועולים על האוטובוס הבא במרחק 20 מטר. אבל בעקבות הבדיקות הבטחוניות המעבר לוקח חמש דקות, וכולל טיול ברגל מסביב לתחנה. בשביל אנשים מבוגרים שחוזרים הביתה עם תיקים של קניות, זאת לא החווייה הכי נעימה ללכת מרחקים כאלה ברגל. הנוהל הוא על פי הוראות המשטרה, שנקבע אחרי הפיגוע בקו 960 שיצא ממרכזית המפרץ. אגד כורעת תחת נטל התלונות, ובעקבות זאת היא הציבה אולטימטום למשטרה: או שיבוטלו הבדיקות הדקדקניות והנוסעים יוכלו לעבור מאוטובוס לאוטובוס בנוחות, או שמרכזית המפרץ תיסגר והקווים הפרבריים והבינעירוניים יחזרו לתוך חיפה. האולטימטום נקבע לפני שבועיים ודובר על סגירת התחנה ב-25.04.2002, אבל בינתיים התחנה חיה וקיימת. היום דיברתי עם אחד המאבטחים בתחנה, והוא אמר לי שהאיום טרם הוסר ושבכל מקרה מתכוונים לסגור את התחנה בעוד שבועיים. איליה.
אגד הבטיחה לנוסעים נוחות, אבל לא הצליחה לקיים... מה שקורה בעקבות המצב הבטחוני הוא שהנוסעים מתבקשים לצאת מהאוטובוס מחוץ לשערי התחנה. לפני שער הכניסה מתאסף תור של 5-6 אוטובוסים, כולם פותחים את הדלתות, והנוסעים נאלצים להיכנס לשטח התחנה ברגל. (בזמן האחרון המצב קצת הוקל ורק הנוסעים באוטובוסים העמוסים במיוחד מתבקשים לרדת, השאר נבדקים ע"י המאבטח וממשיכים לתוך התחנה.) הכניסה היא דרך שני שערים צרים עם מאבטח בודד בכל אחד (לפעמים רק שער אחד פתוח) וכמובן שנכנסים אחד אחד ועוברים בדיקה בטחונית מקיפה. לא קשה להבין שהזמן שעובר מהיציאה מהאוטובוס עד שנכנסים לתחנה הוא שתי דקות במקרה הטוב, ויותר מזה בשעות השיא. אבל זה עוד לא הכל, כי עד שמגיעים לתחנה של האוטובוס שעליו רוצים לעלות כדי להמשיך לחיפה, צריך ללכת עוד 100 מטר ולחצות עוד שני כבישים בתוך שטח התחנה. התכנון המקורי היה שיורדים בתוך התחנה, לא חוצים שום כביש, ועולים על האוטובוס הבא במרחק 20 מטר. אבל בעקבות הבדיקות הבטחוניות המעבר לוקח חמש דקות, וכולל טיול ברגל מסביב לתחנה. בשביל אנשים מבוגרים שחוזרים הביתה עם תיקים של קניות, זאת לא החווייה הכי נעימה ללכת מרחקים כאלה ברגל. הנוהל הוא על פי הוראות המשטרה, שנקבע אחרי הפיגוע בקו 960 שיצא ממרכזית המפרץ. אגד כורעת תחת נטל התלונות, ובעקבות זאת היא הציבה אולטימטום למשטרה: או שיבוטלו הבדיקות הדקדקניות והנוסעים יוכלו לעבור מאוטובוס לאוטובוס בנוחות, או שמרכזית המפרץ תיסגר והקווים הפרבריים והבינעירוניים יחזרו לתוך חיפה. האולטימטום נקבע לפני שבועיים ודובר על סגירת התחנה ב-25.04.2002, אבל בינתיים התחנה חיה וקיימת. היום דיברתי עם אחד המאבטחים בתחנה, והוא אמר לי שהאיום טרם הוסר ושבכל מקרה מתכוונים לסגור את התחנה בעוד שבועיים. איליה.